Thursday, July 26, 2018

Islam &PAS Yang Disalah Faham.. Jawapan Untuk Tun M..

Hasil carian imej untuk lambang Islam dan PAS
Puak-Puak Anti Islam Terus Mengeliru dan mensalahfahamkan Islam dan PAS dari sekular mereka. Ini antara kempen-kempen mereka dalam blog ini.. (DOJ Nasihat K'jaan Ambil Tindakan Terhadap Mahathi...)

Anonymous said...
21 Perbezaan Antara Islam &PAS

1. ISLAM adalah Agama - Manakala PAS adalah sebuah parti politik.

2. Seseorang yang mahu masuk ISLAM, wajib mengucap dua kalimah syahadah - mahu masuk PAS tidak wajib mengucap kalimah syahadah.

3. ISLAM menjadikan al-Quran dan al-Hadis sebagai panduan - PAS menjadikan undang-undang tubuhnya sebagai panduan.

4. ISLAM tidak ada Presiden, Ahli Jawatankuasa Agung, Mursyidul Am, Ketua Pemuda, Ketua Kawasan dan lain-lain jawatan - Tetapi, dalam PAS ada jawatan tersebut.

5. ISLAM disebar dan diperjuangkan oleh Rasulullah - tiada Rasul dalam PAS, pemimpin PAS bukan rasul.

6. ISLAM ciptaan Allah - PAS ditubuhkan oleh manusia.

7. ISLAM agama yang sempurna dan tinggi - PAS parti yang tidak sempurna.

8. ISLAM dianuti oleh manusia dan jin - PAS hanya terbatas kepada manusia sahaja, jin tidak boleh masuk PAS.

9. Islam boleh dianuti oleh seluruh warga dunia - PAS hanya boleh dianggotai oleh warganegara Malaysia sahaja.

10. ISLAM ada hukum dan peraturan dalam aqidah dan syariah - PAS tidak ada hukum dan peraturan tersebut.

11. Dalam ISLAM ada hukum wajib, sunat, harus, makruh dan haram (5 dasar hukum) - dalam dasar undang-undang tubuh PAS tidak ada dasar hukum tersebut.

12. Adanya ISLAM tidak tertaluk di bawah akta pertubuhan (Islam tak perlu daftar di bawah undang-undang pendaftaran pertubuhan) - PAS wajib daftar, tak daftar tak boleh beroperasi.

13. Masuk ISLAM tak perlu guna borang ahli dan bayar yuran pada setiap tahun - masuk PAS kena isi borang dan bayar yuran.

14. ISLAM bukan alat untuk dapatkan pangkat YB serta gaji dan elaun - dengan PAS boleh dapat pangkat dan gaji.

15. Umur taklif dalam ISLAM akil baligh (15 tahun) - umur boleh masuk PAS 18 tahun.

16. Orang ISLAM boleh berkahwin sesama Islam walaupun berlainan parti - orang PAS hanya boleh bekahwin sesama mereka sahaja .

17. ISLAM tidak boleh pecat penganutnya - PAS boleh pecat ahlinya.

18. Keluar ISLAM murtad - keluar PAS tidak murtad.

19. Rukun ISLAM 5 perkara - rukun PAS berapa perkara? Tidak ada.

20. Dalam ISLAM tiada perebutan dan pertandingan jawatan - dalam PAS berebut jawatan.

21. ISLAM melarang keras caci-maki, mencarut, fitnah-memfitnah - dalam PAS tidak dilarang, malah menjadi satu amalan harian.

PAS ADALAH PARTI AJARAN SESAT
AnonymousJuly 26, 2018 at 7:30 AM 

tuan seronok kutuk tuduh fitnah pas bukti takda. 

Tun m and geng ph dari sebelum pru14 hingga kini fitnah pas terima 90juta diluar mahkamah bila mintak bukti kamu kata tak cerdik. 

Ni nak bagi tahu bila kamu tuduh kena buktikan jangan melalak aja. Kalau tuduh di mahkamah buktikan dimahkamah bila buat fitnah diluar mahkamah kena buktikan diluar mahkamah kalau tak ada bukti jangan tuduh. 

Kamu sebenarnya anti pas sebab tu meroyan aja simpan sikit tak cerdik tu. 

Kamu kata yang cerdik dalam pas tubuh amanah itu kamu kata tapi cuba kamu kenali betul2 mereka tu cerdik ke tak. 

Mereka tu semua cerdik tak boleh pakai.

Manifesto terengganu dah laksanakan 5 dlm 100

kerajaan terengganu tak janji dlm 100 hari tapi dah laksanakan 5 dari 20. 

Ph janji 10 dlm 100 hari tapi yg dah laksana 2 itu pun takda untuk rakyat. 

Gst 0 barang naik jugak minyak kata turun tapi tak turun jugak 

yg ph dok keras nak buat sampay kata tak ada uthen uec yg dikehendakki dap 

betul jugak kamu kata ph jilat dap sebab dap banyak untung melayu terutama islam dipinggirkan. 

Itu yg benarnya tima kasih kerana mengaku jilat dap.

39 comments:

Anonymous said...

Perempuan artis kena peluk.. di siarkan.

Cucu orang mengenakan pakaian terdedah sikit.. di siarkan.

Pendakwah bebas rogol perempuan 29 tahun.. kena diamkan?

Kata Agama boleh menyelamatkan manusia dan menjauhkan perbuatan tak baik ?

Anonymous said...

Asalkan tak sokong PAS jer anti Islam. Kemudian tuduh jilat DAP.....ada jugak fikiran mcm ni.

Agaknya bagi org Islam Malaysia....di syurga nanti penghuninya hanya ahli PAS. Tapi di negara lain....bukan PAS pun boleh masuk syurga asalkan Islam.

Anonymous said...

Pas di cabar saman husam musa yg kata ade bukti dari akaun di affin bank...Pas dicabar menafikan pengesahan peguam lobai hadi di london yg sahkan suara nik abuduh adalah tulin yg ngaku terima wang umno
.

Anonymous said...

Tak suka Pas g menipu maka tak suka islam lah...fatwa lobai penipu..

Anonymous said...

Ph janji 10 dlm 100 hari tapi yg dah laksana 2 itu pun takda untuk rakyat.

Ibnu hasyim kaki putarbelit..
Harga minyak kekal dan gst 0 untuk siapa?...orang pas dan umno beli minyak lebih dari 2.20 dan masih bayar gst?..

Dlm buku manipesto PH tak pernah tulis minyak turun...hanye kekal..

Aku beli di pasaraya dulu bayar 10.60 sekarang bayar 10.00 je...tak turun ker harga?...

Anonymous said...

Kelompok UMNO dan BN sekarang ini begitu ghairah membangkitkan soal janji dalam manifesto pilihanraya Pakatan Harapan yang kononnya telah gagal dipenuhi.



Di mana-mana mereka bercakap mengenainya, bahkan dalam kempen pilihanraya Sungai Kandis yang sedang berjalan sekarang pun, isu menuntut janji itu turut dimainkan dengan ganas sekali.



Dikatakan, pilihanraya kecil ini harus dijadikan referendum menuntut janji-janji dalam manifesto berkenaan dan kemenangan calon BN juga dibayangkan akan meningkatkan suara desakan UMNO dan BN ke arah itu.



Kenapa UMNO dan BN terlalu sibuk dengan janji manifesto Pakatan Harapan berbanding penyokong Pakatan Harapan sendiri yang tampak lebih tenang dan boleh bersabar?



Adakah mereka memberi undi kepada Pakatan Harapan?



Hakikatnya, manifesto Pakatan Harapan terbahagi kepada dua - satu ialah berkenaan 10 perkara yang akan ditunaikan dalam tempoh 100 hari, manakala satu lagi akan dilaksanakan dalam tempoh 5 tahun akan datang.



Berdasarkan perkembangan semasa di mana sehingga lebih kurang 70 hari memerintah negara setakat ini, dua daripada 10 janji itu sudah pun dilaksanakan, enam sedang dalam proses perlaksanaan dan dua lagi belum dilaksanakan kerana terikat dengan halangan-halangan tertentu.



Tidakkah ini sudah merupakan sesuatu yang memberangsangkan?



Berdasarkan itu juga, secara umumnya, kerajaan baru Pakatan Harapan memang sedang berusaha keras menunaikan janji-janjinya kepada rakyat, di sebalik bebanan hutang, pembaziran, sikap suka bermewah dan kerosakan yang ditinggalkan oleh regim Najib Razak dan isterinya, Rosmah Mansor sejak 2009 yang lalu.

Bagi janji-janji dalam manifesto Pakatan Harapan yang tarikh hayatnya selama 5 tahun sehingga tahun 2023, semua pihaknya seharusnya bersikap lebih bersabar dan tidak tergesa-gesa menuntutnya.



Kerajaan masih banyak masa lagi untuk menunaikan semua janji-janji itu dan jangan terburu-buru menuduh Pakatan Harapan gagal menunaikannya.



Begitu pun, di sebalik keghairahan UMNO dan BN siang malam bercakap membangkitkan soal janji Pakatan Harapan dalam manifesto PRU14, mereka juga tidak harus lupa lupa manifesto PRU13 lalu yang tempohnya antara 2013 hingga 2018.

Anonymous said...

Bila tak faham, dikata lebai menipu. Ni lah masalah bila yang bercakap lebai menipu tu bukan lebai. Asyik ulang rm 90 dan suara Nik Abduh. Sedangkan bukti tiada. Ni lg kuat menipu.

Anonymous said...

Adekah bila anti pas maka anti islam?..ade bukti?...

Anonymous said...

Ape yg tak pahamnye?...ape yg ko paham?...husam bwrani cabar supaya saman..kenapelobai takut saman?...lobai tak paham ker?...bodooh punyer lobai..
.

Anonymous said...

Peguam lobai hadi sendiri yg sahkan suara rakaman odio nik abuduh....sapwr berani nafikan?...semua lobai takut nak.lawan peguam lobai hadi...
Nak putarbelit lagi..

Anonymous said...

Adekah islam fi kelantan dan terengganu lebih tinggi dari negeri lain?...aku tengok sama aje...kedai karoeke tepi jalan banyak di pasir putih hingga kota bharu..

Mek salleh masih boleh pakai bikini di terengganu...gerakan islam cap ape ni?..

Anonymous said...

Kalau pas tak saman husam husam buat laporan kat sprm dan sediakan bukti. Lagi satu tak perlu kut saman husam sebab biarlah husam nak cakap apa.

Anonymous said...

KOTA BHARU, 21 Jamadilakhir 1439H, Jumaat – Tempoh 27 tahun pemerintahan kerajaan PAS di Kelantan sudah cukup matang untuk parti berkenaan melaksanakan hukuman hudud di negeri itu.

Naib Presiden PAS, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata, rakyat di Kelantan sudah begitu lama menunggu pelaksanaan hukum hudud di negeri itu menjadi kenyataan.

Beliau turut menempelak pihak yang mendakwa kerajaan PAS tergesa-gesa mahu melaksanakan hudud di Kelantan, sehingga mungkin mengabaikan konsep keadilan.

“Usaha kita di Kelantan sudah bermula sejak 27 tahun lalu dan kalau ibarat seorang manusia dia sudah matang dan layak untuk berkahwin.
“Kita tidak bercakap mengenai negeri lain seperti Pulau Pinang atau Perak, malah Kedah ketika PAS mula kuasai dahulu pun kita tidak bercakap mengenai hudud kerana masih baharu,” katanya ketika menyampaikan kuliah di hadapan pejabat Badan Perhubungan Pas negeri, di sini hari ini.

Katanya, tidak sepatutnya usaha itu dibandingkan dengan negara seperti Turki dan Tunisia yang tidak melaksana hudud, sedangkan penghayatan serta pemahaman Islam di kalangan masyarakat Kelantan jauh lebih baik.

Komentar Facebook

Kaki auta...presiden kata tangguh hudud..RUU ghaib di curi DAP..

Anonymous said...

Hari2 fitnah ulamak dng macam2 tuduhan tiada bukti dan serang pas sedangkan bn tak langsung diserang. Ulamak islam zakir naik digelar setan.

Anonymous said...

Kalau tak kerana Putrajaya, Kelantan tak mampu bayar gaji kakitangan

Diyana Ibrahim
Dikemas kini 5 bulan yang lalu · Diterbitkan pada 28 Jan 2018 2:09PM · 2 Komen
Lebih Lagi

Perdana Menteri Najib Razak berkata tanpa suntikan kerajaan pusat, negeri defisit seperti Kelantan pun akan sukar membayar gaji kakitangan awamnya. – Gambar The Malaysian Insight oleh Seth Akmal, 28 Januari, 2018.

Najib Razak mengingatkan kerajaan PAS Kelantan mengenai bantuan yang dihulurkan kerajaan BN pada negeri itu dan meminta agar kerajaan negeri tidak menyekat kempen partinya

Anonymous said...

Ikutlah nak kutuk apa kelantan telah usaha untuk laksanakan hudud tapi disekat oleh kerajaan pusat kami mintak supaya kerajaan baru tak sekat dan biarkan kelantan laksanakan hudud termasuk pada negeri yg nak laksanakan hudud. Jangan samakan kerajaan baru dengan kerajaan dulu. Itu hasrat rakyat kelantan moga segala sekatan hudud ditarik balik nescaya kerajaan kelantan akan bekerja sama dengan kerajaan baru demi agama islam sebagai agama persekutuan.

Anonymous said...

PAS ketandusan pemimpin, nak senang atas usaha orang lain - Mahfuz
Diterbitkan: Isnin, 28 Mei 2018 12:06 PM

Oleh: IWAN SHU-ASWAD SHUAIB
iwan@thestar.

Mahfuz (kiri) dan Mohd Amar.

(Ubah saiz teks)
PETALING JAYA: Naib Presiden Parti Amanah Negara (Amanah), Datuk Mahfuz Omar menyelar kenyataan yang dibuat rakan sejawatnya dari PAS, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah yang secara terbuka menyatakan tidak kisah parti itu kalah pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) kerana negara ini terlalu banyak menanggung hutang.

ARTIKEL BERKAITAN: “Biar mereka bayar hutang, lima tahun lagi kita ambil Malaysia” – Mohd Amar

Mahfuz berkata, kenyataan Timbalan Menteri Besar Kelantan itu memperlihatkan lemahnya jiwa dan betapa kerdil semangat PAS dalam menghadapi kemelut politik negara.

Jelasnya, kenyataan Mohd Amar itu merupakan jawapan mengapa parti Islam itu gagal menguasai negeri-negeri di Pantai Barat dan hanya mampu mentadbir Kelantan dan Terengganu sahaja.

“Mungkin daripada awal beliau dan pemimpin PAS sudah menghidu Pakatan Harapan (PH) akan memenangi Putrajaya, lalu PAS mengambil langkah bersendirian dan tidak mahu bergabung kerana takutkan kemenangan yang menjadi sebab PAS menanggung bebanan hutang negara.

“Saya amat hairan kenyataan seperti itu diungkapkan oleh seorang naib presiden sebuah parti Islam. Tidakkah ini mencerminkan pemimpin PAS berfikiran pasif dan hanya mahu mengambil kesempatan terhadap politik negara daripada pihak lain tanpa berusaha membantu menyelesai masalah negara yang kronik dan rumit sekarang,” kata Mahfuz dalam satu kenyataan pada Isnin

Baca lebih lanjut di http://www.mstar.com.my/berita/be

Anonymous said...


Pulau Pinang bayar hutang, Kelantan buat hutang

Oleh Wan Ji bin Wan Hussin

GEORGETOWN : Di bawah pentadbiran PAS, kelantan diberitakan berhutang dengan kerajaan pusat sehingga tidak mampu membayar gaji pegawai kerajaan. Keadaan ini berbeza dengan Pulau Pinang di bawah pentadbiran Pakatan Harapan yang berjaya membayar hutang.

"Pada Tahun lepas, satu ceramah di Kelantan, Dato' Saifuddin Nasution mengumumkan bahawa di awal Lim Guan Eng menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang, Kerajaan Barisan Nasional meninggalkan hutang sebanyak RM800 juta.

"Selain menyediakan pelbagai kebajikan kepada rakyat, seperti RM600 kepada pemandu teksi, RM1200 kepada penarik beca, RM1000 kepada setiap anak Pulau Pinang yang masuk universiti di semenanjung dan RM1200 yang melanjutkan pengajian ke Sabah dan Sarawak, kerajaan Pulau Pinang tetap boleh membayar hutang yang kini berbaki hanya RM69juta sahaja"

Berbeza dengan pentadbiran PAS di Kelantan kini. Januari baru-baru ini, dengan dihadiri Menteri Besar Kelantan, Najib Tun Razak terang-terang menyatakan bahawa tanpa bantuan kerajaan Pusat, sudah pasti kerajaan PAS di Kelantan tidak mampu membayar gaji pegawai kerajaan.

"Ekoran itu, pentadbiran yang diketengahkan agama, bukan soal pakai kopiah atau tidak, tetapi soal mampu memberi kebajikan kepada rakyat"

Anonymous said...

Itu kenyataan kerajaan dahulu ugud kerajaan kelantan. Jangan pulak kerajaan baru sama macam kerajaan dahulu.

Anonymous said...

Mahfus masih berdendam dengan pas tak hairan apa yg dikatakannya.

Anonymous said...

Husam cabar Nik Abduh kemukakan saman
ROSMIZA KASIM
3 MAC 2018
Husam Musa
A- A+ (Ubah saiz teks)

KOTA BHARU - Pengerusi Pakatan Harapan Kelantan (Harapan), Husam Musa mengakui beliau turut memiliki audio tular yang dikaitkan dengan Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz.

Perkara itu didedahkan kepada media kelmarin berikutan tersebarnya rakaman audio didakwa mirip suara Ahli Parlimen Pasir Mas berhubung pengakuannya yang pernah menerima sumbangan daripada Umno.

Husam berkata, dengan kenyataannya itu beliau sendiri bersedia dan bertanggungjawab sekiranya Nik Mohamad Abduh mahu mengambil tindakan undang-undang terhadap dirinya.

“Tetapi saya boleh mengesahkan bahawa apa disiarkan menerusi media sosial berkenaan adalah sama dengan kandungan rakaman yang saya miliki.

“Sepatutnya dia samanlah. Dia tidak boleh ugut sahaja... Kalau ustaz Nik Abduh nak saman, mahu dakwa mana-mana pihak, itu amat dialu-alukan. Itu langkah yang sepatutnya diambil oleh seorang pemimpin bermaruah.

“Saya sebut dalam ucapan saya tadi, saya bertanggungjawab menyebut ada rakaman itu. Bila dimasukkan di media sosial saya meneliti beberapa siri rakaman ini,” katanya kepada media.

Terdahulu beliau menyampaikan ceramah Perasmian Bilik Operasi Pilihan raya PDM Khatib Ali yang turut dihadiri Penasihat Umum Amanah, Ahmad Awang.

Bagaimanapun Nik Mohamad Abduh juga telah membuat penafian sekeras-kerasnya perkara tersebut dengan menyifatkan ia adalah karut dan fitnah terhadap dirinya.

Mengulas lanjut, Husam juga turut mencadangkan supaya Pas menubuhkan jawatankuasa khas bagi menyiasat perkara tersebut bagi mencari kebenarannya.

“Saya janji nak dedahkan benda ini masa pilihan raya sudah dekat Parlimen nak dibubarkan, tetapi tengok-tengok sudah ada orang keluarkan. Saya tidak tahu siapa keluarkan.

“Mungkin pihak dalaman Pas sendiri,” katanya yang turut menafikan semua berlaku itu adalah kerja khianat daripada Amanah.

Anonymous said...

I’ve Seen Evidence Of Umno’s Funds Transfer To PAS, Says Husam Musa
By Admin-S On Nov 10, 2017


(TMI) – FORMER PAS vice-president Husam Musa said he has seen for himself evidence that PAS leaders had received money from ruling Malay party Umno to the tune of more than RM90 million.

The evidence involved banking transactions through Affin Bank, the Kelantan Amanah politician said in a dialogue session posted on his Facebook page last night.

“I’m not playing with words. I’m speaking after having seen for myself the source of information, and after determining that it is accurate and correct.

“The money was channelled through Affin Bank to several parties related to the PAS leadership, besides other banking evidence,” said the Salor assemblyman.



Husam, who has spoken about the transactions before, said the amount given to PAS leaders exceeded RM90 million.

“In my previous speech, I did not mention the amount. I only mentioned the name of Affin Bank.

“I still stand by what I have said, other than revealing the amount now,” he told interviewer Syed Ibrahim Syed Noh in the recorded dialogue.

Allegations that the Islamist party had received RM90 million from Umno have also been reported by whistle-blower website Sarawak Report, whose UK-based editor, Clare Rewcastle-Brown, is being sued by PAS president Abdul Hadi Awang for defamation.

Husam, who was sacked from PAS in May last year for criticising its leadership, had made similar claims at an Amanah ceramah in Kelantan earlier this year.

Another opposition politician who has alleged that a PAS leader had received money from Umno is PKR’s Pandan MP Rafizi Ramli.

Husam noted, however, that Rafizi was not being sued, while Rewcastle-Brown was.

Rewcastle-Brown, in her statement of defence, named PAS leaders who had benefited from the money allegedly given by Umno.

Luxury vehicles were cited as among the items these leaders had purchased.

Anonymous said...

Mat sabu jd mentri pertahanan. Timbalannya dari dap. Jawabnya kena tarik hidunglah mat sabu dengan kapir dap.

Anonymous said...

Husam tetap mencabar PAS suruh saman dia jika benar betul fitnah
DUA CABARAN HUSAM KEPADA PAS

Cabaran 1

HUSAM CABAR SEGERA SAMAN BELIAU BERKAITAN ISU RM90 JUTA

"In Shaa Allah ambo tidok sekali2 akan berkecek atas ggapo2 isu selagi ambo tidok ado bukti kukuh. Ambo sedia disaman dan dibowok ke Mahkamah pado bilo2 maso dan ambo sudoh bersedia untuk menampilkan beberapa individu yang boleh disapina di Mahkamah yang buleh membantu menyokong pembuktian dalam perbicaraan di Mahkamah kelak"

https://youtu.be/p_nyMSFrB8M

Husam Musa (11 Mac 2017)

Cabaran 2

BAI'AH - SAYA TUNGGU UNTUK KE MAHKAMAH

Usul Pas Tanah Merah untuk mengheret 'pelanggar' bai'ah ke Mahkamah Syariah - wajib diterima oleh Pas Kelantan. Secepat mungkin.

Saya sendiri mencabar Pas Kelantan berbuat demikian, lebih awal dari usul itu, iaitu ketika saya berucap di Ketereh pagi semalam, 11 Mac.

Saya berkeyakinan Pas tidak berani berbuat demikian.

Sekali pun Pas mungkin mengikut usul Pas Tanah Merah, berdasarkan kajian saya, Mahkamah tidak akan memihak kepada Pas.

Talak tidak akan jatuh seperti yang menghantui pemikiran sesetengah pimpinan Pas yang galak mempolitikkan isu ini. InsyaAllah ia hanya akan memalukan Pas sendiri.

Jika tindakan itu diteruskan, ada empat orang boleh terlibat: Saya sendiri, YB Dato Kamarudin Jaafar, YB Dr Hatta Ramli dan Dato Ibrahim Ali.

Kesemua kami melafazkan bai'ah itu.

Perbezaannya, Dato Ibrahim Ali bukan ahli Pas pada masa ia diberikan izin bertanding atas lambang Pas tetapi beliau tetap diminta untuk melafazkan bai'ah itu.

Selepas menang, beliau bertindak menjadi Ahli Parlimen bebas. Di waktu itu, ATGNA masih aktif tetapi langsung tidak membangkitkan apa-apa tentang ta'lik talak atau pun pendapatan dari gaji beliau.

Kenapa?

Pendapat saya, sejak awal lagi bai'ah oleh Dato Ibrahim Ali tidak lekat dan boleh dikuatkuasakan kerana Dato Ibrahim tidak pernah diminta menjadi ahli Pas. Bagaimana seseorang yg tidak ahli parti boleh dikira keluar parti pada bila-bila masa?

Sementara Dr Hatta pula berkahwin di luar Kelantan.

Tinggal saya dan Dato KJ.

Saya menawarkan diri untuk menjadi kes ujian terhadap validity bai'ah Pas itu.

Biar Mahkamah Syariah meneliti dan memutuskan kes ini berbanding pemimpin tanpa kelayakan untuk memfatwakannya. Sedangkan mana dulu antara ta'lik dan talak pun beliau tersilap.

Andaikata Pas gagal membawa kes ini ke Mahkamah, Pas harus meminta maaf kepada saya.

Tujuan saya bangkitkan isu bai'ah berkait Dato Ibarahim Ali, untuk membuka mata orang Pas, tidak jatuhnya talak dengan bai'ah Pas itu.

Anonymous said...

Laaa. Ingatkan ada ahli pas yg kena penjara sebab rm90 juta. Fitnah lagi husam ni. Dia kan ke khianat pada pas dan kaki laga.

Anonymous said...

Ape bukti kena fitnah?...saper2 pon boleh cakap kena fitnah...

Anonymous said...

Ini bukan kes rasuah ..ngook..kes sedekah umno kpd lobai pas..tapi lobai tipu tak ngaku..

Anonymous said...

Bila husam gertak ade bukti dari akaun affin bank semua lobai jatuh sakit bisu
..

Anonymous said...

Fitnah kepala hotak hang...lobai semua gigil takut saman husam..

Anonymous said...

Ko buat fitnah...

Anonymous said...

Dendam kepala hotak hang...ade lobai bodooh dlm pas..

Anonymous said...

Itulah kelantan teruk diperintah oleh pas...lobai bukan tahu pasal ekonomi..

Anonymous said...

jawab la kt mahkamah husam khianat dn kaki laga... kau buat lawak scenario kt mahkamah.. nk bg org guling2 gelak. apa nk jd lebai dlm perigi buta ni

Anonymous said...

Idup lagi husam rupanya

Anonymous said...

Pas suci waktu usam ada je. Suci tu tamat tepat pd waktu ketika dia takde jawatan hihi

Anonymous said...

21 point perbezaan pas dan islam..takde sorg pun ahli pas yg mampu komen dan berhujah kriteria itu. Malah ana yakin sekelompok pimpinan pimpinan parti pun tak mampu membalasnya.

Jadi mmg benar pas mengngkat dn menyanjung sistem ciptaan manusia.demokrasi

Anonymous said...

Apa susah sgt nak pikior, yg sokong islam masuk syurga, dan yg lawan islam masuk neraka....DAP sokong islam ke??? Nk memperkasakan syariat islam sikit pun DAP tentang...takkan org islam nk sokong DAP.cer pikir lebih sikit..jgn pakai kepala lutut please...

bunbinban said...

abis MCA sokong ke?.kahkahkah...MIC Gerakan?. sokong ke?. Bab terima duit tu, NIK abduh dah ngaku jadi ngaku je la. Pasal pe plak takut nak ngaku. Jgn risau, walaun2 PAS ttp setia dgn PAS. Tak salah pun dari segi undang2 negara cuma dari segi moral tu mmg hancur lebur la. kahkahkah...Dulu zaman Aruah TGNA, xde plak pemimpin PAS bermewah-mewah tapi skang Q7, range rover, hellfire, BMW mcm dah common sgt. Bisnes apa?. Bisnes agama?. kahkahkah...tapi ye la rezeki kan, hala ke haram ttp di namakan rezeki kan?. kahkahkah...

Anonymous said...

Bmw dan vellfire tu manager je pun tempat keje aku pakai. Apa yg mewahnya.. Monthly 2000 plus je instalmentnya memang mampu sangat. Yang tak kan mampu pakai adalah yg keje komen sepenuh masa dlm website ibnu ni. Komen jenis tak ilmiah dan tak mampu nak tarik hati pembaca, memang mustahil la nak claim elaun lebih drpd bos khadam ye tak. Klu berpendidikan tinggi takdela time2 waktu keje komen2nya keluar. Org bekerjaya sure masa mereka amat value kpd syarikat.

Engineer pun dah mampu pakai bimer harini dek oiii...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails