Sunday, July 22, 2018

'Peace Consultant' LTTE Atau Pengkagumnya?



DALAM akhbar The Star hari ini muka 14 bawah tajuk "Ramasamy: Saya perunding keamanan buat LTTE dan Sri Lanka", pemimpin DAP dan Timbalan Ketua Menteri (TKM) Pulau Pinang Dr P. Ramasamy menafikan pembabitannya di dalam kumpulan pengganas LTTE atau "Liberation Tigers of Tamil Eelam".
Beliau mendakwa tuduhan pembabitan beliau itu direka-reka sedangkan beliau terlibat membawa keamanan di wilayah sana.
Perunding bebas sepatutnya punya pemikiran bebas dan jujur mahu mengusaha dan menjuarai keamanan. Tidak bias dan tidak menyebelahi mana-mana pihak. Benarkah Ramasamy begitu.
Berikut salah satu petikan tulisan Ramasamy yang jelas menunjukkan beliau bukan sekadar perunding keamanan tetapi cenderung dan mengagungkan perjuangan LTTE yang diketuai mendiang Prabakaran (Ketua LTTE yang mati ditembak pihak berkuasa). Dalam tulisan ini Ramasamy menghargai dan mempertahankan perjuangan LTTE dan Prabakaran.
“Super powers, regional powers, the Sinhala regime and Tamil opportunists and traitors might spew venom against the LTTE and its leader Prabakaran, but the fact remains his memory and what he stood for and what he sacrificed will remain forever etched in the minds of Tamils and their future generations."
Sumbernya boleh didapati meluas di internet. Bagaimana Rama? -HARAKAHDAILY 21/7/2018



Gambar atas, Peta Tamil Eelam menunjukkan Malaysia adalah salah satu negara yang termasuk dalam tanah tuntutan mereka atas nama The Greater Tamil State.
Bawah, Ibnu Hasyim di Masjid Melayu, Colombo, Sri Lanka.



Sila lihat Ibnu Hasyim:

18 comments:

Anonymous said...

TUTUP AJER BLOG INI.

Anonymous said...

Ibnu Hasyim YAHUDI.

Anonymous said...

ya, saya sokong.
Niat anda bukan bersikap adil untuk mendedahkan hal sebenar TETAPI lebih kepada memporak-porandakan ummah!
Anda patut ditangkap ikut akta ISA.

Anonymous said...

Ramasami ni dia belit juga macam mamak memanda menteri. Mulut cakap lain tp hati dia ada kat india. Elok tangkap je ramasami ni, buat siatan utk buktikan dia bercakap benar atau tidak. Sebahagian besar org Islam memang tak percayakan ramasami. Bukan susah pun, tangkap dan siasat. Percayalah selepas org takkan kecoh lg. Kalau salah, tangkap dan penjara, kalau betul, lepaskan dan tak payah ganggu dia lg.

Anonymous said...

Puak ph dah jadi penkagum penganas ltte. Kalau tak benar kenapa takut disiasat betul ke tak sapa tahu. Dituduh zakir naik pun kita tak tahu betul ke tak dan sekarang intepol antarabangsa dah tarik balik tuduhan penganas kat zakir naik. Yg jelas ramasamy memg anti islam itu terjelas dari tuduhan ramasamy.

Anonymous said...

Kita ISLAM kena serang dari pelbagai sudut. Benteng kita adalah akidah dan semangat. Di Gaza, Islam dibunuh setiap hari dalam SIRI PENGHAPUSAN ETNIK PALESTIN ISLAM namum Islam di Malaysia tidak sedar dan asyik maki memaki sesama kita....

Anonymous said...

Faedah bank (interest) itu RIBA tapi pak-pak haji kita masih buat loan kereta dengan interest. Ini dosa BESAR. Hal kecil begini pun kita tak dapat pertahankan , apatah lagi nak mempertahankan umat Islam.Kita berbangga dengan Audi, Vellfire dsb, bukan kita tak tahu ia hanya sementara TAPI siapakah antara kita yang menolak kosmetik dunia ? Terlalu kurang walaupun pemimpin Islam PAS, BN atau PH yang betul-betul mengISLAMkan akidah mereka. Masing2 menunjukkan kehebatan dengan apa yang mereka ada.....

Anonymous said...

ya betolll...
lagi besar jubah orang Melayu, lagi jahat kelakuannya. Jubah pakaian sunnah Nabi saw, pakai jubah tak ikut perangai Nabi saw malah ikut perangai JIN KAFIR. Inilah pemimpin PAS.

Anonymous said...

7:41

"Tau tak pe..."

Anonymous said...

PAS semakin sakit le bang....kanser tahap 4, sebab TERlebih makan dedak 1MDB.....

bunbinban said...

Ramasamy mmg perlu di kenakan tindakan. Terlalu galak menghasut kerajaan utk menghalau Zakir Naik yg kononnya pengganas walhal diri sendiri adalah sebahagian dari pengganas LTTE. Sekarang bertemu buku dgn ruas. Ramai musuh2 politik Madey mengharapkan Madey hantar Zakir Naik pulang ke India namun nmpknya hampa sbb Madey buat dek je dan pertahankan Zakir Naik. Melopong.Kena check Mate dek Madey yg terkenal dgn kepintarannya dlm strategik politik. Political miliege buat Madey. Elok rasanya pihak berkuasa ambil tindakan tegas terhadap Ramasamy. Over sgt dia ni. Strategi lebai, tambah bini je pastu suh kerajaan tangguh nafkah bini2 dorang. kahkahkah..apa punya cadangan dan pemikiran la Datuk Dr Kharudin Al BiriBiri weh.....kahkahkah... C'mon la lebai, dont insult our intelingent la...kahkahkah..Ada sorang lebai lagi la plak, suh kerajaan PH berlaku adil dlm pembahagian peruntukan, biar samarata, tapi bila Kerajaan Kelantan dan Terengganu buat...eh eh...suh kerajaan PH buat dulu baru dia buat...kahkahkah...

Anonymous said...

Alamakk pentaksub ph tersedak makanan babi panggang mula berbicara.

Anonymous said...

Melayu jubah PH pemegang kitab suci Madey konon ikut Nabi. Ramasamy dah jadi imam 3 Melayu ph selain Madey. Guan Eng imam 2 Melayu ph...wakahkah...

Anonymous said...

Ban bodohh bin bangang bon tolol...aka banbinbon.

Anonymous said...

Klu ibnu hashim yahudi, bukan 3.21 patutnya lagi sayang ke ke kat ibnu?

Anonymous said...

Yer la, Yahudi Bermuka Melayu Penang...ini dia Ibnu Hasyim

Anonymous said...

Syabas ikram

Anonymous said...

Kesian pembontot Tokong... bermati matian pertahan Hero LTTE.

Pembontot Chin Peng pun mereka ikut membontot... sekarang ni nak membontot pembontot LTTE plak.

Kipidap dan teruskan membontot... boleh dapat babi panggang berempah kari plak.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails