Tuesday, July 24, 2018

Ini Wain Ular: Kisah Dipagut Ular Yang Akan Dibuat Wain..


Hasil carian imej untuk Arak

SEORANG wanita China yang berhasrat membuat wain tradisi menggunakan ular, maut selepas dipatuk reptilia berbisa itu yang dipesan dari sebuah portal beli-belah dalam talian.
Wanita berusia 21 tahun dari wilayah utara Shaanxi itu meninggal dunia Selasa lalu, lapan hari selepas dipatuk spesies banded krait (Bungarus fasciatus), lapor agensi Xinhua.
Dia membeli ular itu daripada Zhuanzhuan, platform e-dagang dimiliki syarikat terkenal internet China, Tencent, menerusi seorang penjual di wilayah selatan Guangdong di mana reptilia berbisa itu mudah ditemui.
Ular itu dihantar syarikat penghantaran tempatan yang memaklumkan Xinhua ia tidak tahu apa di dalam kotak.
Wanita tidak dikenali itu bercadang membuat wain ubatan tradisi, kata ibunya kepada Xinhua.
Wain ular itu biasanya dibuat dengan merendam keseluruhan ular dalam alkohol menyebabkan minuman itu memberi kesan menyegarkan.
Laporan media berkata, reptilia itu berjaya melepaskan diri, namun pegawai perhutanan tempatan kemudian berkata, ia ditemui berhampiran rumah wanita terbabit.
Platform dalam talian dilarang menjual hidupan liar dan pentadbir segera menarik balik iklan seperti itu.AFP/HMetro
Hasil carian imej untuk larangan minum arak
Sama saja hukum haramnya wain ular dengan arak dari syarikat ini..
Syarikat arak milik anak Mahathir San Miguel mengintai peluang membeli penjualan aset negara
Hasil carian imej untuk anak mahathir buka kilang arak
Hasil carian imej untuk anak mahathir buka kilang arak
Media asing Jepun melapor bahawa syarikat arak Filipina San Miguel yang ada kaitan dengan anak Mahathir, Mirzan sudah bergerak untuk membeli syarikat dan aset kerajaan yang bakal diswastakan dengan alasan kononnya hutang negara RM1 trillion.

San Miguel juga memilik syarikat minyak Petron di Malaysia. Selepas Tiing Ekran, Vincent Tan, kini syarikat arak pula. Cepatnya mereka bergerak. Satu Malaysia sudah dikencing. Selamatkan Malaysia kononnya. Selamatkan kroni-kroni lama rupanya. 

Lihat video: https://youtu.be/u3rIllmj84g Sumber: Philippines’ San Miguel eyes Malaysia’s state assets sale
http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2018/06/15/philippines-san-miguel-eyes-malaysias-state-assets-sale/

Rujukan:
Berita Berkaitan:
  1. Syarikat kroni Mahathir tidak akan muflis kerana Najib tinggalkan simpanan yang besar
  2. Najib hanya ada 1MDB, tetapi berbilion duit rakyat lesap di zaman Mahathir
  3. Anak muda Kuantan berpusu-pusu merebut peluang pekerjaan di Malaysia China Kuantan Park (MCKIP)
  4. #PRU14: Nga Kor Ming kata Mahathir akan mampos lepas gulingkan Najib [Video]
  5. PRU14: Mahathir cakap berbelit mengenai syarikat roti The Loaf
  6. Sampai Ke Amerika Syarikat, Mahathir Mahu Kutip Derma
  7. [Video] Machai Pakatun percaya Rafizi pemfitnah atau tidak?
  8. Macai Bunga samakan derma menuntut kemerdekaan dengan rayuan derma mereka
  9. [VIDEO] ANAK MAHATHIR TAUKEH ARAK KATA RAFIZI RAMLI
  10. “Kambing Hitam” Mahathir Di Jatuhkan Hukuman Di Bawah BAFIA Akibat Mengikut Arahan Mahathir Beri Kelulusan Pinjaman Kepada Syarikat Kroni Milik Repco Low

11 comments:

ted manoff said...

Tuan ibnu..kan tun dh jawab isu arak tuu kenapa tk disiarkn..nmpaknya tuan ibnu nii bknlah org muslim tapi yahudi..

Mohammad Azren said...

Tuan Ibnu. Jangan jual jiwa dan raga pada Iblis. Bertaubat lah. Kembalilah kepangkal jalan. Pintu taubat sentiasa terbuka, sebelum kiamat tiba. Hehehekikikihahahakahkahkah

bunbinban said...

Apa susah, anak madey jual wain, anak najib minum wain. Dua2 dosa. Tapi harus di ingat, mengedar dan meng uploadkan gambar2 lucah juga berdosa. Begitu juga menonton porno, menunjukkan 'anu' kepada yg bkn sepatut juga haram dan berdosa. Menipu dan memfitnah juga Berdosa. ABAH! Asal Bukan Hadi Awang...kehkehkeh...kenapa lebai x bagi ahli dia undi pengetua tahfiz?. Kenapa kenapa kenapa?...pelik jugak. X islam dan x melayu lgi ke calon PKR tu?, aku nak dgr alasan dari lebai2 ni. Byk dah soalan aku yg lebai sampai bercagu otak x jawab jawab. Jelea ke, barua2 dah jadi menteri....kahkahkah...korang jugak la terhegeh hegeh membangkang x hengat dunia....kahkahkah....

Anonymous said...

Biarkan mereka meroyan, Tembak lagi Pak Asim.
Ha ha ha.

Anonymous said...

Awal berita dikira baagus.
Diakhir berita semacam FITNAH/

Awal citer citer tentang ular dan arak, OK>
Akhir citer , citer tentang anak Mahathir nak beli beberapa aset kerajaan.

Tuan Ibnu,
Dah banyak kali kita nasihat
biar ada bukti sebab pembelian aset kena melalu beberapa peringkat dan takde pun nama anak Mahathir atau mana-mana individu yang nak "replace" aset berkaitan. Jangan pakai agak saja terus buat brita ....ini dikataka FITNAH.

Teruk betul kelakuakn orang2 PAS ni...sebabtu melePAS !

Anonymous said...

aduuh sgtlah meroya hamba ini bc berita ibnu ni.

tp berita mirzan tu masih tidak dpt menandingi jenayah
terbesar dan terbodoh dan terakus yg dilakukan kleptokrat.

setelah ditimbang2.. maka masih afdhal menolak najib dan
menaikkan tun sebagai pm. sbb tun mungkin anaknya yg masalah
tp najib dialah bapak masalah.

masalah najib kesan seluruh Negara 7 keturunan.

Anonymous said...

yess tembak lg tn ibnu.. kita mesti lindungi khalifah kita najibur dan istri kesayangannya rosmah hatimthai.

sungguh jht mereka meletakkn harta karun dlm rumah khalifah dn fitnah amirulmukminin

Anonymous said...

Ya, tembak terus Pak Ibnu, tak kira BN atau PH, Yang benar mesti ditegakkan. Yang meroyan mesti disiumankan.
Teruskan perjuangan menegakkan keadilan!

Anonymous said...

`ABAH` = ASAL BOLEH ANA HENTOT` - SLOGAN hamPAS DI SG KANDIS. KAH KAH KAH KAH......mme kaki sontot.......hamPAS!

Anonymous said...

Pandai anak tun niaga..anak ibnu hasyim haram xberguna..dh la xberguna..menyusahkan org..mati keneraka le jwabnya

Anonymous said...

Jaga2 ye org sg kandis..klu org pas masuk kg..pukul je..keje diorg nk memuki je..tgok bontot juboq anak bini org..nk sondol bini org..awas ye

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails