Saturday, July 14, 2018

Jangan Ditipu PH, Ini 10 Perkara Hak Rakyat.

10 Perkara Yang Jadi Hak Setiap Rakyat

BERIKUT adalah senarai 10 perkara yang harus dimiliki rakyat di negara ini dan perlu diberikan perhatian segera oleh kerajaan. Ia bagi memastikan rakyat dan kerajaan sama-sama senang.

1. HAPUSKAN GST
Demi mememnuhi laungan kononnya hidup rakyat harus perbaiki dan beban hidup diringgankan, maka GST harus dihapuskan. Oh…dah turun 0 peratus yea… maka selaras dengan itu harus memastikan harga barangan keperluan harian dan perkhidmatan harus turun juga. Jangan jadi Menteri KPDNHEP yang minggu lepas cakap lain, semalam cakap lain pulak nanti lain tahun cakap lain.
2. SUBSIDI PETROL BERSASAR
Minyak petrol harus turun. Harga RON 95 yang mungkin sesuai ialah RM1.50 seliter. Menjadi hak setiap rakyat untuk mendapatkan bekalan minyak yang paling murah harganya di muka bumi.
3. HAPUSKAN HUTANG PENEROKA FELDA
Peneroka yang tak sedar diuntung selama ini seharusnya diuntungkan lagi. Menjadi hak mereka untuk pinjam duit Felda tapi tak perlu pulang balik. Kerajaan zalim mana yang bagi tanah, bagi rumah, bagi duit belanja macam-macam lepas tu tuntut balik hutang pulak? Jangan la tuntut.
4. KWSP UNTUK SURI RUMAH
Apakah wanita tidak ada tempat dalam negara ini? Pastikan tidak kan. Wanita yang sudah berumah tangga seharusnya diajar agar jangan percaya pada suami 100 peratus. Ambil sebahagian duit suami mereka dan serahkan kepada wanita berkenaan. Kepercayaan dalam hidup bersuami isteri harus juga berlandaskan berapa jumlah wang suami yang boleh dikaut. Kurang sikit beban kerajaan.
5. MENYAMARATAKAN GAJI MINIMUM
INI sesuatu yang semua rakyat negara ini, walaupun bukan dalam kategori yang menerima gaji minimum, harus suarakan dan mohon dilaksanakan. Apa punya haramjadah sesuatu kerajaan itu kalau tak nak guna kuasa yang ada untuk bantu rakyat bawahan? Biar la majikan lingkup dan ramai takda kerja, tetapi masa kerja itu ada, kikis semuanya. Apa bos aje nak hidup senang? Bos aje nak ada penyanyi Bollywood nyanyikan Happy Birthday? Pekerja bawahan pun nak jugak.
6. MENANGUHKAN BAYARAN PTPTN
Selain wajib memberikan pendidikan percuma, sungguh hina sesuatu kerajaan itu andai ia menuntut balik duit yang dibelanjakan untuk pendidikan anak-anak mudanya. Cadangan penulis, jangan kata mereka yang gaji bawah RM4,000, yang gaji bawah RM40,000 pun seharusnya diampunkan daripada membayar balik. Kerajaan yang cekap akan menyediakan pembelajaran percuma dari tadika sampai ijazah PHD.
7. MENYIASAT SKANDAL
Skandal-skandal seperti Forex, Perwaja dan sebagainya zaman Tun M berkuasa 22 tahun dulu seharusnya juga disiasat. Walaupun sudah lama berlaku, ia tidak bererti keadilan harus berakhir begitu sahaja. Rakyat ada hak untuk mengetahui apa sebenarnya yang berlaku selama ini.
8. MENGEMBALIKAN STATUS SABAH DAN SARAWAK
Penulis ramai kawan-kawan di kedua negeri ini. Yes… hak mereka harus diberikan segera. Mulakan dengan meramaikan menteri dan timbalan menteri pada kedua negeri berkenaan. Jangan buat syarat sorang pada Sarawak dan sorang pada Sabah semata-mata.
9. SKIM PEDULI SIHAT
Nak tunggu bila lagi nak laksanakan benda mulia seperti ini? Punya ramai yang memerlukan bantuan. Ini satu cadangan penulis dan yakin ia memang satu hak yang harus ada pada setiap rakyat. Jangan tunggu ramai yang dah kembali ke rahmatullah baru nak mula.
10. KAJI SEMULA PROJEK MEGA
Projek-projek yang sebelum ini sudah dianugerahkan dengan adil harus dikaji. Pastikan ia diberhentikan sekejap, naikkan harga gila-gila dan kalau boleh serah kepada rakan-rakan atau kroni untuk buat. Bukan apa, kalau kroni yang buat, senang nak tegur, senang marah. Kalau kontraktor negara China yang buat, susah jugak nak ajak jumpa nak marah. Mana-mana projek yang dalam lingkungan RM9 Bilion, kasi naik la kepada RM31.5 bilion, tapi nak bagi rakyat sejuk hati, lepas tu bagi turun jadi RM16.3 bilion, kata la dapat jimat 47 peratus. Ini baru pengurusan ekonomi yang cekap. Apa-apa kurang guna la duit rezab negara yang Perdana Menteri sebelum ni bersusah-payah kumpul.
*DISCLAIMER: Semua idea di atas adalah hasil kajian penulis selama 17 tahun 8 bulan. Ia tidak meniru mana-mana hasil dapatan yang lain. Andai ada persamaan, ia hanyalah kebetulan semata-mata. – Mynewshub.tv

37 comments:

Anonymous said...

semua tu tkde apa... blum 100 hari. kita yakin dh mula tp hasil mkn masa.

355 pun berapa tahun xsiap2 jg.

memangla semua tu blh digunakn utk beri tekanan pd ph. takat itu jela niatnya.

manifesto utama mngheret najib ke pengadilan tkde desakan ke utk lbh agresif. desaklah ph supaya make sure najib terpenjara.. rakyat pasti akn gembira dgn pas.

kerosakn masa najib byk lg yg terbongkar. unexpected. kita tau 1mdb je rupanya harta karun pun byk dlm gua najib.

tu baru dlm negara.

Anonymous said...

AWAS UMAT ISLAM : BAHAYA BESAR REJIM PAKATAN

Rejim pakatan dikuasai oleh puak kafir kerana bilangan MP kafir melebihi bilangan MP Melayu (sekular liberal?) maka sudah pasti puak kafir yang menentukan dasar rejim pakatan dan pemimpin Melayu menjadi pak turut puak kafir. Bahkan sebilangan pemimpin kafir dalam rejim pakatan pernah menghina agama Islam dan menafikan hak umat Islam.

Maka kita tidak terkejut melihat dasar rejim pakatan yang membela hak puak kafir sebagai puak minoriti dan menindas agama Islam dan hak umat Islam sebagai rakyat majoriti. Contoh:

(1)Peguam negara Melayu dan hakim Melayu dipecat dan digantikan oleh orang kafir yang bersikap prejudis terhadap Islam dan umat Islam. Bahkan menteri yang berkaitan dengan sistem keadilan negara pun seorang kafir! Mengapa puak kafir mahu memonopoli semua jawatan tersebut? Ada udang di sebalik batu !

Alasan rejim pakatan ialah orang Melayu Islam tidak bermoral. Wah barua, penyokong dan pengundi pakatan yang terdiri dari kaum Melayu tentu merasa bangga dihina oleh rejim pakatan. Tiada maruah diri !

(2) Rejim pakatan berani menentang Agong dalam pemilihan peguam negara.

(3) Rejim pakatan telah , sedang dan akan memecat ramai kakitangan awam termasuk ustaz dan ustazah yang terdiri dari kaum Melayu Islam. Rejim pakatan bersikap anti-Islam dan anti-umat Islam.

(4) Puak munafik sekular liberal dan puak kafir yang menyokong rejim pakatan telah berani menghina Islam, ulama Islam, institusi Islam dan umat Islam secara terbuka dan mendesak rejim pakatan menghapuskan institusi Islam dan peruntukan kewangan untuk aktiviti Islam walaupun Perlembagaan Persekutuan telah menjamin kedudukan agama Islam, hak umat Islam termasuk kaum Melayu Islam dan peruntukan kewangan untuk aktiviti Islam.

Bahkan puak-puak rasis laksnatullah ini telah menghina Agong dan mendesak rejim pakatan menghalau Dr Zakir Naik keluar dari negara ini setelah puak-puak rasis ini menghina dan menfitnah pendakwah Islam yang terkenal tersebut.

(5) Rejim pakatan ini membela ajaran sesat lagi menyesatkan seperti LGBTQ, Syiah, Qadiani, Islam Liberal, Liberalisme, sekularisme, pluralisme, atheisme dll yang amat bertentangan dengan ajaran Islam. Sebilangan pemimpin pakatan menyokong seks bebas dan LGBTQ yang telah diharamkan dan dilaknat oleh Allah dan RasulNya.

Bahkan sebilangan pemimpin pakatan terlibat dengan gerakan radikal Kristian yang mahu menjadikan negara ini sebagai negara Kristian. Pelbagai slogan Kristian telah dibuat oleh puak evangelis seperti ‘Johor For Jesus’, 'KL for Jesus', 'Subang for Jesus' dll.

Boleh rujuk https://www.ismaweb.net/2018/01/09/halang-gerakan-evangelis-mahu-jadikan-malaysia-negara-kristian/

Sebuah buku hasil tulisan Iain Buchanan, seorang ahli akademik dari New Zealand bertajuk ‘Sang Nila Utama and the Lion of Judah: Dominionism and Christian Zionism in Malaysia’ menyebut dengan jelas tentang pembabitan pemimpin-pemimpin DAP seperti Lim Guan Eng dan Hannah Yeoh.

Buku Yeoh bertajuk 'Becoming Hannah’ di mana ADUN itu mengaku penglibatannya dalam politik dibantu pihak Kristian. Di dalam buku ini, Hannah Yeoh secara terbuka mengakui bagaimana penglibatan beliau di dalam bidang politik dibantu oleh pihak Kristian, baik dari segi dana mahupun kempen, bagaimana beliau menggunakan kedudukan politik beliau untuk berdakwah mengenai agama Kristian dan sebagainya.

Beliau menceburkan diri dalam bidang politik untuk membina semula Malaysia mengikut acuan agama Kristian.

(6) Dll

Anonymous said...

Sambungan dari komen 8:56 PM:

Pakatan memenangi PRU pun disebabkan oleh taktik kotor pakatan sendiri:

(1)Pakatan menipu rakyat dengan pelbagai janji bulan dan bintang yang palsu supaya rakyat menyokong dan mengundi pakatan dalam PRU dan akhirnya rakyat hanya mampu menelan kahak sahaja.

(2) Pakatan menghasut rakyat membenci PAS dengan mencipta dan menyebarkan pelbagai fitnah untuk memburuk-burukkan parti Islam PAS pimpinan ulama Islam .

SERUAN UNTUK SEMUA UMAT ISLAM

Wahai umat Islam, marilah kita semua kembali kepada ajaran Islam dan bersatu padu menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRK, PRN dan PRU15 untuk membela agama Islam dan hak umat Islam dan menggulingkan rejim pakatan.

Anonymous said...

Kasihan org melayu dan rakyat mlysia yg mngharapkan bila bn tumbang negara lebih baik, selamat,maju.ph sptutnya mmbawa agenda perjuangan mmbela nasib rakyat, skrg lebib kpd perjuangan agenda dap dan cina hingga mnimbulkan kemarahan org melayu. Kerosakan yg dibuat oleh najib belom lg diperbaiki skrg dap dah mula merosakkan hak dan keistimewaan org melayu,ini bukan lg mnyelamatkan negara malah akan memusnahkan negara, apa yg dibimbngi oleh kbnykan rakyat tntang dap nmpknya mmg benar, tak masuk lg 100 hr keraneh dan tuntutan dap lebih mnonjol dari melaksanakan jnji ph dlm pru

Anonymous said...

Berdasarkan komen 8:47 PM yang ditulis oleh barua 8:47 PM ternakan pakatan , kita dapati barua-barua pakatan yang sangat jahat ini bersekongkol dengan rejim pakatan menipu dan menindas rakyat dan pengundi pakatan.

Dahulu sebelum PRU14, pemimpin-pemimpin pakatan berjanji jika pakatan memenangi PRU14, esok harga minyak turun kepada RM1.50, tol dihapuskan, bayaran PTTN ditangguhkan, beban rakyat dikurangkan, GST diHAPUSKAN (bukan GST 0%) ... bla ... bla ... bla ... bla ... bla.

Malangnya sebaik sahaja pakatan menang PRU14 dan menubuhkan rejim pakatan, pemimpin-pemimpin pakatan memungkiri pelbagai janji bulan dan bintang dalam manisfesto pakatan dengan pelbagai alasan bodoh yang amat memualkan dan meloyakan.

Lihatlah komen 8:47 PM yang penuh dengan putar belit, pembohongan dan auta yang ditulis oleh barua lidah biawak 8:47 PM ternakan pakatan untuk menipu rakyat.

Anonymous said...

Alaaaa...pas pun menipu rakyat juga ckp perjungan islam..pemerintahan dan kuasa utk umat islam...negara islam,undang2 islam boleh ditegakkan melalui sistem undi ciptaan manusia.sistem yahudi.

Menipu jugak. Takde pun dlm alquran sebut sistem yahudi tu.
Bermanifesto. Berjawatan..jatuh menjatuh dlm parti dsb

Hadi nk kelentong siak masjid boleh la.level2 ahli pas.

Mohammad Azren said...

Itu semua tak menjadi penting kepada penyokong PH. Yang penting pembongkaran penyelewengan najib ,termasuk pemimpin parti Lobai yg menerima sumbangan 90J dari langit. Tak caya tanya pada mamat pembohong yg mengaku member dgn agen CIA. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Mamat tu nik abduh kan? Yg hina airmani nik aziz sia sia sebab airmani itulah jd sorg anaknya nama nik omar kan?

Anonymous said...

Jika kita perhatikan komen-komen yang ditulis oleh barua-barua bangang ternakan pakatan, kita akan mendapati barua-barua bangang ini sentiasa menyalahkan parti Islam PAS sedangkan PAS tidak terlibat dengan kejahatan rejim pakatan menipu rakyat dengan memungkiri pelbagai janji ciptaan pakatan sendiri.

Dengan menjadikan PAS sebagai kambing hitam, barua-barua bangang ini berharap rakyat akan melupakan penipuan, penindasan dan kezaliman yang dilakukan oleh rejim pakatan.

Barua-barua ini sebenarnya diupah dengan 'dedak'oleh tuan mereka untuk menjaja fitnah untuk memburuk-burukkan PAS dan perjuangan Islam maka barua-barua ini tidak berminat untuk menerima kebenaran. Oleh sebab itu, barua-barua bangang ini tidak akan mengutuk tangan-tangan orang yang menyuapkan dedak ke dalam mulut mereka.

Anonymous said...


Azrengay ternakan pakatan menulis Itu semua tak menjadi penting kepada penyokong PH. .

JAWAPAN KITA:

Wah tindakan rejim pakatan menipu rakyat dengan memungkiri semua janji dalam manifesto pakatan adalah tidak penting bagi barua-barua ternakan pakatan kerana dedak lebih penting dari hak rakyat.

Lihatlah betapa jahatnya barua-barua dedak pakatan seperti azrengay.yang mementingkan perut mereka sahaja.

Anonymous said...

humban pakatan n amanoo dalam pru15
bagi peluang pas perintah
kalau pas pun tipu itu baru betoi
amnoo pakatan pas tak boleh diharap

Anonymous said...

Kalau boleh kaki tonton porno nasarudin jd menteri televisyen. Mustafa jadi menteri kpdnk jual spender labuh.
Tuan ibrahim jadi menteri agama.timbalan dia hadi. Sbb dua2 mangkok ni mengkui syiah adslah mazhab dlam islam. Syiah wujud lamaaa dah

Anonymous said...

Orang yang paling awal dtg mengadap tun sbg perdana menteri PH ialah hadi, mustafa dan mb terengganu. Akan memberikan kerjasama dan sokongan. Hadi yg kata dan ucapkan. Walaupun dia penipu smua org tau.

Ahli pas bawahan taraf anjing kurap shut up.

Anonymous said...

melayu pakatan tenggelam dalam asakan kapir
cilako pakatan melayu
moga kalah dalam pru15

Anonymous said...

Menteri agama salah tafsir, seleweng maksud hifzuddin

SETIAP maqasid syariah (tujuan syarak) yang dirumuskan ulama adalah hasil kajian daripada semua nusus (dalil-dalil al-Quran dan Sunnah) serta istimbath ulama muktabar daripada dalil-dalil berkenaan.

Tidak ada satu nas atau dalil pun yang menyokong kenyataan bahawa Islam menjaga agama selain daripada Islam, malah Islam sebaliknya didatangkan untuk memadamkan kesesatan agama lain.

Tiada mana-mana ulama muktabar di dunia ini sepanjang sejarah umat menafsirkan ‘memelihara agama’ dalam Maqasid al Syariah ialah memelihara semua agama. Malah tafsiran sedemikian lebih hampir kepada tafsiran Jaringan Islam Liberal (JIL), apabila menafsirkan ” انما الموءمنون اخوة” sebagai “semua mereka yang beriman kepada Tuhan daripada mana-mana agama…”

Tafsiran sebegini atau yang seumpama dengannya adalah tafsiran yang sesat dan menyeleweng.

Sementara, dari segi bahasanya pun ulamak meletakkan istilah مقاسد الشريعة (tujuan syarak) yang dinasabkan kepada al-syariah iaitu syariat Islam sahaja bukan kepada mana-mana agama yang lain.

Begitu juga menggunakan حفظ الدين (memelihara agama) digunakan al Din di situ dengan makrifah iaitu ‘hanya agama Islam sahaja’.

Untuk membaca keseluruhan artikel, sila rujuk:

https://www.ismaweb.net/2018/07/13/menteri-agama-salah-tafsir-seleweng-maksud-hifzuddin/

Anonymous said...

Kata mengikut Al Quran dan Sunnah,
Fitnah, maki hamun dan caci mencaci
adakah itu AMALAN NABI s.a.w Ke
JIKA itu lah amalan Sunnah, PASTI KITA TIDAK ISLAM SEKARANG.

Belajarlah Sirah dn Syamail Muhammadiyyah dan BERAMAL dengannya

Jangan memepermainkan Al Quran dan Sunnah
Semoga Allah memberi kamu kesedaran bukan mengikut hawa nafsu memperdagangkan Al Quran dan Sunnah.
Tak kira Rejab,Sya'ban, Ramadhan hingga Syawal pernagi buruk terus bertembah buruk
SubhanAllah
Islam tidak berkembang dalam 100 hari ,,,,,,,

Ibnu sina said...

Wah,barua2 pas umno cuba utk kelirukn rakyat.kejumudtan puak pas lahanat cuba berlindung dibalik agama.jauhi pas anda selamat.

Anonymous said...

Wah barua 10:35 PM ternakan pakatan berpura-pura suci sambil membela rejim pakatan menipu rakyat, memungkiri janji manisfesto pakatan sendiri dan menindas agama Islam dan umat Islam.

Bahkan barua-barua dedak pakatan inilah yang sibuk menulis pelbagai komen menfitnah, memaki hamun, menghina, menyumpah seranah dan memburuk-burukkan agama Islam, perjuangan Islam, ulama Islam dan jemaah Islam seperti parti Islam PAS dan umat Islam yang menyokong perjuangan Islam menegakkan ajaran Islam dan membela hak umat Islam di negara ini.

Allah sendiri telah melabelkan manusia-manusia yang menentanga atau mengingkari perintah Allah dan RasulNya sebagai haiwan ternakan bahkan puak sesat lagi menyesatkan ini lebih buruk dari haiwan ternakan. Allah telah berfirman yang bermaksud:

"Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk isi neraka Jahanam kebanyakan dari jin dan manusia, mereka mempunyai hati, tetapi tidak dipergunakannya untuk memahami (ayat-ayat Allah) dan mereka mempunyai mata (tetapi) tidak dipergunakannya untuk melihat (tanda-tanda kekuasaan Allah), dan mereka mempunyai telinga (tetapi) tidak dipergunakannya untuk mendengar (ayat-ayat Allah). Mereka itu sebagai binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi. Mereka itulah orang-orang yang lalai."( Al-A’raaf: 179)

Barua dedak pakatan 10:35 PM ini menulis Islam tidak berkembang dalam 100 hari untuk menyamakan Islam sebagai agama suci dan benar dengan rejim pakatan pimpinan puak sekular liberal dan kafir harbi yang telah menipu rakyat dengan pelbagai janji palsu.

Ini bererti barua ternakan pakatan ini telah menghina agama Islam.

Anonymous said...

Barua 10:41 PM ternakan pakatan telah menfitnah PAS dengan menulis Wah,barua2 pas umno cuba utk kelirukn rakyat.kejumudtan puak pas lahanat cuba berlindung dibalik agama.jauhi pas anda selamat.

JAWAPAN KITA:

Seperti biasa barua-barua ternakan pakatan akan menfitnah dan memburuk-burukkan parti Islam PAS dan ulama Islam dan umat Islam yang cintakan Islam.

Komen-komen yang ditulis oleh barua-barua buta, pekak dan dungu ini mengandungi pelbagai caci maki seperti lahanat dll dan dakwaan-dakwaan karut marut tanpa bukti @ fitnah untuk menghasut rakyat membenci PAS dan perjuangan Islam.

Berdasarkan komen barua 10:41 PM, barua pakatan ini mahu rakyat memberi kepercayaan kepada pakatan supaya rakyat boleh di'kencing' berulang kali oleh rejim pakatan yang telah menipu rakyat sebelum ini dengan sengaja memungkiri pelbagai janji pakatan sendiri dengan menggunakan pelbagai alasan yang amat bodoh untuk membodohkan rakyat.

Anonymous said...

Pas pun salah tafsir.dan sesat berjuang. Mana ada islam ditegakkn dgn sistem yahudi buatan manusia.

Anonymous said...


Adakah barua 10:35 PM ternakan pakatan mahu kita umat Islam memberikan kepala kita untuk dipijak oleh pemimpin-pemimpin pakatan yang telah menghina Islam dan umat Islam?

Adakah barua ini mahu kita memberi pelbagai gelaran mulia kepada musuh-musuh Islam yang telah menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam?

Puak munafik dan kafir harbi sahaja yang memuliakan dan menjilat musuh Islam !

Anonymous said...


Barua dedak pakatan 10:57PM sangat jelas membenci perjuangan Islam yang dibawa oleh parti Islam pimpinan ulama Islam yang telah menjadilan Al-Quran, Sunnah , Qias dan Ijma' sebagai perlembagaan PAS dan dasar perjuangan PAS menegakkan agama Islam dan membela hak umat Islam.

Kita tidak terkejut jika barua-barua ternakan pakatan ini terdiri dari orang-orang kafir yang menyamar sebagai orang Melayu untuk menipu dan menyesatkan umat Islam.

Ibnu Hasyim said...

Awas Ibnu Hasyim tiruan..
Lihat ini..

[Ibnu hasyim said...
Wah,barua2 pas umno nk salahkn cina plk.dulu lebai bersama dap tk pula buka mulut pasal ni.sejak parti lebai gila kalah barua2 terus meroyan.barua2 pas kini bersama umno urk jatuhkan kerajaan islam yg diketuai ph. Pergi mampos sama lobai gila seks.
July 11, 2018 at 5:11 PM ]
[ Ibnu hasyim said...

Korang sembanglah dulu,aku nk kongkek ni,mlm wajib buat anak.
July 12, 2018 at 11:49 PM ]
Kalau begini adakah perlu saya tutup bahagian komen terus. Atau ditapis dulu. Atau ditutup untuk orang-orang tertentu. Saya dah beri peluang lama terus siar tanpa tapis, tapi puak-puak spesis jahat salah guna kebaikan yang diberi, Mereka menikam Islam melalui blog ini. Atau adakah perlu saya buat report polis.

Apa pandangan anda?

Anonymous said...

Delete semua komen-komen fitnah ,biadap dan tidak bermoral yang ditulis oleh barua-barua pakatan kerana anjing-anjing kurap ini tidak berminat pada kebenaran! Block IP mereka !

Anonymous said...

Kalau U all nak sokong pakatan Pun tak payah lah hina Pas.Mengunakan kata2 pemimpin Dap utk serang parti Pas.Adakah selama ini Pas telah menghina individu secara semborono .ya atau tidak. adakah Pas selama ini menyusahkan Parti lain atas tujuan kuasa -ya/tidak Jangan jadi gila sebelum masanya Pas dan pemimpin Pas tidak pernah lari dr Tujuan asal al Quran dan hadis sebab itu lah ia tidak disukai oleh orang2 kafir..munafik,,DLL

Anonymous said...

Dslam alquran dan hadis takde ayat pun membenarkan umatnya mengangkat sistem yahudi mengundi cara barat utk tegakkan islam.
Maknanya pas tipu tujuannya

Kejora Bapuk Bodo said...

Aku beli barang biasa 10.60... Sekarang bayar 10.00 jer..turun lah tu...ato panggil ape?..

Dulu seblm pru ade pesta kereta beratur di stesen minyak setiap rabu mlm khamis..selepas pru tak ade lagi pesta kereta beratur di stesen minyak...harga dah stabil ikut manipesto PH..

Najib dah ditangkap dan didakwa.
..itu kan janji tun madey..

Siasat skendel najib dan bn sedang berjalan skendel forec RCI lingkop..siasat zaman najib...macai tak percaya RCI lingkop...kalo siasat zaman tun sekarang siapa nak percaya?....sprm sedang siasat skendel 1 mdb di luar negara..

Projek mega dah ade dikaji...ecrl hsr dan lrt3..

Kwsp suri rumah dilantik satu pasukan pengkaji untuuk pelaksanaan..

Yg lain2 blm dapat dilaksanakan kerana hutang najib yg disokong kuat oleh Pas terlalu besar....bayar bunga hutang 31 billion setahun...hutang 1 mdb pon kerajaan yg kena bayar...
Bagaimanapon janji2 ini tetap dilaksanakan..

Kejora Bapuk Bodo said...

Sape yg fitnah pil kuda...siapa yg cakap barua tahik butir biawak dan jebon?..

Anonymous said...

Ibnu BUKAN mengundi PH pun, apa kalut-kalut. Manifesto hanya untuk mereka yang mengundi PH, yg lain dok diam sambil kelebek....

Anonymous said...

Islam cap pas memang dibenci..islam nak duit..islam sebenar di junjung..

Anonymous said...

Nak bodek tun pakai kopiah merah...kopiah hijau campak mana?...hihihi

Anonymous said...

Kalo bawak islam sebenar aku sokong pas pru15... Kalo bawak islam cap pas nak duit nak kete mewah hingga sanggup tipu aku humban pas pru 15..

Anonymous said...

yg tak. mngundi PH yg meroyan rasa d tipu ni knpe pulak? yg mngundi PH relek je... gile apa yg dah meresap korg ni.

Anonymous said...

sama jugak dgn barua2 umno dan PAS mnyalahkn dap dan pngundi PH..dan nmpak lagi buruk adalah PAS sbab sblom PRu smpi lepas.
PRU mburuk2kn pihak lain hanya utk meraih undi smbil mgharap dedak d suap oleh UMNO.

Anonymous said...

Barua-barua ternakan abang besar roket sedang meroyan histeria kerana gagal menfitnah perjuangan Islam dan parti Islam PAS.

Anonymous said...

Kita raikan kemenangan PH dgn Babi panggang...tak ker gitu gitu Azren.

Anonymous said...

Jangan bising bising PH memang tunaikan manifesto dan lepas ini para penyokong boleh makan sedap sedap Babi panggang berperisa lagi lazat. Ini khas untuk para penyokong PH.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails