Sunday, July 22, 2018

MARA, MRSM UiTM Semua Bangsa, Baru Sedar TunM Boneka.


Elok kalau betul berita MARA dibuka untuk.semua kaum, MRSM jadi Maktab Rendah Sains Malaysia, UiTM buka untuk semua rakyat Msia dan MCKK pun jadi Msia College Kuala Kangsar.

Baru hamlau2 yg kita peringatkan akan bahaya kasi DAP berkuasa nampak sendiri dan faham maksud ustaz Kazim bahaya beri peluang 5 tahun kerana dalam 5 jam mcm2 blh berlaku. Facebooker Bazelan Wahab dapat peluang untuk pelusng buah keras pada pentaksub2 Tun M dlm tulisan terbarunya berikut:

Sepanjang jalan tadi dari Kuantan ke Pekan pergi balek saja2 kami jalan2 cari pasal... Aku bawa kereta dan penumpangnya dua orang yg aku tau orang kuat PH dan penyokong TunM dan seorang lagi penyokong BN. Bila aku mula cakap semuanya hanya mendengar tak berani bangkang mungkin sebab aku Bos dan Otai agaknya. Aku beri tau ...

Ini bukan soal TunM betul atau salah, ini sudah masuk soal melayu sedang di cucuk hidung oleh DAP. TunM sudah terikat kakitangan nya. Kalau nak terus menjadi PM dia mesti menuruti kehendak DAP yg ada 42 kerusi dan kehendak PKR yang ada 47 kerusi .. Bungaraya hanya ada 12 kerusi sahaja, ingat tu ..

Dimana logiknya tanah ini adalah Tanah Melayu, kita ada Raja dan rakyat terbanyak adalah melayu dan bumiputera, Agama resmi adalah Islam, Bahasa resminya adalah Bahasa Malaysia, tetapi hari ini MARA pun kena ikut cakap bukan melayu, ..
.
Askar pun dah kena tabik kat Tim. Menteri cina, harta dan keewangan negara di caturkan oleh cina, ...

... lantik AG yg tak tak tau berbahasa Malaysia, sijil pun nak iktiraf yg tidak berbahasa Malaysia, yang menjaga media dan penerangan dijaga oleh bukan melayu .. 
Dimanakah kedaulatan Melayu yg tinggal? Sila awak jawab? .. Mereka diam tak kata apa2 ..

Aku menambah lagi ..
Diawal2 TunM sebelum jadi PM duk serang kerajaan China dalam kes MCKIP dan ECRL kononnya negara digadai bagai. Bila menang dan jadi PM, China tarik diri sekarang apa sudah jadi? China baru tunjuk sikit jer tak nak beli sawit dan komoditi lain kita dah tersungkur .. pelabur cabut, saham merundum, duit jatuh ..

Yang merana nya siapa?
Peneroka hilang pendapatan, usahawan yg cari makan dgn projek jatuh terlentang, melayu makin tertekan. ..

Selepas itu, Elok2 kita ada GST yang dapat digunakan sebagai sumber bantuan subsidi bersasar dengan hasilnya, semua hilang, TunM batalkan. Lepas tu ganti dengan SST yg cukai boleh di tipu peniaga sehingga LGE kata walau cukai 16% tapi kutip hanya 21B berbanding GST RM44B ..

Siapa peniaga tu? bukan kah bangsa cina yg ramai peniaga? barangan terus mahal tak ada GST pun tetap naik.. siapa yg paling teruk tertekan? bukan kah Melayu sebagai pengguna teramai? Sekarang siapa yg rugi? Melayu juga kan? 

Sebab tak dapat subsidi bersasar hasil GST itu kebanyakannya Melayu, BR1M tak ada, bantuan nelayan/petani tak ada, peneroka nak dapat bunus pun ciput, bantuan2 lain makin mengecil dan ditiadakan. Semuanya Melayu yg kena tekan ..

Lepas itu pulak duk hentam 1MDB tetapi sampai sudah tak ada bukti, akhirnya orang melayu dan Islam yg boleh pergi haji percuma pun kena batal! Lebih malang duk hentam Raja Arab Saudi pasal derma 2.6B sampai kata penderma tu giler, akhirnya kouta haji dari 42,000 turun kepada 20,000 jer yg dapat pergi haji .. itu lah akibat sombong dan ego tak bertempat kerajaan PH. nampak tak? 

Nak sangat tunjuk DSNajib jahat sampai kata negara nak bankrap,  sedangkan rezab negara yg ditinggalkan RM430B lebih kurang sama dengan 2 tahun belanjawan negara .. Hutang sekadar 51%KDNK berjumlah RM686B tetapi duk ubah konon 1Trillion lepas tu suruh rakyat derma kononnya negara miskin...

Kegilaan apa kah ini semua? Kerana ghairah nak tunjuk negara teruk tanpa sedar pelabur lari, saham menjunam, ringgit tersungkur.. Kebodohan apa kah ini yg Kerajaan PH nak buktikan? sila lah hujah...

Kalau lah awak orang dan penyokong PH yg berbangsa melayu masih tak sedar perkara ini maka sah lah awak orang ni buta, pekak dan tiada perasaan terhadap Bangsa Melayu dan Islam! Tetiba2 berbunyi suara salah seorang  TunM ..

Bos .. kami tau kami silap bos.. kami tak sangka ini begini jadinya kepada melayu .. Kami tertipu. Oleh kerana kamu ngaku silap, kamu bayar kita makan malam ni. 

OKey Bos .... Seeloknye bayar barang dapor petani, nelayan dan peneroka Felda yg terputus sumber rezeki selama 5 tahun.


Mahathir dan Sivarasa sudah nafi tapi tak tolak kemungkinan apa yg lama diutarakan DAP dan keling2 aktivis yg berleluasa dlm PKR tidak akan dilakukan.

Hanya menunggu masa sahaja tetapi Mahathir tiada masa, kudrat dan muka bonyok, mata sembab di parlimen tak cukup tidor, penat.

Muhyiddin dah cuti lama untuk check ketumbuhan di pancreas pun harap2 bukanlah kanser. Bakal tukar Presiden PPBM.
Nak harap boboi? Hmmm .... asyik dipimpin Bapak tuanya lagi dan bukan memimpin. 
(heunspinners.blogspot.com)

Komen Weblog Ibnu Hasyim:  Pengikut yang bertindak biadap melemparkan pelbagai komen negatif di laman sosial, Instagram (IG) bukan berlaku kepada Siti saja, juga berlaku di blog ini. 
  • Blog ini diserang dengan kata-kata lucah yang ekstrem, agak malu nak sebut di sini, tapi boleh diteliti semula di ruangan komen blog ini..
  • Kebanyakan isi serangan penyerang tersebut bertaraf sampah tidak ilmiah, memancing emosi, keanak-anakan, dan melihat dari sudut kelompok sempit mereka sahaja.
  • Sasaran serangan mereka adalah kumpulan Islam, parti Islam (PAS), kegiatan Islam seperti JAKIM, sekolah tahfiz, sistem kekeluargaan Islam, ekonomi dan segala yang berbau Islam.
  • Dipercayai mereka adalah puak-puak muda dari parti pemerintah (PH) sekarang yang dilatih khusus untuk menguasai media sosial.
  • Kadang-kadang mereka mengugut penulis atau tuan punya blog akan report polis, polis sedang mencari dan lain-lain.
  • Dipercayai juga kumpulan ini terpecah dua. Satu, kumpulan yang mirip ke arah Islam, mereka mengketengahkan pemimpin-pemimpin Islam PKR dan Amanah.
  • Kumpulan yang satu lagi, agak anti Islam, banyak membela pemimpin Parti Bersatu, DAP, ajaran sesat Liberal, LGBT, Kumpulan Harimau Tamil, sosialis, mirip komunis dan yang sejenis dengannya lagi. Puak-puak anti Islam inilah yang mendominasi kebanyakan komen di blog ini.
  • Pihak PH dikatakan berjaya merekrut kumpulan fanatik atau taksub yang seakan-akan 'mabuk histeria' mempertahankan pendirian atau 'aqidah ciptaan' mereka, dengan apa cara sekali pun.
  • Pemberontakan jiwa mereka ini mula terserlah dalam keluarga mereka, masyarakat, dan negara, yang boleh dilihat melalui tulisan dan ucapan mereka atau pemimpin mereka.
Begitulah kira-kira, Sekian.

49 comments:

ted manoff said...

Tuan ibnu jgn jadii bangsatt..akaun najib yg xde kena mengena dgn mdb dilpskn..najib ada banyak akaun dn mmg ada kaitan dgn mdb..keratan akhbar diatas adalah fitna dn tuan ibnu tk perlu sambung lagii fitna nii..nmpk sgt tuan ibnu nii ketinggalkn atau saja bikin panas..

Anonymous said...

Sama je ph dan pas. Pas pun sama bagi org cina india masuk parti. Dah la parti kita pas ni parti islam.
Syiah pun hadi bagi masuk.

Pening ahli parti pas..

bunbinban said...

Aduiii...jadi penyambung fitnah dah blog ni...kebal dari dosa puak lebai ni. Elok la x bagi terus royalty kat puak lebai ngan macai. Bagi pun sibuk tabur fitnah. Makin menjadi-jadi pulak tu. Bagi pun belum tentu tau nak manage duit2 tu. Tengok kohilal, hanyut, tabung memali hanyut, bisnes mekap hanyut...kahkahkah..bagi rm600 juta utk settle masaalah air kat kelantan hanyut.....kahkahkah..yg kaya lebai2... range rover hellfire ....kahkahkah....jaja fitnah, kapir kan org islam tu je tau. Perangai mcm yahudi.

Anonymous said...

Ibnuhashim penjilat terkini....

Anonymous said...

Ibnuhashim penjilat terkini....

Anonymous said...

Beza tuan india cina masuk pas dengan melayu masuk dap.
Sementara syiah adalah anutan mat sabu.

Anonymous said...

Adei adei adei. Ada fitnah kah bila kebajikan mara dijaga oleh india. Lu otak mana taruk.

Anonymous said...

Teruk nya. Dah jadi penjilat bontot kit siang, tuduh tuan ibnu pulak. Sadarlah sikit diri tu.

Anonymous said...

Ibnu Hasyim, kamu ni orang Islam ke Yahudi Kafir? Memecahbelahkan ummah ! Dalam negara kita ada Melayu, cina. india siam dsb...apa yang kamu dok main isu perkauman lagi? Babi kamu!

Anonymous said...

Bila UiTm dan MRSM dibuka seluas-luasnya kepada bukan bumiputera? Asyik fitnahlah kamu.... (Tahun 3 UiTM Merbok)

Anonymous said...

REALITI:

LGBT bebas aktif di Kelantan...apa parti suci buat? Buat tak tahu?

Anonymous said...

Sama lah jugak dulu nik aziz dn hadi pernah masuk dap.

Jgn perlekehkan usaha tok guru suatu ketika dulu

Anonymous said...

Nak buat mcm mana. Cikgu pa balun kat hotel pun hadi takleh buat apo2..ni kan pulak lgbt

Anonymous said...

Blog Tuang Ibnu Hasying berniat buruk dan busuk macang PUKI...

Anonymous said...

Maafkan la blogger. Dulu dia ni ahli parti BERJASA. Tak dpt jadi calon pru 13...dia skrg ahli pas. Marah dia pd pas...skrg blog dia copy dr blogger umno. Tak tau dah kami ahli pas hala tuju dia

Borhan Sharif said...

Cina India tu semua keturunan Nabi yang wajar disantuni juga....

Anonymous said...

Aku mimpi hadi tonton porno.adakah ini fitnah?

Anonymous said...

Bukan FITNAH tapi fitrah sebagai LELAKI MACHO SEJATI....kaki putar belit!

Anonymous said...

Tuan ted manoff....ada beza india PH jaga MARA dgn india Bala dlm PAS.....India PAS beruntung dapat mimpi jumpa Rasulullah saw berkali2....ha ha ha....kita doakan juga Ibnu Hasyim dpt mimpi yg sama malah mimpi jumpa Saidinina Abu Bakar sebiji mcm mimpi Mokhtar Senik......

Anonymous said...

Hadi ada 3 bini,tapi tk mampu beri nafkah batin,wajarkah isteri beliau minta cerai?

Anonymous said...

Melayu pan boleh tunduk dengan dap. Hairan hairan hairaaaan.

Anonymous said...

Yang bala ialah bila melayu pan masuk dap.

Anonymous said...

https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2018/07/451751/ini-tidak-betul-dan-fitnah-sivarasa

Anonymous said...

Hahaha. Buktikan buktikan buktikan. Dasar penjilat bontot dap.

Anonymous said...

Ini bukan fitnah tp macam mana kamu mimpi bukan2. Mungkin kamu adalah yang terpilih ke neraka. Ini pun bukan fitnah.

Anonymous said...

AnonymousJuly 21, 2018 at 8:50 PM
Yang bala ialah bila melayu pan masuk dap.

Anom 8.50 ni sekolah tamat darjah 6 kot.....calun PAS Parlimen Bentong siapa....cuba check...bukan Ustaz Bala ke....he he he

Anonymous said...

Betul tp mereka makan babi. Yg boleh disantun yg tak makan babi dan Islam.

Anonymous said...

Buktikan cikgu pa balun kat hotel. Jika ada bukti cikgu dah masuk penjara pun ditangkap oleh pencegah maksiat.

Anonymous said...

Kuat cium PUKI mamat ni. Tau je bau puki.

Mohammad Azren said...

Dulu Pas kata Umno ni mengamalkan sikap assobiyyah dalam mempertahankan agenda Melayu. Sekarang ni rupanya Lobai sudah bertukar jadi ultraMelayu. Itulah sifat orang munafik. Bila menghukum bersandarkan tekak. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Ramai melayu pan masuk dap dengan ketuanya mat sabu.

Anonymous said...

Hebat hebat. Ust2 dilabel munafiq. Mamat ni mesti tinggi agamanya serta mungkin seorang hafiz.

Mohammad Azren said...

Dalam Pas memang banyak ostard. Ostard gila puki.Tak caya, cuba tanya ulamak cagu dengan ostard tonton tivi per view. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Mohammad Azren ada penyakit penglihatan dan pendengaran. Bawa ke mental directly. Dia nampak puki dan porno. Dia cerna apa yg dilihat dan didengar secara tak Islamic. Ada potensi utk jd dajjal bermata satu.

ted manoff said...

Tuan ibnu..baikk delete jerr posting nii..byk benda tk betul dn terbukti fitna..oppsss!! lupa ahli parti suci boleh buat fitna sesuka hati..

Mokhtar senik said...

KUALA LUMPUR : Timbalan Menteri Pembangunan Luar Bandar, R Sivarasa menafikan dakwaan beliau mengesyorkan Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) dibuka kepada semua kaum.

Ketika dihubungi NSTP, hari ini, Ahli Parlimen Sungai Buloh itu berkata beliau tidak pernah membincangkan syor berkenaan sebagaimana didakwa segelintir pihak sehingga tular di media sosial.

Beliau turut menafikan dakwaan cuba menukar nama MRSM kepada Maktab Rendah Sains Malaysia.

"Ini tidak betul dan fitnah. Harap tidak diulang. Cadangan kepada tukar nama (MRSM) tidak pernah dibuat.

"Cadangan (kemasukan terbuka) pun tidak betul. Tidak pernah dibuat," katanya.

Sivarasa yang pernah terpalit isu memberi ceramah politik di Masjid An-Nur Kampung Melayu Subang, berkata lawatannya ke Ibu Pejabat MARA, Kuala Lumpur, beberapa hari lalu, membincangkan sistem kuota sedia ada.

"Apa yang dibincang ialah dasar Majlis Amanah Rakyat (MARA) yang sedia ada untuk memperuntukkan 10 peratus tempat di MSRM untuk penuntut bukan Bumiputera.

"MARA ada beritahu (maklum) sebahagian besar kuota masih tidak diisikan," katanya.

Ketika ditanya keputusan dan perancangan beliau berkaitan sistem kuota sedia ada, Sivarasa enggan mengulas lanjut.

"Isu 'keputusan' tidak berbangkit. Dasar ini sudah lama," katanya.

Semalam, kecoh apabila tersebar satu paparan WhatsApp membabitkan seorang 'individu' yang dipercayai bersama dalam pertemuan Sivarasa di Ibu Pejabat MARA, di sini.

"Dalam taklimat kepada MARA hari tu dia boleh persoalkan tak boleh ke MARA dibuka untuk semua?" katanya dalam paparan WhatsApp.

MARA ditubuhkan pada 1 Mac 1966 bertujuan memajukan, menggalakkan, memudahkan serta menjalankan pembangunan ekonomi dan kemasyarakatan Bumiputera dalam persekutuan khususnya di kawasan luar bandar.

Pada Jun 2002, kerajaan memutuskan peruntukkan kuota 10 peratus kepada bukan Bumiputera di MRSM dan Program Matrikulasi untuk perancangan jangka panjang bagi memperkukuhkan integrasi kaum.

Ketika itu, Timbalan Menteri Pendidikan, Datuk Abdul Aziz Shamsuddin, berkata keputusan itu sama sekali tidak berniat untuk menjejaskan kepentingan pendidikan orang Melayu.

Sistem kuota itu dilaksanakan di semua MRSM di Semenanjung kecuali di MRSM Kinarut, Sabah dan Kuching, Sarawak yang telah dikhususkan 100 peratus untuk Bumiputera.

Difahamkan, kuota 10 peratus bukan isu baharu kerana pernah dicadangkan bekas Perdana Menteri, Allahyarham Tun Abdul Razak Hussein, ketika kerajaan bersetuju menubuhkan MRSM kerana mahu melihat pelajar Melayu bersaing dengan kaum lain.

Anonymous said...

burok nampaknya bila roh kapir nak jaga hak melayu
melayu sokong pakatan bukan untuk bagi
kapir robek robek hak melayu
itu puak kapir kena paham banyak banyak

Mokhtar senik said...

MERCHANG – Kerjasama antara Pas dalam Pakatan Rakyat (PR) dengan DAP adalah kerjasama tidak wala’, himayah, istianah dan tahaluf, berbeza dengan UMNO dalam Barisan Nasional (BN).

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, UMNO dalam BN bekerjasama dengan MIC dan MCA dalam soal wala, dan ia menggadaikan maruah, harga diri serta prinsip Islam.

“Wala adalah istilah politik dalam kitab fiqah yang bermakna hubungan dengan orang bukan Islam sehingga kita (Islam) boleh menjual maruah dan harga diri kita. Macam dalam UMNO, hendak menang, sanggup beri kawasan Islam.

“Pas pula tetap dalam mempertahankan dasar-dasarnya dan teguh dalam pendiriannya walaupun bekerjasama dengan DAP,” katanya pada program gerak kerja pilihan raya Pas Dewan Undangan Negeri (DUN) Pengkalan Berangan di sini.

Dengan mengambil contoh kerjasama himayah pula seperti dilakukan Abu Talib (bukan Islam) menolong Rasulullah SAW atas dasar saudara, Abdul Hadi yang juga Ahli Parlimen Marang menyifatkan perbuatan seperti itu dibenarkan.

“Manakala istianah ialah khidmat bagi membantu Islam seperti dilakukan Abdullah Bin Uraiqit juga seorang bukan Islam dalam membantu nabi menunjukkan jalan semasa nabi hijrah, perbuatan itu juga turut dibenarkan,” katanya.

Abdul Hadi berkata, Allah melarang umat Islam berwala iaitu memberi kesetiaan sehingga sanggup menjual harga diri dan maruah kepada orang bukan Islam dan menyifatkan perkara seperti itu wujud dalam kerjasama UMNO dengan MCA dan MIC.

Menurutnya, ia berbeza dalam kerjasama antara Pas dengan DAP kerana parti itu tidak akan berganjak daripada dasarnya kerana bekerjasama dengan DAP adalah kerjasama tahaluf.

“Selain itu, Pas juga tidak menolak pilihan raya bagi memilih kerajaan, selagi ada jalan mudah, kita pilih demokrasi. Ia membuktikan bukan semua dari Barat kita tolak kerana kita (Pas) juga memilih pilihan raya cara damai (demokrasi),” katanya

Anonymous said...

Melayu.melayu.melayu..haramjadah pukimak babi anjing melayu!!! Melayu haramjadah,melayu pukimak,melayu anjing,melayu babi..ckit2 melayu!+islam!!!ikot sgt ckp kazim tu..blum 3 bln dh tergadai..itu melayu bodoh.nk mengharap je kejenya..aku kluar melayu sekarang!ibnu hasyim halal darahnya!

Anonymous said...

Ibnu hasyim harus dimatikan

Anonymous said...

(Sebelum PRU14)
PAS diperkuda UMNO. UMNO diperkuda Rosmah...jadi PAS sayang sesangat kat ROSMAH

(Selepas PRU14)
UMNO diperkuda PAS. PAS diperkuda kaum syiah...jadi Syiah telah menguasai PAS dan UMNO.

Tak caya, tanya Hadi.

Anonymous said...

Ted manof. Patutnya kau kena harap supaya perkara ni bukan fitnah dan berterima kasih pada ibnu. Sebab bukan ini ke yang ko harapkan iaitu cina kuasai malaysia? Kalau kau cakap ini fitnah maksudnya kau masih sama spt umno yang masih hendakkan melayu yang menguasai malaysia. Apa shj keburukan berlaku yang terhadap kepentingan melayu sekarang, memang itulah orang melayu harapkan. Sebab masa diamanahkan pada umno dulu, umno bukan peduli pun nasib orang melayu tapi cuma peduli poket sendiri. Harta mara bagai nak rak disebat.

In fact dap tak perlu dah nak gunakan tun sebagai boneka. Realitinya orang melayu dah tak peduli. Jadi biar shj guan eng jadi pm. Tak caya cuba try. Zaman kehebatan melayu dah berakhir bila mereka tak kisah untuk melantik pemimpin Islam yg tidak patuh pada peraturan agamanya sendiri iaitu UMNO yang merompak harta rakyat untuk penuhkan syahwat sendiri mabuk dan kaki betina. Jadi biarlah cina je yg perintah Malaysia ni. At least puas hati bila sama2 susah.

Cth produk bangsa 'melayu' hasil pemerintahan umno dulu boleh tengok komen 12.58 am

Anonymous said...

Patutnya minyak tu diusahakan pemilik yg sebenarnya iaitu trengganu dan kerajaan pusat yg dapat royalti. Apa sibuk2 nak ambik hasil milik orang lain

Anonymous said...

Azren ni ada 2 je. Klu tak anak luar nikah atau yahudi. Jadi tak heran la jadi lagu tu. Klu nak bukti senang je. lepas ni tunggu je komen2nya yg lain kompom2 akan lebih menarik

Anonymous said...

Tak sedar diri lagi, rakyat pantai Barat Semenanjung dah tolak PAS !

Anonymous said...

AnonymousJuly 22, 2018 at 1:03 AM
(Sebelum PRU14)PAS diperkuda UMNO. UMNO diperkuda Rosmah...jadi PAS sayang sesangat kat ROSMAH

(Selepas PRU14)UMNO diperkuda PAS. PAS diperkuda kaum syiah...jadi Syiah telah menguasai PAS dan UMNO.
Tak caya, tanya Hadi.

Reply

AnonymousJuly 22, 2018 at 3:28 AM Tak sedar diri lagi, rakyat pantai Barat Semenanjung dah tolak PAS !"

Tak tau dgn mamat, nak marah ke, nak kesian ke atau nak percaya.
Hidup penuh dengan tipu daya dan fitnah memanjang. Najis mengalir bersama dalam darahnya. Berapa banyak upah dia dapat untuk sara hidup dgn tulisan sebegini.
Pas sebuah parti yg matang, tidak iktiraf kejahatan.
Tapi pan secara terang2 berkawan dengan dap, malah ikut telunjuk dap. Sabu pulak sanggup dipeluk oleh amoi cina. Kononnya melayan peminatnya. Jenis Islam apa sabu ini. Kalau dia ustaz, dia tak buat kerja maksiat ni.

Anonymous said...

Sebahagian cina evangelis yang jenis perosak dan tamak jadi berani atau naik tocang ni adalah disebabkn kebodohan melayu jugak. Beri kepercayaan pada penyangak murahan yg boleh dibeli selama 60 tahun. Sekarang penyangak2 kelas bawahan dah kelam kabut nak cari sarang baru kat ppbm sbb acuan sama which is perkara yg dirisaukan dap. Rasa2nya ingat dap suka ke kalau umno tu terkubur? Jwpnya 110% tidak. Sbb umno itulah sebenarnya 'sumber rezki' dap. Bila umno yg revamp tapi dgn muka2 penyangak yg sama maka kestabilan dap tetap terjamin. Sbb melayu akan berterusan keliru dan berterusanlah pecah...dimana yg jahil akan terus dgn umno dan yg bijak sikit pulak akan terus ditipu dgn istilah konon moden professional ego dan terbuka sbb meletakkan kepentingan ekonomi nombor satu dan agama nombor 2 atau 3. Hakikatnya tdk bijak manapun. Manakala yg akademiknya sederhana/bagus namun disertai rational, berprinsip dan meletakkan agama sbg kepentingan nombor satu pula akan pergi kpd pas. Malangnya peratusan jumlah mereka ni agak sedikit. Maksudnya cina menguasai malaysia ni mmg inevitable di sbbkn perpecahan. Sementara orang cina pula ditipu dgn permainan politik sebahagian cina2 licik yg sebenarnya sedang bermain dgn 'timing bomb'. Dengan kata lain orang Melayu dan Cina di Malaysia kedua duanya sedang ditipu dan dan yang bakal tergadai ialah perpaduan.

Anonymous said...

Karangan anda melebihi 150 patah perkataan. Tiada paragraph...Namun idea masih ada. Secara keseluruhan baik dan boleh dipertingkatkan lagi. Ini antara komen cikgu saya dulu.....he he

Anonymous said...

Ai markahnye mane hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails