Sunday, December 03, 2017

Sindiket Pelacuran Di K/Kinabalu, Tunggu!

Imej yang berkaitan


SHAH ALAM – Jabatan Imigresen Malaysia akan menahan beberapa lagi individu yang disyaki terlibat dengan sindiket pelacuran di Kota Kinabalu, Sabah dalam masa terdekat ini, kata ketua pengarahnya Datuk Seri Mustafar Ali.

Beliau berkata walaupun siasatan masih dijalankan pasukan khas siasatan jabatan itu, namun penglibatan beberapa individu berkenaan dengan sindiket terbabit telah dapat dikesan.

“Kita sedang teliti dan siasat meliputi semua aspek termasuk berkaitan aktiviti penyeludupan dan pemerdagangan orang serta penggubahan wang haram.
“Apa juga tindakan terhadap kesalahan yang ada, kita akan pastikan ia turut libatkan penguatkuasaan daripada agensi-agensi lain yang berkaitan,” katanya kepada pemberita ketika ditemui selepas sambutan Maulidur Rasul peringkat Selangor, di sini hari ini.

Beliau bagaimanapun enggan mengulas lanjut mengenai siasatan kes berkenaan dan memaklumkan sebarang perkembangan lain akan diberitahu dari semasa ke semasa.

Dalam operasi ke atas sindiket pelacuran di Kota Kinabalu, Sabah pada 24 Nov lepas, 17 wanita warga Filipina berumur belasan tahun hingga 30-an, dipercayai mangsa sindiket yang didalangi tiga lelaki tempatan diselamatkan jabatan berkenaan.

Hasil operasi itu juga, wang tunai berjumlah RM14.9 juta ditemukan di beberapa lokasi sekitar bandar raya tersebut selain penahanan seorang wanita berumur 46 tahun pada Selasa lepas yang dipercayai isteri kepada dalang sindiket terbabit, menjadikan jumlah tangkapan empat orang setakat ini. – BERNAMA



Lihat sebelum ini..


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails