Saturday, May 19, 2018

Nik Abduh Jelaskan Isu Masjid Pulau Melaka &Nik Omar..

Imej yang berkaitan
Salam Ramadhan
Saya sahkan viral berkaitan pengakuan kekanda saya, al fadhil Ustaz Nik Omar bin Nik Abdul Aziz bahawa beliau disekat daripada menjadi imam solat 5 waktu dan menjadi tenaga kuliah di Masjid Tok Guru, Pulau Melaka.
Ia adalah keputusan mesyuarat keluarga besar NikmatiLlah beberapa hari lepas sebelum bulan Ramadhan.
Ia adalah sekatan bersifat sementara, iaitu SEHINGGALAH al fadhil Ustaz Nik Omar mendapat restu bondanya.
Sebagai tambahan yang berguna, isu restu ibu sepatutnya bersifat dalaman. Tetapi umum sedia maklum bahawa al fadhil Ustaz Nik Omar sendiri yang memberitahu umum melalui siaran akhbar bahawa beliau tidak mendapat restu bonda untuk bertanding sebagai calon pilihan raya. Selang beberapa minggu kemudian, beliau SENDIRI bertindak sebaliknya, yang membawa maksud nyata bahawa beliau melanggar restu bondanya secara TERBUKA.
Ia memberi kesan yang amat besar kepada seorang ibu yang terpaksa menanggung rasa malu yang teramat apabila bersua dengan masyarakat awam. Ia membawa kepada tindak balas keras daripada bonda yang tidak pernah kami lihat dalam hidup kami sebelum ini. Ia terus memanjang sehingga hari ini. Tidak perlu saya perincikan.
Sekatan ini tiada hubungan dengan pemutusan hubungan silaturrahim. Hubungan kami akan berjalan seperti biasa. Setiap hujung minggu kami keluarga al Aziziah sentiasa berkumpul untuk makan malam bersama bonda di rumah. Di situ keakraban akan terus terjalin.
Kami adik beradik sentiasa mendoakan 'al rusyd' untuk beliau. Kami kenal beliau sebagaimana beliau kenal kami berbanding orang lain. Apatahlah bonda kami sendiri.
Dalam sebuah masyarakat yang bebas, isu ini mungkin kecil. Tetapi dalam keluarga kami yang telah diasuh dengan didikan agama oleh datuk dan ayahanda kami, mentaati bonda adalah agama sepenuhnya. Restu seorang ibu adalah lebih besar daripada restu 5 atau 10 juta rakyat Malaysia. Ibu takkan tewas di sisi Allah. Ibu adalah hujah Allah di muka bumi ke atas anak-anak.
Semoga rakan-rakan muslimin dan muslimat, seluruh pencinta Allah turut juga berdoa untuk kami sekeluarga di bulan yang penuh berkat ini. Kami akan mengaminkannya setiap malam insya Allah.
Semoga penjelasan ini memadai insya Allah. - HARAKAHDAILY 19/5/2018

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails