Monday, July 23, 2018

Penyanyi Londe, Londeh Baju Di Negara Umat Islam Indonesia. Mengapa?

HALAMAN HIBURAN
Penyanyi antarabang, Lorde membuka pakaian luarnya yang jarang dan meninggalkan coli sukan saja pada bahagian atas tubuhnya ketika membuat persembahan secara langsung kerana cuaca yang dikatakan terlalu panas.


Penyanyi kelahiran New Zealand berusia 21 tahun itu membuat persembahan sempena We The Fest, di Jakarta malam tadi. Walaupun dalam keadaan cuaca panas, Lorde tetap menampilkan persembahannya dengan stamina tinggi. Membahang dan berpeluh, namun Lorde tetap meneruskan persembahannya dengan bertenaga di Jakarta sempena We The Fest pada malam tadi.
Malah dalam cuaca yang sebegitu pemenang Anugerah Academy itu tetap menampilkan persembahannya dengan stamina tinggi.
“Berada di sini untuk kali pertama membuatkan saya gugup,” kata penyanyi itu dan dipetik Tempo hari ini.
We The Fest ialah acara tahunan melibatkan pertunjukan seni, muzik, fesyen dan makanan yang diadakan saban tahun sejak 2014.
Bagi kategori muzik pelbagai genre dipersembahkan termasuk pop, rock, indie dan muzik elektronik.
Lorde sempat menyampaikan pelbagai lagu popularnya seperti Sober, Magnets, Liability dan Homemade Dynamite.
Untuk membeli jiwa peminat Lorde turut bercakap menggunakan beberapa pakat perkataan bahasa Indonesia, seperti “terima kasih” dan “selamat malam”.
Malah dalam cuaca yang sebegitu pemenang Anugerah Academy itu tetap menampilkan persembahannya dengan stamina tinggi.
“Berada di sini untuk kali pertama membuatkan saya gugup,” kata penyanyi itu dan dipetik Tempo hari ini.
We The Fest ialah acara tahunan melibatkan pertunjukan seni, muzik, fesyen dan makanan yang diadakan saban tahun sejak 2014.
Bagi kategori muzik pelbagai genre dipersembahkan termasuk pop, rock, indie dan muzik elektronik.
Lorde sempat menyampaikan pelbagai lagu popularnya seperti Sober, Magnets, Liability dan Homemade Dynamite.
Untuk membeli jiwa peminat Lorde turut bercakap menggunakan beberapa pakat perkataan bahasa Indonesia, seperti “terima kasih” dan “selamat malam”.
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Budaya yang seperti inilah yang sepatutnya ditentang kemasukannya dalam negara umat Islam, termasuk PH, kalau di Malaysia..

28 comments:

ted manoff said...

Tapii pak lebaii suka tgk benda nii..kenapa..?

Anonymous said...

negara umat islam teramai suka pangge pembuat maksiat
buat maksiat dalam negara
apa kurang negara ni
tak boleh diharap
negara dunia dipimpin oleh kebnayakan orang gila
maka ramai rakayt ikut jadi gila
maksiatttt

Anonymous said...

Lobai......tak lama lagi PH nak panggil marinda keer yg terima hadiah jo lo buat showw kat mlayasia, fashion show, night lingare , kat mahkamah persekutuan, Datang tau lobai, rugi tak tak tengok.............kih kih kih kih kih.......

Anonymous said...

Ha itulah yang ted manoff dan PH mahu. Jadilah lagi pecacai Guan eng. Kalau jadi pecacai Wan Aziz dan anak2nya tak apa lagi. Mereka itu cantik2. Berpikiran macam AMANAH tak apa lagi. Ini tidak, jadi barua kafir laknat, tak kenal halal haram..

ha ha ha

Anonymous said...

errrk pas puashati dgn semua ini. teruskn sheikh ibnu.

Anonymous said...

Woiii ibnu gila sex...aku nk tanya...gambar yg kau siar tu x haram ke...nnt malaikat tak tulis eh?bengap punya lebai pas,suka sgt siar hal sex rogol zina

Anonymous said...

jika macam itu... nak negara Islam... PAS kena Islam kan semua orang yang belum Islam.

Anonymous said...

Dah melalut, ted manoff & PH bodoh lagi jahiliah.

Anonymous said...

Sg Kandis, lebih 70% pengundi melayu/Islam. Tapi PAS x brani letak calon. Balakong ,30% pengundi melayu/islam. Sudah pasti DAP dan MCA letak calon bukan Islam . Pun PAS mungkin X letak calon . Apa lagi nak diharapkan pada PAS ?

Anonymous said...

PAS takde di Indonesia, Brunei, Mesir dll

Anonymous said...

Ana tahu...Ana tahu...Ana tahu....Ana kenal semua agen CIA tu. Ibnu salah sorang ki ki ki

Anonymous said...

6 Jahanam Bersama PAS, mereka ialah:


...jeng jeng jeng bersambung esok.

Anonymous said...

nasib baik ibnu no.7... nyaris2

Anonymous said...

Ibnu.....hang bijak...hang upload selalu citer2 gini...sure rating blog hang naik.....sama naik dgn dosa he he he

Mohammad Azren said...

Untuk PRK Sg Kandis. A.B.A.H ( Asal Bukan Aji Hadi )
#AbahKau.

Anonymous said...

Di indonesia hiburan dangdut dengan buka bukaan perkara biasa...

Kawin dgn yg tak bersunat tak perlu tukar ugama....di pasaraya daging babi dijual dgn daging halal setempat..heran ulamaknye ramai pasentren pon banyak...bangkali hukum ulamak disana adalah harus...

Nak makan di hadnyai lebih mudah dari di jakarta...yg bersongkok blm tentu islam...

Tak usah pelik kalo artis kapir berani buka bukaan..

Anonymous said...

Jgn sampai ana sumpah ente jadi abu...wang punye pasal...lopiah dan serban lupa atas kepala..

Kejora Bapuk Bodo said...

Jika Umno mempunyai seorang pemikir bernama Lokman, PAS pula tidak kurang hebatnya. Bukan satu malah ada ramai pemikir yang sedang meneliti, menganalisis dan merangka strategi yang jauh ke depan.



PAS tidak menurunkan calonnya di Sungai Kandis. Ia adalah langkah yang luar biasa mantiknya. Namun PAS tidak berdiam diri sebaliknya menawarkan penyelesaian yang matang dan sejahtera.

Mereka menyajikan formula luar kotak bernama Asalkan Bukan Pakatan Harapan (ABAH). Entah bagaimana ilham itu lahir belumlah kita ketahui asal-usulnya tetapi yang pasti ABAH ialah idea zaman, dan diungkapkan pula oleh salah seorang pemimpin masa depan PAS yang paling cerah iaitu Nasrudin Hassan Tantawi.

"Macam mana datang ABAH kalau ia akronim daripada Asalkan Bukan Pakatan Harapan?" tanya seorang peminat politik dan rancangan Raja Lawak kepada saya semalam.

Sepatutnya, kata dia, kependekan frasa itu mewujudkan ABPH.

Terkenang bekas menteri

Tapi di situ silapnya orang yang tidak memahami ilmu mantik dan politik PAS. Ia tidak selamanya diikat oleh logik akal manusia biasa.

Sebagai kumpulan yang beramal dengan politik matang dan sejahtera kadang-kadang langkah mereka pun tidak dapat difahami, apa lagi untuk mewujudkan akronim yang padu sebegitu.

Bayangkan bagaimana minda hampir 51,000 pengundi di Sungai Kandis akan dibentuk dengan idea Nasrudin itu. Bayangkan juga berapa puluh ribu orang di Sungai Kandis memanggil bapa mereka dengan perkataan "abah" sekarang?

Kejora Bapuk Bodo said...

Pas tunduk dgn arahan umno supaya jgn bertanding....lobai cakap berdegar2 tiada kerjasama dgn umno...umno dah sedar Pas bukan boleh diharap...1 lwn satu untungkan PH...pengundi Pas akan dipengaruhi oleh Amanah...isunye lobai makan duit umno...

Anonymous said...

dua2 pas dn umno ada hubungan gelap dgn cia.

cia agen us dn byk mnyumbang kpd israel dlm memerangi palestin.

adakah tergamak umat islam utk undi puak2 kwn cia tu di sg kandis. apa hukumnya.. sila agamawan beri fatwa

Anonymous said...

Slogan pas ...undi pas masuk syurga...pengundi pas sg kandis tak berberpluang masuk syurga kerana Pas enggan bertanding...pas takut kalah..duit pon pon dah hampir habis..

Kejora Bapuk Bodo said...

Mohamad Hassan ulas 'PAS-Umno adik beradik'
Bernama
22 Jul 2018, 10:15 malam (Dikemaskini 23 Jul 2018, 12:03 pagi)

A A
Timbalan Presiden Umno Datuk Seri Mohamad Hasan menyifatkan kenyataan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa PAS dan Umno seperti ‘adik beradik’ dalam meletakkan calon Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Kandis, sebagai suatu tanggapan yang baik.

Beliau berkata, tidak salah untuk mereka mencapai kata sepakat demi kebaikan dan yang penting adalah kebersamaan demi masa depan negara, bangsa dan agama supaya tiada sesiapa rugi kerana ego sendiri.

“Itu namanya adik beradik, siapa patut beralah dia akan beralah. Tetapi beralah kerana mencari kebaikan bukan kerana sesuatu yang tidak baik. Kita perlu meneroka pemikiran politik baharu yang tidak menyebabkan berpecah belah kerana ini boleh menyebabkan rakyat kucar-kacir dan negara kerugian,” katanya.

Anonymous said...

Kami ahli pas menyeru agar pas sg kandis memngkah lokman adam parti umno.
Kami wujud bukan utk berkuasa. Kami tidak kemaruk jwtan.

Anonymous said...

Kami ahli pas dan sebulat suara. Slogan tu kami dah tukar dan dapat perkenan tghh.

Slogan baru : undi pas dan umno ( parti islam melayu) masuk syurga. Undi pan pkr..masuk neraka.

Sekian

Anonymous said...

mcm ni la gentleman.. geng walaun asik menafi aje..

kan senang bicara. nk ngaku adik beradik pun punya la susah. islam apa mcm tu.

Anonymous said...

Ramai yg jadi penyamar pas. Mereka ini terus menabur fitnah terhadap pas dan tghh. Pas tetap istiqamah. Lebai2 akan sentiasa berada di masjid menyampaikan dakwah. Musuh Islam telah ditutup mata hati dengan Islam. Mereka selesa dengan parti yg menentang Islam. Hati mereka hanya utk dap bukan kpd Allah. Jika mereka sayangkan Allah dan agamanya, mereka tidak akan teruskan membuat fitnah iaitu perbuatan yg merosakkan aqidah mereka. Teruskan memfitnah kerena mereka mewarisi abu jahal dan sekutunya. Mereka mewarisi Abrahah yg hasad dengki dgn Islam. Teruskan bangga diri dgn menabur fitnah.

Anonymous said...

KOTA BHARU: Pemangku Raja Kelantan, Dr Tengku Muhammad Fa-iz Petra Ibni Sultan Ismail Petra merakam ucapan tahniah kepada PAS kerana berjaya mengekalkan kemenangan pada Pilihan Raya Umum (PRU) lepas.

Sehubungan itu, baginda menyaran kerajaan serta calon yang menang pada PRU 14 lalu memberi sumbangan terbaik kepada rakyat.

Anonymous said...

Mcm la ahli2 pas tu baik sgt. Tak makan babi konon piirah tp fitnah, caci maki, hina org, doakn musibah, kafirkn org. Mcm perangai buruk syaitan ada pd pas.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails