Saturday, July 14, 2018

Dr. Zakir Naik: Ini Sikap PH. Potong Bagi Anjing La Bro…

Takda Ke MP Muslim Nak Pertahankan Seorang Ulama?


PERGHHH… Kagum… antara rasa yang terlintas di hati penulis ketika membaca ‘pelakon-pelakon’ dalam plot cubaan menghantar pulang Ulamak Islam terkenal, Dr. Zakir Naik ke India.

Antaranya, M. Kulasegaran, Gobind Singh Deo, Xavier Jayakumar, Tommy Thomas, P Ramasamy….
Wow… Ingatkan pemimpin parti ekstremis Hindu, BJP ke apa… rupanya tidak. Ahli politik Hindu dan Sikh tempatan dari pelbagai parti rupanya. Tommy Thomas adalah Peguam Negara yang diminta menjelaskan sama ada permintaan rasmi kerajaan India untuk menghantar pulang Dr. Zakir Naik.
Semangat sungguh mereka, dari pelbagai parti berlainan tapi tujuannya satu, Dr. Zakir Naik kena keluar Malaysia. Wah… Ini negara kauorang aje ke yang duduk? Dah jadi negara Hindu ke?
Persoalan yang lebih penting di sini, bila ahli politik pelbagai parti bukan Islam boleh begitu senada menghalau Zakir Naik, di mana suara Ahli Parlimen Islam pula dalam Pakatan Harapan (PH). Adakah anda semua (ahli politik muslim) bersetuju dengan apa yang sedang berlaku kini?
Kalau berdiam diri, maka rasanya anda bersetuju la. Baguslah… Seorang ulama tersohor dan terhebat hendak dihantar pulang ke negara yang mana beliau kemungkinan besar akan dipenjarakan untuk tempoh yang lama atau silap hari digantung.
Tetapi, ahli politik beragama Islam di negara ini memilih untuk berdiam diri. Bendanya macam ni, kalau setuju, maka nyatakan secara terbuka. Kalau tidak setuju pun, nyatakan jugak. Berdiam diri tandanya ahli politik Muslim PH bersetuju, cuma takda telur atau keberanian nak cakap kepada rakyat yang mereka bersetuju agar Dr. Zakir Naik dihantar pulang.
Zaman dulu punya pepatah, potong bagi anjing la bro…
Agensi Siasatan Kebangsaan India (NIA) buat pendakwaan terhadap Dr Zakir dengan mengatakan beliau mengetuai persatuan menyalahi undang-undang, hasut orang muda bertindak ganas dan menyertai kumpulan global seperti Daesh. NIA turut mendakwa, Dr. Zakir sengaja menghina kepercayaan Hindu, Kristian, dan aliran Islam seperti Syiah, Sufi dan Barelvi.
Nama beliau pernah disenaraikan dalam Notis Merah pasukan polis antarabangsa (Interpol) berikutan dakwaan tersebut tetapi ia dibatalkan akhir tahun lalu. Ini kerana, Interpol secara jelas mendapati tiada bukti kukuh untuk mensabitkan dirinya dengan tuduhan yang dilemparkan, kononnya beliau adalah pengganas.
Beliau diberikan taraf pemastutin tetap di negara ini oleh kerajaan Barisan Nasional dahulu. Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad memberitahu media baru-baru ini bahawa Dr. Zakir Naik yang telah diberikan status pemastautin tetap oleh kerajaan BN sebelum ini tidak akan dihantar pulang.
“Selagi beliau tidak menimbulkan masalah kita tidak akan hantar dia balik kerana beliau telah diberikan status pemastautin tetap,”katanya pada sidang media, di Putrajaya. Bagaimanapun, Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang II P Ramasamy berkata, perjanjian ekstradisi antara Putrajaya dan India mesti dihormati.
Begitu bersungguh Ramasamy kan…. Nasib Tun Mahathir menentang… Namun sampai bila andai ahli politik beragama Islam yang lain dalam kerajaan terus berdiam diri. Akhirnya Tun pun terpaksa mengalah nanti. – Mynewshub.tv

15 comments:

Ibnu Hasyim said...

Awas Ibnu Hasyim tiruan..
Lihat ini..

[Ibnu hasyim said...
Wah,barua2 pas umno nk salahkn cina plk.dulu lebai bersama dap tk pula buka mulut pasal ni.sejak parti lebai gila kalah barua2 terus meroyan.barua2 pas kini bersama umno urk jatuhkan kerajaan islam yg diketuai ph. Pergi mampos sama lobai gila seks.
July 11, 2018 at 5:11 PM ]
[ Ibnu hasyim said...
Korang sembanglah dulu,aku nk kongkek ni,mlm wajib buat anak.
July 12, 2018 at 11:49 PM ]

Kalau begini adakah perlu saya tutup bahagian komen terus. Atau ditapis dulu. Atau ditutup untuk orang-orang tertentu. Saya dah beri peluang lama terus siar tanpa tapis, tapi puak-puak spesis jahat salah guna kebaikan yang diberi, Mereka menikam Islam melalui blog ini. Atau adakah perlu saya buat report polis.

Apa pandangan anda?

Anonymous said...


Artikel yang baik untuk dibaca supaya kita semua merasa insaf:

'Kalau ada orang muslim yang menyokong orang kafir kerana.... '

https://mindarakyat.blogspot.com/2018/07/kalau-ada-orang-muslim-yang-menyokong.html?showComment=1531560951190#c5749712306933992351

Anonymous said...

Inilah yg terjadi pada pru14 lepas dimana pas sendiri meltakkan calon kapir dbwh bendera pas.

Kami ahli pas genarasi muda amat sedih dan kecewa kerana pimpinan tidak mengikuti apa yg dijelaskan dlm alquran dan hadis

ted manoff said...

Bagi aku pendatang dari india nepall dan bangla yg dibawa kesini patut dihantar plg segera..mereka bawa pelbagai penyakit disini..jikalau boleh tuan ibnu ambillah mereka bekerja sebagai pemetik buah di ostralia..

Anonymous said...

Berapa lama lg org Islam kena bersabar. Ikut ph mereka ok je bila Islam dihina. Siap tabur fitnah pada parti Islam dan TGHH dan Nik Abduh. Memang sialan.

ted manoff said...

Jauhi pas anda akan selamat dunia dan akhirat..

ted manoff said...

Fitnah apa plk..mmg betul suara nik abduh@bodoh..90juta punya pasal lobaii pun gelap mata..

Anda Jalal Mustafa said...

jauhi ted manoff anda akan bahagia

Anonymous said...

Ph undi kfir ramai2 last2 tak boleh kontrol. Depa putar kepala melayu ph. Ted manoff pun kena putar jugak.

Anonymous said...

Sapa pecaya pd ted. Mana bukti mahkamah. Takat fitnah kat blog boleh le. Tali barut dap memang mcm tu.

mursyid said...

5.49pm...
Hang tak payah nak berlakon kononnya sbg ahli pas yg tak puas hati pd pemimpin pas.
Sebenarnya s

Anonymous said...

Ted manoff..
Nak menyamar sebagai Orang Islam ke...
#tedmanoffgila#

Anonymous said...

Ted manoff.
#????????#

Anonymous said...


Kita ketawa melihat pundek-pundek ternakan abang besar biaDAP cuma menyamar sebagai ahli PAS untuk menfitnah parti Islam PAS tetapi mereka gagal 100% kerana komen-komen pundek ini adalah sama dengan komen yang ditulis oleh tentera kacang merah (RBA) yang diternak oleh parti kafir harbi biaDAP untuk menfitnah PAS !

Anonymous said...


Wah kera jaan baru diperintah oleh puak indu sesuka hati buat keputusan untuk menindas agama Islam dan umat Islam. Mat Dir jadi tunggul sahajakah? Menteri agama tidurkah atau koma? Menteri pendidikan pengsankah? Nampaknya pemimpin Melayu liberal telah menjaid pasu bunga sahaja !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails