Wednesday, July 25, 2018

DOJ Nasihat K'jaan Ambil Tindakan Terhadap Mahathir


Jabatan Kehakiman (DOJ) Amerika Syarikat (AS) didakwa menasihati kerajaan Malaysia supaya mengambil tindakan tegas ke atas bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad kerana berterusan membuat dakwaan palsu kata Presiden Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin (PMSP), Ramesh Rao.

Beliau berkata, apa yang berlaku menunjukkan dakwaan Mahathir dan sekutunya tidak benar sama sekali termasuklah kononnya DOJ bakal mendakwa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sebagai Malaysian Official 1 (MO1).

“Melalui Peguam Negara AS, Loretta Lynch, Najib tidak disiasat dalam kes 1MDB. DOJ juga sudah memaklumkan bahawa siasatan itu juga tiada kaitan dengan apa-apa siasatan jenayah ke atas Najib,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Tambahnya, DOJ sendiri berasa kurang senang dengan pihak yang sengaja menuduh mereka kononnya akan memanggil dan mendakwa Najib dalam kes itu.

“Selagi tiada tindakan tegas diambil ke atas Mahathir dan orang-orangnya, mereka akan terus membuat tuduhan dan dakwaan biarpun tidak ada asas atau fakta,” katanya.

Menurut Ramesh, Mahathir menggunakan saman sivil berkenaan yang dikatakan ada individu tertentu sudah menyeleweng dana 1MDB untuk membiayai perkara-perkara tertentu untuk memburukkan nama Najib dan BN di mata dunia.

Katanya lagi, di dalam saman sivil berkenaan, nama Perdana Menteri tidak disebut langsung oleh pihak DOJ. Malah menurutnya, dalam kes yang sama, 1MDB sendiri tidak pernah pun membuat laporan atau aduan bahawa ada wang mereka sudah hilang akibat penyelewengan. Kenyataan itu menguatkan lagi apabila 1MDB telah menegaskan bahawa mereka tidak mempunyai sebarang aset di AS.
Sumber: https://suara.tv/05/09/2016/doj-nasihat-kerajaan-ambil-tindakan-terhadap-tun-m/ Rujukan:http://pakdin.my/tag/doj


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Kebangkitan Islam!
Islam tidak akan hapus, walaupun dikatakan serangan terburuk Gaza sejak 2014, berlaku baru-baru ini.. Islam terus diserang dari berbagai arah oleh para musuhnya, di pojokkan oleh media, para ulama di jadikan tertuduh.  Ya, Islam seakan terlihat kalah, Islam tidak kalah tapi, masih banyaknya muslim yang lengah, tidak peduli dengan keadaan agamanya, keadaan umat.

Kelemgahan inilah yang di manfaatkan para pembenci Islam untuk menjadikan cahaya Islam semakin redup. Tapi camkan ini, sekuat dan sekeras apapun para musuh Islam untuk memadamkan cahaya islam, Allah SWT justru menyempurnakan cahayaNya dan Allah SWT akan menggagalkan rencana keji mereka.


  • “Mereka ingin memadamkan cahaya Allah dengan mulut (tipu daya) mereka, tetapi Allah (justru) menyempurnakan cahaya-Nya, walau orang-orang kafir membencinya". QS. Ash Shaff : 8
Meskipun Islam saat ini tidak berkuasa seperti dulu ketika dalam kekuasaan Rosulullah SAW dan para khulafaur rasyidin, namun Allah SWT telah berjanji Islam akan berjaya dan akan menang. Firmannya yang otentik dalam QS. An Nuur (24) : 55

  • “Dan Allah Telah berjanji kepada orang-orang yang beriman di antara kamu dan mengerjakan amal-amal yang saleh bahwa dia sungguh- sungguh akan menjadikan mereka berkuasa dimuka bumi, sebagaimana dia Telah menjadikan orang-orang sebelum mereka berkuasa, dan sungguh dia akan meneguhkan bagi mereka agama yang Telah diridhai-Nya untuk mereka, dan dia benar-benar akan menukar (keadaan) mereka, sesudah mereka dalam ketakutan menjadi aman sentausa. mereka tetap menyembahku-Ku dengan tiada mempersekutukan sesuatu apapun dengan Aku. dan barangsiapa yang (tetap) kafir sesudah (janji) itu, Maka mereka Itulah orang-orang yang fasik”.
Ini adalah janji Allah kepada Rosul-Nya SAW Dia akan menjadikan umat ini sebgaai khlaifah dimuka bumi, iaitu menjadi pemimpin umat manusia dan penguasa mereka. Ditangan merekalah negeri-negeri akan menjadi baik. Umat manusia tunduk kepada mereka. Dan Dia benar-benar akan merubah (keadaan) mereka setelah mereka berada dalam ketakutan menjadi aman sentosa, menjadi hakim ditengah manusia.

Allah SWT melaksanakan janji ini, segala puji dan karunia hanyalah milik-Nya. Dalam kitabash-Shahih diriwayatkan Rosulullah SWT bersabada:

  • “Sesungguhnya Allah subhanahu wa ta’ala telah membentangkan bumi kepadaku sehingga aku dapat melihat belahan timur dan baratnya. Dan sesungguhnya kekuasaan umatku akan menacapai belahan bumi yang telah dibenatangkan kepadaku itu.” (Tafsir Ibnu Katsir 6.1, juz 18, hal 95, pdf)
Percayalah dan yakinlah akan janji Allah SWT Janji-Nya bukan janji palsu ataupun abal-abal, janji-Nya pasti akan terlaksana. Maha Benar Allah dengan segala firman-Nya. Allahu Akbar! Allahu Akbar! Allahu Akbar!
  • “Dan barangsiapa mengambil Allah, rasul-Nya dan orang-orang yang beriman menjadi penolongnya, Maka Sesungguhnya pengikut (agama) Allah Itulah yang pasti menang”. QS. Al Maidah : 56
Tidak ada salahnya kita melihat perkataan, Kardinal Simon (orang kedua setelah Paus di Vatikan) mengatakan:
  • ”Andai umat Islam bersatu padu di seluruh dunia dan menyatukan seluruh aspirasinya, saling membantu melepaskan diri  dari cengkraman Eropah (Kristen/Yahudi/Israel) lalu mereka berkiblat dan mematuhi segala syariatnya (Islam), maka mereka akan mamapu bangkit dan mengalahkan kita (Kristen/Yahudi/Israel).Dan wajiblah bagi kita (Kristen/Yahudi/Israel) untuk menyusun program demi memecah belah, menghalangi kebangkitan mereka”. (Majalah As Salam edisi kedua, September 2002)

77 comments:

ted manoff said...

Hapuskan pas..dunia akhirat kita selamat..

Anonymous said...

Kita mendokong Islam sepenuhnya....apa yg kita bangkang adalah individu Islam yg kononnya dia arif ttg Islam tetapi perbuatannya bercanggah.

Sampaikan...walau 1 ayat...meskipun sumber tak ada tabayyun apatah lagi aib dan fitnah. Sapa tu Ibnu Hasyim....

Anonymous said...

Waktu mula-mula DOJ menggemparkan dunia tentang MO1, saya berada di Korea. Memang kenyataan DOY melalui CNN dan BBC ada menyebut akan mendakwa mereka yang terlibat dengan penggubahan wang haram di Amerika. Tapi DOJ tak sebut nama siapa yg terlibat di Amerika. Kalau Najib ada terlibat, tentulah kena...

#ABAH #ABAH #ABAH #ABAH #ABAH #ABAH #ABAH #ABAH

Asal Bukan Hadi Awang
Asal Bukan Hadi Awang
Asal Bukan Hadi Awang

ted manoff said...

KUALA LUMPUR: Remaja yang didakwa dirogol sembilan anggota tentera dalam kejadian Disember lalu disahkan hamil sembilan minggu, kata Ketua Polis Johor, Datuk Mohd Khalil Kader Mohd.

"Mangsa yang berusia 17 tahun sebelum ini membuat laporan dan mendakwa dia hamil dan pemeriksaan daripada pihak hospital mengesahkan mangsa hamil sembilan minggu," katanya ketika dihubungi Astro AWANI.

Suspek utama dalam kejadian berkenaan merupakan kenalan mangsa selain lapan lagi rakan suspek utama.
BACA: Rogol bergilir-gilir: Sembilan anggota tentera direman

BACA: Kes tentera rogol remaja: Kertas siasatan diserah ke Peguam Negara



Tambah Mohd Khalil, pihaknya sedang melengkapkan siasatan berhubung tangkapan sembilan anggota tentera tersebut.

Kesemua mereka yang berusia antara 19 hingga 24 tahun itu masih ditahan reman sehingga 1 Mac ini dan laporan siasatan akan dirujuk ke pejabat Peguam Negara dengan segera.

Kes disiasat mengikut seksyen 375B Kanun Keseksaan iaitu rogol berkumpulan dan boleh dipenjara maksimum 30 tahun, jika sabit kesalahan.

Kejadian rogol itu berlaku pada pertengahan Disember lalu dan difahamkan kesemua anggota tentera itu dari Kem Mahkota, Kluang ditahan selepas gadis berkenaan membuat laporan polis di Balai Polis Kluang, kira-kira 8.50 pagi, Khamis lepas.

Anonymous said...

ted manoff jadi bidannya ke?

Kejora Bapuk Bodo said...

Ibnu hashim petik j
Kenyataan Ramesh Rao....ape yg Ramesh Rao pembodek najib tidak tau...semua perkara dia tahu...dia tahu temberang..

Memang betul Doj dan negara2 yg siasat gubah wang haram 1 mdb tidak siasat najib kerana najib tidak simpan wang rompakan 1 mdb di amerika dan lain2 negara...najib jugak tidak beli aset di negara2 tersebut...

Negara2 ini tidak siasat rompakan 1 mdb hanye siasat gubah wang haram...negara2 ni tidak pernah membei jaminan tidak akan dakwa najib kerana jenayah gubah wang haram..

Ibu hashim petik dari kaki temberang kerana ibnu pon kaki putarbelit...

Mohammad Azren said...

Kalau ikut hukum hudud ala PAS. Buang kes ni. Sebab tiada 4 orang saksi yg melihat bagaimana zakar menembusi faraj. Dan mangsa rogol boleh didakwa kerana mengandung hasil persetubuhan haram walaupun mangsa diperkosa. Tak gitu tuan Ibnu. # ASAL BUKAN AJI HADI MELACURKAN UGAMA.
#ABAHMU
Hehehekikikihahahakahkahkah

Kejora Bapuk Bodo said...

Islam lemah kerana pemimlin dan umatnye cintakan kebendaan dunawi.....lobai2 pon nak kete mewah....porshe bmw mercs alphard audi Q7 dan ade lobai suka tengok filem lucah...

Zaman khalifah islam kuat kerana umat islam cintakan akhirat..

bunbinban said...

Lebai ni x habis2 kena temberang. Tu ari kena dgn arul kanda, ni kena pulak dgn ramesh rao. Dua2 barua najib. Kahkahkah...sayang benor lebai kat najib. Sayang kat najib mengatasi sayangKan aruah tgna plak. Sbb tu pesanan aruah tgna lebai main langgar je. suka benor kena main ngan najib dan umno. Agaknya kena main ngan umno ni klimaks sampai 3 kali....kahkahkah...stim unlimited. Kahkahkah...hadi awang dah jumpa najib kat dewan ke. Mesti jumpakan sbb main x game lgi...kahkahkah

Nole said...

Kepada ibenu. Bila kebenaran sudah datang, tapi dia tetap menafikan, itu lah org2 yg rugi.

Anonymous said...

Betul tu bunbinban, lebai2 hamPAS ni , mana ada had stim nya w/pon lepas empat2 bini ditala sekatil, mana tidak.....nafsu serakah nya mengalahkan leonardo decaprio, Cinta dunianya pulak mengalahkan firaun dan qarun!

Petik ayat, tapi tak sedar kena pada diri sendiri. Fasik!!! Mereka2 ni lah orang2 yg rugi di akhirat kelak jika tidak bertaubat!

Anonymous said...

ibnu..surat mana surat? surat najib ke cia ada. audio beduh ngaku kawan cia ada.

apa kata ibnu saja minta jd wakil DOJ utk bertindak atas tun.

klupun benar.. adakah sebb pas umno najib sebenarnya menjilat(perkataan xxx kegemaran walaun) cia maka ia berlaku.

atau kepanasan cia sbb 2x kantoi ada hubungan dhn pas umno nsjib abeduh.

kiranya ibnu pun kepanasan sama. ibnu ni cia ke?

ikan said...

MENTERI Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Salahuddin Ayub bersetuju dengan cadangan supaya elaun bulanan Ahli Parlimen yang gagal menghadiri persidangan Dewan Rakyat dipotong sekiranya ketidakhadiran mereka mengganggu perjalanan mesyuarat.

Beliau berkata, tindakan itu boleh diambil jika Ahli Parlimen dengan sengaja tidak hadir tanpa satu alasan yang kukuh.

“Itu saya setuju, jika betul tanpa sebab kukuh saya rasa munasabah untuk parti mereka sendiri ambil tindakan. Kalau ada perancangan pemotongan elaun itu terpulang kepada peraturan Parlimen,” katanya kepada media ketika ditemui di lobi Parlimen hari ini.

Beliau mengulas status Twitter bekas menteri, Tan Sri Dr Rais Yatim yang menyatakan cara terbaik mengatasi masalah Dewan Rakyat tidak cukup korum adalah melalui potongan elaun bulanan Ahli Parlimen mengikut kadar arahan Jawatankuasa Pemilih Dewan.

Rais turut mencadangkan supaya nama-nama Ahli Parlimen yang disifatkannya sebagai ‘malas’ itu didedahkan di dalam akhbar dan media sosial.

Anonymous said...

21 Perbezaan Antara Islam & PAS
===============================

1. ISLAM adalah Agama - Manakala PAS adalah sebuah parti politik.

2. Seseorang yang mahu masuk ISLAM, wajib mengucap dua kalimah syahadah - mahu masuk PAS tidak wajib mengucap kalimah syahadah.

3. ISLAM menjadikan al-Quran dan al-Hadis sebagai panduan - PAS menjadikan undang-undang tubuhnya sebagai panduan.

4. ISLAM tidak ada Presiden, Ahli Jawatankuasa Agung, Mursyidul Am, Ketua Pemuda, Ketua Kawasan dan lain-lain jawatan - Tetapi, dalam PAS ada jawatan tersebut.

5. ISLAM disebar dan diperjuangkan oleh Rasulullah - tiada Rasul dalam PAS, pemimpin PAS bukan rasul.

6. ISLAM ciptaan Allah - PAS ditubuhkan oleh manusia.

7. ISLAM agama yang sempurna dan tinggi - PAS parti yang tidak sempurna.

8. ISLAM dianuti oleh manusia dan jin - PAS hanya terbatas kepada manusia sahaja, jin tidak boleh masuk PAS.

9. Islam boleh dianuti oleh seluruh warga dunia - PAS hanya boleh dianggotai oleh warganegara Malaysia sahaja.

10. ISLAM ada hukum dan peraturan dalam aqidah dan syariah - PAS tidak ada hukum dan peraturan tersebut.

11. Dalam ISLAM ada hukum wajib, sunat, harus, makruh dan haram (5 dasar hukum) - dalam dasar undang-undang tubuh PAS tidak ada dasar hukum tersebut.

12. Adanya ISLAM tidak tertaluk di bawah akta pertubuhan (Islam tak perlu daftar di bawah undang-undang pendaftaran pertubuhan) - PAS wajib daftar, tak daftar tak boleh beroperasi.

13. Masuk ISLAM tak perlu guna borang ahli dan bayar yuran pada setiap tahun - masuk PAS kena isi borang dan bayar yuran.

14. ISLAM bukan alat untuk dapatkan pangkat YB serta gaji dan elaun - dengan PAS boleh dapat pangkat dan gaji.

15. Umur taklif dalam ISLAM akil baligh (15 tahun) - umur boleh masuk PAS 18 tahun.

16. Orang ISLAM boleh berkahwin sesama Islam walaupun berlainan parti - orang PAS hanya boleh bekahwin sesama mereka sahaja .

17. ISLAM tidak boleh pecat penganutnya - PAS boleh pecat ahlinya.

18. Keluar ISLAM murtad - keluar PAS tidak murtad.

19. Rukun ISLAM 5 perkara - rukun PAS berapa perkara? Tidak ada.

20. Dalam ISLAM tiada perebutan dan pertandingan jawatan - dalam PAS berebut jawatan.

21. ISLAM melarang keras caci-maki, mencarut, fitnah-memfitnah - dalam PAS tidak dilarang, malah menjadi satu amalan harian.

PAS ADALAH PARTI AJARAN SESAT

Anonymous said...

heran... kenapa ibnu percaya dgn kafir harbi ramesh rao dn bersungguh2 nk jatuhkn khalifah negara islam sekarang iaitu tun.

tkkn hnya najib saja khalifah negara islam. ketika DOJ sita harta 1mdb walaun kt itu campurtgn asing. sekarang walaun sokong tindakan asing ke atas khalifah kita.

maka klu khalifah najib saja dipertahankn amat logikla sebenarnya bukan perjuangan islam yg pas dokong tapi 'cash is khalifah'. hnya berjuang utk habuan dunia oleh walaun. islam dipilkudakn.

sebenarnya antara pas dn umno.. cia lbh suka pas sebb imej agama mereka. sepertinya syiah dn khawarij isis yg mnjadi senjata ampuh musuh islam.



Anonymous said...

Kaulah yg sesat lg nak mnyesatkan org lain dgn merapu tak tentu hala, org2 yg bodoh mcm saudara sahaja yg percaya,

Anonymous said...

Apa yg kau merapu ni setan.... hapuskan ph baru selamat dunia dan akhirat sebab ph iktiraf lgbtq ph pertikaikan hak umat islam ph dikuasai golongan anti islam. Ted sendiri anti islam hari2 ted dipenuhi dengan cari cara untum fitnah perjuang islam.

Anonymous said...

Kau ni bapok tak malu ke dok buat cerita merapu, malulah sikit kalau komen tak mmbina lngsung yg hanya layak dibaca oleh monyet dan setaraf dgnnya, henti2lah nk tunjuk pndai padahal kautu bodoh

Anonymous said...

Haha kelakarnya, ni mesti tak tahu apa2,kalau tak tahu apa2 baik diam aja, dari mnunjukkan diri sendiri yg tak berguna kpd msyarakat, umpama sampah kpd msyarakat yg mmberi pendapat ketika berada dibawah bahan terlarang

Anonymous said...

Rba dap maki meroyan cipta perkataan supaya org ramai benci tuan guru haji abdul hadi awang. Sebabnya adalah kerana mereka anti islam yang terang2 sudah berani menyerang agama islam.

Anonymous said...

Dari komen mohammad azren ternyata nama melayu diguna untuk burukkan islam ternya komen itu dari kafir tentera merah dap. Dasar kafir memg akan memburuk2kan hukum hudud sekiranya memg betul muhammad azren yg komen dia islam maka beliau wajib bertaubat istrifar pada allah dan tidak ulang kembali kesilapan mempersenda hukum allah. Moga kafir diberi hidayah terima islam sebagai ugama anutan mereka. Aamiiin

Anonymous said...

Kejora bapuk bodo ni lgbtq yg dilindungi ph itu yg meroyan dan terus hina umat islam didunia ini sebab mereka perjuangkan hak lgbtq yg dilaknati allah umat islam tidak boleh terima golongan lgbtq. Sebab tu meroyan sangat. Dia juga adalah kader tentera merah dap

Anonymous said...

Kasihan betul kauni bapok, inilah akibatnya dr kecil lg suka menipu akan mmbawa tabiat menipu smp mati, berubahlah bapok sesekali kita berbohong mngkin ada yg percaya, tp kalau dh setiap hari bercakap bohong lama2 jd pencuri

Anonymous said...

Tentera merah dap anti islam.

Anonymous said...

Bunbinban pun tentera merah dap anti islam.

Anonymous said...

Komen ciptaan tentera merah dap yang terang2 anti islam. Yg selalu kata pas itu ugama dari dulu adalah org umno pas tak pernah kata pas adalah agama. Tentera merah dap anti islam sekarang dah guna apa yang umno cipta dulu sebab apa ye.

Anonymous said...

Tentera merah dap komen pandai guna khalifah pulak. Khalifah pemerintah islam kamu kafir tidak guna malah dari dulu khalifah dimusuhi kafir. Teruskan cari kelemahan islam nescaya kamu akan temui kebenaran.

Anonymous said...

Ted manoff dan suku sakat seangkatan, eloklah pegi cakap kat mamak mahathir yang kamu mamak mahathir adalah seorang doktor yang bagus, tapi kamu mamak mahathir bukan ilmuan agama. Jadi berhentilah berfatwa tentang Islam, nanti udahlah kamu sesat akan menyesatkan org lain. Biar TGHH dan ilmuan Islam yg bercakap tentang Islam. Mereka arif serta memang belajar dalam bidang agama. Kalau mamak mahathir tahu rawatan utk pesakit, maka biarkan TGHH dengan rawatan berdasar ilmu agama. Jgn bidang doktor nak beri fatwa tentang agama. Biar yg berkenaan shj memberi fatwa. Dan para penyokong ph yg sekongkol dgn dap, kafir yg makan babi, eloklah berhenti menyesatkan org dgn padangan jahiliah ttg agama dan ust2.

Anonymous said...

Tentera merah dap anti islam adalah musuh islam yg bergiat dalam media eletronik untuk memburuk2kan kesucian islam sekarang dimalaysia mereka aktif memburuk2kan tuan guru haji abdul hadi awang pas dan gerakan serta ngo islam dengan niat untuk memporak perandakan umat islam malaysia. Usaha mereka terhasil sekarang tapi kerana pas masih ujud dan masih berpengaruh maka mereka terus dan memlipat ganda kegiatan mereka memburukkan pas pemimpin pas ngo dan gerakan islam. Sekaran wajib umat islam bangkit pertahankan agama islam kuatkan iman dan jaga akidah anak2 isteri adaik beradik saudaramara dan rakan2. Kerana musuh islam makin berani.

Kejora Bapuk Bodo said...

Hina islam yg tak ikut islam sebenar yg menyokong kemungkaran..

Anonymous said...

Ko yg rosakkan islam yg bersekongkol dgn prompak....

Anonymous said...

Tentera iblis upahan umno dan pas rosakkan islam..

Anonymous said...

sah pas sesat... burukkn hj hadi disamakn burukkn islam. mati hj hadi berkuburlah islam. hnya hadi yg islam. ulamak lain xberapa islam.

islam bg walaun mesti ada tulis perkataan islam. yg tkde tulis nama islam semua x islam. contoh kedai rakyat 1malaysia.. tiada tulis islam maka walaun anggap kedai tu tk islam.

sesat dlm islam amatlah malangnya. muhasabah diri langsung tkde. asyik muhasabah dap saja.

semakin terdedah mereka yg mempilkudakn islam.

Emak ibnu hasyim said...

“Dalam sekawah gulai daging yang dimasak penuh dengan daging yang suci dan diletakkan seketul daging babi didalamnya itulah perumpamaan kerjasama UMNO dan MCA”.

[Kenyataan PAS ogos 1980].

Anonymous said...

Lobsi hadi kuat ponteng parlimen..

Anonymous said...

khawarij walaun... hnya hadi seorg islam dlm dunia ni.

Kejora Bapuk Bodo said...

Pas petguna dan perkudakan islam untuk kepentingan lobai2 pas...adekah islam di kelantan berbeza dari negeri lain?...negeri dibiarkan mundur...rakyat dibiarkan miskin

Anonymous said...

sokong emak 12.36

dlm kawah babi yg ada umno dn mca tu tiba2 walaun pas terjun sama nk rasa jg daging kawah tu.

pastu ckp gulai tu gulai islam

Anonymous said...

Lobai pas pon manusia biasa bukan wali Allah...lobai Pas pon pandai menipu...kapir Ramesh rao klentong ibnu hashim....

Anonymous said...

Melampau betul org2 yg fasik, mmpersendakan tuan tanah mgkin ibu kamu mbyesal melahirkan kamu, tuan baik tutup komen dr mmbiarkan org yg biadap mmpersendakan tuan

Anonymous said...

Berapa ramai dah kapir yg masuk islam kerana lobai Pas?...ape yg bagus sangat Pas?...

Anonymous said...

Siapa yg ckp lebai pas mnusia luar biasa, kau tu bodoh, lepastu nk salahkan org lain,org yg suka bercakap bohong akan bertambah bodoh

Anonymous said...

Setakat nak beri fatwa agama mufeti dah ramai...Pas tak boleh bagi fatwa....setakat nak mangajar agama dah ramai ulamak dan ostad di malaysia...

Anonymous said...

Bapok2 bila selalu mnipu makin bodoh

Anonymous said...

Kalo bukan luar biasa jangan nak lebihkan lobaai pas yg pandai menipu..

Anonymous said...

Kau yg bodoh yg selalu kene tipu, nk lebihlan ikut mana, nmpak sgt kauni mmg terencat akal

Anonymous said...

Lobai pas tipu RUU 355 hingga lesap..

Anonymous said...

Penyokng pas dan umno kena kencing dgn lobai pas di padang merbuk...padan muka bodoo sangat..

Anonymous said...

Kau ckp hina islam, kau duk spnjang masa meremehkan islam, takde pula kau memuji islam, nmpk sgt bapok kau dh tersesat jalan

Anonymous said...

Kene tipu apa,kau tu bodoh,kau sorang aja ditipu,

Anonymous said...

Tak ngaku plak si badoo ni...mana RUU 355?... Pong pang 4 tahun kunun nak perkasa mahkamah syariah...penipu... Bukau tiga lima ...kikikiki..

Anonymous said...

Bila pula mcmtu, kau sorang aja yg anggap mcmtu sbb kau tu bodoh, org yg bljar agama takkan sesekali anggap mcmtu, pergi bljar agama baru kau tak jd bodoj percaya mmbabi buta

Anonymous said...

Kiki bila tak mmbaca mcmni jadinya bodoh spnjang hayat, ruu355 masih ada, kita tgk nnt ksudahannya mngki n amanah ada ruu undang2 islam yg lebih baik, kita tunggu amanah bentangkan ruu yg betul

bunbinban said...

Eh eh...tiba2 aku jadi tentera merah...kahkahkah...apa punya hujah la walaun ni. Dian ikut suka pala hotak cagu dia je kafirkan aku. Tau ke cagu tu apa?. Tanya je lebai tu...dia mmg cagu breeder yg owsem....kahkahkah...

Anonymous said...

Ramesh Rao, Razak Baginda, Rizal Mansor, Ibrahim Ali dan Shahidan Kassim adalah senarai yang "diTOLAK" secara TOTAL oleh rakyat Malaysia.

Sesiapa yang masih percaya atau sengaja menyiarkan berita dari sumber2 di atas adalah dikatakan berpenyakit GILA BABI.

Anonymous said...

4 tahun ?...RUU lain 1 bulan dah setel....pas mainkan undang2 islam...ape punye bonhok..

Anonymous said...

Walaun tak de modal nak berhujjah...sokong yg salah...

Anonymous said...

Walaun dan malaun dah lama kena Gila Babi..

Anonymous said...

Ruu355 masih ada dlm parlimen tunggu ph benarkan dibahaskan. Jadi pada tentera kacang merah desaklah kerajaan benarkan dibaca semula.

Anonymous said...

Kita bukan anti Islam, kita sayangkan Islam. Kita penganut Islam. Kita cuma marhkan PAS. PAS bukanj agama cuma parti yg mempermainkan keindahan, kesucian dan kebijaksanaan Agama Islam dan penganutnya.

PAS baca al-quran TAPI tak kaji al-quran.
Dahulu PAS memperjuangkan hukum HUDUD dari al-quran, sekarang hudud PAS relah dikafankan dan diganti dengan ruu355 ciptaan manusia.

Inilah PAS.

Dahulu Thaaluf Siyasi dengan DAP, PKR dsb. Kata kat DAP kafir harbi. Tahukan PAS MCA dan Gerakanlah yang menentang HUDUD, DAP cuma minta jangan terus bawa ke parlimen, kena bincang dalam Pakatan Rakyat.Tapiu apa dah jadi, lepas terajang DAP dan PKR, HUDUD pun diterajangkan juga. Inikah prinsip PAS?

Ahli dan pemimpin PAS manusia juga sama seperti Tun M, Rafizi dan lain-lain. Ada pemimpin PAS negeri baca Fatihah pun tak betul. PAS lupa, PAS ingat bila pakai jubah dan serban dan boleh baca satu dua ayat al-quran dalam ceramah, mereka lah wali Allah yang tersohor seperti Sheikh Abdul Kader Al-Jelani.

Orang anti PAS dituduh anti agama. Apa ni? PAS bukan agama? Agama yang diredhai Allah cuma satu iaitu Agama Islam, mana ada agama Parti Islam seMalaysia?

Aku ada banyak lagi alasan BETAPA SOMBONG DAN BONGKAKNYA AHLI DAN PEMIMPIN PAS.

Tak payahlah aku cerita panjang, khalayak ramai lagi mengetahuinya.

Anonymous said...

Tentera kacang merah belaan dap sekarang sedang rancak serang pas. Teruskan serangan pada pas selagi belum akhir dunia ini kami tetap perjuangkan islam pada tentera kacang merah kamu dengan perjuangan anti islam kamu kami dengan perjuangan islam.

Ostard DUP said...

Bab Cagu jangan sebut arrr. Adik Syafiqah marah nanti

Anonymous said...

AnonymousJuly 25, 2018 at 3:00 PM. Terima kasih atas penerangan yang panjang kelebar. Kami faham apa yang kamu ulaskan setiap ulasan kamu itu betul. Pas bukan agama dan kamu ahli pas pun tak anggap pas agama tapi pemimpin kamu yang kata pas itu agama dalam kempeng memburuk2kan pas. Kamu dengar pemimpin kamu kata keluar pas bukan keluar agama itu pemimpin kamu yang cakap kamu dan pemimpin kami tak cakap. Perjuangan hudud kenapa hudud diperjuangkan begitu lama tidak dapat dilaksanakan ini pemimpin pan pun tahu kenapa tak dapat dilaksanakan dan amaran dari pm 4 tu pun belum ditarim balik. Ruu355 diangkat cuma untuk meningkatkan mahkamah syariah saja dan apa bila dapat dilaksanakan akan memudahkan perlaksanaan hukum hudud itupun dah ditentang begitu hebat dari kerajaan dulu dari dap dari mp2bukan islam dan ada juga dikalangan islam sendiri. Kenapa masa nak dibahaskan dulu tuhh tangguhkan sebab ramai dikalangan mp bukan islam dan islam tak sokong dan berhasrat untuk tendang ruu355 dari perbahasan parlimen dngan kebijaksanaan tghh maka ditangguhkan dan sekarang tunggu kebenaran kerajaan baru benarkan. Kamu rasa kalau pas bersama dlm kerajaan ini boleh tak hudud dilaksanakan. Lihat dari realiti jng pandang dari emosi. Tentang baca al quran tak kaji ini dah terbangkit dalam parlimen baru ni tentang islam menjaga semua agama. Adakah kerajaan ph kaji isu ini islam tak jaga agama selain agama islam. Agama ku agama ku agama mu agama mu. Kenapa kerajaan sekarang begitu membela golongan lgbtq yg dilaknati allah adakah ph kaji al quran. Allah jadikan maknusia berpasang2 lelaki dan perempuan kenapa nak ubah kejadian tuhan ikut hukum islam apa hukumnya wahau saudara. Dulu pas tahaluf siyasi dengan dap sebab dap berjanji tak akan kacau perjuangan pas untuk menegakkan negara islam tapi dap engkar sebab ada golongan yang lebih mesra dan percaya pada dap. Yang putuskan hubungan mula2 dap memutuskan dengan peresiden pas tghh cuba fikir apa erti putuskan hubungan dengan presiden tapi masih berhubung dengan pas org yg tak cerdik aja yg tak tahu maksudnya. Pas takdak pernah ada apa2 hubungan politik pun dengan bn mahupun umno sama ada secara rasmi langsung atau tidak langsung pas difitnah sebab umno dah buruk lalu puak ph kaitkan pas ug dng umno sebab nak burukkan pas. Tapi sekarang terbukti ph bersama dengan umno di kedah dan perak dan mp umno sendiri kata lebih baik bersama dap dari pas itu maksudnya apa. Ph sekarang nenjalankan sesi fitnah pas ug umno walaupun umno dah tumbang dan najib dah di dakwa dan tubggu bicara. Tapi kenapa dilambat2kan perbicaraan najib. Tghh dah bawak bincang dng dap dan pkr masa tu tgna masih ada tapi tidak diendah dan dap ugut nak keluar dari pr tapi pkr tak ikut dap akhirnya dap tak keluar pr. Jangan mudah kata pas tak bawak bincang dap yg ugut. Anti pas ditudah anti agama salah tu yg benar ikut dap antu agama islam sebab dap memg anti islam bukti dah berlambak2 tak tahu jugak tak tahu nak cakap. Kenapa bila dap serang ulamak serang agensi islam ph boleh senyap tak tegur macan masa tghh dan tgna tegur dap dulu. Bila lebih membela dap dari agama sendiri itu apa maknanya. Sebenarnya yg kata anti pas dianggap anti agama datangnya dari pemimpin ph jugak dari kempen masa pru14. Sombong dan bungkaknya ahli pas itu mungkinglah sebab ketegasan memperjuangkan agama islam. Macam ph jugak kesombongan dan kebungkakkan terlihat jelas sebab sekarang dah kerajaan. Teruskan cerita kalau kamu nak cerita kami ok aja nak tahu jugak apa pandangan ph tentang pas yg perjuangkan islam. Dan dari komen ph yg kami baca sampay tak terfikir bahawa kalau islam takkan sampay begitu komen mereka jadi dari pengalaman yg lepas bahawa tentera kacang merah dap selalu komen yg teruk2 kepada pas dan tghh serta pemimpin pas pemimpin2 ngo islam dan ulamak2 islam. Kalau islam walaupun tak suka pada pas tak sanggup sebab apa yg kita komen akan diperlihatkan diakhirat kita umat islam percaya pada hari akhirat. Moga kebenaran akan terlihat allah maha mengetahui. Wallahualam

Anonymous said...

Kenapalahlah cerita tamil bodoh ni pun engko nak siarkan Ibnu Hasyim,takkanlah selepas PRU14 ni otak pun dah bengang sebab tak dapat dedak Najib.

Anonymous said...

Kaulah yg bodoh, suka hati dia nk siarkan cerita apapun, kalau kau rasa pandai sgt, ada cerita yg hebat pergi buat blog sendiri, kalau takpun buka aja blog pihak yg kau minat, menyemak aja

Anonymous said...

sedihlaa ibnu dh sokong kafir harbi ramesh. wht the hell ibnu doing. lupakah kau kpd tuhan wahai ibnu... hilangkah kepercayaan kau pd hj hadi wahai ibnu.

Anonymous said...

Ted manoff.....!
Awat hang mereng sangat.. mafhum ayat alquran yg tertera td sebiji dlontarkan kpd kamu ted... kuncu dan askar upahan org kafir..
Klu hang org islam ertinya dah hampir murtad agaknya..

Anonymous said...

Org pan dap ni masih lagi buta pd yg mana satu hak dan yg mna satu batil... dah tak tahu nak bezakan kebenaran dari kebatilan. Apa yg dibuat limkitsiang dan guaneng semua betul sebab itu mereka tak tegur dan nasihat dap.tapi apabila pas tegur kesipan dap itu penyokong pandap lah yg terkedepan menyerang pas. Adakah tindakan pan ni betul...? Tentu tidak bahkan tersasar dari landasan islam.yg pan dok dakwa nak ganti pas perjuangkan islam lgsung tak dapat disahkan sampai hari ini.tapi klu memfitnah sana sini utk menang dan jadi mnteri itu memang kerja pan. Bolehkah rakyat nak harapkan pan berjuang menegakkan islam..? Sudah pasti tak boleh diharapkan langsung bahkan klu nak menjahannamkan islam mungkin.kerana pemimpin nombor satu mereka mat sabu pun seorang syiah tegar. Klu kita teliti dan amati keadaan dunia islam sekarang dimana ada syiah maka disitu juga berlakunya pertumpahan darah yg berterusan. Sekatang org syiah sudah makin ramai di malaysia ni. Jadi lambat laun mereka akan mula buat kacau dan mungkin boleh menghuruharakan negara ini. Bila kits amati cara org pan komen di blog ini pun sudah ada tanda2 untuk menghuruharakan suasana dan keadaan. Tengok cara komrn yg suka maki hamun org lain yg masih berpegang dgn ahli sunnah waljamaah spt yg diamal dan diperjuangkan oleh pas. Mereka menyerang pas dgn fitnah yg diciptareka utk memburukkan pas. Bila pas mnta bukti dan ajak bermuzakarah mereka tak mahu berdepan tp suka menikam dari belakang. Inilah cara perjuangan pandap +syiah.

Anonymous said...

Inilah kumpulan ABAH yg sangat kecewa dgn kebijaksanaan tghh yg menjadi batu penghalang kpd niat busuk mereka utk mengambilalih kuasa presiden Pas utk memenuhi agenda mereka. Nasib baiklah tghh dapat menghidu niat mereka yg sebenarnya untuk menguasai pas. Ttpi dgn pertolongan Allah mereka digagalkan dan niat buruk kimpulan ABAH ini tidak kesampaian. Pas akan hancur jika kumpulan ini menang pada muktamar dulu. Mereka akan membawa pas berlutut dan menyembah limkitsiang dan guaneng demi utk mendapat dedak dan amoi yg muda2 lagi mengiurkan itu. Bukan setakat itu saja bahkan kumpulan ini terang2 mempertahankan lgbt dan berfahaman liberal yg sangat bertentangan dgn ajaran islam. Mereka ini sebenarnya tidak ramai.ttpi mereka bersungguh nak mengaibkan dan menjahannamkan pas. Selagi ada pas mereka merasa sangat panas bagai dlm neraka kerana pas lah satu2nya parti yg menentang kemungkaran. Selagi ada pas mereka tidak dapat melaksanakan agenda jahat mereka untuk melibralkan rakyat malaysia... kita menyeru kpd semua rakyat malaysia supaya berhati2 berkawan dgn golongan ini kerana tersilap langkah akan terbelit dgn helah mereka... jahatnya kumpulan ini...

Anonymous said...

Setuju 10.03!

Anonymous said...

Komen bodoh mohammad azren ni. Buat malu pandap saja.
Kebodohannya menggambarkan kebodohan pandap...

Anonymous said...

Kejora bapuk...
Kamu yg bapuk sebenarnya. Apa yg kamu boleh lakukan utk menegakkan islam..? Yg kamu dok maki hamun org alim tu kenapa..? Kamu tu ulama ke..? Atau kamu tu lebih bijak dlm hal2 agama dari alim ulama kita... pergilah belajar agama sedalam2nya sebelum nak komen para ulama... entah2 quran pun tak boleh baca...? Tapi ada hati nak komen org alim..!

mursyid said...

Ini sekor lagi pandap banbinbun. Tak ada ilmiah nak komen juga... anak didik dap yg cuba merosakkan ummah.

Anonymous said...

Tak mengapa ada sebab.. janji jgn tinggal sidang dewan kerana dok layan kawan makan..

Anonymous said...

Anon 10.24am..
Ape ke benda yg ongkau komen tu..? Semua org yg pergi sekolah dan belajar agama dah faham apa itu islam dan apa itu pas....!
Nampak sangat kejahilan kamu.
Islam adalah agama..
Pas adalah kumpulan manusia yg berjuang mempertahankan dan menegakkan islam. Pas merupakan kumpulan atau parti yg ingin berkuasa bagi memelihara dan mengembangkannya dgn kuasa politik yg diizinkan oleh perlembagaan.
Kalau parti dan kumpulan ini tiada siapa lagi yg akan menjaga agama islam.. adakah kamu sorang mampu melakukannya...? Atau adakah hal ehwal islam ni dibiarkan kpd kumpulan yg liberal macam pan atau kumpulan sekular yg sampai kiamat pun mereka tidak akan meletakkan islam ditempat tinggi tempat yg sepatutnya islam berada. Pas parti yg didokongi oleh umat islam sudah pastilah islam menjadi keutamaan dlm kehidupan. Klu tiada kumpulan yg memperjuangkannya siapa lgi boleh diharap..? Ke kamu nak dap menjaga islam. Malu lah sikit pd bgsa asing yg bukan islam. Mereka melihat org2 islam sendiri mengenepikan islam spt kamu yg tak berminat berjuang mempertahankan islam.dap kata nak batalkan jakim kamu diam membisu tak berani angkat kepala menasihatkan dap.bahkan ikut dan sokong lagi. Klu mcm ni hancurlah islam kerana kamu tidak mempertahankannya. Nasib baik ada pas jika tidak sudah tentulah islam di malaysia sudah diganyang oleh evangelist kristian. Adakah itu yg kamu mahukan.. ?
Jangan jadi bodoh membiarkan agama sendiri dihina oleh bukan islam kerana kedangkalan diri sendiri..

Anonymous said...

Woiii anon 12.36pm...
Malulah sikit kamu nak agkat tun sama spt khalifah islam.. tolonglah jangan dok mengada2 benda yg ada kemunasabahannya.
Kamu kata tun khalifah islam..? Dari mana kamu belajar ni...?
Ciri2 seorang khalifah islam sangat banyak dan paling dekat untuk kita mengetahuinya sy syorkan anda baca buku2 sirah tamadun islam. Baca dan ambil iktibar macamna sikap dan akhlak seorang khalifah. Mereka adalah pejuang2 islam yg tulin yg sangat jatidiri dan sangat integriti.mereka kasih pd islam melebihi dari mengasihi kaum kerabat dan kroni2 mereka. Saudara jgn dok buat lawak di sini. Pergi balik belajar tinggi2 ilmu agama dan ilmu fadu ain supaya anda tidak tersasar dari kebenaran. Dahh jgn dok komen kalau tak tahu hujung pangkal sesuatu perkara terutama yg betkaitan dgn islam...

Anonymous said...

Ok azren klu hudud ikut hukum islam bukan ala pas mcm mana pulak yer? Citer sikit hang kan expert hudud

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails