Tuesday, November 14, 2017

Program Ziarah Medik Prihatin Di Balik Pulau, PP. T/Kasih!


Pulau Pinang, 13 November 2017 – Rombongan ke-4 Skuad Prihatin Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan Dewan Muslimat PAS Malaysia (LKK DMPM) merupakan rombongan pelengkap Misi Banjir di Pulau Pinang. Rombongan ke-4 ini merupakan rombongan dari kalangan pasukan Medik yang terdiri daripada para Doktor di bawah Muslimat Medical Team (MusMedik) LKK DMPM. Mereka membawa misi “Kami Prihatin” untuk membantu dan memberi pemeriksaan kesihatan secara percuma kepada mangsa-mangsa banjir di Pulau Pinang.
Program Ziarah Medik Prihatin ini telah berjalan selama 1 hari iaitu pada Ahad, 12 November 2017 merupakan juga Program anjuran bersama dengan NGO Muslim Care Malaysia (MCM).
Antara Doktor yang terlibat dalam Ziarah Medik Prihatin ini ialah Dr. Reen, Dr. Wan Martina dan Dr Rosini dari pasukan MusMedik LKK DMPM manakala 2 orang lagi Exco Kesihatan dari Muslim Care Malaysia iaitu saudari Zuriati dan saudari Suriana. Program ini juga berjalan dengan lancarnya dengan kerjasama mantap lagi padu daripada PAS Negeri Pulau Pinang, PAS Kawasan Balik Pulau, Dewan Muslimat PAS Kawasan (DMPK) Balik Pulau dan Jabatan Amal Kawasan Balik Pulau.
Program bermula pada jam 10.30 pagi sehingga 6.45 petang dengan menyantuni masyarakat Balik Pulau yang baru diuji dengan musibah banjir. Pasukan MusMedik LKK DMPM memberikan perkhidmatan kaunseling perubatan kepada 27 orang pesakit yang diziarahi dari rumah ke rumah kediaman mereka, juga khidmat fisioterapi kepada pesakit yang menghidap strok oleh Pegawai Fisioterapi Muslim Care Malaysia.
Turut bersama dalam program Ziarah Medik Prihatin bersama masyarakat ini adalah Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang, Ustaz Muhammad Fauzi Yusof.
Tidak lupa juga, pihak LKK DMPM mengucapkan berjuta-juta terima kasih dan setinggi-tinggi penghargaan kepada para penyumbang yang dermawan atas sumbangan mereka yang selama ini juga banyak membantu melancarkan dan menjayakan gerakerja Kebajikan dan Kemasyarakatan.
Semoga usaha kecil ini diredhai dan diterima oleh Allah SWT sebagai amalan soleh buat kita semua. Amiin! Siiru ‘ala barakatillah. (LKK DMPM)

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Terima kasih kepada LKK DMPM. Mengapa diucapkan terima kasih? Kerana Balik Pulau adalah kampung kelahiranku..
IKLAN:
Imej yang berkaitan

'Bukan nak tutup periuk nasi orang kita di Australia' -Utusan Online

Informasi Baru Peluang Kerja Di Australia -Ibnu Hasyim.
Pihak kontraktur di Australia membuka peluang kerja-kerja baru bagi sektor pembinaan di bandar-bandar di Australia. Berminat, pihak kami sedia bekalkan maklumat. Begitu juga mengenai kerja petik buah.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails