Thursday, December 07, 2017

‘Negara Ini Kita Punya’ – DAP


AIDCNews -06/12/17 – ‘Negara Ini Kita Punya’ begitulah slogan untuk membantu calon DAP Parlimen Bentong, Wong Tack dalam mencari 400 Polling, Counting and Barung Agent (PACABA) untuk parlimen tersebut.
Slogan ‘Negara Ini Kita Punya’ membawa signifikan bahawa DAP menanam cita-cita untuk menakluk negara ini sebagaimana data Ahli Parlimen PRU 13 membuktikan DAP merupakan parti parti dominan di kalangan parti-parti pembangkang.
Walaupun strategi terakhir Pakatan Harapan (PH) menamakan pengerusi PPBM Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai calon Perdana Menteri dan Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah sebagai calon Timbalan Perdana Menteri, namun ia tidak dapat memadamkan fakta di Parlimen sebelum ini bahawa DAP memiliki 37 kerusi; PKR (29), Amanah (6) dan PPBM hanya satu kerusi sahaja.
Mengulas isu yang sama, Puteri Sachi II merumuskan bahawa pada PRU 14, satu undi untuk Pakatan Harapan bermakna satu undi ke arah memperkasakan DAP ke arah menubuhkan Negara Republik.
Hasrat DAP menjadikan Malaysia sebagai sebuah Negara Republik pernah diakui oleh Ahli Parlimen Gelang Patah, Lim Kit Siang sendiri.
Kit Siang yang juga Ketua Ahli Parlimen DAP berkata negara Republik Indonesia yang berasaskan prinsip Pancasila jauh lebih baik daripada Malaysia yang mengamalkan sistem demokrasi Raja Berpelembagaan.

18 comments:

Anonymous said...

Tak yah nak bersentimen lah abang Lobai. Setiap warganegara harus cintai negara mereka seperti milik sendiri. Kita putar dulu abg Lobai, yg penting wang besar...wang besar..Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Sebilangan pemimpin dan barua Melayu adalah pengkhianat kerana mereka merelakan diri mereka menjadi khadam kit sial semata-mata untuk mendapatkan upah dedak cap roket walaupun mereka tahu kit sial dan parti kafir harbi roket bercita-cita mahu menghapuskan Perlembagaan Persekutuan yang melindungi hak agama Islam dan hak umat Islam termasuk kaum Melayu supaya puak ultra kiasu ini boleh membentuk negara republik model Singapork yang sedang menindas agama Islam dan umat Islam.

Anonymous said...

Maka benarlah pendedahan superman roket bahawa parti ultra kiasu roket sedang menggunakan pengkhianat Melayu untuk screw (memecah-belahkan) kaum Melayu.

Anonymous said...

Macai pemakan dedak cao roket 10:20 am adalah contoh tentera kacang merah RBA yang diternak oleh kit sial untuk menjaja fitnah memburuk-burukkan ulama Islam. Sikap anti-Islam yang dipamerkan oleh pemimpin dan macau parti roket ultra kiasu ini .

Anonymous said...

Macai bangang ternakan kit sial diupah dedak untuk memfitnah ulama Islam. Macai dan babi berpisah tiada kerana kedua-duanya makan dedak cap roket. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

perlembagaan dah cakap semua bangsa di malaysia,malaysia adalah sama sahaja.Mereka mengikut perlembagaan malaysia APA Masaaalahnya???

ada orng melayu,JAHAT merompak,membunuh????sebab negara ini orng melayu punya?

sekarang ini 6.7 pendatang asing BERMAHARAJA-LELA di malaysia lebih banyak dari kaum india??
sebenarnya inilaH YG KITA MESTI TAKUTKAN...

bonjour said...

Donkey and Pig

Anonymous said...

Tak payah nak gebang ,kononnya cinta islam. Itu semua poyo munafik yg menjaja agama demi hawa nafsu. Tak caya, cuba lihat bagai mana RUU 355 dibentangkan, tak lebih sebagai pembentangan hamparan tikar agar boleh tidur nyenyak dan selesa. Kalau tak caya lagi ,tanya adik syafikah, bagaimana Lobai CAGU pamer kemaluan. Lobai gila seks. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Perlembagaan Persekutuan melindungi hak agama Islam, kaum Melayu, hak umat Islam. Perkara 3(1) jelas nenyatakan negara ini adalah negara Islam bukan negara Evangelisme. Mengapa puak ultra kiasu celaka dan puak liberal bangsat sibuk mahu menghapuskan Perlembagaan Persekutuan? Puak ultra kiasu dan liberal adalah penfkhianat.

Anonymous said...

Woi barua dedak roket 11:43 am, kamu tidak belajar sejarahkah? Atau kamu hanya belajar sejarah negara India atau China sahaja? Belajarlah menghormati hak kaum Melayu dan bumiputera di negara ini.

Anonymous said...

Akibat makan dedak cap roket, macai-macai ternakan roket seperti macai 11:56 am menulis komen bodoh bertingkat. Macai-macai ini ingat parlimen itu kepala bapak mereka punya seperti kedai kopi kepala bapak mereka boleh sembang ikut suka hati kepala bapak mereka. Parlimen ada protokol semua perkara yang hendak dibahaskan mesti mendapat kwlulusab speaker. Sama juga speaker evagelis DUN Sgor pernah menolak beberapa perkara untuk dibincangkan dalam DUN.

Anonymous said...

Pembetulan: kelulusan.

Anonymous said...

PAS dan biul berpisah tiada. La ni UMNO gadai negara kepada negara China kominis, PAS hanya membutakan mata, menutup telinga dan lebih dari itu terkunci lidah. PAS sudah jadi bodoh bertingkat-tingkat kerana sibuk bewiridkan DAP dan bercumbuan mesra dengan UMNO.

Anonymous said...

Barua dedak 2:09 pm ternakan Kit Sial memdedahkan kebangangan bertingkatnya sendiri dengan menyalahkan PAS sedangkan PAS tidak terlibat dalam isu China Komunis. Bahkan bos DA-Pig kau pun bermesra dan bercumbuan dengan China Komunis. PAS telah umumkan PAS akan menentang PH dan BN dalam PRU14 yang bererti kamu barua roket mempunyai masalah mental.

Anonymous said...

Parti ultra kiasu DA-Pig telah membuktikan DA-Pig adalah parti perkauman yang berusaha menghapuskan hak kaum Melayu dan bumiputera di negara ini. Bahkan DA-Pig sendiri melakukan diskriminasi terhadap barua Melayu DA-Pig sendiri dengan menolak mereka dari menjadi ahli majlis tertinggi dedak DA-Pig.

Anonymous said...

Lihatlah semua!!! Komen-komen bangang para walaunta di atas jelas membuktikan betapa bengongnya mereka, otak bebal macam unta, kah kah kah...

Anonymous said...

Barua-barua dedak ternakan kit sial hanya pandai mencipta fitnah dan memaki hamun orang ramai.

Quantum Metal Consultant said...

Yang bodohkan lobai, yang dedak kan lobai, yang tipu lobai, siapa?

Saki baki taek low ditelan ada hati nak laung cinta Islam..

UAI kata, balik awal.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails