Wednesday, July 11, 2018

Golongan Berpendapatan Rendah Mula Nikmati Bekalan Air Percuma



Kira-kira 6,000 penerima terdiri daripada golongan miskin dan berpendapatan rendah di negeri ini telah memperoleh manfaat menerusi pemberian air percuma oleh kerajaan negeri bermula bulan ini. Pengerusi Jawatankuasa Infrastruktur, Kemudahan Awam, Utiliti Dan Teknologi Hijau Ngeri, Dr Mamad Puteh berkata, jumlah itu dijangka akan meningkat berdasarkan semakan semula terhadap senarai penerima e-Kasih.

“Setakat ini, lebih kurang 6,000 penerima telah memperoleh manfaat bagi penggunaan 20 meter padu air. Mereka terdiri dalam senarai penerima e-Kasih dan penerima Program Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT).
“Kita jangka jumlah penerima akan bertambah setelah pembukaan permohonan baharu (e-Kasih), penerima zakat Majlis Agama Islam Dan Adat Melayu Terengganu selain penyelarasan kaedah baharu termasuk (keluarkan borang) yang akan di laksana bagi membolehkan mereka yang layak mendapatkan bantuan bekalan air,” ujarnya.

Beliau berkata demikian dalam sidang media sebagai mewakili Menteri Besar, Dr. Ahmad Samsuri Mokhtar selepas mesyuarat mingguan exco, di Wisma Darul Iman, hari ini. Katanya, pemberian air percuma hanya meliputi penggunaan sebanyak 20 meter padu ke bawah yang ditawarkan hanya untuk golongan berpendapatan rendah dan miskin sahaja.

“Sekiranya mereka menggunakan lebih daripada kadar itu, contohnya 25 meter padu, mereka hanya perlu membayar bagi penggunaan lima meter padu sahaja," ujarnya.
www.teganukita.net


Video




Channel Kemaman HD

YouTube - 18 Mei 2018



teganukita tv

YouTube - 11 Dis 2017

30 comments:

Ibnu Hasyim said...

Awas! Ibnu Hasyim tiruan..
Lihat ini..

[Ibnu hasyim said...
Wah,barua2 pas umno nk salahkn cina plk.dulu lebai bersama dap tk pula buka mulut pasal ni.sejak parti lebai gila kalah barua2 terus meroyan.barua2 pas kini bersama umno urk jatuhkan kerajaan islam yg diketuai ph. Pergi mampos sama lobai gila seks.
July 11, 2018 at 5:11 PM ]

Kalau begini adakah perlu saya tutup bahagian komen terus. Atau ditapis dulu. Atau ditutup untuk orang-orang tertentu. Saya dah beri peluang lama terus siar tanpa tapis, tapi puak-puak spesis jahat salah guna kebaikan yang diberi, Mereka menikam Islam melalui blog ini. Atau adakah perlu saya buat report polis.

Apa pandangan anda?

ted manoff said...

Selangor dh lama bagii..johor juga dah bagii air percuma..akn menyusul negeri2 yg ditadbir ph..cuma dikelantan saja air berkeladak..kawan aku baru pindah sana termenung panjang bila tgk air masih kotor walaupun sdh dirawat..nii teguran ikhlas tk bermotif politik..ahhhhhh..ahhhhh πŸ’¦πŸ’¦πŸ’¦πŸ’¦

Anonymous said...

Tunjukkan kerajaan PH yang beri air free? Mana?
Banyak janjiyang belum ditunaikan walaupun perintah dah lebih dua bulan..

Cuba jelir lidah, dah tentu bercabang! Lidah biawak!!
ha ha ha

ted manoff said...

aku pon tak perasan. rapanya lidah aku pon bercabang.

ted manoff said...

Selangor dh lama bagi air percuma bongokkk...πŸ’¦πŸ’¦

ted manoff said...

Ada klon plk..mesti kerja tuan ibnu nii...πŸ€”πŸ€”

ted manoff said...

Oh maaf, sekarang dah tiada lagi..
tertinggal maklumat.
maaf!

Anonymous said...

komen ynag mencarut n maki hamun tak perlu siar
hidup blog ni

betoikan mana yang tak betoi
janji mesti ditepati
kalau tak mampu jnagan buat janji
diakhirat nanti bala menantiiii
tak kira sapa pung
mana mana pemimping yang mati dalam keadaan menipu rakyatnya
tak bau syurgaaaa

Anonymous said...

Puak tu bukan kira syurga.
Kira boleh jilat juboq DAP pon dah cukup.

ted manoff said...

Sembang bkn main lebatt..siap syurga segala bagaii..mmg kunci syurga atok u pegang..?😿😿😿

ted manoff said...

Tuan ibnu..mari dtg putrajaya saya belanja..kita lupakn dulu kisah politik..saya tunggu tuan ibnu sambil2 mkn musang king..musang king dari temerloh phg..murah dan sedappp..gred b punya..gred a dh hantar singapura..πŸŽ†

Anonymous said...

Wah barua pakatan tard manoffik mengamalkan rasuah. Rasuah durian !

Barua dedak pakatan ini fikir dia boleh rasuah orang dengan durian.

Dulu tard manoffik tuduh konon Be End mengamalkan rasuah dll.

Nah sekarang terbongkar tard manoffik kepala bapak rasuah.

Anonymous said...

Woi tard nanoffik bodoh, mana semua janji pakatan? Sudah ke lautkah?

Anonymous said...

Masa BN perintah sejak jan 2016 penggunaan air 29 meter padu semua percuma...lebih 20 meter padu baru kena bayar...bila pas ambik alih hanye
golongan e kasih saja yg dapat...

Anonymous said...

Rasuah taik kucing

Anonymous said...

Lobai hadi cakap sedia jilat bontot DAP semula...huat2 tak tau plak..

Anonymous said...

Ini kerja macai najib yg kalah perang

Anonymous said...

Yang duduk jawab ni tinggal monop sorang je,member lain dah lari?
atau memang monop sorang yang gila babi, nama yang lain tu lakonan je.

ha ha ha

Anonymous said...

Dekat kelantan pulak nik abduh akan bagi free je airmani nik aziz yg sia sia. Kami ahli pas kelantan amat kesal dgn kenyataan anak derhaka ini menghina air mani bapak dia sbb jdkan nik abduh

Anonymous said...

Sang keLEBAI PAS jgn malu2 tiru camna kjaan PH urus negeri. S'gor m'yumbang 23% kekayaan negara.

Kejora Bapuk Bodo said...

Dia ingat dia yg yg bagus...tapi dia keturunan Nik Aziz paling korup...beranikah dia ngaku kpd mak dia yg dia dah sapu duit haram dari najib?...kopiah untuk wayang aje kunun perjuangkan islam.....

Anonymous said...

10.00 pm ingat dah gerenti masuk syurga kerana bersubahat dgn kemungkaran najib...

Anonymous said...

Lobai hadi hina Nik Aziz konon mimpi nik aziz kaki sebelah...ahli keluarga nik aziz semua bisu biarkan arwah ayah dihina lobai bongkak kaki wang umno...kalo ayah aku dihina begitu bebgkak muka lobai hadi wang aku kerjakan...

Anonymous said...

Yg merapu ko sekor aje..

Anonymous said...

Selangor tiru kerajaan pr mb tns kalid yg digulingkan hasil fitnah.

Anonymous said...

Tiru mb yg digulingkan hasil fitnah.

Anonymous said...

Puak ph bersekongkol dngan puak anti islam menipu rakyat boleh berbanggalagi dengan gejala lgbt bebas bolehke kata masuk surga. Jngan kemungkaran najib sekarang dah kena tangkap dan tunggu bicara tapi kamu puak ph terus tipu rakyat dan terus menerus menekan agama islam.

Anonymous said...

Ted ni dia fitnah ok bila org tak layan terus kaitkan pas dng fitnah dan kutukan pada umat islam. Ted kunci surga ada pada semua umat islam yg tntukan surga amalan didunia tuntutan agama perlu diutamakan kalau rasa menipu cepat2 minta maaf dan cuba tunaikan. Kalau umat islam membila puak kafir dan hina ulamak dng fitnah dan dikata macam2 penghinaan macamana nak kira ted. Kamu dan puak ph kamu meleberkan tghh dngan macam2 tapi tghh tetap istikomah perjuangkan islam tapi kamu dan puak kamu tetap istikomah menyerang tghh dan pas yg terus istikomah perjuangkan islam. Kenapa kamu anti sangat dengan tghh dan pas hanya kerana pas dan tghh perjuangkan islam adakah ted dan puak ph anti islam atau kamu dan pengomen dln blok ibnu ni bukan islam.

Anonymous said...

Kamu berdua ni red bean army ternakan dap yg tiada rasa berdosa sebab dedak banyak. Kamu anti islam kami tetap perjuangkan islam.

Anonymous said...

Dulu fitnah ug umno pas tapi sekarang ug sebenar ph umno. Sekarang dok ulang fitnah makan duit umno untuk tutup tipu janji pru.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails