Friday, July 13, 2018

Himpunan Bantah DAP Perkuda Mahathir [Video] -Anjuran NGO Umno.


[Video] NGO Umno anjur himpunan bantah DAP perkuda Mahathir
Lokman Adam berkata Dr Mahathir memerintah mengikut kehendak 42 ahli parlimen DAP yang meletakkan pisau dilehernya.

……………
Badan bukan kerajaan (NGO) yang dikenali sebagai Pemantau Malaysia Baru akan menganjurkan perhimpunan pada 16 Julai ini sebagai tanda sokongan terhadap Yang di-Pertuan (YDP) Agong dan membantah pemerintahan DAP yang didakwa memperkudakan Perdana Menteri Mahathir Mohamad.

Presidennya, Datuk Lokman Noor Adam berkata himpunan itu akan bermula dari lot parkir Bukit Aman, dan akan berarak ke Parlimen.

“Kita akan berkumpul jam 8 pagi di lot parkir Bukit Aman sempena keberangkatan YDP Agong angkat sumpah ahli parlimen.

“Kami akan mula berarak ke Parlimen jam 8.30 pagi. Semua rakyat Malaysia dijemput hadir dengan membawa pita pelekat dan tali. Kita tidak akan menjerit atau terpekik terlolong kali ini.
“Sebagai simbolik hilangnya hak Agong untuk bersuara dan menjalankan tanggungjawab baginda mempertahankan Islam dan kepentingan bangsa Melayu, kita akan berarak dengan mulut ditutup dengan pita pelekat dan tangan diikat,” katanya dalam satu kenyataan.

Lokman berkata adakah umat Islam masih buta dan tidak nampak agama, bangsa tanah air serta kedudukan raja-raja Melayu sudah terancam dan mendakwa kerajaan melaksanakan Malaysian Malaysia DAP.

“Sudahlah Peguam Negara juga Kristian, menteri agama pun datang dari puak liberal Amanah, selepas ini pula bapa Lim Guan Eng akan diangkat sebagai speaker Dewan Rakyat.
“Kalau umat Islam masih buta dan tidak nampak kebinasaan kepada agama Islam, kepentingan Melayu, tanah air dan kedudukan raja-raja Melayu, tiada apa lagi yang dapat saya perkatakan. Sampai bila kita hanya mahu menentang kebatilan dengan hati,” katanya.

Lokman berkata kesan yang dihadapi rakyat adalah sikap ingin mencuba sesuatu yang tidak pasti. 

Katanya, walaupun perdana menteri itu Melayu dan beragama Islam, namun apabila pemimpin parti yang hanya mempunyai 13 kerusi diangkat sebagai perdana menteri, beliau memerintah mengikut kehendak 42 orang ahli parlimen DAP yang meletakkan pisau dilehernya.

“Sempena ulang tahun Dr Mahathir yang ke-93 ini, mari kita doakan semoga Allah memanjangkan usianya, memurahkan rezekinya dan membuka hatinya untuk kembali ke jalan Allah.
“Moga beliau diberikan hidayah untuk menyatukan hati ahli-ahli parlimen Islam di Malaysia bagi membentuk sebuah kerajaan campuran baru yang bebas DAP demi menyelamatkan agama, bangsa, tanah air dan raja-raja Melayu,” katanya.
Video:
……………………………
https://youtu.be/P18T67DfPqs
……………………………

36 comments:

ted manoff said...

Lokman adam nii ketika umno berkuasa begitu mewah hidupnya..dia xpeduli rakyat pun..bila sumber dedak dh takde mulalah nk meroyan..tuan ibnu siasatlah latar belakang lokman ank beruwang nii..jgn tertipu dgn permainan pas umno nii..semoga tuan ibnu tk panjangkn lagii fitna nii..

Anonymous said...

PH bersifat kolektif dan tidak timbuk siapa perkuda siapa. Hanya mereka yg diresapi feudal UMNO sahaja yg anggap DAP perkuda PH. Adakah dengan menaiktaraf JAKIM ini arahan DAP? Adakah lantik Tun M sebagai PM juga arahan DAP? Kalau benar PH tunganggan DAP, Ngo Kor Ming tak bantah la beberapa keputusan PH dan Tun M ! Kalau UMNO bangang aku tak hairan, yang aku hairan kaum PAS termasuk Ibnu Hasyim masih tidak dapat berfikir dan bersemangat menghentam PH....ketahuilah, majoriti rakyat Malaysia menerima semangat Kolektif PH !

Kalau UMNO dan PAS parti berkebolehan , sepatutnya mereka tunjuk idea memulihkan Malaysia, bukan mencari kesalahan remeh yg bersifat perkauman . Sebab itulah rakyat Malaysia menolak UMNO PAS ke Putrajaya ! Jadilah kamu (UMNO PAS) parti pembangkang seuumur hidup!

Kejora Bapuk Bodo said...

Kali DAP perkuda tum madey kenape Dap tak puashati lantikan menteri?..

Putarbelit lokeman edem...barua yg kaciwa..

Anonymous said...

BAHAYA BESAR REJIM PAKATAN

Rejim pakatan dikuasai oleh puak kafir kerana bilangan MP kafir melebihi bilangan MP Melayu (sekular liberal?) maka sudah pasti puak kafir yang menentukan dasar rejim pakatan dan pemimpin Melayu menjadi pak turut puak kafir. Bahkan sebilangan pemimpin kafir dalam rejim pakatan pernah menghina agama Islam dan menafikan hak umat Islam.

Maka kita tidak terkejut melihat dasar rejim pakatan yang membela hak puak kafir sebagai puak minoriti dan menindas agama Islam dan hak umat Islam sebagai rakyat majoriti. Contoh:

(1)Peguam negara Melayu dan hakim Melayu dipecat dan digantikan oleh orang kafir yang bersikap prejudis terhadap Islam dan umat Islam. Bahkan menteri yang berkaitan dengan sistem keadilan negara pun seorang kafir! Mengapa puak kafir mahu memonopoli semua jawatan tersebut? Ada udang di sebalik batu !

Alasan rejim pakatan ialah orang Melayu Islam tidak bermoral. Wah barua, penyokong dan pengundi pakatan yang terdiri dari kaum Melayu tentu merasa bangga dihina oleh rejim pakatan. Tiada maruah diri !

(2) Rejim pakatan berani menentang Agong dalam pemilihan peguam negara.

(3) Rejim pakatan telah , sedang dan akan memecat ramai kakitangan awam termasuk ustaz dan ustazah yang terdiri dari kaum Melayu Islam. Rejim pakatan bersikap anti-Islam dan anti-umat Islam.

(4) Puak munafik sekular liberal dan puak kafir yang menyokong rejim pakatan telah berani menghina Islam, ulama Islam, institusi Islam dan umat Islam secara terbuka dan mendesak rejim pakatan menghapuskan institusi Islam dan peruntukan kewangan untuk aktiviti Islam walaupun Perlembagaan Persekutuan telah menjamin kedudukan agama Islam, hak umat Islam termasuk kaum Melayu Islam dan peruntukan kewangan untuk aktiviti Islam.

Bahkan puak-puak rasis laksnatullah ini telah menghina Agong dan mendesak rejim pakatan menghalau Dr Zakir Naik keluar dari negara ini setelah puak-puak rasis ini menghina dan menfitnah pendakwah Islam yang terkenal tersebut.

(5) Rejim pakatan ini membela ajaran sesat lagi menyesatkan seperti LGBTQ, Syiah, Qadiani, Islam Liberal, Liberalisme, sekularisme, pluralisme, atheisme dll yang amat bertentangan dengan ajaran Islam. Sebilangan pemimpin pakatan menyokong seks bebas dan LGBTQ yang telah diharamkan dan dilaknat oleh Allah dan RasulNya.

Bahkan sebilangan pemimpin pakatan terlibat dengan gerakan radikal Kristian yang mahu menjadikan negara ini sebagai negara Kristian. Pelbagai slogan Kristian telah dibuat oleh puak evangelis seperti ‘Johor For Jesus’, 'KL for Jesus', 'Subang for Jesus' dll.

Boleh rujuk https://www.ismaweb.net/2018/01/09/halang-gerakan-evangelis-mahu-jadikan-malaysia-negara-kristian/

(6) Dll

Pakatan memenangi PRU pun disebabkan oleh taktik kotor pakatan sendiri:

(1)Pakatan menipu rakyat dengan pelbagai janji bulan dan bintang yang palsu supaya rakyat menyokong dan mengundi pakatan dalam PRU dan akhirnay rakyat hanya mampu menelan kahak sahaja.

(2) Pakatan menghasut rakyat membenci PAS dengan mencipta dan menyebarkan pelbagai fitnah untuk memburuk-burukkan parti Islam PAS pimpinan ulama Islam .

SERUAN UNTUK UMAT ISLAM

Wahai umat Islam, marilah kita semua kembali kepada ajaran Islam dan bersatu padu menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRK, PRN dan PRU15 untuk membela agama Islam dan hak umat Islam dan menggulingkan rejim pakatan.

Anonymous said...

HIMPUNAN BANTAH DAP PERKUDA MAHATHIR anjuran UMNO? Sepatutnya, kalau betul DAP PERKUDA MAHATHIR, parti BERSATUlah yang akan menganjurkan himpunan ini. Apa kaitan UMNO sekarang dengan Mahathir? Apa kaitan PAS termasuk Ibnu Hasyim dengan UMNO kerana menyiarkan berita UMNO ini? Adakah Tuan Ibnu Hasyim ahli UMNO seumur hidup atau pernah memakan dedak UMNO lantas mengenangkan jasa2 UMBNO mencampakkan dedak tempohari?

Haru biru kerana TAKSUB menyerang DAP!

Husaini Ayu said...

Tak sabor nk menonton smbil mkn kuaci 16hb ni...kikii

Anonymous said...

5:21

Ajaran Islam bukan ada kat PAS termasuk pemimpinnya. Pemimpin PAS sama seperti Syiah dan Yahudi.
Ajaran islam hanya ada kat Al-quran, hadis dan sunnah Nabi Mohamad SAW.

Jangan perasan PAS itu Islam dan Islam itu PAS. PAS dan semakin sesat dari landasan agama Islam sebenarnya.

Kejora Bapuk Bodo said...

Dulu tun ajak Pas bersama pembangkan lobai Pas tolak.mentah2 kerana dah makan duit najib...Pas nak jadi king maker...tapi jadi king fucker..

Sekarang ibnu hashim plak tukang doa supaya tun ajak mp Pas masuk kabinet...tun tak mungkin ajak orang yg sombong yg ingat dah kuat...tun nak ajak umno?....pon tak mungkin...dulu tun dah ajak ahli umno buang najib prompak...semua degil nak makan dedak..pendedak tak boleh diajak serumah...

Sekarang PH tak ade masalah besar pon...

Bekas2 Pas yg jadi menteri seharusnye ucapkan terima kasih kpd lobai hadi yg singkirkan mereka dari barisan pimpinan Pas di muktamar 2015 dan cabar kumpulan ini tubuh parti sendiri...kalo masih bersama Pas blm tentu pon jadi mp...

Anonymous said...

Lebih baik mimpi dari tak mimpi..tido pon syok..

Kejora Bapuk Bodo said...

Lokeman edem pon dah keliru...kerana geram sangat...ato dia ingat dia orang kuat Bersatu....hihiji..

Kejora Bapuk Bodo said...

Kalo pas kalah islam kalah...kalo pas bubar islam pon bubar jugak?...

Anonymous said...


Kita merasa kasihan melihat sebilangan umat Islam jahil murakkab telah ditipu dan diperbodohkan oleh pakatan untuk menyokong dan mengundi pakatan setelah mereka diperdayakan dengan pelbagai janji bulan dan bintang.

Mereka juga turut mempercayai pelbagai fitnah yang dicipta oleh pakatan secara membabi buta tanpa berfikir secara rasional yang telah menyebabkan mereka menolak parti Islam PAS dan mengundi calon munafik dan calon kafir harbi. Akibatnya PAS telag gagal menubuhkan kerajaan Islam untuk membela agama Islam dan hak umat Islam di negara ini.

Akhirnya penyokong dan pengundi pakatan telah merasa kecewa, bersedih, berdukacita, marah dan berputus asa setelah mengetahui pelbagai janji bulan dan bintang ciptaan pakatan hanyalah pembohongan pakatan sahaja dan rejim pakatan sekarang sedang menindas agama Islam dan umat Islam.

Rasulullah S.A.W. sudah menggambarkan bagaimana taktik musuh Islam supaya orang Islam mengikut telunjuk mereka. Mereka tak akan buat drastik, sebaliknya sedikit demi sedikit, sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta, perlahan, halus dan konsisten. Ia strategi normalisasi yang ampuh untuk melekakan dan menipu umat Islam.

Sabda Rasulullah SAW:

لَتَتّبِعُنّ سَنَنَ الّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ. شِبْراً بِشِبْرٍ، وَذِرَاعا بِذِرَاعٍ. حَتّىَ لَوْ دَخَلُوا فِي جُحْرِ ضَبَ لاَتّبَعْتُمُوهُمْ" قُلْنَا: يَا رَسُولَ اللّهِ آلْيَهُودُ وَالنّصَارَىَ؟ قَالَ "فَمَنْ؟

Kamu aka mengikut jalan orang yang terdahulu darimu. Sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta, hinggalah kalau mereka masuk ke lubang biawak, nescaya kamu akan turut masuk. Sahabat bertanya adakah mereka Yahudi dan Nasrani? Jawab baginda: Siapa lagi kalau bukan mereka?

Kejora Bapuk Bodo said...

Pas parti tonggang islam...lobai pas pon nak kayer jugak...nak.kete mewah juhak...nak baham jugak duit najib...

RUU 355 4 tahun hilang entah kemana...angkara lobai Pas

Anonymous said...

Kejora Bapuk Bodo menulis pelbagai dakwaan yang tidak berasas @ fitnah terhadap PAS tanpa sebarang bukti menunjukkan barua dedak pakatan ini adalah penjaja fitnah.

Nama ID 'Kejora Bapuk Bodo' menunjukkan barua dedak pakatan adalah makhluk perosak yang tidak bermoral. Buang masa sahaja membaca komen yang ditulis oleh barua-barua ternakan pakatan.

Anonymous said...


Kejora Bapuk Bodo menulis Kalo pas kalah islam kalah...kalo pas bubar islam pon bubar jugak?...

Jawapan kita:

Komen Bapuk Bodo ini membuktikan Bapuk Bodo ini meletakkan otaknya pada lututnya dan kaki pada kepalanya.

Nampaknya barua-barua ternakan abang besar biaDAP sangat takut pada perjuangan Islam sehinggakan Barua Bodo ini mengharapkan perjuangan Islam kalah dan bubar. Kasihan !

Anonymous said...

Mati-mati aku7 ingat Ibnu Hasyim penyokong PAS, rupa-rupanya dia sekutu dengan Lokman Adam, ahli UMNO seuumur hidup.
Moga Ibnu Hasyim akan diangkat jadi Ketua Penerangan UMNO.

Anonymous said...

5.21pm (klu bgsa melayu) adalah jenis melayu yg tak sedar diri. Bernaung dan menongkat parti memerintah yg berjuang utk menjahanamkan bgsa melayu. Melayu jenis inilah disebut sebagai melayu pembelot bgsa dan agama. Adanya melayu jenis ini dlm masyarakat melayu bagaikan racun tuba yg boleh membunuh orang mellayu sendiri. Ttpi manusia jenis tdk berani muncul dikalangan orang melayu yg patriotik kpd bgsa dan agama. Mereka ini berkeliaran dlm masyarakat melayu menabur racun untuk menjahanamkan bgsa melayu sendiri. Mereka tdk tda rsa kasih pd bgsanya sendiri krn lebih pentingkan dedak yg disuap dlmkerongkong mereka itu. Mereka umpama penagih dadah yg tdk bererti lagi kpd bgsa dn negara. Mereka tk perlu lgi wujud dlm bgsa mlyu.

Anonymous said...

Yg ikut telunjuk kapir orang arab...palestin terbiar menderita...

Kejora Bapuk Bodo said...

Hahahaja..pedih sungguh hati cai umno bodoo yg kalah perang...ape bukti aku fitnah?....ko hanye pandai merapu dan meroyan ajelah setiap hari selama 5 tahun menunggu bulan mengambang...

Kah kaaah...kaaaaahhh

Kejora Bapuk Bodo said...

Kenape ko takut jawab soklan aku?...perjuangan islam nabi aku sokong..perjuangan islam cap pas tak main laa...cap duit..

Kejora Bapuk Bodo said...

Kenaoe kobtakut letak nama mcm aku?...ko pondan lgbt ...penakut..tak mcm aku kan?...hihihi...bodoo nyer

Kejora Bapuk Bodo said...

Mana vedeo lokeman adam?...lupa ker?..

Kejora Bapuk Bodo said...

Menang 18 kerusi boleh buat aku takut ker?...pas tak ade pengaruh di luar terengganu kelantan dan kedah....orang2 tersebut cedik boleh beza perjuangan islam sebenar dengan perjuangan islam cap.pas

Anonymous said...

Kalau dap nk perkuda, lembu ke tak kisah lansung, yg mnjadi masalah dap perkudakan semua parti lain ph, tak kedengaran lg mat sabu dan sahabat dalam amanah bertindak mmbela islam dlm ph, setakat hari ini mereka patuh lg aoa saja yg dap buat

Anonymous said...

Karpal singh dulu perkuda kan nik aziz dn hadi ok je dulu? Tak ingat ke.

Kejora Bapuk Bodo said...

Peguam jelaskan mengapa Malaysia tak usir Dr Zakir Naik

Haniff Khatri
13 Jul 2018, 3:27 pm (Dikemaskini 13 Jul 2018, 3:40 pm)

ULASAN l Sejak kebelakangan ini, banyak pihak yang tidak henti-henti menyoal pendirian kerajaan Malaysia berkaitan kehadiran berterusan Dr Zakir Naik di negara ini, dan ketiadaan tindakan pihak berkuasa untuk menghantar beliau kembali ke negara asalnya di India, kononnya ini adalah kewajipan ekstradisi menurut undang-undang antarabangsa.

Kebanyakan pendapat itu adalah kononnya berteraskan dakwaan sesetengah pihak luar, yang diterima bulat-bulat oleh pihak tertentu di Malaysia bahawa Dr Zakir terlibat sama ada dalam kesalahan keganasan terorisme serta jenayah gubahan wang haram, mahupun kekacauan harmoni kemasyarakatan yang melibatkan kutukan terhadap agama selain Islam.

Persoalan yang wajib ditanya oleh rakyat Malaysia yang prihatin adalah: Adakah dakwaan pihak-pihak terbabit yang dilemparkan itu, satu dakwaan yang berasas ataupun cuma tohmahan?

Jawapan sebenar undang-undang:

(a)(i) Pada asasnya, mana-mana negara yang diiktiraf sebagai negara yang sah di sisi antarabangsa, seperti India sememangnya berhak untuk meminta negara lain yang juga diiktiraf secara sah di sisi antarabangsa, seperti Malaysia, untuk menghantar pulang mana-mana individu yang dikehendaki di bawah sistem keadilan jenayah India itu, sekiranya individu itu berada di negara luar itu, seperti Malaysia.

(a)(ii) Kerjasama bagi tujuan pembanterasan jenayah di tahap antarabangsa ini adalah melibatkan kedua-dua negara iaitu India dan Malaysia melalui perjanjian antarabangsa (International Treaty) dan adalah juga tertakluk di bawah seliaan dan kerjasama organisasi Interpol, di bawah mana, mana-mana negara pemohon, India, akan meminta pengeluaran satu "notis merah" (Red Notice) daripada Interpol untuk membolehkan negara luar itu, Malaysia menghalang pergerakan keluar masuk individu itu dari Malaysia sehinggalah permohonan rasmi ekstradisi untuk memohon penghantaran pulang individu itu ke India dapat diproses oleh pihak berkuasa dan mahkamah di Malaysia, juga menurut prosedur dan undang-undang yang sedia.

Kejora Bapuk Bodo said...

Tun madey rosakkan islam...ini tuduhan cai bodoo..bahaya kerajaan PH..bahaya kpd pas dan umno..

Kejora Bapuk Bodo said...

Tujuan demo lokeman edem nak pujuk tun madey terima umno dan pas lah dgn buang DAP...kepala dah tak berape betul..

Kejora Bapuk Bodo said...

Kalo marah Dap sepatutnye parti Bersatu...tapi lokeman yg jadi hero guna alasan Agong islam dan melayu...

Seblm pru kenape tak pujuk ahli2 umno masuk Bersatu dan pujuk Pas sama....dedak dah kering dah jatuh bangsat baru ade kesedaran yg palsu.

Kejora Bapuk Bodo said...

KUALA LUMPUR: Satu laporan yang disediakan Bersih 2.0 bersama 2 NGO lain berkenaan pilihan raya umum ke-14 (PRU14) menyalahkan Barisan Nasional (BN) berhubung rasuah, membeli undi, pemberian hadiah dan sikap pilih kasih oleh institusi awam.

Laporan itu disusun bersama oleh kumpulan reformasi pilihan raya Bersih 2.0, kumpulan hak asasi manusia Suara Rakyat Malaysia (Suaram) dan Pusat Komuniti Masyarakat (Komas).


“Laporan Pemantauan PRU14” itu menyenaraikan 46 dakwaan kes rasuah dan membeli undi serta 196 kes pemberian ganjaran dalam tempoh berkempen sehingga 9 Mei.

Ia mendakwa majoriti kesalahan ini melibatkan BN.

“Laporan ini menunjukkan bukti menyeluruh bahawa PRU14 tidak bebas dan tidak adil,” menurut laporan 114 halaman itu.

Kes yang paling biasa adalah pemberian cermin mata percuma kepada pengundi, petrol percuma, cabutan bertuah, pemberian cek kepada peneroka Felda, pembayaran BR1M dan menyerahkan wang kepada institusi agama.

Anonymous said...

Puak ph nak hentam umno kenapa busuk hati mesti nak kaitkan dengan pas. Umno dng ph sama sekuler libral jadi kenapa adik beradik gaduh nak kaitkan dng pas. Saja nak serang pas gunakan isu umno dasar puak penentang islam otak yg dia ingat burukkan pas dengan matlamat nak pecah belahkan umat islam. Kamu sokong puak kafir kamu pun kafir.

Anonymous said...

Kejora bapuk bodo dah memg bodoh sanggup tolak islam sokong puak kafir.

Anonymous said...

Dia bukan melayu dia red bean army barua dap.

Anonymous said...

Kau ni tak tahuke maksud mmperkuda, kalau tak tahu buka kamus, nik aziz tak ikut dap apa yg bertentangan dgn islam nik suarakan, itu mksud bekerjasama bukan perkuda

Anonymous said...

Woi Kejora Bapuk Bodo ternakan abang besar biaDAP, cukup-cukuplah kamu menyamar sebagai orang Melayu kerana kita semua tahu kamu adalah barua @ red bean army kafir harbi berdasarkan komen-komen dan fitnah rasis kamu terhadap agama Islam, ulama Islam, parti Islam PAS, dan umat Islam.

Anjing buruk kepala ternakan parti kafir harbi biaDAP seperti kamu memang amat bencikan perjuangan Islam dan kaum Melayu Islam.

Anonymous said...

Sama la tu. Marina chin ambiga arahkan bughah..bersih elok je hadi turun mcm anjing kena ikat leher. Takde pun masalah?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails