Saturday, November 18, 2017

Mengapa Dengan Lebai Tua Yang Kononnya Tidak Profesianal Ini?



1 - Allahyarham Tuan Guru Dato' Haji Nik Abdul Aziz Nik Mat (Bekas Menteri Besar Kelantan) memotong 45% gajinya untuk disalurkan kepada parti dan juga rakyat sejak tahun 1990.


2 - Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang yang tidak mengambil sebarang elaun keistimewaan ketika menjadi Menteri Besar Terengganu antara 1999-2004.

3 - Allahyarham Ustaz Azizan Abdul Razak memotong elaun bulanannya sebagai Menteri Besar Kedah sebanyak RM10,000 daripada RM14,100 sebulan sejak mula dilantik pada Mac 2008.

LEBIH BAIK MEMILIH LEBAI TUA YANG JUJUR SEBAGAI PEMIMPIN DARIPADA GOLONGAN 'PROFESIONAL' YANG MENCURI.
Lajnah Tarbiah Pas Perak



Lihat sebelum ini..

IKLAN:
Imej yang berkaitan

'Bukan nak tutup periuk nasi orang kita di Australia' -Utusan Online

Informasi Baru Peluang Kerja Di Australia -Ibnu Hasyim.
Pihak kontraktur di Australia membuka peluang kerja-kerja baru bagi sektor pembinaan di bandar-bandar di Australia. Berminat, pihak kami sedia bekalkan maklumat. Begitu juga mengenai kerja petik buah.

10 comments:

Tinta Mohd Yusri said...

Jangan nak samakan hadi awang dgn tok guru nik aziz dan ustaz azizan..
Hadi awang mesra umno..begong..

Anonymous said...

betul tu tmy....ahli syok sendiri ramai yg bengong...!

Anonymous said...

Hadi masa tu mb ganu. Skrg mp ada ko potong elsun. Yg orgvtau selslu ponteng pesidangan. Kala ATGNA n Az takda yg nafikan n tiads kemusykilan. Tapibyg 1 ni keraguan byk sgt sejak akhir2 ni.

Anonymous said...

2 MB tu potong elaun bagai..tapi sepenggal je jd MB.prestasi tak bagus so rakyat tolak semula.
anyway just potong elaun MB.tapi mcm ada mcm mcm elaun.cthnya elaun exco yg dia pegang.masih ada elaun elaun dari syarikat syarikat kerajaan negeri yg dia jd pengerusi...
Hj Hadi ? halal ke elaun ahli parlimen dia kalau lg bnyk ponteng dari hadir parlimen.sendiri pk lah...

Anonymous said...

Cybertrooper upahan ternakan DA-Pig di atas sibuk mencipta pelbagai fitnah dan penghinaan untuk memfitnah dan memburuk-burukkan parti Islam PAS dan pemimpin jemaah Islam PAS semapat-mata kerana mereka amat benci melihat PAS menjadikan Al-Qur'an dan Sunnah sebagai dasar perjuangan politik PAS !

Perbandingan antara PAS dan Pakatan Haprak pimpinan DA-Pig:

(1) Pemimpin PAS tidak terlibat dengan rasuah.

Sebaliknya, pemimpin Pakatan Haprak pimpinan DA-Pig bergelumang dengan kronisme, rasuah, salah guna kuasa dll seperti merobohkan berpuluh kampung umat Islam dan perniagaan umat Islam, banglo terlajak murah, kertas kerja RM300 juta, projek yang tidak diluluskan oleh jabatan alam sekitar, memusnahkan alam sekitar yang menyebabkan banjir dan tanah runtuh berulang kali yang meragut nyawa manusia. Bahkan sifu DA-Pig sendiri sedang dibicarakan dalam mahkamah kerana dakwaan rasuah dll.

(2) PAS menggunakan politik untuk membela agama Islam dan hak umat Islam.

Sebaliknya, pemimpin Pakatan Haprak pimpinan DA-Pig mempromosi liberalisme, sekularisme, pluralisme, evangelisme , feminisme dll untuk mencabar, menghina, melemahkan dan menghapuskan agama Islam, menafikan hak umat Islam dan menyesatkan umat Islam.

(3)Tiga MB PAS sama ada memotong 45% gaji, tidak mengambil sebarang elaun keistimewaan atau memotong elaun bulanan kerana mereka amat bersimpati dengan rakyat.

Sebaliknya, pemimpin Pakatan Haprak pimpinan DA-Pig tidak melakukan tindakan tersebut ! Bahkan 'badut-badut' dan 'pelawak' dibayar gaji lumayan untuk menjadi barua DA-Pig !

(4) Jemaah Islam PAS secara sukarela berdakwah untuk menegakkan kebenaran (Islam).

Sebaliknya cybertrooper yang tidak bermoral termasuk tentera kacang merah (RBA) dibayar oleh Pakatan Haprak pimpinan DA-Pig untuk mencipta dan menyebarkan pelbagai fitnah untuk memburuk-burukkan PAS dan ulama Islam.

(5) Ulama PAS menentang kemungkaran, kesesatan dan murtad sesuai dengan ajaran Islam Amar makruf nahi mungkar.

Sebaliknya, Pakatan Haprak pimpinan DA-Pig memperomosi dan menyokong kebebasan untuk melakukan kemungkaran, kesesatan dan murtad. Masih ingat lagi isu festival arak secara terbuka?

Anonymous said...

Semua pengomen di atas tu babi-babi belaka. Bukan ramai pon sorang dua saja, komen bagi banyak.Kecuali Anon November 18, 2017 at 1:27 PM

Pura-pura Tak paham.
Mereka suka MB-MB UMNO,KM DAP, MB PKR yang satu sen pun tak potong pon gaji mereka..

Anonymous said...

Apakah benar PAS menjadikan Al-Qur'an dan Sunnah sebagai dasar perjuangan politik PAS? Ianya hanyalah benar sekadar termaktub dalam perlembagaan PAS dan dipraktikkan hanya sehingga era hayat TGNA. Sebaik sahaja TGNA meninggal dunia, dasar perjuangan itu cuma ada dalam perlembagaan PAS tetapi dalam kehidupan ia tidak dipraktikkan langsung!

Anonymous said...

woi. tunjuklah bukti hadi tak amik elaun. azizan kedah potong gaji. usah sembang kosong. hehehe. geng walaunta pas yang sangat hamPAS. hahaha

Anonymous said...

Anon 2:56 PM adalah cybertrooper ternakan DA-Pig yang buta, pekak dan dungu kerana gagal memahami definisi dan kepentingan perlembagaan maka tidak hairanlah dia menulis komen yang mencerminkan kebodohannya sendiri !

Fakta menunjukkan hanya parti Islam PAS sahaja yang menjadikan Al-Qur'an dan Sunnah sebagai dasar perjuangan PAS di negara ini. Semua lisan dan tindakan pemimpin-pemimpin PAS jelas menunjukkan mereka mahu menjadikan Islam sebagai cara hidup umat Islam di negara ini.

Sebaliknya, parti-parti lain mempunyai dasar perjuangan yang berdasarkan sekularisme, liberalisme, pluralisme dll yang bertentangan dengan ajaran Islam. Maka kita tidak merasa hairan melihat pakatan haprak pimpinan DA-Pig menentang ajaran Islam kerana mereka mahu menjaga hati kafir harbi !

Anonymous said...

Tentera kacang merah 5:08 PM,

woi. tunjuklah bukti pemimpin-pemimpin pakatan haprak pimpinan DA-Pig tak amik elaun atau potong gaji. usah sembang kosong. hehehe. geng penjilat dedak roket yang sangat haprak. hahaha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails