Sunday, November 12, 2017

Pesta Bunuh Ikan Paus Sepatutnya Bantu Rakyat Kelaparan Se Dunia.




COPENHAGEN, Denmark – Beratus-ratus ikan paus dan lumba-lumba dibunuh dan ditarik hidup-hidup ke tepi pantai semasa pesta pembunuhan kejam yang berlangsung di Kepulauan Faroe di sini setiap tahun.
Aktivis daripada pertubuhan alam sekitar, Sea Shepherd Global merakam kejadian tersebut di kepulauan Denmark yang terletak antara Norway dan Iceland.
Apabila melihat kumpulan paus pandu dan ikan lumba-lumba sisi putih melakukan penghijrahan, nelayan-nelayan akan membuat konvoi bot untuk mengepung ikan-ikan tersebut sebelum menghalau ke kawasan cetek dan dibunuh secara beramai-ramai.
Kejadian tersebut menyebabkan laut bertukar merah apabila ikan-ikan itu dikelar menggunakan tombak pada bahagian leher sehingga ke tulang belakang.
Sukarelawan yang menyamar sebagai pelancong menyaksikan sendiri sembilan aktiviti pembunuhan kejam itu bermula Julai hingga September lalu dan mendakwa sejumlah 198 ekor ikan lumba-lumba dan 436 paus dibunuh.
Pemburuan yang masih dibenarkan di Denmark terhadap hidupan laut itu telah berlaku sejak beratus-ratus tahun lalu dan diadakan beberapa kali dalam masa setahun. – Agensi
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Pesta membunuh ikan paus dan lumba-lumba di Pulau Faroe sepatutnya ditukar kepada pesta program membantu rakyat miskin dan kelaparan di seluruh dunia. Ikan-ikan itu boleh diproses dan dihantar ke negara-negara miskin dan kebuluran di serata dunia.


IKLAN:

Informasi Baru Peluang Kerja Di Australia -Ibnu Hasyim.
Pihak kontraktur di Australia membuka peluang kerja-kerja baru bagi sektor pembinaan di bandar-bandar di Australia. Berminat, pihak kami sedia bekalkan maklumat. Begitu juga mengenai kerja petik buah.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails