Monday, July 23, 2018

Tiada Beza, Najib 'sembah' Arab Mahatihir 'sembah' Jepun..?


KUALA LUMPUR - Pinjaman kewangan daripada Jepun dapat mengurangkan kos hutang yang ditanggung kerajaan ketika ini.
Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, pinjaman itu dapat mengurangkan high cost of money kerana kadar faedah hutang yang diambil kerajaan dahulu terlalu tinggi iaitu enam peratus.

"Goldman Sach pula diberi komisen 10 peratus daripada jumlah hutang. Ini bermakna kerajaan dahulu hanya mendapat 90 peratus daripada wang yang dihutang tetapi bayar faedah 100 peratus.
"Mata wang Jepun iaitu yen lebih murah daripada ringgit iaitu yen bernilai AS$ satu sen manakala RM1 bernilai AS$25 sen. Namun nilai yen yang rendah tidak bermakna hutang lebih murah.
"Kita akan pinjam yen sebanyak nilai AS$ atau RM yang kita hutang dahulu. Yen akan ditukar kepada AS$ untuk bayar hutang dalam mata wang AS$ atau ringgit," katanya menjawab soalan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi (BN-Bagan Datuk) pada sesi Dewan Rakyat hari ini.

Katanya,membayar semula hutang yen berfaedah rendah bermakna negara tidak lagi dibebankan dengan faedah tinggi lebih daripada enam peratus hutang asal.

"Kita masih berhutang tetapi kos hutang menurun. Itu sebab kita cuba dapatkan pinjaman yen daripada Jepun," katanya.

MR : berbeliti-belit akhirnya tak ada beza dia dengan Najib seorang 'sembah' Arab seorang "sembah" Jepun....
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

71 comments:

Anonymous said...


Cuba bagi satu solusi kepada kerajaan bagi melunaskan hutang negara tuh..
Baca doa makan jika nasi tak disuapkan ke mulut takkan nasi tu bergerak sendiri melainkan tuan punya badan itu ada mukjizat (tak mungkin sebab Nabi muhammad itu penutup para nabi dan rasul) atau bersahabat dengan syaitan (Pengamal sihir)
Bertakbir hingga tercabut lidah tak sampai kemana jika usaha tidak dilakukan.
Itu antara usaha bijak sana kerajaan. Buka hal-hal sembah menyembah.

Mengapa pemimpin parti lebai ke Putrajaya 'mengadap' Tun untuk dapatkan royalti minyak bagi terengganu..? Itu menyembah ke atau usaha..?

Anonymous said...

Betapa dengkil dan celarunya pengetahuan Ibnu.
Tuan Ibnu offer pinjaman kat tun M dengan interest yg rendah, Tun M akan jumpa Ibnu la....
Mahathir nak cari funds sources yg terendah di Jepun utk bayar hutang 1MDB, beza dengan Najib yg dapat "derma" tok arab. Ini dua kisah yg berbeza.

Nak siar pun, tapis dulu berita.
Tak bagi Tun M pi Jepun, Ibnu keluarkan pinjaman sikit....tak mampu? Tu la, Tun M pi cari dana nak bayar hutang....jangan hentam kat dia, Kalau takde inisiatif nak bayar hutang , negara kita akan TERGADAI dan anak cucu hang juga yang kelupog

Minda kamu aras BABI.

ted manoff said...

Takde isu pun..semua negara ada pinjam utk pembangunan..yg bodo hanyalah parti pas xtau psal ekonomi tapi ckp psl ekonomi..org pas patut duduk di gua..

Anonymous said...

kalau negara diurus tadbir ngan elok
tak payah nak berhutang
negara ni telah ditadbir oleh bapak penyangak n penyangak
sebab tu hutang makin banyak
tak da baroka
asyek nak maju maju tapi
suruhan Allah di sanggah

Anonymous said...

Jika kita membaca pelbagai komen yang ditulis oleh barua-barua dedak cap roketseperti tard manoffik, ikangay dll, BABI pun boleh terbang !

ted manoff said...

Najib dulu xpinjam kerr hanat..pasal najib lerr negara jadii huru hara..ko pengikut parti jumud kerr hanat..

ted manoff said...

Cuba bagii contoh negara yg xpinjam tapii maju..? Kelantan..?..terengganu..?

Jidiaz said...

Minda ibnu ni penuh prasangka...tak pernah satupun yg kerajaan buat dia tak belit...sudah2lah busuk hati tu, bukan boleh jd kaya macam bijan pun....

Anonymous said...

Barua dedak roket hisap gam,
sulam sekali pil kude,
paling untung org simpang renggam
balik kg tol dah takde? (KAH KAH KAH )

Manifesto pakatan, babi pun boleh terbang kah kah kah kah !

Anonymous said...

Woi barua-barua bodo, mana semua janji dalam manifesto pakatan? Sudah dibuang ke lautkah?

Anonymous said...

Janji pakatan kurangkan beban rakyat .... kah ... kah ... kah ...babi pun boleh terbang !

Anonymous said...

Manifesto pakatan, babi pun boleh terbang kah kah kah kah !
Manifesto pakatan, babi pun boleh terbang kah kah kah kah !
Manifesto pakatan, babi pun boleh terbang kah kah kah kah !
Manifesto pakatan, babi pun boleh terbang kah kah kah kah !

kah kah kah

Anonymous said...


Dulu puak pakatan sibuk kutuk projek-projek Be End, sekarang puak pakatan pula yang teruskan prjek Be End ..... cakap tak serupa bikin .... babi pun boleh terbang ... kah ... kah ... kah ...kah

Kejora Bapuk Bodo said...

Lobai pas dan pas sembah duit umno...umno kata jangan tanding pas pon tak tanding.

Anonymous said...

Manifesto BN lebih tebal dari rancangan malaysia ke 11 tapi kalah jugak...manipesto pas orang tak percaya..

Manipesto PH ade jugak dah tunai....aku dan ramai rakyat selesa bila gst 0 dan minyak tak naik harga..

Anonymous said...

Projek yg diteruskan telah dimodified harganye ngok..

Anonymous said...

Tinggal ko sekor aje masih terbeban kerana sokong bn..

Anonymous said...

Janji untuk penyokong PH saje..ko pangkah bn mintak lah dgn zahid bodoo...dedak dah habis ker?

Anonymous said...

Najib buat hutang dan rompak pas tukang sokong...hutang najib penyokong umno dan pas yg kena bayar..

Anonymous said...

Jika nak komen....jangan tulis berjela2..Ibnu Hasyim tak faham. Ikut cara ted manoff (idola gua ni he he)..tulis pendek jer....

Anonymous said...

Tahap komen sampah, terpaksa puji diri sendiri. ha ha hah

Anonymous said...

Najib sembah arab. Tun sembah jepun. Hadi sembah iran. Nasarudin sembah jerman. Nik aziz sembah karpal singh.

Anonymous said...

Lu sembah pungkok Lim Guan Eng..
ha ha ha

Anonymous said...

Otak jubor lembu tak payahlah nak bcg pasal kewangan dan cara2 kos rendah utk cuci semua tahik yg ditinggal Najib semasa mencuri duit negara.

Dahlah Kau sokong pencuri tak payah lah nak remeh org lain.

Baik kau tumpu kpd kegemaran kau dan parti kau, cerita lucah dan porno. Kerajaan PH x boleh dah nak taja pergi German tengok porno kerana berjimat utk bayar hutang Najib curi.

Takpa, turun ke Trg jelah pakat beramai tilek minah2 bukan Islam berbikini. Itu je yg mampu.

Anonymous said...

ted manoff & haram-jadah2nya dah ketagih jilat juboq guan eng.
ha ha ha. Juboq kqfir lagi sedap.

Anonymous said...

Kalau baca komen penyokong ph, jelas tiada moral langsung. Penuh dengan maki hamun dan fitnah sahaja. Kadang2 malas nak baca. Tapi kalau dibiarkan makin melampau2. Ini kesan dari taksub dengan mahathir, sabu dan kafir lim kit siang dan lim guan eng. Takde nas langsung melainkan nas dari blog fitnah atau fitnah yang mereka reka sendiri.

Anonymous said...

Ibnu hasyim tak paham selok belok ekonomi...Pas mana ade pakar ekonomi..umno pakar rompak...

Anonymous said...

Barua dedak roket 6:55 PM cuba kencing rakyat dengan menulis Manipesto PH ade jugak dah tunai....aku dan ramai rakyat selesa bila gst 0 dan minyak tak naik harga..

JAWAPAN KITA:

(1) Sila senaraikan dakwaan konon Manipesto PH ade jugak dah tunai.

(2) Mana bukti ramai rakyat selesa bila gst 0 dan minyak tak naik harga ? Tak ada bukti kan, maka kamu adalah pembohong ternakan roket ! Fakta: Rakyat mahu harga minyak diturunkan bukan harga minyak tak naik !

(3) Pakatan sudah janji mahu hapuskan GST (bukan GST 0%), penangguhan bayaran PTTN, hapuskan tol, turunkan harga minyak, kurangkan beban rakyat ... bla .... bla ... bla ...

Sekarang mana semua janji bulan dan bintang dalam manifetso pakatan ? Sudah dibuang ke lautkah?

(4) Pencapaian pakatan ialah ekonomi negara merundum, rezab kerajaan merundum, nilai ringgit merundum dll. MERUNDUM !

(5) Sekarang pakatan mahu menambah hutang lagi !

Anonymous said...

Barua 7:49 PM mendedahkan kebodohan barua-barua dedak roket seperti dirinya sendiri dan boss dengan menulis Pas mana ade pakar ekonomi.

Barua roket mana ade otak ! Kerjanya asyik kencing rakyat!

Anonymous said...

Pas ada pakar ekonomi. Nik amar dan dr kharudin. Pakar beli audi, porshe, vellfiree rnge rover. Tak main la dakwah naik unta

Anonymous said...

Batu karbala pun naik harga tau tak. Sejak hadi awang berkiblatkan iran. Kihkih

Anonymous said...


sudah di jawab dalam parlimen.

UMNO yang banyak tanya..

PAS jadi PASubunga..

ted manoff said...

Tuan ibnu sesekali terimalah pandangan org dgn hati terbuka..dh terbukti tuan ibnu tk mampu lwn hujah tapii kona sana sini..insaflah tuan ibnu tua dahh..

Anonymous said...

dari mendapatkan hutang yang rendah itu lah kerajaan negeri mungkin dapat peruntukan tambahan.

Ini Malaysia Baru.

Kalau perangai PAS masih tak sedar-sedar.. banyak buruk sangka dan memihak kepada penyamun.. ahli-ahli PAS yang seronok dengan label jemaah terus pulak sokong pemimpin PAS... sah bangang gaban

Mohammad Azren said...

Paham ke geng Lobai ni tentang ekonomi dan hutang negara. Jangan jadi macam Tuan Man. Terhangguk-hangguk kepala bila dengar penerangan Arul Kanda macam faham sangat. Rupa-rupanya satu HARAM PUN TAK PAHAM. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Dulu puak pakatan mengutuk Be End konon kerana Be End suka berhutang tetapi sekarang puak pakatan pula yang suka berhutang maka puak pakatan dan Be End adalah sama. Puak pakatan cakap tak serupa bikin !

Terima kasih barua-barua ternakan roket seperti tard manoffik, azrengay dll yang mengakui rejim pakatan pun suka berhutang juga tetapi malangnya barua-barua cuba menegakkan benag basah ! Kasihan.

ted manoff said...

Nii mesti tuan ibnu..Kikikikiki 😎😎

Anonymous said...

Barua dedak roket 6:55 PM cuba kencing rakyat dengan menulis Manipesto PH ade jugak dah tunai....aku dan ramai rakyat selesa bila gst 0 dan minyak tak naik harga..

JAWAPAN KITA:

(1) Sila senaraikan dakwaan konon Manipesto PH ade jugak dah tunai.

(2) Mana bukti ramai rakyat selesa bila gst 0 dan minyak tak naik harga ? Tak ada bukti kan, maka kamu adalah pembohong ternakan roket ! Fakta: Rakyat mahu harga minyak diturunkan bukan harga minyak tak naik !

(3) Pakatan sudah janji mahu hapuskan GST (bukan GST 0%), penangguhan bayaran PTTN, hapuskan tol, turunkan harga minyak, kurangkan beban rakyat ... bla .... bla ... bla ...

Sekarang mana semua janji bulan dan bintang dalam manifetso pakatan ? Sudah dibuang ke lautkah?

(4) Pencapaian pakatan ialah ekonomi negara merundum, rezab kerajaan merundum, nilai ringgit merundum dll. MERUNDUM !

(5) Sekarang pakatan mahu menambah hutang lagi !

Anonymous said...

Duit punya pasal..
Sblm pru- Najib sembah arab.
Selps pru-Tun sembah jepun.

Sblm pru- hadi sembah najib
Slps pru - hadi dan najib sembah tun.
Kehkehkeh


Anonymous said...

mengguna istilah sembah kurang sopan..
sebb ibnu pun sembah jg bank2 utk loan rumah dn kereta. silap2 bnk bkn islam lg. nnti kita cek loan ibnu pejuang islam ni.

pinjam meminjam tksalah.. apa yg salah sgt besar tkblh maaf ialah sengaja rompak hak negara hingga wanita umno pun terpksa gadai seutas gelang utk bantu org yg ada beribu utas gelang... sehingga negara terpksa reschedule hutang semula utk kurangkn interest.

yg dungunya yg disalahkn adalh org yg terpksa reschedule hutang.. sedangkn org yg sukahsyi mkbapak dia buat hutang utk hidup menggila mewah dibela.

ini sgt pelik dn tanda2 akhirzaman.

Anonymous said...

kan dh kata matlamat kami nk buang najib dn bn... manifesto ph tk penting. nk bina semula kerosakan penyamun bkn senang.

nk melalak manifesto ph buat apa. 355 pun tk masuk manifesto walaun. tp ramai dh dikafirkn. gegak gempita negara dgn 355 tp tkmasuk manifesto.. walhal bukan guna puluh2 juta utk bawa 355.

manifesto yg penting ialah tidak rasuah rompak dan tunggang mempilkudakan agama.

kesukaran dlm berbuat baik bkn dosa tp dgn mudah merompak tp tunjuk baik tu yg sgt jahat.

ramai pemimpin baik yg tewas dgn keadaan gagal mempertahankn negara seperti sultan abdul hamid semasa kejatuhan turki tp dia tetap pejuang yg dihormati kerana telah berjuang abis2an utk pertahan othmaniyah.

yg patut dikeji dn dihukum ialah pemimpin yg mnjahanamkn negara sedang dia ada pilihan utk tidak berbuat demikian dgn mudah.


sampai najib blh ugut ph mampu ke hadapi hutang dekat 1 trillion. seolah sengaja dia berhutang byk supaya ph tk berminat menanggung kepala taik dia yg besar itu. begitu sekali perangai dia demi politik.

Anonymous said...

Ana tahu....Ana Tahu....padehal HARAM satu pun tau apa----inilah YB PAS.
BN yang lebih baik....kita berjaya majukan negara (Bab gadai negara tak disebut pun) ---- inilah YB BN
PH sial, Si xxx jilat pungkok LGE, Mat Sabu Barua, Tun M bodoh, Anwar Berahim celaka---> Ibnu Hasyim

YB BN --Bodoh No
YB PAS - Bodoh Amat Sangat
Ibnu Hasyim --- Gila Babi

Tiga-tiga item di atas tarak bolek pakai punya...

Anonymous said...

Sebelum PRU 14 ---> Tuang Presideng berlatih cakap untuk menjadi PUNAiSIHAT.

Selepas PRU 14 ---> Tuang Presideng jadi sewel, hari-hari doktor datang meNASIHAT.

Sebelum PR 14---> Parti Aku kata: KITA KUAT, BOLEH GUNA KEPALA LUTUT, GUNA SIKU

Selepas PRU 14---> Aku pula kata: MEMANG KITA KUAT, KUAT BOHONG, KUAT SPIN BERITA BENAR, KUAT
TIPU, KUAT MEMAKIHAMUN, KUAT MERAPU DAN KUAT GELAK SORANG-SORANG.

Sekarang: Penyokong PAS disuruh pangkah BN di Sg Kandis.

SOALAN:
Apa dah jadi dengan PAS?


JAWAPAN;
PAS dah jadi GILABABI.

Maaf, aku maki parti aku sendiri. Guna nama Islam, gelagat pemimpin satu pun tak macam Islam.

bunbinban said...

Pinjam dgn Jepun dgn kadar faedah yg lebeh rendah. Dpt pinjaman dari Jepun bayar hutang 1MDB yg kadar faedahnya tinggi. So selepas ini kerajaan cuma bayar hutang dgn Jepun dgn kadar faedah yg jauh lebeh rendah. Berbillion kerajaan jimat di situ. Maka dapatlah kerajaan membantu lebai2 yg dtg ngadap minta tolong bayarkan gaji kakitangan negeri...kahkahkahkah...contoh paling mudah, Nik Abduh berhutang dgn Hadi Awang dgn kadar faedah yg tinggi sehingga mencecah 10% setahun. Maka Nik Abduh berjumpa dgn Nik Omar dgn niat utk meminjam wang dari Nik OMar. Maka Nik Omar dgn berbesar hati memberi pinjaman mudah(soft Loan) kepada Nik Abduh utk menyelamatkan dari bebanan hutang yg mengunung. Nik Abduh pun dgn pinjaman mudah dari Nik Omar terus berjumpa dgn HAdi Awang bagi menjelaskan kesemua hutangnya dgn Hadi Awang dan terselamatlah Nik Abduh dari beban hutang terlampau. Begitulah ada. Sekadar contoh. Xde kena mengena dgn yg hidup atau mati melainkan kebetulan semata-mata...kahkahkah...

Anonymous said...

Komen puak kafir msti hentam pas sebab kafir tak akan terima islam selagi islam tak ikut telunjuk kafit. Najib dng tun m dari spisis sama dua2 sama najib kata tun m tun m kata najib yg kena kencing rakyat. Yg bodoh pengikut kedua2 sekali. Org suruh pilih islam nak jugak pilih ph sapa pun menang pas tetap jadi bahan fitnah hina caci sebab tak nak islam. Pas sahaja dimalaysia yg memperjuangkan islam sebab tu puak kafir bersatu dengan puak libral sekuler lgbtq anti hafis untuk jatuhkan islam sasaran puak ni yg pertama tuan guru haji abdul hadi awang yg kedua pas yg ketiga sekolah tahfis yg keempat ngo islam yg kelima org melayu yg masih kuat pegangan agama islamnya dan terakhir pemimpin yg masih ada cahaya islam.

Anonymous said...

Dah tahu dah ted msti nak buruk2kan terengganu dan kelantan. Hati kuat anti perjuangan islam.

Anonymous said...

Macai barua rokit dah meroyan janji tak ditepati salah satu ciri munafik.

Anonymous said...

Nampak sangat kekecewaan puak macai barus ph. Selesa konon gst 0 brg tak turun nnt sst agak2 naik lagi je terus tak turun. Puak ph ni lebih pada kedunian bila dah kena kencing mula meroyan marah kat org lain.

Anonymous said...

Keadaanya memang selesa betul..

Anonymous said...

Modified menda makin mahal lg contoh ecrl dulu 55bil sekrg 70bil dapat kat vencen kroni tun m. Hsr dulu angaran 50bil sjrg azmin kata angaran kos 110bil tapi sebut harga belum tamat dah bagi harga mahal melambung.

Anonymous said...

Tony pua pun tak boleh buktikan pas terima duit umno. Kejora bapuk bodo ni puak lgbtq dah memg anti pas yg memperjuangkan islam.

Anonymous said...

Harga memang modified. Tp lebih tinggi. Kan jadi isu sblm ni. Tapi tk tau la klu dh berubah turun slps di kritik teruk

Anonymous said...

Macai ph anti perjuangan islam fitnah aja bukti takperlu dosa lge ampunkan.

Anonymous said...

Umno dng ph sama aja kaki perompak.

Anonymous said...

Hadi sudah dilaknat FATWAnya sendiri....bekerjasama dgn Parti Assobiyah UMNO.

Anonymous said...

Jawab berbelit2 org tnya lain jawab lain. Yg dia tahu salahkan kerajaan lalu tapi janji2 dia kata bukan kitab suci. Bagi pengetahuan puak ph tak tunai janji ciri2 munafik. Umno ph sama aja dah tolak umno jatuh najib naik tun m lepas mulut buaya masuk mulut naga. Rakyat jugaklah yg teranyaya.

Anonymous said...

Yg pasubunga pan seronok bila islam dihentak dr mujahid jawab isu lgbtq pun berbelit2 allah melaknati puak2 lgbtq dia pulak pandai2 kata jangan diskriminasi lgbtq itu umpama membela.

Anonymous said...

Barua kafir memg anti pas sebab pas perjuangkan islam. Cuba pas jd mcm pan msti dap suka.

Anonymous said...

Ted terimalah pandangan org dgn hati terbuka..dh terbukti ted dan puak ph tk mampu lwn hujah tapii kona sana sini..insaflah ted walau dah hancing dukencing..

Anonymous said...

Ahli pas tak bangang mcm ahli ph sanggup gadai agama sendiri. Kamu ahli pas kenal sangat dengan dap dan sekarang bergabung dengan tun m yg sejak azali memusuhu pas sebab pas perjuangkan islam. Kami boleh bergerak sendiri dikelantan lebih 20 th tampa bantuan dari kerajaan pusat dari tahun 1990 hingga sekarang dan kelantan terbukti bersih dari rasuah dan bukan negeri termiskin. Rakyat kelantan adalah antara rakyat negeri yg kaya dan ramai org melayu berjaya didalam negeri dan diluar negeri org kelantan adalah org melayu yg ramai berjaya. Diterengganu pada tahu 1990 duit royalti dirompak oleh kerajaan pusat tapi terengganu tetap berjaya dibawah pas dan banyak jasa kekal hingga sekarang. Kamu berjuang kerana allah untuk menegakkan pemerintahan islam. Marilah wahai umat islam ph berjuang kerana allah untuk agama islam dalam islam dunia dan akhirat perlu seirang bukan dunia dulu baru akhirat seperti perjuangan pan sekarang dah jadi kerajaan pan bertanggungjawab atas perjuangan islam dan pas akan tetap menegur dan mencadang untuk perjuangan islam.

Anonymous said...

Ted dah beku otak ke nak cari fitnah baru.

Anonymous said...

Balasan Allah didunia namanya akibat kafir mengkafirkan satu masa dahulu.

Anonymous said...

Cogan kata baru PAS. ABAH . Asal Bukan Abdul Hadi.

Anonymous said...

Pas sembah burit

Sayed Noordin said...

Komen yang baik dan beradab patut dilakukan pada blog ini..

Anonymous said...

Anon 1.39am...
Anda memberi gambaran jelas kpd seluruh rakyat msia bhw semua penyokong dan pemimpin PH adalah spesis "an-'amm" iaitu binatang ternakan spt mana digambarkan dlm alquran.
Ada akal dan hati tak mahu berfikir dan tafakkur. Ada telinga tak mahu dengar saranan2 alquran dan hadis.Ada mata tak mahu melihat kejadian Allah swt sbg bukti nyata bagi mencari kebenaran. Mereka ini memekakkan telinga dan membutakan mata untuk menafikan sesuatu yg hak. Allah umpamakan golongan ini spt binatang ternakan. Bahkan Allah swt menegaskan merela ini lebih sesat dari binatang. Kita cadangkan penyokong PH buka dan kaji alquran dan ambik iktidar darinya. Lepas tu baru buat komen di sini. Sekarang rata2 rakyat sangat meluat pd PH dan penyokong2nya yg sedang duduk di alam khayalan. Tidak berpijak di bumi nyata. Floating di bumi tidak dan di langit pun tidak juga. Inilah keadaan PH dan penyokongnya. BERTAUBATLAH. !!!

Anonymous said...

Ted manoff...
Dulu najib buat pinjaman kononnya boleh bankrupkan negara. Sekarang tun ph buat pinjaman utk pmbangunan...? Jilatlah kahak limkitsiang tu bagi cerdik sikit... nak spin pun tgok2 lah dulu bukan org2 bodoh yg dok bc blog ni. Org ramai yg dok bc komen di sini kbnyakannya lebih educated dri cybertrooper PH. Kmu ni ted cubalah selindung diri kmu jgn sekali2 sampai org ramai tahu dn mengenali kamu nanti hujung2nya kamu jadi kera sumbang dlm negara sendiri. Atau kamu balik ke negara asal nenek moyang kamu utk kebaikan kamu. Anak melayu jati kebanyakannya sgt patriotik dlm hal2 yg berkaitan bangsa dan islam. Itulah faktor penting membezakan penyokong dan cybertrooperPH dgn penyokong bn dan pas. Penyokong Ph kebanyakannya tidak terguris hati jika tindakan pemimpin Ph menghina bangsa melayu dan islam.bahkan kebanyakannya menyokong lagi dgn menghina para ulama' dan ajaran islam. Mereka mempermain2kan syariat dan hukum hakam islam. Bila pemimpin ph berbuat demikian tiada seorang pun penyokong Ph bangun untik mempertahankan bangsa bahasa melayu dan agama islam. Ini yg membuatkan rakyat khususnya org melayu bertambah benci pada Ph dan penyokong2nya. Dan perkembangan terbaru kita dapati sudah ramai pengundi Ph d pru dulu mula insaf dan telah kembali kpd perjuangan pas dan umno...klu dlm masa dua tahun lagi berlaku pru sudah pasti Ph akan kalah teruk dan jadi kera sumbang di negara ini. InsyaAllah.
#����������#

Anonymous said...

Terbaik 5.58pm...

Anonymous said...

Ted manoff memang anti islam pun..
Liberal adalah pegangan hidup.
Melayu bukan bangsanya. begitu juga pengomen2 ph lain samada di blog ini atau di malaysiakini.
Buat apa ted manoff nak pertahankan islam dan bangsa melayu...? Bukan dapat dedak apa pun. Kan lebih baik ted manoff melobi limkitsiang dan limguaneng kot2 boleh dapat projek laluan bawah laut. Berjuta2 ted boleh dapat. Conteng sikit dlm blog ini komen pedas2 hentam najib bn dan pas utk meyakinkan limkitsiang dan limguaneng baru boleh dapat projek tu... mana boleh dok backing lks dan lge tanpa sebarang dedak jadi bodohlah ted ni. Kecuali penyokong pas sudah termaktub
Perjuangan mereka krn Allah.. mereka tk pernah mnt sesuatu dr tghh. Mereka berjuang semata2 utk mempertahankan islam dn bgsa melayu krn Allah.... bukan macam balaci macai Ph di sini spt ted manoff..
Ted manoff...#��������������#

Anonymous said...

Pemimpin PH janji nak hapuskan gst ttpi mewar2kan gst sifar0% . Ini kerja penipu yg auta rakyat msia seramai 30 juta org menjadi mangsa. HAPUSKAN berbeza dgn SIFAR 0%. Hapuskan bermaksud tiada lagi kalimah gst. Klu sifar 0% bererti ia masih ada dan boleh aktif semula peratusannya pada bila2 masa oleh kerajaan Ph. Pemimpin PH ni klu kita kaji betul2 sejak menang pru mereka sangat kuat menipu rakyat dgn berbagai tipu dan helah. Mereka bolh spin isu dan sbgnya utk meluluskan agenda mereka. Helah bahasa politik mereka membuatkan rakyat yg menyokong mereka pd pru dulu menjadi pening kepala. Penyokong bn dan pas sudah tahu dan tidak terkejut dgn tindakan negatif ph. Dan ramai pakar ekonomi dan pemerhati politik meramalkan bhw janji2 ph dlm manifesto pru14 itu tak mungkin dapat dilaksanakan. Pengamal ekonomi dan pemerhati politik telah pun menyuarakan perkara ini kpd rakyat jgn percaya dgn janji2 ph itu kerana ada antaranya janji yg tak masuk akal. Contohnya nak turunkan harga minyak kpd rm1.50 pd keesokan harinya jika ph menang. Sudahkah ph tunaikan janji tersebut...? Sudah jelas kan tak mampu melakukannya kerana ia diluar kemampuan ph utk menunaikannya . Banyak lagi janji lain sehingga ke hari ini tidak mungkin dapat filaksanakan dlm tempoh 100 hari. Ini menunjukkan kelemahan pemimpin ph yg diterajui oleh tun.Tapi cybertrooper ph di sini asyik maki hamun ibnu saja bagi menegakkan benang yg basah.iya lah kita salahkan mereka seratus peratus krn itulah cara mereka cari makan lagi pula mereka telah dilatih sebegitu rupa supaya jgn sekali2 menyetujui sebarang komen selain dari kalangan penuokong ph. rakyat mengundi mereka kerana dikhayalkan dgn janji bulan dan bintang. Kebanyakannya yg tinggal di dun parlimen di bandar2:dan yg berhampiran dgnnya. Orang2 melayu diluar bandar dan di kmpong2 tak termakan dgn dakyah dan janji2 ph. Mereka nampaknya lebih cerdik dari pengundi ph di bandar2 walaupun mereka rata2nya tdk berpendidikan tinggi spt yg tggal di bandar. Mereka masih kuat berpegang dgn agama dn masih menjadikan ulama utk mendapat pndangan dan nasihat. Alhamdulillah mereka tidak dapat ditipu oleh penipu2 professional. Ttp yg mendakwa diri mereka educated dgn lagak dan gaya liberal jadi mangsa penipuan golongan itu. Sekarang kebanyakan mereka ini diam seribu bahasa kerana menyesal dgn undi yg diberikan pd ph.

Anonymous said...

Ek en leh...!
Mohammad azren.!
Kau ingat engkau pandai sangat ke...? Pakar ekonomi kata harga minyak petrol tak boleh diturunkan ke rm1.50 . Tapi ongkau kata boleh. Sebab itu ongkau undi dan mempertahan kan ph dgn penuh keyakinan. Ha ! Sekarang apa jadi dah dua bulan lebih dah harganya tak dapat diturunkan...! Janji menang esok turun harga . Takkah itu menipu dan auta rakyat namanya. Kamu juga yg tolong kempen meyakinkan rakyat supaya undi ph. spatutnya ongkau berasa malu dan bertanggungjawab diatas incident ini akan insaf dan merasa malu kpd rakyat yg menjadi mangsa pembohongan kanu dan pemimpin ph perlu memohon ampun dan maaf dan bersedia menerima balasannya. Tapi nampaknya ongkau masih cuba menegakkan benang basah dgn berbagai2 alasan dan spin supaya berlonggok2 dosa kamu hingga menjadi org fasik. Tapi kamu jenis manusia yg tak sedar diri. Cubalah sekali sekala tu buka tafsir2 quran dan fahamkan huraian2 didalamnya. Ini tidak, nama saja islam tapi komen tak namak macam org islam. asyik2 nak kutuk ulama spt yahudi dan bukan islam di msia ni. Adakah kamu sebahagian dari mereka atau memang pun berada dlm kumpulan mereka. Sy syorkan kamu jgn guna nama muhammad tu lagi sbb nama itu spt nama nabi sebaik manusia di sisi Allah. Jgn dicemarkannya. Baik lagi kamu guna nama kit siang ke phua tony ke p.ramasamy ke maalinjan atau apa2 lah yg tidak islamik tu. Cadangan Ini semata utk seiringan dan sesuai dgn fikrah pemikiran dan akhlak percakapan tulisan komen kamu disini. Klu itu pun nama sebenar kamu cubalah kamu menyamar dgn nama lain. Klu susah juga sy cadangkan kamu tulis saja anonymous. Senang dan mudah kan..!
Tapi kalau betul berani kamu boleh buat macam saidina omar r.a. mengisytiharkan dirinya di depan org ramai bhw dia hendak berhijrah ke madinah dan siapa berani menghalangnya sila berdiri di laluannya utk menghalangnya. Itu baru gentleman.. ha bgtaw di sini siapa kamu sebenarnya dan bila2 masa boleh berdebat dgn sesiapa saja dan dimana saja....
Tapi sebenarnya apa yg kita mahukan dari azren ni ialah jujur dengan dgn diri sendiri.jujur dgn seluruh rakyat malaysia. Sedia menerima kebenaran walaupun hati berat utk menerimanya. Jangan sekali2 nak tipu rakyat malaysia..
Atau berhenti saja dari membuat komen di mana2 media.. sekian terima kasih.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails