Saturday, May 19, 2018

MB T'ganu Yang Sederhana, Lihat Semalam Di Pasar Bersama Rakyat....



MARANG: Jawatan yang tinggi dalam kerajaan negeri tidaklah menjadikan pemimpin PAS mudah lupa diri. Dr Ahmad Samsuri Mokhtar yang dilantik sebagai Menteri Besar Terengganu yang baharu tidak berubah seperti kehidupan harian sebelumnya.

Semalam, beliau dan isteri meninjau di pasar mingguan di Kampung Rusila yang menjadi tumpuan ribuan rakyat setiap minggu. Rutinnya, Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang pula menyampaikan kuliah pagi Jumaat di masjid berkenaan sejak lebih 30 tahun lalu.


Namun, apa yang menariknya Menteri Besar itu bersama isterinya turut berbelanja dapur membeli sayuran dan buah-buahan. Orang ramai yang berada di pasar tersebut turut teruja apabila melihat pemimpin nombor ‘wahid’ negeri Terengganu itu tidak janggal turun sendiri ke pasar.
Malah, Harakah sempat merakamkan Dr Ahmad Samsuri yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Rhu Rendang berbelanja di pasar itu. Maka, kesederhanaan yang ditunjukkan oleh Menteri Besar Terengganu itu wajar dicontohi oleh mana-mana pemimpin dan rakyat sekalipun.
Selepas selesai kuliah itu, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi turut mengimamkan solat dua jenazah di Masjid Rusila, Marang. - HARAKAHDAILY 19/5/2018
k wudukDr Ahmad Samsuri mengambil wuduk di kolah Masjid Rusila.
k santuni peniagaDr Ahmad Samsuri menyantuni peniaga di pasar pagi Jumaat Rusila.
k sayurBersama isteri Tuan Faizah Tuan Ab Rahman membeli sayur.
k kopiMembeli serbuk kopi.
k stokinMemilih stokin.
k hadirin 1
Menyantuni orang ramai yang berada di pekarangan Masjid Rusila.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails