Friday, July 13, 2018

Dalam 7 Bulan 19 Merogolnya. Termasuk Pengetua &Guru.

Hasil carian imej untuk engetua, guru ditahan dakwaan rogol pelajar

Pengetua, guru ditahan dakwaan rogol pelajar 

BHUBANESWAR: Polis India menangkap tujuh orang semalam, termasuk pengetua dan guru sebuah sekolah, kerana disyaki merogol dan memeras ugut seorang remaja perempuan selama beberapa bulan, kes terbaru penderaan seksual ke atas golongan bawah umur.
Kejadian terbaru keganasan seksual mencetuskan bantahan di beberapa bandar raya di India tahun ini, mengulangi bantahan besar-besaran berhubung kes rogol beramai-ramai dan bunuh pada 2012, dan mengenakan tekanan ke atas Perdana Menteri Narendra Modi, yang berjanji mengambil tindakan.
Dalam kes terbaru, lima pelajar, seorang guru dan pengetua ditangkap di Bihar selepas gadis berusia 15 tahun memfailkan aduan minggu lalu, kata polis.
Ketua Polis Daerah, Har Kishore Rai, berkata gadis itu memberitahu polis dia dirogol oleh pelajar dalam tandas sekolah pada Disember 2017.
Penderaan seksual itu berlanjutan selama tujuh bulan.
Mangsa berkata, pengetua dan dua guru didakwa merogolnya apabila dia melaporkan kejadian itu kepada mereka, kata Rai.
"Dia mendakwa dalam masa tujuh bulan, 19 orang merogolnya.
"Siasatan diteruskan, kami meneliti bukti terhadap setiap seorang tertuduh," kata Rai, menambah 16 suspek ialah pelajar sekolah berkenaan. - Reuters
Hasil carian imej untuk engetua, guru ditahan dakwaan rogol pelajar

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Pada saya, di Malaysia sekarang tiba masanya Kerajaan Persekutuan pimpinan PH perlu serius menggubal undang-undang berasaskan hukum jenayah Islam sebagai alternatif kepada undang-undang sivil sedia ada yang terbukti gagal menyekat jenayah rogol.

Ada yang mengatakan selagi ada DAP, tidak akan wujud sistem perundangan Islam di Malaysia. Saya kata tidak! 

Kerana yang menentang perlaksanaan hudud di Kelantan  sewaktu Allahyarham Nik Aziz diberi mandat melalui pilihan raya laksanakan hudud dulu, ialah Perdana Menteri Pusat. Iaitu Tun M sendiri.

Pernah dilaporkan, statistik polis menunjukkan antara kes jenayah yang paling tinggi di Malaysia adalah jenayah harta melibatkan kecurian dan jenayah kekerasan melibatkan rompak dan rogol. Seksyen 376 Kanun Keseksaan memperuntukkan hukuman bagi pesalah rogol ialah penjara minima lima tahun dan maksima 20 tahun dan boleh dikenakan sebatan.

Islam mengkategorikan rogol atau disebut zina paksa sebagai satu kesalahan jenayah hudud. 
Lihat Sebelum ini..

34 comments:

Ibnu Hasyim said...


Awas Ibnu Hasyim tiruan..
Lihat ini..

[Ibnu hasyim said...
Wah,barua2 pas umno nk salahkn cina plk.dulu lebai bersama dap tk pula buka mulut pasal ni.sejak parti lebai gila kalah barua2 terus meroyan.barua2 pas kini bersama umno urk jatuhkan kerajaan islam yg diketuai ph. Pergi mampos sama lobai gila seks.
July 11, 2018 at 5:11 PM ]
[ Ibnu hasyim said...

Korang sembanglah dulu,aku nk kongkek ni,mlm wajib buat anak.
July 12, 2018 at 11:49 PM ]
Kalau begini adakah perlu saya tutup bahagian komen terus. Atau ditapis dulu. Atau ditutup untuk orang-orang tertentu. Saya dah beri peluang lama terus siar tanpa tapis, tapi puak-puak spesis jahat salah guna kebaikan yang diberi, Mereka menikam Islam melalui blog ini. Atau adakah perlu saya buat report polis.

Apa pandangan anda?

ted manoff said...

Tutup komen beerti views blog akn kurang..buat mcm biasa saja ..Rasanya semua tahu yg tuan ibnu nii totok pas umno..

Anonymous said...

Ted manoff buat masa sekarang puak ph lebih bahaya dari umno seban puak ph tidak akan bila islam dan bangsa melayu contoh terbaik kamu sendiri hari fitnah hentam pas umno hentam islam sebab dap anti islam. Kamulah balaci dap hentam islam. Berbahagialah kamu atas hasil fitnah kamu. Kami tetap perjuangkan islam. Allah tuhan lamu Islam agama kamu.

Anonymous said...

Wah.....citer seks lagi.....
Tima kasih Ustaz Hasyim.....

Anonymous said...

wohaaaa.... ustaz dah ikat serban kat pinggang nampak

Anonymous said...

Tuduhan orang bodo..

Cik Minah said...

Bagaimana kes LIWAT di PUSAT-PUSAT TAHFIZ, ustad..............????
SALAH DAP JUGA KE.................??????

Anonymous said...

Di arab saudi hukuman sangat keras...adakah kes rogol dan cabul telah boleh dikawal..dikatakan kalo naik teksi dgn isteri laki dulu naik dan isteri turun dulu...drebar teksi lebih fasih quran dari kita..

Pas kena main peranan pendidikan nafsu...tapi lobai pas pon pantang lepa dgn duit...

Kejora Bapuk Bodo said...

Zahid: Umno, PAS akan bincang letak hanya satu calon PRK

13 Jul 2018, 6:00 pagi (Dikemaskini 13 Jul 2018, 8:25 pagi)

A A
Umno bersama parti komponen Barisan Nasional (BN) akan berbincang bersama PAS untuk meletakkan hanya seorang calon pembangkang bertanding dalam pilihan raya kecil (PRK) Sungai Kandis, di Selangor nanti.

Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata kerjasama itu merupakan strategi pihak pembangkang dalam usaha memastikan pertembungan satu lawan satu, pada PRK itu sekali gus memberikan saingan sengit.

“Kami perlu mengadakan perbincangan dengan parti-parti lain yang menjadi pembangkang khususnya PAS untuk menentukan bahawa seorang calon sahaja akan bertanding.

“Kami akan ambil perkiraan kebolehmenangan kepada parti dan juga kebolehsokongan kepada calon yang akan (diletakkan) bertanding di DUN Sg Kandis, ertinya, daripada pihak pembangkang, termasuk Umno dan parti-parti komponen BN kami bersetuju hanya seorang calon sahaja,” katanya.

Anonymous said...

hentam pas bkn mkna hentam islam. bila lg nk sedar pas tu parti politik yg ujud dibwh undang2 lord reid.. islam adalah islam.

Anonymous said...

Kali ni Pas kena buktikan Pas memang tiada UG dgn umno...lawan 3 pennuru...supaya PH menang..hihihi

Anonymous said...

Mereka2 di pusat tahfiz pon ada nafsu seks...setan banyak disana...lagi lebai lagi kuat godaan setan..

Anonymous said...

Pas hanye tahu hukuman...pendidikan nafsu ikut islam yileks

Anonymous said...

Puak pas putar belit...hentam pas yg kuat belit di katakan hentam islam.....islam cap PAS bahaya..

Kejora Bapuk Bodo said...

Pas dusah hati kerana sistem perundangan negara di pegang oleh bukan islam...masa dipegang oleh oleh orang islam hingga berlaku penyelewengan wang 1 mdb yg disenyapkan Pas tak susah hati...sebab lobai2 pas dapat sama...kalo bukan islam ini siasat habis lobai2 Pas masuk penjara...ini yg Pas susah hati..

Anonymous said...

Tak perlu tutup komen tuan,sebab pembaca blok ni dah tau,kalau nak baca kes rogol,seks,liwat,sexy dan porno,buleh datang ke blok ni

Anonymous said...

Akaun 1MDB beku, tiada lagi tajaan Haji, kata Fuziah Salleh

Khairil Ashraf


Dijangkakan jemaah haji tajaan Yayasan 1MDB akan berlepas ke Makkah di bawah Program Khas Haji Perdana Menteri pada 14 Julai ini. (Gambar Bernama)

PETALING JAYA: Kerajaan sudah tidak lagi menaja penghantaran jemaah untuk menunaikan ibadat Haji ke Makkah selepas akaun 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dibekukan.

Timbalan menteri di Jabatan Perdana Menteri Fuziah Salleh berkata, kerajaan tidak dapat menaja penghantaran jemaah Haji seperti sebelum ini apabila akaun syarikat pelaburan strategik itu dibekukan.

Kejora Bapuk Bodo said...

Taja haji dgn duit hutang....hutang plak rakyat yg kena bayar..

Mohammad Azren said...

Mengikut tafsiran chief Lobai berkenaan hukuman hudud, pendakwaan seperti ini dikira buang kes kerana selain saksi hidup, tidak boleh dijadikan bukti pendakwaan. Seperti kes pendedahan dato 3 T. Video adalah BESI. Tak leh jadikan bukti persaksian. Tak gitu Ibnu dan geng Lobai ana tahu.Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Ted manoff...
#???????#

Anonymous said...

Ini jahiliyyah ph..

Anonymous said...

Ini salah kamu che minah. Tak pandai mendidik anak. Dirumah mak pak dok asyik sembang perkara keji depan anak2 atau bebas anak dgn internetnya atau kurang masa bersama anak2 maka mereka terdorong ke arah akhlak mazmumah. Klu che minah tunjuk sikap menentang hudud dan islam atau tak suka cara hidup islam atau suka pemimpin liberal maka peluang anak terjebak kpd liwat dan kemungkaran lebih besar kemungkinannya..

Anonymous said...

Setakat lepa duit utk buat kebajikan takpa. Jangan sampai kaut masuk kantung poket sendiri lepas tu dah tak muat bubuh pula dlm poket anak2. Umur belasan tahun dan dua puluhan sudah jadi jutawan. Apa ini..?
Mana ada anak org pas jutawan ktk umur spt itu. Yg kita tahu setakat ini anak2 pemimpin BN dan PH ada laa...
Lain kali nak fitnah pun tgok kiri kanan dulu hooii 9.54.am.

Anonymous said...

Skandal mustafa spender besor bantai dlm hotel pun tak setel. Camna la akal bingai pengikut pas boleh pecaya nk buat hudud ala hadi

Anonymous said...

Umno kena sokong pas utk mewakili org melayu islam pd prk kali ini.
Org melayu terutama umno tak sepatutnya betcanggah pendapat dgn pas. Mereka patut memberi peluang kpd pas utk memacu keluatan umat melayu dan islam yg mula dotindas oleh Ph dap.
Sekali ini dan seterusnya org melayu wajib melupakan perselisihan fahaman politik mereka. Mereka prrlu berusaha utk menjatuhlan Ph yg mendpt sokongan majoriti kaum cina dan india. Ini peluang terakhir org oslam melayu utk bangin . Jika tidak org melayu islam akan terus dipijak2 di bumi sendiri.. jgn jadi balaci Ph spt ted manoff dn yg seangkatan dgnnya... org melayu islam akan dikucar kacirkan dgn budaya fitnah dan penipuan...

Anonymous said...

Kejora bodoh mcm lembu, nmpk sgt puak kau takut kalau org melayu bekerjasama, apa salahnya pas dan umno berunding letakkan calon supaya boleh beri saingan,inipun kau ckp ug, pas tak bimbg kalau org bukan islam jwtan tersebut tp apa yg pas bimbng sptutnya mnjadi kbimbngan semua umat islam, lainlah kamu kafir juga kejora bodoh

Anonymous said...

Skendal mat sabu sebelum pru dah srlesai ke, dah saman malu ke

Kejora Bapuk Bodo said...

Masa pru 14 kenape tak ngaku kerjadama?....nodooh...duit sapu..

Kejora Bapuk Bodo said...

Ko ni pelupa..mahkamah syariah kota baru dah bebaskan Mat sabu..tak de kes pon...nak lawan hakim?
Nak saman sapa?..sape yg abaku perangkap mat sabu?...ko ker?....bodoo

Anonymous said...

Kau ni bangang ke bodoh, ni kes sebelum pru baru2ni aja, lps mng pru dh senyap, sblum pru ada yg bt video tp nafikan aja knp tak disaman

Anonymous said...

Ini bukan kerjasama, ni sekolah darjah berapa, kalau dua2 masuk bertanding habiskan duit aja, lgpun pru baru habis, ini cuma persefahaman sahaja. Byk2 belajar dulu

Anonymous said...

Bawa mngucap kamuni, apa yg ckp berpandukan alquraan, kamu baca alquraan ke

Anonymous said...

Tutup aja tuan, mnusia yg balol mmg tak reti nk mnghargai, bukan sahaja mencaci, mmfitnah, mmperlekehkan agama, tgk komen ted, kejora bahlol bukannya betul,komen mereka bertaraf sampah aja, malah maruah tuan tanah sendiri tak dihormati,

Anonymous said...

Apasal la nak rogol. Cuba ikut nasarudin altonton porno. Guna tangan je. Sambil tgk video lucah kt jerman. Bil suruh dap bayar. Kan tak kena tngkap.

Bodoh punya negara india tuuu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails