Thursday, July 12, 2018

Akibat Kongsi Gambar Bogel Isteri Dengan ‘Awek.. Bagaimana Penyelesaian?


Imej yang berkaitan
SEORANG lelaki berusia 38 tahun dijatuhi hukuman enam bulan penjara dan denda Dh100,000 (RM109,604) diikuti dengan pengusiran kerana melanggar peraturan perkahwinan oleh Mahkamah Jenayah Ajman.

Menurut siasatan polis, tertuduh, seorang lelaki Arab, berkongsi gambar bogel isterinya melalui media sosial, WhatsApp dan IMO, selepas wanita itu mempertikaikan hubungannya dengan seorang wanita lain.


Tertuduh didakwa menghantar gambar isterinya dan mengutuknya menerusi mesej teks di media sosial. Isterinya menerangkan di hadapan mahkamah bahawa suaminya mengancam untuk menyiarkan gambarnya di media sosial jika dia terus bercakap tentang hubungannya dengan teman wanitanya dan juga tabiatnya yang suka minum arak.


Dia mengugut isterinya supaya menerima hubungan terlarangnya dan menyuruh isterinya ‘tutup mulut’. Isterinya kemudian menyedari bahawa suaminya telah menghantar gambar bogelnya kepada teman wanitanya yang sudah berkahwin pada hari dia pulang lewat malam dalam keadaan mabuk.


Wanita itu melihat suaminya memegang telefonnya yang mana dia telah memasang kad sim baharu untuk menghubungi teman wanitanya. Apabila suaminya memulangkan telefonnya, dia menjumpai perbualan mereka berdua, mengakui bahawa suaminya telah menghantar gambar bogel isterinya sendiri kepada wanita tersebut.


“Dia cuba menyerang saya secara fizikal ketika cuba merampas telefon, saya berjaya meninggalkan rumah bersama anak-anak dan menghubungi sepupu saya selepas bermalam di Corniche Street,” kata isterinya.


Dia terus menyerahkan telefon kepada sepupunya yang cuba menghubungi tertuduh di rumahnya. Tertuduh menghilangkan diri dan gagal bertindak balas terhadap perbicaraan mahkamah. Mahkamah mengeluarkan keputusan itu tanpa kehadirannya. -khaleejtimes




Komen Weblog Ibnu Hasyim: Bagaimana penyelesaiannya? Mari kita lihat sistem kekerabatan keluarga dalam Islam.

Keluarga, dalam sistem hukum apapun dan di manapun, apalagi dalam perspektif hukum Islam, dipastikan memiliki peranan penting dalam kehidupan sosial kemasyarakatan tingkat manapun.

Sistem kekerabatan keluarga ialah salah satu prinsip mendasar untuk mengelompokkan tiap orang ke dalam kelompok sosial, peranan, kategori, dan silsilah. 

Contohnya, antara ayat dari surah dalam Al-Quran yang menyimbolkan erti penting tentang kekerabatan keluarga dalam kehidupan adalah surat ketiga, yakni surat Ali Imran yang terdiri dari 200 ayat, 3,460 kata dan 14,525 huruf.

Secara umum dan garis besar, surat Ali Imran memuat perihal: keimanan, hukum, dan kisah di samping lain-lain. Yang menariknya lagi surat Ali Imran ini diiringi surat An-Nisa (4), yang mengisyaratkan erti penting bagi kedudukan seorang ibu khususnya dan kaum wanita pada umumnya. Yakni dalam hal pembentukan dan pembinaan keluarga ideal yang disimbolkan dengan Keluarga Imran.

Lagi contoh, dijelaskan juga dalam surat At-tahrim ayat 6 Allah SWT berfirman:
ا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ عَلَيْهَا مَلَائِكَةٌ غِلَاظٌ شِدَادٌ لَا يَعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ وَيَفْعَلُونَ مَا يُؤْمَرُونَ
Ertinya : Hai orang-orang yang beriman, peliharalah dirimu dan keluargamu dari api neraka yang bahan bakarnya adalah manusia dan batu; penjaganya malaikat-malaikat yang kasar, keras, dan tidak mendurhakai Allah terhadap apa yang diperintahkan-Nya kepada mereka dan selalu mengerjakan apa yang diperintahkan.

Ayat ini pula, pada dasarnya mengingatkan semua kepala keluarga dalam hal ini bapa dan atau ibu bahkan para wali, supaya membangun, membina, memelihara dan atau melindungi semua dan setiap anggota keluarga yang menjadi tanggungannya dari kemungkinan mara bahaya yang disimbolkan dengan siksaan api neraka.

Sebab itu, dalam pandangan Islam, berkeluarga itu tidak hanya untuk sebatas dalam kehidupan duniawi; tetapi juga sampai ke kehidupan akhirat atau ukhrawi. Untuk kebahagiaan keluarga dalam kehidupan dunia ianya mesti ada kaitan dengan negeri akhirat atau Hari Pembalasan.. Tiada orang Islam yang tidak percaya kepada hari Akhirat.

Iaitu tiada faham sekularisme seperti di barat, yang mencelakakan manusia. Wallahu 'Aklam.

22 comments:

Ibnu Hasyim said...

Awas Ibnu Hasyim tiruan..
Lihat ini..

[Ibnu hasyim said...
Wah,barua2 pas umno nk salahkn cina plk.dulu lebai bersama dap tk pula buka mulut pasal ni.sejak parti lebai gila kalah barua2 terus meroyan.barua2 pas kini bersama umno urk jatuhkan kerajaan islam yg diketuai ph. Pergi mampos sama lobai gila seks.
July 11, 2018 at 5:11 PM ]

Kalau begini adakah perlu saya tutup bahagian komen terus. Atau ditapis dulu. Atau ditutup untuk orang-orang tertentu. Saya dah beri peluang lama terus siar tanpa tapis, tapi puak-puak spesis jahat salah guna kebaikan yang diberi, Mereka menikam Islam melalui blog ini. Atau adakah perlu saya buat report polis.

Apa pandangan anda?

ted manoff said...

Orang arab mana minum arak tuan ibnu kikiki..arab nii sanggup berbunuhan sesama mereka tapii tak berani nk serang israel yg dh bunuh ramai saudara mereka dipalestine..mereka berpeluang hapuskn israel lewat perang tahun 70an tapi gagal sebab mereka tak bersatu..bersatu kita teguh..berceraii kita kawin lagi..🍤

ted manoff said...

Hati mahu keras tuan ibnu..perkara kecil jerr tuu tk perlu ambil serius..mari sarapan dulu tuan ibnu saya belanja..🍞🍶☕🍪🍩🍮🍞🧀

Anonymous said...

Itulah perangai orang PH. Sesama bangsa dan agama konon berani, tapi dengan anti Islan sanggup jadi hamba abdi. Ha ha ah.

Anonymous said...

Tutup jer blog sampah ni.....modal sendiri tak ada..copy paste cerita berunsur seks jer reti....

Anonymous said...

Homoseksual satu dosa, namun ia tidak menjadikan perlakunya terkeluar daripada Islam. Pengamal perbuatan ini, selagi tidak menghalalkannya, maka dia seorang muslim yang berdosa sepertimana pendosa-pendosa yang lain. Kadar dosa hanya diketahui oleh Allah. Dosa semata tidak membolehkan seseorang dikafirkan. Maka seperti pendosa yang lain, keampunan Allah masih terbuka untuk mereka. Sebagai muslim, mereka ada hak-hak sesama muslim yang wajib ditunaikan. Ini seperti nasihat-menasihati, memberi dan menjawab salam, menziarahi ketika sakit, menerima jemputan, mengiringi jenazah dan selainnya. Demikian juga, sebagai insan tanpa mengira agama mereka berhak mendapat bantuan ketika memerlukan seperti kecederaan, dalaman ancaman dan seumpamanya.

Anonymous said...

Dakwah kembali fitrah:
Dakwah agar golongan LGBT kembali fitrah merupakan dakwah yang mulia. Usaha agar mereka kembali kepada kehidupan yang normal merupakan satu ibadah dan pahala yang besar. Dakwah itu menuntut kita mencari pendekatan yang terbaik dan sesuai dengan keadaan mereka yang kita dakwah itu. Ini seperti firman Allah: (maksudnya) “Serulah ke jalan Tuhanmu (wahai Muhammad) dengan hikmah dan mauizah hasanah (nasihat yang baik), dan berbahaslah dengan mereka dengan cara yang lebih baik; sesungguhnya Tuhanmu Dia lah jua yang lebih mengetahui siapa yang sesat dari jalanNya, dan Dia lah jua yang lebih mengetahui akan orang-orang yang mendapat hidayah petunjuk (Surah al-Nahl: 125).

Ibnu Hasyim said...

T. kasih.
July 12, 2018 at 8:14 AM
July 12, 2018 at 8:06 AM

Al-hamdulillah, komen anda baik.

Anonymous said...

mana gambar bogel nya?

Khairulryezal osman said...

PERLANTIKAN RICHARD MALANJUN MEMBAWA HARAPAN.
Perlantikan yang tidak sempurna sepenuhnya tetapi terbaik dan tepat kepada kekeperluan perundangan.

Ia diperkenan dan dicadangkan oleh kedua dua pihak bertaraf Melayu dan Islam yang mempunyai kuasa mutlak (melantik dan memecat), waras dan mengikut Rule Of Laws. Richard juga tidak dilantik seumur hidup.

Bantahan?
Datangnya dari siapa?
umno?
Wajar mereka melihat terlebih dahulu diri sendiri.
Sebelum ini apakah mereka golongan yang taat pada akhlak dan amanah?
Apakah mereka sebelum ini golongan yang mencegah kemungkaran dan menegakan kebenaran?

Cukuplah kalau kita terima bahawa antara parti² yang berteraskan Melayu dan Islam bukanlah musuh yang kekal tetapi terpisah kerana sikap yang berbeza.

Marilah kita patuh pada ulil amri selagi dia tidak menyuruh melakukan perkara maksiat, selagi kita menghormati perlembagaan, jangan derhaka kepada Sultan dan Raja Melayu.

Melihat semua perkara dan peristiwa di dalam tempoh 100 hari, nyatalah Islam dan Melayu perlu bersatu, bersatu dalam satu wadah yang mengutamakan akhlak dan amanah, itu yang akan dipandang tinggi, dihormati disegani kawan dan lawan.

Hari ini, kita sangat bertuah, masih ada Melayu dan Islam seperti Tun yang mengatur strategi menyebabkan musuh ketat seperti DAP menjadi kaku dan bisu dengan tindakannya yang seolah merendah, melayani tetapi mencengkam kuat dengan kuasa mutlak.

Boleh faham ke tidak maksudnya.


Kluangman at Wednesday, July 11, 2018

Anonymous said...

biar kan.. tuan telah membuat teguran demi teguran... insya Allah tuan terlepas dari dosa..

tidak ada sesiapa yang dapat mengubah mereka selagi mereka tak sedar kan diri mereka untuk berubah..

Anonymous said...

tard manoffik adalah anjing buruk kepala yang menjadi abang besar biaDAP yang nenjadi proksi rejim pengganas Israel menghina Islam dan umat Islam.

Anonymous said...

Kita taat pada pemimpin tapi pemimpin juga perlu ditegur pas amalkan sikap politik matang dan sejahtera menyokong yg baik menentang kemungkaran selagi tidak melanggar hukum syrak. Pas boleh terima perubahan sebab pas istikomah memperjuangkan islam. Walaupun pengikut2 ph hari2 fitnah serang memburuk2kan pemimpin pas terutama tghh walaupun dap tetap anti islam dan perjuang islam yg dibawa pas tetapi pas tetap memegang perlembagaan negara. Bagi kerajaan baru amalkan politik matang jangan dah jadi kerajaan tapi tidak hormat perlembagaan negara dan memerintah seperti masih sebagai pembangkan. Janji perlu ditepati rakyat masih terkesan beban kos yg tinggi sama seperti dahulu. Kita taknak kepada kerajaan dulu tapi jangan mendesak rakyat akibat balas dendam pada yg dulu habis semua dilibatnya dari bansa melayu hinggakan agama islam dilibatkan dengan alasan mudah kerana terlibat dengan lantikan politik terpalit dengan isu 1mdb ini menunjukan kerajaan sekaran hanya menganyai bangsa malayu dan umat islam dng alasan mudah 1mdb. Kami lihat isu 1mdb seumpama satu modal untuk beri tekanan pada org melayu dan agama islam. Ingatlah org melayu juga rakyat negara ini dan bumiputra penduduk asal pemilik tanah yg dikongsi bersama dng bangsa lain atas dasar simpati pemimpin lalu. Org memberi kita merasa org berbudi kita berbahasa. Islam agama persekutuan ugama lain bebas diamalkan dimana2 bahagian persekutuan tanah melayu. Takbir

Anonymous said...

Barua-barua dedak pakatan cuba menipu umat Islam untuk menerima orang kafir sebagai pemimpin dan penguasa.

Fakta:

(1) Allah dan RasulNya melarang umat Islam dari melantik orang kafir menjadi penguasa atau pemimpin.

(2) Kita tidak boleh mentaati pemimpin sekular liberal dan pemimpin munafik yang menolak ajaran Islam.

(3) Kita tidak boleh mentaati pemimpin 'Melayu' yang menjadi boneka puak kafir harbi.

(4) Kita tidak boleh mentaati pemimpin kerajaan yang dikuasai oleh puak kafir kerana pemimpin tersebut sudah pasti mengikut telunjuk puak kafir.

(5) Kita tidak boleh mentaati pemimpin yang bersekongkol dengsn musuh Islam menentang dan menghina Islam dan menafikan hak umat Islam

ted manoff said...

Pegii mamposlah dgn pas..ada pun nk sesetkan umat saja..pas xwujud pun xpe..🖕🖕🖕🖕🖕🖕

vivi chandra said...


Prediksi Bola Terkini

Anonymous said...

Piggi manposlah dengan tard manoffik dan pakatan musuh Islam .... ada pun nak sesatkan umat Islan saja ... tard manoffik dan pakatan tak wujud lagi bagus ... selamat dunia dari fitnah.

Anonymous said...

anon 1031 yang bebal,

sila tinggalkan perdebatan di alam maya ni @ aka online - ia bukan kepunyaan Islam

sila buang h/p. semua gajet diri dan rumah / pejabat - itu org kafir yg buat

sila jalan kaki, semua kenderaan moden buatan kafir.

Lim Guan eng, gobin singh, antony lok, sevarasa, jom demo kasi buang, mereka kafir

Halau semua kafir semua dari malaysia, HEWAN lagi baik dari kamu la 10:31 GOBLOK!!!

Mohammad Azren said...

Mengaku mahu mertabatkan islam konon. Pakai kopiah, berjubah ,janggut sejemput ....Anak arwah tok guru kononnya. Tapi takut berkata benar dan sanggup menipu. Adakah ini contoh akhlak pemimpin parti yg mengaku SUCI TANPA WAS-WAS. Kena gelak aja lah. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Barua brengsek & goblok 11:15 am ternakan pakatan berok,

Sikap ekstremis kamu menunjukkan kamu adalah pesakit mental yang meletakkan otak pada lutut.

Tanpa ilmu sains Islam dan tamadun Islam dan bahan mentah , bahan api dll dan kekayaan yang diimport atau dirompak dari negara-negara umat Islam oleh negara Barat dan sekutunya, negara Barat dan sekutunya sudah pasti kembali ke zaman batu.

Puak kafir yang memusuhi Islam adalah musuh Islam bukan sahabat umat Islam.

Umat Islam hanya bertoleransi dengan orang kafir yang menghormati Islam dan hak umat Islam.

Anonymous said...

Azzrenpundek adalah musuh Islam yang sentiasa menghina dan menfitnah Islam, perjuangan Islam dan ulama Islam dan umat Islam.

Komen ini ditulis berdasarkan komen-komen azzrenpundek yang lepas dan sekarang.

Anonymous said...

Arwah tok guru dan bangun kubur menyumpah anak dia yg hina airmani tokguru sia-sia. Bengang tokguru tu dlm kubur.
Inilah akibatnya apabila nik abduh hina tgna. Kami ahli pas amat kesal dgn kenyataan bodoh aboduh. Patutlah nama pun abodoh

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails