Friday, July 27, 2018

Esok. Jom Nyatakan Pendirian Kita!! Bersatu! Islam! Melayu!



BANGI, 14 Zulkaedah 1439H, Jumaat – Pasca Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) menyaksikan pelbagai serangan bertali arus terhadap institusi Islam dan bangsa Melayu, menyebabkan hak yang terjamin dalam Perlembagaan Persekutuan terhakis sedikit demi sedikit.


Menyedari hakikat itu, Gerakan Pembela Ummah (UMMAH) mengajak umat Islam dan bangsa Melayu bersama-sama hadir pada satu perhimpunan besar-besaran pertama yang akan diadakan di padang Kelab Sultan Sulaiman, Kampong Baru, Kuala Lumpur, mulai jam 9 pagi hingga 2 petang esok.
Dalam satu kenyataan hari ini, UMMAH berkata, Kelab Sultan Sulaiman pernah menjadi saksi kebangkitan ketika Kongres Melayu SeMalaya yang menjadi bibit-bibit permulaan ke arah kemerdekaan Tanah Melayu, pada Mac 1946.
“Kini, dengan Roh perjuangan yang sama, pada 28 Julai 2018, Kelab Sultan Sulaiman bakal menyaksikan satu lagi kebangkitan UMMAH yang mengumpulkan bangsa Melayu Islam yang ingin mempertahankan agama dan bangsanya daripada dirobek oleh pihak-pihak berkepentingan,” kata gerakan itu.
Dianggarkan lebih 10,000 peserta terdiri daripada ahli gabungan lebih 300 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Islam, persatuan mahasiswa universiti, pelajar, serta pemimpin dan ahli parti politik, dijangka hadir.
Himpunan esok, adalah yang besar-besaran bakal diadakan bagi umat Islam menyatakan pendirian dan sikap leluhur mempertahankan kedaulatan Islam, institusi Raja-Raja Melayu, hak istimewa orang Melayu dan Bumiputera dan bahasa Melayu yang dijamin dalam Perlembagaan Malaysia yang mula digugat oleh anasir tidak bertanggungjawab pasca PRU14.

Umat Islam, khususnya bangsa Melayu perlu sedar sejak kebelakangan ini timbul pelbagai isu menyentuh kedaulatan Islam, hak istimewa orang Melayu dan Raja-Raja Melayu yang membimbangkan, dan boleh mencetuskan situasi tidak tenteram dalam masyarakat.
Menurut UMMAH, himpunan akan dijalankan secara aman, gembira dan kasih sayang serta menghormati antara satu sama lain.
“Unsur provokasi, keras dan kasar dilarang sama sekali serta pihak keselamatan akan bertindak tegas kepada mana-mana pihak yang cuba membuat provokasi untuk menganggu himpunan ini.
Bertemakan ‘putih’ (baju), UMMAH menggalakkan peserta membawa topi, payung, alas duduk dan minuman. Peserta juga digalakkan makan makanan berat terlebih dahulu sebelum menyertai perhimpunan.

54 comments:

Anonymous said...

Datang jangan tak datang kerana saya akan sponsor nasi kangkang keluaran Bomoh Mah Enterprise. Nasi kangkang ini cukup berkhasiat untuk penyokong PAS dan UMNGOK supaya bijak dan cepat kaya. Beg Bijan juga akan jadi hadiah kepada pengunjung yang bertuah. kah...kah....kah.....

Anonymous said...

July 27, 2018 at 8:58 PM
Inilah contoh cakap orang tak beriman. Nak belajar agama tak mahu. Inilah jadinya.

Nak tahu, tanyalah Tokguru Kit Siang atau Guan Eng..

Kesian, kembali bertaubat lah..

Anonymous said...

Mana yang dah beli tiket untuk menyaksikan tarian gelek Mak Yet bagi mengisi tabung 1PH bolehlah teruskan hajat. Mung dikecualikan kerana 'niat' yang baik itu.

Anonymous said...

mari kita tidor rehat2kn badan lebih afdhal utk agama dn melayu kita

yg jahanamkn melayu islam ialah mat klepet tknk pulak depa himpun.

mereka ni alat klepet dn walaun. melayu umno dn islam ala pas aje yg terancam.

sudah jgn buang masa himpun bodoh tu. pi bawa anak2 mngaji ke..rekreasi ke..baca buku undang2 ke..belajar cara urus kewangan ke...belajar apa bahayanya khawarij.

dn ajar anak2 mnghormati YDP Agung dn kerajaan demokrasi yg Baginda restui.

melayu bngsat yg mudah rasa terancam aje yg hadir perhimpunan tu. hati kecik otak kecik mundur pemikiran dan lapuk fikrah.

takut bersaing sombong bongkak tkde ilmu corot dlm setiap perkara. nipu malas hasad dengki busuk hati. kaki bomoh kuat sihir.

siapa yg mngancam.. bukan diri sendiri ke.

Anonymous said...

waaah walaun dh ada alat ukur iman org la... huh sure syurga la u bro

Anonymous said...

waaah sgt minat dn fokus pd tariann saksi... sah ni melayu ori.

wang negara bellion lesap kau butakan mata...tarian gelek terbeliak mata kau ye. laju je tgk. tgk bellion duit hilang penin...sebb bodoh matematik tgk byk kosong..tk rasa apa pun.

elokla kau pi memekak kt perhimpunan tu. pastu balik tidor.. tgk tarian gelek seround lg

Anonymous said...

Walaun dap mana boleh tido. Depa kena kerja. Perah otak macam mana nak burukkan pas, tghh dan nik abduh. Kalau tak mereka tada upah nak sara anak bini. Murah sangat walaun dap. Hanya dengan duit sanggup kerja siang malam burukan org lain. Upah tu kira haram sebab guna untuk hentam yg betul supaya jadi salah. Lg pulak kerja utk dap, dah tentu haram sebab subahat dengan kapir yg jelas menentang pas dan ulamak.

Anonymous said...

PAS dan UMNO adalah umpama adik beradik ,penyokong parti ini gemar merompak dan mencuri duit rakyat secara berjemaah.he....he...he.....

Anonymous said...

masa idup jahil bila dah mati
sijahil yang masih idup kelamkabut nak buat tahlilll
pi cari pelajar tahfiz baca quran
tau pulak cari puak yang ada ilmu ugama
macam cilako aja puak ni

Anonymous said...

wah ramai mufti walaun ye haram wajib subahat...biar nmpk islam sikitkn guna istilah fekah sesuka hati.

puak yg dh buruk tkperlu diburukkn. buruk bkn sebb org ckp tp diri sendiri. taik klu dipuji sedap mcm dedak pun tetap taik yg hina.

lobai klu dipuji melambung pun klu nipu.. nipu jg.

cuma lobai ni ada untung sikitlah... klu merogol anak murid..kita diam2 sudahlah. ust taulah kaedah tobat tu.. asal jgn syirik dhlah.

Anonymous said...

Kalau dulu PAS dan UMNO cukup takut pada hantu Karpal Singh,sekarang PAS dan UMNO takut pada Lim Kit Siang pula.Mungkinkah penyokong dan pemimpin mereka hanya mempunyai satu telor sehingga perasaan takut menghantui sepanjang hidup mereka.

Anonymous said...

kau perli najib ke yg byk panggil budak tahfiz dn yahanana

tk patut walaun ckp gitu. habis madu najis dibuang. dihina lg

Anonymous said...

huh takutnya dap cina evangelis...bahaya bahaya terancam..

ajaran baru... takutlah kamu akn dap jika kamu perjuang islam.

mkn dedak? tuhan maha pengampun walaupun sebesar gunung dosa mu wahai anak ku.

Anonymous said...

Pastikan hadi awang turun.bawak sekali penganut syiah yg beliau katakan adalah mazhab dlm islam

Anonymous said...

Anonymous 954 PM.
Sejak bila hanya orang PAS dan UMNGOK saja pandai baca Quran dan buat tahlil. Nampak sangat bodoh kamu ni.

Anonymous said...

Pas jugak pernah bekerjasama dgn dap. Pas jugak pernah disuruh oleh pimpinan dap demo bersih.

Sama je

Anonymous said...

org perasan alim yg mencelakan org jahil yg masih ada iman.

cuba ckp ajaran nabi mana dpd 25 rasul yg ajar mcm tu.

Anonymous said...

Memang lah iman boleh diukur..takkan org beriman nk cakap mcm Anon 8:58...nasi kangkang lah apa lah...kata2 mcm itu kan tak baik..

Anonymous said...

Pastikan ada sekali program sembhyg taubat khas utk nasarudin atas dosa tgk porno, pak stopa atas dosa balun baik punya dan nik abduh atas dosa tak percayakan takdir allah sbb hina airmani bapak dia jadikan nik omar

Anonymous said...

amat malang ulamak yg diperbesarkn walaun kerana sering tidor dn mimpi nabi...rupanya masih menerima syiah sebagai mazhab islam.

dgn syiah disuruh sangka baik.. dgn bekas sahabat sendiri dlm pas dulu dituduh mcm2 yg keji.

adakah ini contoh yg nabi saw sabda lbh baginda saw takut lbh dpd dajjal sebenar.

hati2lah walaun. jgn jadikn dap alat melepas geram hingga kamu tersesat tnpa sedar.

Anonymous said...

sejak menukar makanan ruji iaitu nasi dgn dedak. terus kelabu hati mereka.

Anonymous said...

anoy 1017 Hi u ni orang apa bangsa apa kalau dap sekali pun jangan terima orang macam dia ni jenis biawak pemakan bangkai malang nasib dap kalau ada supporter macam orang ni.dap memang jenis ideologi against islam tapi kalau biawak munafik ni lebih hina lagi.. Allah huaklam bisowat

Anonymous said...

Untuk anonymous 8:58PM. boking aku 10,000 bungkus nasi tu,takut anak buah kelaparan nanti.

Anonymous said...

Apakah hukum Jahiliah yang mereka kehendaki, dan (hukum) siapakah yang lebih baik daripada (hukum) Allah bagi orang-orang yang yakin?

Dan teman-teman mereka orang-orang kafir dan fasik membantu setan-setan dalam menyesatkan dan mereka tidak henti-hentinya menyesatkan.

jAHIL berimaN kebanggan mrlayu paktan

amno maelayu paktan tak yakin hukum Allah
sebab tu tak mau buat hudud

Anonymous said...

biawak bangkai munafik... zikirkn 100x sehari semlm.. mlm jumaat off..permimtaan muslimat

dptlah walaun syurga..

Anonymous said...

diamlah dungu ..dh bg laluan 355 hadi lengah2... jgn suka2 letak ayat quran pd tempat ikut nafsu kau.

memekak je mnjual ayat quran

Anonymous said...

(PAS kata) Islam terancam bawah PH sebab:

1-Semua sekolah tahfiz dan sekolah agama diTUTUP? Berapa banyak?
2-Mata pelajaran Ahama Islam dihapuskan?
3-Jawatan MUFTI dimkansuhka?
4-Raja-raja BUKAN lagi ketua agama?
5-Tudung/Hijab DIHARAMKAN?
6-Masjid dirobohkan?
7-Majlis zakat negeri dibubarkan?
8-Jawatan EXCO AGAMA negeri-negeri dihapuskan?
9-Sembahyang diharamkan?
10-Judi, zina, minum arak dan makan riba diwajibkan?

Tak tahu aku, mana satu yang kerajaan PH buat yang mengancam Agama Islam, cuba fikir.

Anonymous said...

Ulama PAS kata: Mat Sabu Ketua Barua.

Persoalannya: Tak kan seorang ulama (kata ahli PAS, beliau ulama) sanggup melontarkan kata-kata demikian, mana akhlak ulama?

Anonymous said...

Melayu mana yang tulis surat pada CIA?

Ada kah perhimpunan ini satu perancangan yang di aturkan oleh CIA?

Apa BEZA CIA dengan CAI?

Rupanya CIA telah terlibat semasa muktamar yang lalu ya?

Anonymous said...

hadi kata buat perhimpuanan haram:
terpekik-terlolong .....semata-mata nak habuan dunia yg mereka tak dapat pr14 dulu.

Halim Mahmud said...

Kahkahkah Barua Tokong kepanasan berjemaah pertahankan PH.

Takut ker... kalau tak takut duduk diam2... tunggu jer Sg Kandis... lepas tu boleh mengelupor balik... kahkahkah...

Macam fuduhan terhadap PAS... fobia dgn PAS erk.... pi minum air kaki Tokong bukan Ayah Pin tau..dan bukan juga air kaki Kassim Ahmad atau Siti Kassim.... ingat tu.. minum air kaki Tokong uutuk menlancarka jari dah lidah biar berhitam baru mujarab maki hamun... kahkahkah..

Anonymous said...

Cybertrooper ph kebanyakannya kurang ajar tidak berakhlak..
Kita harap menjauhi golongan ini yg tidak bertamadun...

Anonymous said...

Penyokong ph pan otak dah mereng...hahaha.

Anonymous said...

Anon 9.11 pm
Ini penyokong ph yg bodoh tiada otak..

Anonymous said...

Apa yg bangsat sangat anon 9.58 pm ni... kikiki

Anonymous said...

Semua penyokong ph di sini adik abdulah salam... kuat munafiq... wakaka.

Anonymous said...

Tak perli najib tapi kamu walaun anon 10.00pm

Anonymous said...

Ehh... tak sama . Yg sokong dap tu kamu anon 10.08...
Hehehe...!@

Anonymous said...

Kita bawa kepala bapa syiah malaysia mat sabu..
Jomjoin sekali... apa macam nak ikut tak..?

Anonymous said...

Bukan kelabu lagi..dah buta hati perut lama daahh... itu dia penyokong ph pan

Anonymous said...

kesian aku tgk geng2 ph...kalu yg bukan islam tu oklah sebab tak tau dosa pahala dan tau nak burukkan islam jer...

yg kesiannya yg jadi barua dap atau geng2 liberal ph.....cari makan dgn kata mcm2 pada org islam yg nak perjusngkan islam dan bangsa ....

Anonymous said...

Aku setuju dgn 8.58. Buat apalah nak sibuk dengan aktiviti mcm ni membazir masa. Tolonglah akur pada pilihan majoriti rakyat. Perpaduan ummah nak jatuh atau terlungkup pun terima ajelah kalau dah itulah kehendak rakyat. Kalau jatuh sekalipun kedaulatan melayu, adakah ingat perhimpunan ni ni boleh merubah apa2 ke? Pls fahami apa maksud PILIHANRAYA. Apa ingat orang melayu tak ada ke yg mengundi?

Buat kat bangi selangor pulak tu kubu PH.. Jangan haraplaaa...mimpi pada siang hari lah nampaknya mcm ni

Anonymous said...

anon 10:12..

kata2 anon 12:51 tu baik ke?

jgn berat sebelah nnti kau dijangkiti telur berat sebelah bau tau

Anonymous said...

anon 12:56 adalah walaun yg tersepit otak

Anonymous said...

1:01... klu tkde idea pi jumpa abeduh minta tolong cia la.

kau yg ckp munafik.. itu mulut dn hati busuk kau yg ckp bukan wahyu dr langit.

why not walaun jgn buang masa...pi berkumpul ramai2 tolong hj hadi siapkn draf 355.

satuuuu je... 355 je.. jadilah..klu benar walaun berwibawa perjuang islam.

yg walaun sini tkde sekor pun yg baca draf 355.. gerenti

Anonymous said...

anon 1:07.. jgnlah takut kt najib lg dia bkn pm dh.. wakil rakyat je. dia pun xde dedak dh nk hulur. awat hang takuit sgt

Anonymous said...

anon 1:11...

kamu lahir bulan lps ye. kamu tkpenah tau sejarah pas dap hj hadi kit siang dulu sama2 berpeluk2.

cuma hadi ni jenis tk blh buay kawan. srmua yg dia kwn dia akn khianat. mngsa terbaru najib. musuh utama dia anwar. dap adalah alat mrnolak ph yg ada anwar dlm nya.

kerana itu jgn buat perhimpunan melayu terancam.. buat perhimpunan menghaous hasad dengki melayu.. sgt2 afdhal

Anonymous said...

akhlak mereka telah melalui perkumuhan bersama dedak dn dibuang bersama dijamban

Anonymous said...

bagus pandangan anda. cia dan cai saling berkait. dn mungkin cia jg yg suruh pas mnyayangi najib. cia jg yg cadang guna isu bangsa dn agama yg kunun mudah diterima org melayu.

siapa agen cia yg disebut 'maulana' dlm audio nik beduh tu.

helo... walaun dgr tak audio nik beduh tu atau tidor nk tunggu mimpi tarian gelek. mentang2 mimpi tk berdosa..tgk gelek ye..

Anonymous said...

halim klu ye pun geram bc komen pihak kerajaan... jgnlah kalut tulisan pun huru hara....hihihi

kesian pulak aku bc tulisannya entah apa2. asyik sebut tokong aje.. kau kaki nombor ekor ke.

sudahlah haliim... kita minum duluuuuu !

Anonymous said...

hihi perjuang islam? tau tk kenapa kenapa hudud pas tergantung?

sebb hudud dh jadi huduuuiiiiitt

rakyat nk tunggu 355 klu betul pas perjuang islam. jgn byk alasan itu bukan sifat pejuang.

kalau tunduk dgn dedak jgn bicara soal hudud!

tak fhm juga tkpe.. biasalah walauun

Anonymous said...

Alhamdulillah 8.18 sokong hudud. Itu yg paling utama. Maksudnya hudud tidak akan sepi. Yg lain2 nombor 2

Anonymous said...

anon 11.00 ... umat islam mestilah sokong hudud. yg kami tk sokong ialah cara pas 355 tu tk bersungguh.

draf 355 utk bentang usul pun sgt umum. bila wakil rakyat ph xsokong draf tu...pas kt ph tolak islam. kemudian dituduh dap halang 355.

walhal 355 mesti dibawa ke raja2 melayu. jika mereka sokong maka tkde sapa blh halang.

maka ternyata 355 hnya drama bodoh pasumno yg berpakat utk jd prmbangkang selepas pru14. psdan muka depa.

Anonymous said...

anon 1.01 .... hati2 tulis tu.

abdullah bin salam rh. adalah sahabat nabi saw. beliau adalah segelintir yahudi yg beriman akhirnya.

tu sbb pas semakin teruk. hanya mngekalkn nama islam..akhlak budi ilmu jatidiri hancur.

tktaulah kalau maksud kau abdullah bin salam tu ajk pas kampung kau yg berciri munafik

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails