Wednesday, July 25, 2018

Tiada Yang Mengejut Anwar Ganti Isterinya -Subky Latif.




SAMA ada Dato’ Seri Anwar Ibrahim dipenjarakan atau bebas dari penjara – dulu dan sekarang – dialah pemimpun agung PKR sekalipun penubuhan parti itu diisytiharkan oleh isterinya, Datuk Seri Dr Wan Azizah.

Wan Azizah, presiden penubuhannya dan presiden selama-lamanya tetapi hakikatnya dia menjalankan tugas suaminya sebagai pengawal jarak jauh. 

Mungkin Wan Azizah itu ada daya kepimpinannya, tetapi Anwar dengan keupayaan semula jadi, tiada yang menghalang Wan Azizah itu pemimpin sebenar PKR. Selama-lamanya Anwarlah presiden dengan apa jua nama jawatan yang diberi kepadanya.

Dr. Mahathir yang mengguna pakai nama Pengerusi Bersatu sedang parti itu ada Presidennya, Tan Sri Muhyiddin Yassin. Mahathirlah menakhodai Bersatu seperti Anwar mengemudi PKR.

Apabila Anwar mula dicalonkan untuk menjadi presiden baru menggantikan Wan Azizah, tiada benda yang baru selain dari ketua umum tidak dipakai lagi atau presiden tidak diguna, kerana di tanah seberang ketua umum itulah presiden. 

Jika Wan Azizah sudah tidak jadi presiden, apa pula kedudukannya bagi melayakkan terus jadi Timbalan Perdana Menteri (TPM) selama Anwar belum menjadi Perdana Menteri. Azizah akan turun sebaik saja ditakdirkan ganti Mahathir.

Sekalipun Wan Azizah TPM tetap Anwar membayanginya. Orang rasa Anwarlah TPM sebenar walaupun bukan anggota kabinet. Lazimnya tidak boleh kertas kabinet ke tangan bukan anggota kabinet. Boleh ke penjara semula jika disabitkan memegang kertas kabinet. Tetapi bagaimana hendak menjamin Anwar tidak menengoknya? Lainlah jika Anwar dijadikan ahli kabinet tanpa portfolio bagi menghalalkannya memiliki kertas kabinet. Payah difikirkan Anwar sedia masuk kabinet selagi Azizah TPM.

Apa yang memerlukan Anwar menggantikan Wan Azizah sedang pimpinannya tidak terganggu selama ini. Mungkin sekarang dia tidak dibayangi lagi untuk ke penjara yang menghalalnya memegang jawatan awam. Tetapi Anwar pernah bebas. Dia selesa jadi ketua umum saja. Tidak terlintas untuk menggantikan Azizah ketika itu seperti keadaan sekarang.

Apakah dia terfikir untuk dipenjara lagi, maka biarlah Azizah saja jadi pemimpin rasmi.

Jika dia hendak menggantikan Azizah, dia boleh bila-bila masa saja.

Memang ajaib juga sebagai pemimpin besar reformasi bagi membawa perubahan politik dan pemerintahan, Anwar menjadikan isterinya yang tiada pengalaman politik dan organisasi menjadi pengasas dan pemimpin parti yang ditubuhkan. Ramai yang pintar yang menyokong Anwar yang boleh dijadikan pemimpin semasa Anwar tidak dibenarkan memimpin dalam keadaan apa jua.

Ketika Erdogan dilarang menjawat jawatan awam atas tohmah jenayah yang dikenakan ke atasnya, dia tidak menjadikan isterinya menubuh dan memimpin parti AK yang diasaskannya. Dia jadikan Abdullah Gul dan lain-lain menjalankan kerja Erdogan. Anwar lain, diamanahkannya isterinya, tidak orang lain. Mengapa?

Mungkin banyak fitnah jika orang lain jadi orang kanan Anwar. Mungkin orang lain semuanya tidak boleh dipercayai seperti setianya seorang isteri. Memang dalam sejarah PKR, tidak ramai pengasas PKR kekal dalam PKR melainkan Azizah dan Azmin Ali. Ramai yang mengkhianati. 

Mungkin itu faktor Wan Azizah jadi orang nombor duanya.

Jika masa bebas dulu Anwar tidak rasa perlu jadi presiden, mengapa sekarang pula dia setuju? Mungkin ada sesuatu yang dirahsiakan dan mencabar parti itu yang memerlukan Anwar tidak boleh guna selain dirinya sendiri. Tambahan pula usianya lanjut dan selalu ke hospital, maka PKR perlu dipasak di sana sini. 

Azizah perlu digantikan bagi membolehkan Anwar menyediakan pengganti yang benar-benar anwariyin. – HARAKAHDAILY 24/7/2018

10 comments:

Anonymous said...

Eh, tak yah siar hal PH, kan mereka munafik...siar saja gambar Ifa Raziah berpeluk dengan Boy Iman, mereka ni Islamik...

Lain kali ingat, KITA ISLAM...ISLAM ITU BERSAUDARA..kecuali syiah dan wahabi yg terkeluar Islam.

Kalau kamu Islam, jaga tingkahlaku dan berita kamu, jangan nak provokasi dan mencerca saudara kamu, apatah lagi yg berunsur fitnah.

Sedangkan PAS boleh bercium dengan UMNO, apatah lagi dengan Amanah....lama-lama baik ler tu... Mati Hj Hadi, bercantumlah kembali PAS dan Amanah, kali ini nama PAMAH kih kih kih kih

Anonymous said...

Anwar ganti Azizah, biasalah mereka tidur sebilik. Apa nak dihairankan?

Kadang2 Anwar di atas, kadang2 di bawah...biasa la...mereka suami isteri, masing-masing kena "bekerjasama"

Anonymous said...

kira2nya harakahdaily dpt ilham setelah melibat bagaimana rosmah mempilkudakn najib selama ini. bkn setakat kertas kabinet.. bajet pun rosmah mencelah.

yg ada 2 bini lg bahaya.. 2 pompuan tgk kertas kabinet.

suami isteri mesti bincang semua perkara. tukar2 fikiran. bukan suami yg bangang yg semua benda dia TAK TAU... TAK SEDAR.. TAK TAU. tu tunggul kayu namanya. dh jahanam negara pun..eeehh i tak tauu

Kejora Bapuk Bodo said...

Anwar adalah presiden dan ketua PKR yg sebenar...PKR hidup kerana anwar dan orang2 yg masih setia kpd anwar...ramai pengikut anwar yg sudah cabut larinkerana dedak seperti lokeman edem zahrain ezam chandra ruslan kassim dll tapi PKR tetap utuh dan mendapat dokongan pelbagai bangsa..

Masa Najib PM rosmahlah PM sebenar di belakang tabir...Rosmah dan anwar jauh bezanye....Anwar dibelakang tabir menguatkan PKR untuk mendapatkan kepercayaan rakyat tapi rosemah melemahkan umno dan negara untuk kepentingan peribadi..

Kejora Bapuk Bodo said...

*UNTUK BANGSAKU MELAYU Dari: Shukri Abdullah*
*( Pakar Motivasi Malaysia )*
*Melayu Mundur Kerana Melayu !*

*Memang mudah tuding jari kepada DAP*

*Memang senang tuduh MCA atau MIC*

*Betul ke Cina dan India yang* *menyebabkan Melayu mundur ?*

*Melayu alpa.*
*Melayu merempit.*
*Melayu ambil dadah.*
*Melayu gila hiburan.*
*Melayu asyik berkonsert.*
*Melayu gila K-Pop*

*Di dewan* *- konsert, di padang-* *konsert,*

*Di stadium - konsert, di TV - konsert.*

*Hebat Melayu, dari Bintang Kecil ke Kilauan Emas !*
*Dari baru lahir, sampai dah nak mati*

*Angkara Cina dan India kah semua tu ?*

*Memang banyak cerita Cina diskriminasi Melayu di dunia pekerjaan.*

*Dalam sektor swasta mereka* *kuasai.*

*Sukar anak Melayu nak naik* *pangkat.*

*Dunia perniagaan mereka control.*

*Payah peniaga Melayu nak mencelah sama.*

*Kita tidak kata Cina dan India 100% tidak bersalah.*

*Tetapi Melayu juga ada* *diskriminasi Cina dan India !!*

*Kita berkata, dimana Melayu boleh kawal kenapa Melayu tidak kawal.*

*Kenapa Melayu tak kawal hiburan hingga melekakan remaja Melayu.*

*Hingga kini bukan saja remaja Melayu*

*Mak bapak Melayu pun asyik dengan hiburan*

*Barangkali tok dan tok wan Melayu juga !*

*Bukan saja anak kecil, datuk dan nenek Melayu pun menyanyi.!*

*Pun bergencok.*
*Pun berlenggang.*
*Pun lupa diri.*

*Jadi kalau ramai pelajar Melayu tak tau solat.*

*Kalau lagi ramai yang tau solat tak bersolat.*

*Terlalu ramai tak pernah jemaah di mesjid,*

*Salah Cina dan India lagi ????*

*Siapa perintah negara setakat ini .... Cina dan India ?*

*Siapa kesemua PM setakat ini .... Cina dan India ?**

*Siapa semua hampir kesemua MB-KM setakat ini ... Cina dan India?*

*Siapa majoriti ketua2 jabatan setakat ini ... Cina dan India ?*

*Siapa ketua Polis dan ketua Tentera setakat ini ... Cina dan India ?*

*SEKARANG ini mari kita pakat perbaiki diri kita.*
*Perbaiki bangsa kita.*
*Perbaiki amalan agama kita*
*Perbaiki anak muda kita*.
*Perbaiki pelajar kita*

*Dengan menoleh ke dalam diri kita*

*Dengan muhasabah kesilapan kita*

*Dengan ikhlas dengan kekurangan kita*

*Dengan usaha perhebatkan bangsa kita.*

*Hanya Melayu yang Islam boleh maju kedepan.*

*Melayu yang Melayu sukar, lambat dan tak nampak jalan !*
*Lihat dalam Islam*

*Kita diajak berjaya 15 kali sehari,* *450 kali sebulan, 5400 kali setahun.*

*Kan berkemundang "Haiyya 'alal Falaah"*

*Dua kali dalam azan, sekali dalam iqamah ... 5 kali sehari.*

*Mari berjaya.*

*Come to success.*

*Tetapi "Haiyya 'alal Falah" didahului dengan "Hayya 'alal Solah"*

*Maksudnya berjaya ikut acuan Islam.*

*Mari bersolat, mari berjaya.*

*Come to solat, come to success.*

*Rumusan:*
*Renung bangsa sendiri.*
*Tengok amalan agama bangsa sendiri.*
*Teliti kesilapan & kealpaan bangsa sendiri.*
*Muhasabah bangsa sendiri.*

*Apabila kita asyik tuduh Cina dan India*

*KIta tambah dengan Kadazan dan Iban*

*Kita Melayu, kita Muslim lupa perbaiki diri kita.*

*Itu salah kita selama ini.*

*Usah beralasan lagi.*

*Mari kita sama-sama cari jalan keluar.*

*Ayuh Melayu yg mengaku ISLAM... sama-sama fikir, sama-sama renung.*
*Sama-sama bertindak dengan bijaksana.*

Ifa razziah said...

Hai abang ibnu,nak servis boboy tak,ifa bagi special utk abg ibnu.

Anonymous said...

Setakat ini saja komen puak antiIslam dalam blog ni..
tak berapa meroyan sangat..

bunbinban said...

Bior lantak anwar nak ganti wan azizah. Wan azizah pun tau dia cuma tukang reserve seat anwar je pun. Sampai masa dia kena serah seat tu. Bkn rahsia lgi cuma saje2 nak jadikan isu. Yg peliknya bila lebai serah seat sg kandis mcm tu je kat umno. Nape ek lebai x tanding sg kandis?. Patut lebai tanding bkn umno. Lebai lagi islam dari umno. Lawan plak calon ustaz gak. Selayak lebai yg berdepan dgn ustaz pkr ni. Takan x dpt undi umno kot. Harap balakong lebai letak calon. Lawan kerana Allah. Kerana agama kerana bangsa...mana tau batu loncatan utk tawan selangor nnt. Serius aku ckp ni walaupun aku sindir...kahkahkah...

Anonymous said...

Suka hati ibnu nak siar,dh blog mnyokong pas, sptutnya kalau dh tak suka boleh baca blog pihak yg saudara sokong lpstu saudara bg komen2 yg mmbina, komen yg tiada ilmu yg mnmpakkan saudarani bodoh lebih baik saudara bertanya dulu budak sek rendah kg saudara yg lebih cerdik dari saudara

Anonymous said...

Lebai dlm ph sekadar pengikut je. Ikut sabu the syiah, ikut dap the pig eater dan ikut mahathir the doctor of medicine. Jadi pengikut ikut telunjuk je. Lebai ph ikut telunjuk sabu, sabu ikut telunjuk dap. Pencacai tukang iklan. Memang hebat net working makhluq perosak Islam. Bab2 keluar perkataan lucah, pencacai ph number one. Habis semua lebai pas dilucahkan. Ye lah kuah dap tumpah ke mulut pencacai ph.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails