Monday, July 23, 2018

Ekonomi Negara Merudum, Jawab 5 Perkara Ini..

Hasil carian imej untuk ph di cabar
Sedutan komen dari blog ini mencabar penyokong-penyokong PH supaya menjawabnya, dibawah tajuk..




AnonymousAnonymous said...

Barua dedak roket 6:55 PM cuba kencing rakyat dengan menulis Manipesto PH ade jugak dah tunai....aku dan ramai rakyat selesa bila gst 0 dan minyak tak naik harga..

JAWAPAN KITA:
(1) Sila senaraikan dakwaan konon Manipesto PH ade jugak dah tunai.

(2) Mana bukti ramai rakyat selesa bila gst 0 dan minyak tak naik harga ? Tak ada bukti kan, maka kamu adalah pembohong ternakan roket ! Fakta: Rakyat mahu harga minyak diturunkan bukan harga minyak tak naik !

(3) Pakatan sudah janji mahu hapuskan GST (bukan GST 0%), penangguhan bayaran PTTN, hapuskan tol, turunkan harga minyak, kurangkan beban rakyat ... bla .... bla ... bla ...

Sekarang mana semua janji bulan dan bintang dalam manifetso pakatan ? Sudah dibuang ke lautkah?

(4) Pencapaian pakatan ialah ekonomi negara merundum, rezab kerajaan merundum, nilai ringgit merundum dll. MERUNDUM !

(5) Sekarang pakatan mahu menambah hutang lagi !

July 23, 2018 at 7:59 PM
 Delete
Pandangan ini bukan pandangan blog Ibnu Hasyim.

Siti Nurhaliza Sekat Si Biadap Di Media Sosial. Di Blog I/Hasyim Pun Ada..

Komen Weblog Ibnu Hasyim:  Pengikut yang bertindak biadap melemparkan pelbagai komen negatif di laman sosial, Instagram (IG) bukan berlaku kepada Siti saja, juga berlaku di blog ini.
  • Blog ini diserang dengan kata-kata lucah yang ekstrem, agak malu nak sebut di sini, tapi boleh diteliti semula di ruangan komen blog ini..
  • Blog ini diserang dengan kata-kata lucah yang ekstrem, agak malu nak sebut di sini, tapi boleh diteliti semula di ruangan komen blog ini..
  • Kebanyakan isi serangan penyerang tersebut bertaraf sampah tidak ilmiah, memancing emosi, keanak-anakan, dan melihat dari sudut kelompok sempit mereka sahaja.
  • Sasaran serangan mereka adalah kumpulan Islam, parti Islam (PAS), kegiatan Islam seperti JAKIM, sekolah tahfiz, sistem kekeluargaan Islam, ekonomi dan segala yang berbau Islam.
  • Dipercayai mereka adalah puak-puak muda dari parti pemerintah (PH) sekarang yang dilatih khusus untuk menguasai media sosial.
  • Kadang-kadang mereka mengugut penulis atau tuan punya blog akan report polis, polis sedang mencari dan lain-lain.
  • Dipercayai juga kumpulan ini terpecah dua. Satu, kumpulan yang mirip ke arah Islam, mereka mengketengahkan pemimpin-pemimpin Islam PKR dan Amanah.
  • Kumpulan yang satu lagi, agak anti Islam, banyak membela pemimpin Parti Bersatu, DAP, ajaran sesat Liberal, LGBT, Kumpulan Harimau Tamil, sosialis, mirip komunis dan yang sejenis dengannya lagi. Puak-puak anti Islam inilah yang mendominasi kebanyakan komen di blog ini.
  • Pihak PH dikatakan berjaya merekrut kumpulan fanatik atau taksub yang seakan-akan 'mabuk histeria' mempertahankan pendirian atau 'aqidah ciptaan' mereka, dengan apa cara sekali pun.
  • Pemberontakan jiwa mereka ini mula terserlah dalam keluarga mereka, masyarakat, dan negara, yang boleh dilihat melalui tulisan dan ucapan mereka atau pemimpin mereka.
Begitulah kira-kira, Sekian.

48 comments:

Anonymous said...

Duit punya pasal..
Sblm pru- Najib sembah arab.
Selps pru-Tun sembah jepun.

Sblm pru- hadi sembah najib
Slps pru - hadi dan najib sembah tun.
Kehkehkeh

Ibnu hasyim said...

Wah,barua2 pas umno semakin gila serang ph! Barua2 yg mabuk minum air kaki hadi buat fitnah tun yg berjuang demi islam!

Anonymous said...

Nasarudin sembah dap- bayar bil porno di jerman.hahaha

Ibnu Hasyim said...

Awas Ibnu Hasyim tiruan..
Tambah lagi
Lihat ini..

[Ibnu hasyim said...
Wah,barua2 pas umno semakin gila serang ph! Barua2 yg mabuk minum air kaki hadi buat fitnah tun yg berjuang demi islam! July 23, 2018 at 9:18 PM ]
[Ibnu hasyim said...
Kes azalina lain sikit, asalkan lawan ph saya sokong. Kalau ada gay tapi sokong pas syurga menanti . July 20, 2018 at 7:46 PM ]
[Ibnu hasyim said...
[Wah,lega baru lepas kongkek,2 round tadi July 20, 2018 at 5:35 AM ]
[Ibnu hasyim said...
Wah,barua2 pas umno mmg suka film porno,tentu lebai2 pas ada byk koleksi film porno utk tontonan sesama mereka!.bagi golongan lebai yg suka porno mereka lbih rela tonton bersendirian berbanding betsama rakan kerana bimbang pecah lobang! Sesuai benar dgn mlm jumaat! Mlm mengkongkek bini! Yg dh kawin selamat mengkongkek,yg belom kawin jgn main sabun pula!! July 19, 2018 at 5:40 PM ]
[ Ibnu hasyim said...
Fitnahlah bagus!! Dengan buat fitnah kita boleh tumbangkan kerajaan islam ph!! Ajaran pas??July 18, 2018 at 9:53 PM][Ibnu hasyim said...Sila duduk dan jgn lari, kahkah July 17, 2018 at 12:17 PM]

[Ted manoff said... Blog saya Ibnu Hasyim Ekonomi IH ibnuhasyim Blog yang Saya Ikuti Ekonomi
IH Ibnu Hasyim Moshua Biz Mengenai saya Pekerjaan freelancer Lokasi Malaysia Pengenalan IBNU HASYIM adalah nama samaran bagi Hj Mohd Hashim. Pernah menulis dibeberapa akhbar tempatan. Mantan Pengarang Majalah Al-Ummah dan pernah menghasilkan beberapa buah buku politik, sejarah dan agama. Menjadi ahli bisnes separuh jalan.. July 17, 2018 at 7:23 AM ]
[Ibnu hasyim said... ya, aku mmg bahalol.aku akn terus fitnah kerajaan islam ph. July 17, 2018 at 6:58 AM ]
[Ibnu hasyim said...HAPUSKAN PAS!!! IBNU HASYIM SOKONG PAS DI HAPUSKAN!! PARTI JUMUD SESAT! July 16, 2018 at 4:03 PM ]
[Ibnu hasyim said...Wah,barua2 pas umno nk salahkn cina plk.dulu lebai bersama dap tk pula buka mulut pasal ni.sejak parti lebai gila kalah barua2 terus meroyan.barua2 pas kini bersama umno urk jatuhkan kerajaan islam yg diketuai ph. Pergi mampos sama lobai gila seks.July 11, 2018 at 5:11 PM ]
[ Ibnu hasyim said...Korang sembanglah dulu,aku nk kongkek ni,mlm wajib buat anak.July 12, 2018 at 11:49 PM ]

Kalau begini adakah perlu saya tutup bahagian komen terus. Atau ditapis dulu. Atau ditutup untuk orang-orang tertentu. Saya dah beri peluang lama terus siar tanpa tapis, tapi puak-puak spesis jahat salah guna kebaikan yang diberi, Mereka menikam Islam melalui blog ini. Atau adakah perlu saya buat report polis.

Apa pandangan anda?

Anonymous said...

Hoi. Yang berjuang demi islam parti HAMIM dan BERJASA laaa. Apa da tu pun tak tahu ke. Pengasas gagasan sejahtera syikh kadir la pejuang islam sejati.

Hadi pun sembah dia mtk bergabung la

Anonymous said...

Tod Monot &kuncu..
sila jawab 5 perkara di atas.
aku tahu lu bodoh mana boleh jawab secara ilmiah..
ha ha ha

Anonymous said...

Assalamualaikum. Sempena prk sg kandis akan datang, ahli pas diseru bergabung dgn umno, mca, mic istiqamah kita menntang pakatan. Undi umno demi mengalahkan ph adalah syurga.

Insyaallah gabungan pas umno mca mic akan lebih kuat menumbangkan calon harapan.

Pas
Sg kandis

Anonymous said...

hari tu kan... ada beberapa org lobai pi sembah tun kt putrajaya tau.. awak semua tktau ke.

sekor lobai tu kt dulu tun mati jd hantu. tp dia laju je dulu sembah tun. awak jgn tktau pulak.

sungguh tahyul lobai itu kan kan.

Anonymous said...

wah dh ada barisan Ahzaaaab baru kt selangor lah.

mari kita doa jahanamkn mereka mcm yg diajar oleh ostard abd rani ahzab

Anonymous said...

tutup ibnu sebelum budak2 lobai rosak bc cerita dewasa blog awak.

aku kata tutupp
aku kata tutuuup
aku kata tutuup
mulut pk haji tu labuu!

Anonymous said...

helo salah rumah ke hihi

5 rukun islam ke?

atau rukun 355?

Anonymous said...

Tod Monot &kuncu..
sila jawab 5 perkara di atas.
aku tahu lu bodoh mana boleh jawab secara ilmiah..
ha ha ha

fitnah pula Pas Sg kandis July 23, 2018 at 9:36 PM &..macam-macam.
dah habis modal. ulang fitnah lama.
ha ha ha

Anonymous said...

ni mesti fitnah cia..

tk mungkin tghh izinkn berjuang bersama kafir mca mic. bkn kah quran mngatakn kafir ni selama2nya tkksn redo dgn islam.

biar kita kalah tp dapat syurga. kita bkn nk menang tp nk barakat.

siasat cia dlm jemaah kita

Anonymous said...

Anon 9:36.
Jngan nak pandai2.Tunggu arahan tok guru hj hadi. Ingat pesan tok guru. Bersama umno kafir.


Anonymous said...

Amanat Haji Hadi

“Saudara-saudara sekalian, percayalah. Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang BN bukan kerana nama BN. Kita menentang dia kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan peraturan kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka, oleh kerana itulah kita berjuang melawan mereka. Percayalah saudara-saudara, perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad dan kerana kita berjuang dengan puak-puak ini, kalau kita mati kerana berlawan ini mati kita adalah mati syahid, mati kita adalah mati Islam. Kita tidak payah masuk Yahudi, kita tidak payah masuk Kristian, kita tidak payah masuk Hindu, kita tidak payah masuk Budha, tetapi kita menjadi kafir dengan mengatakan politik suku agama suku”.

Mohammad Azren said...

#AbahKAU.

Anonymous said...

Salah sorng tu pak mustape kan. Yg pakai seluar dalam putih kat hotel.. Henjut awek..pehhhh baik do

Anonymous said...

FATWA Tuang Guru:

UMNO Assabiah....masuk UMNO jadi kafir?

Sekarang berkawan dengan UMNO jadi apa?

Mohammad Azren said...

#ABAHnu. ...Asal Bukan Aji Hadi Melacurkan Ugama. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

PAS dah jadi parti Assabiyah yang memperkudakan Islam.
UMNO parti Assabiyah yang memperkudakan bangsa Melayu yang akhinya layu dan kali ini UMNO memperkudakan PAS pula....

Anonymous said...

Tembak lagi Pak Asim, biar mereka meroyan terus..
Ha ha ha

Anonymous said...

Anon 10:07. Anda tersilap. Kami pas yg memperkudakan umno. Kami king maker.

Anonymous said...

“Dalam sekawah gulai daging yang dimasak penuh dengan daging yang suci dan diletakkan seketul daging babi didalamnya itulah perumpamaan kerjasama UMNO dan MCA”.

[Kenyataan PAS ogos 1980].

Anonymous said...

Amende ni tk phm

Anonymous said...

Saper lebai yg dulu musuh tun tapi skrg sembah tun tu? Mat sabu ke? Ke ada lebai lain jugak. Info2 la sikit 9.38

Anonymous said...

Klu nak baek selain pak stopa jgn lupa rakaman china doll sekali utk dibuat koleksi 9.58. Yg rakaman jantan2 sama jantan tu tak nak la aku. Geli geleman siut

Anonymous said...

Itu daging babi kasi salut la dgn bullet proof plastic. Baru la bercampur tp x rosak

Anonymous said...

Bro 9.55

Eh ini ke kata2 haji hadi tu? Sblm ni dgr2 orang cakap memang betul la rasa tak setuju dgn haji hadi. Tapi bila tengok teks penuh rasanya macam boleh diterima pulak. Sebab awal2 lagi haji hadi dah bgtau 'bukan kerana nama dia umno, bukan kerana nama dia bn' which is refer kepada perbuatan. Fakta ni kalau go deeper, memang apa yg diterangkan haji hadi ni tak ada masalah. Its ok, let me look into it further. Tqvm bro

Mokhtar senik said...

MERCHANG – Kerjasama antara Pas dalam Pakatan Rakyat (PR) dengan DAP adalah kerjasama tidak wala’, himayah, istianah dan tahaluf, berbeza dengan UMNO dalam Barisan Nasional (BN).

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, UMNO dalam BN bekerjasama dengan MIC dan MCA dalam soal wala, dan ia menggadaikan maruah, harga diri serta prinsip Islam.

“Wala adalah istilah politik dalam kitab fiqah yang bermakna hubungan dengan orang bukan Islam sehingga kita (Islam) boleh menjual maruah dan harga diri kita. Macam dalam UMNO, hendak menang, sanggup beri kawasan Islam.

“Pas pula tetap dalam mempertahankan dasar-dasarnya dan teguh dalam pendiriannya walaupun bekerjasama dengan DAP,” katanya pada program gerak kerja pilihan raya Pas Dewan Undangan Negeri (DUN) Pengkalan Berangan di sini.

Dengan mengambil contoh kerjasama himayah pula seperti dilakukan Abu Talib (bukan Islam) menolong Rasulullah SAW atas dasar saudara, Abdul Hadi yang juga Ahli Parlimen Marang menyifatkan perbuatan seperti itu dibenarkan.

“Manakala istianah ialah khidmat bagi membantu Islam seperti dilakukan Abdullah Bin Uraiqit juga seorang bukan Islam dalam membantu nabi menunjukkan jalan semasa nabi hijrah, perbuatan itu juga turut dibenarkan,” katanya.

Abdul Hadi berkata, Allah melarang umat Islam berwala iaitu memberi kesetiaan sehingga sanggup menjual harga diri dan maruah kepada orang bukan Islam dan menyifatkan perkara seperti itu wujud dalam kerjasama UMNO dengan MCA dan MIC.

Menurutnya, ia berbeza dalam kerjasama antara Pas dengan DAP kerana parti itu tidak akan berganjak daripada dasarnya kerana bekerjasama dengan DAP adalah kerjasama tahaluf.

“Selain itu, Pas juga tidak menolak pilihan raya bagi memilih kerajaan, selagi ada jalan mudah, kita pilih demokrasi. Ia membuktikan bukan semua dari Barat kita tolak kerana kita (Pas) juga memilih pilihan raya cara damai (demokrasi),” katanya

Anonymous said...

Thanks bro Mokhtar senik.

Anonymous said...


Tod Monot &kuncu..
sila jawab 5 perkara di atas.
aku tahu lu bodoh mana boleh jawab secara ilmiah..
Mengapa duduk merapu jauh-jauh, jawan saja.

ha ha ha

Anonymous said...

Go deeper lagi. Islam tidak didirikn melalui sistem yahudi mnyembah undi demi kuasa. Berparlimen membuat undang islam 5 thun sekali.
Perjuangan yg tipu

Anonymous said...

Berita TERBARU yang memeranjatkan !

Hadi dah gila dilaknati FATWAnya sendiri, berkahwin dengan UMNO Sg Kandis.

Kesian kat Hadi...moga cepat waras!

Anonymous said...

#ABAH #ABAH #ABAH

Asal Bukan Abdul Hadi awang

Anonymous said...

Hanya sebuah parti sama sahaja fungsi pas dgn parti lain mcm mca dap umno pan bsatu parti dayak.

Berjuang dan menuju mengangkat martabat sistem demokrasi ciptaan yahudi.
Sama taraf keimanan parti ni semua. Cuma lebihnya gunakan alquran dn nas sbg perlmbagaan.

Sedangkan pas bercanggah dgn alquran sbb menjunjung martabat sistem ciptaan manusia

ted manoff said...

Selamat pengantin baru buat.....umno dan pas...💏💏


Semoga dipendekkan umur...


Ph mng dgn majority besar disungai kandis...😸

Anonymous said...

Apa janji pas selama 60 tahun nak dirikan daulah islamiah? Langsung tak terlaksana. Tipu je. Kutip duit tin milo je taunya

Anonymous said...

Dah tak mampu jawab 5 perkara di atas, pusing cerita..
itulah puak-puak anti Islam. Tak berani lawan hujah dengan hujah!!

mana haram jadah tod monot?

Anonymous said...

Fuyoooo... Barua... Kipidap....Kesian Wa tengok...

Wa suka baca komen2 para Barua... mengelupor cuba menyalahkan orang lain.. padahal taik Tokong penuh dibadan tetap wangi.

Wa tunggu Sg Kandis.. nsk tengok para Barua mcm mana punya mengelupor plak nanti....

Anonymous said...

Cogan kata baru PAS. ABAH . Asal Bukan Abdul Hadi.

Anonymous said...

Puak Ana Sewel
Barua jadi menteri
ana masih cangok.....

ana ingat Tuang Guru ambo jadi punaisihat
ana boleh jadi menteri wanita,
aduh parti ana dan umno kalah teruk

Anonymous said...

UNTUK DIJUAL

Tin Milo ajaib berlogo PAS,
pakar tarik duit,
mudah digunakan.

Cara menggunakan:
1-Pergi kawasan orang ramai terutamanya golongan tua yg boleh tipu atau tempat ceramah PAS.
2- Buka tudung tin.
3- Baca Bismillah dan selawat 3 kali.
4- Jerit SUMBANGAN UNTUK AKHIRAT. Jerit kuat-kuat dan kerap-kerap.
5- Bila ada orang hulur duit kata: Alhamdulillah, derma tuan akan sampai ke akhirat.
6- Ulang sampai duit dalam tin penuh.

Bila balik rumah, ambik duit tu, belanja ler apa yg anda mahu.


Untuk keterangan lanjut/ For further information

contact:

YDP PAS Kawasan anda!
Cepat, bertindaklah SEBELUM PAS DIBUBAR penubuhannya.

PAS dah dekat ajal....

Anonymous said...

Abah ko ibnu hasyim..haha

Anonymous said...

Barua punya nasaruddin tontowi! Ko xwala,memalukan jemaah dengan ABAH ko!!!memalukan yn presiden! Jgn main dgn nama tn presiden..serban lap jubo/lap air mani tu..serban lbih besar dari akal..pakai otak ckit!! ABAH ko dh jd Asal Bukan Abdul Hadi.pandai sangat le tu???? Ketua Dewan Ulama Pas Kedah/Danok

Anonymous said...

La. Dalam ph pangganas tamil eellam pun ada. Tamil elam pernah bunuh org secara beramai2. Mcm mana nak kata ph bermaruah. Bersubahat dengan tamil ellam. Pekak badak kut ahli ph.

Anonymous said...

Ada pm pun dah tua bangka perlekeh Islam, perlekeh Nabi, perlekehnorg sembahyang. Ada sabu pun pemakan dedak dap, ayam tambatan dap. Ada ketua umum pun terlibat dengan lewat. Masalah betul dalam ph. Ada menteri pelajaran punberdarah cina, padanlah hendak uec. Tapi ahli ph puja ph bagai nak rak. Tak tau mereka ni bengong jadi bahan tipu ketua2 mereka. Memang ahli ph tak dewasa, bengong, dan sanggup gadai negara demi kemenangan.

Anonymous said...

Sekarang puak kafir giat untuk memburuk2kan tuan guru haji abdul hadi awang sebab mereka anti islam dalam malaysia tuan guru haji abdul hadi dianggap penghalang agenda kafir kerana pengaruh tuan guru haji abdul hadi awang kuat pada umat islam yang sayangkan islam dan juga kepada akarumbi pas. Ini jelas dari komen dan serangan perubadi dari pemimpin ph sama ada kafir munafik dan libral hingga ke tentera merah dap. Tuan2 boleh lihat dimana2 blok ph begitu bersungguh bernapsu dan terlihat terlalu meroyanmenyerang tuan guru haji abdul hadi pemimpin pas parti pas negeri yang dipimpin oleh pas tetapi puak kafir ph tidak langsung serang umno pemimpin umno negeri umno kerana puak kafir nak menguasai umno. Ph adalah pakatan bn 2.0 dan pbbm adalah umno baru sebab tu perjuangan mereka adalah untuk menghalang dan memusuhi islam dimalaysia. Jelas terbuka tujuan sebenar apa yg puak kafir ph inginkan. Bagi penyokong ph yg islam ingat janji allah itu pasti setiap apa yg kerajaan ph buat penyokong ph tetap akan dipertanggungjawab diakhirat begitu juga pada penyokong parti dan pemimpin yang tolak islam.

bunbinban said...

Malas layan posting pasal ekonomi...apa barang, kohilal pun lingkup nak sembang bab ekonomi. Gaji kakitangan x terbayar nak sembang ekonomi. Dgn arul kanda pun terhanguk-hanguk kena goreng nak sembang ekonomi. Kahkahkah..apa kata bkk topik pasal cara menjana jodoh2 kedua ketiga keempat....kahkahkah...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails