Sunday, November 12, 2017

Dia Yang Duduk Di Kerusi Buruk Ini, Diiktiraf Pengurusan Kewangan Terbaik..

 Gambar MB Kelantan (kiri sekali) walaupun hanya duduk di kerusi buruk saja (tidak sombong), tetapi kerajaan pimpinannya mendapat pengiktirafan Prestasi Pengurusan Kewangan dengan memperoleh markah sebanyak 99.0 peratus.

Kerajaan Negeri Kelantan Darul Naim telah mendapat pengiktirafan berhubung dengan Prestasi Pengurusan Kewangan Berdasarkan Indeks Akauntabiliti 2016 dalam Laporan Ketua Audit Negara untuk Pejabat Menteri Besar dan SUK Kelantan dengan memperoleh markah sebanyak 99.0 peratus.

Kejayaan yang diperoleh ini merupakan satu bukti yang jelas bahawa slogan Membangun Bersama Islam yang digunakan oleh Kerajaan Negeri Kelantan merupakan satu penghayatan kerja berlandaskan prinsip Islam yang menekan aspek ke bertanggungjawaban, ketelusan, amanah dan kecekapan.

Skor yang diperoleh ini merupakan yang tertinggi dan ini secara langsung telah menidakkan tohmahan dan fitnah daripada musuh-musuh politik Kerajaan Negeri Kelantan dengan tuduhan melulu dan tersasar dari kenyataan yang sebenar.

Semoga usaha Kerajaan Kelantan ini dapat menjadi contoh tatacara kerja yang berintegriti tinggi yang secara langsung akan dapat memberi manfaat kepada rakyat keseluruhannya. (TKO)

IKLAN:

Informasi Baru Peluang Kerja Di Australia -Ibnu Hasyim.
Pihak kontraktur di Australia membuka peluang kerja-kerja baru bagi sektor pembinaan di bandar-bandar di Australia. Berminat, pihak kami sedia bekalkan maklumat. Begitu juga mengenai kerja petik buah.

27 comments:

Unknown said...

Blogger ini mesti org kuat pas. Menghentam parti lain dan memuji parti sendiri tanpa memberi perbahasan yg baik. Hanya superficial saja.

Cik Minah said...

Biarlah dia, kalau ini yang membahgiakan dia.
Saya masuk sini jarang baca isinya, cuma baca tajuknya saja.
Tahulah orang PAS ni, mesti nak rasa dirinya HOLLIER THAN THOU
dalam apa cara pun - agama, ekonomi, pengurusan, keluarga, SEKS.
Ini kerana dalam Islam takda hukum untuk orang yang memuji dan memuja diri sendiri.
Itulah mak saya selalu cakap, CAKAP BERDEGAR-DEGAR, TAHI TERSANGKUT CELAH GELEGAR.
Kitalah penilainya.

Nobody said...

Admin,

kau tahu semua ketua yang dilantik Najib semua bertahap sampah-sarap??? Dilantik bukan kerana kelayakan tetapi untuk melindungi Najib dan sekutu!!!

Ketua SPRM, apa jadi???

Peguam Negara, KetuaAppandi, apa jadi???

Ketua felda Isa Samad, apa jadi??? Tak melingkup Felda???

Ketua audit negara yang dilantik Najib, YBHG. TAN SRI DR. MADINAH BINTI MOHAMAD, apa cerita??? Kau ingat dia ni dilantik sebab layak ke sebab nak melindungi Najib dan sekutu???

Sudah-sudahlah kau nak menipu!!! Kau tu dah tua. Bila lagi kau nak kurangkan politik dan bercakap dengan pandangan yang benar dan ikhlas???

Kelantan cemerlang??? Sudah-sudahlah kau nak menipu diri sendiri!!! Semua orang boleh tengok la, buat pasar besar jamban, buat rumah pun besar jamban juga!!!

Kalau macam tu kau tak rasa ke dia menteri besar jamban???


Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

KATA PEDANG: Bukti-Bukti DAP Anti-Islam Semakin Viral

APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

Anonymous said...

http://www.penangkini.com/2017/04/siapa-lagi-hebat-banglo-terlajak-murah.html?m=1

SIAPA LAGI HEBAT - BANGLO TERLAJAK MURAH GUAN ENG atau BANGLO DISNEY ADAM ROSLY?



Pembangkang berdepan dengan masaalah integriti yang menyebabkan mereka tidak layak untuk memberi komen terhadap pihak lawan mereka. Dan ianya disebabkan oleh satu perkara iaitu Banglo.

Parti PKR dimalukan dengan Banglo Disney manakala parti cauvinis DAP dengan Banglo No Swimming Pool terlajak murah.

Yang menariknya tentang isu ini ialah bagaimana puak pembangkang cuba mengasingkan kedua-dua isu

Anonymous said...

Banglo banglo banglo n halau orang kampung

Nobody said...

Hahahaha, ambil web Isma!!!

Aku dah jawab dulu pulak tu hahahaha!!! Rupa-rupanya inilah mamat/(minah kot, tapi tak kisahlah tetap bodoh) Benda yang aku boleh jawab yang dikitar semula hahahaha!!! Aku ingatkan berilah fakta yang susah nak jawab, jenuh buka tafsir al-Quran (bukan terjemahan tau), kiatb al-Um karangan Imam Syafie ke, Al-muwatta karangan imam maliki ke, ihya ulumuddin karangan Imam al-Ghazali ke, atau fathul bari ke, ataupun karang imam Azzahabi ke, imam Annawawi ke, Assayuti ke, ibnu Khaldun ke, laman web Isma hahahahahha!!!!

Terlalu bodoh dia ni.

Aku dah pernah jawab jadi aku jawab yang menonjol je hahahah. Tunggu di bawah.

Nobody said...

Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

Jawapan : Demokrasi sekular, apa yang bercanggah dengan perkara 3 perlembagaan. Kau dah check ke perkara 3 ke perkara 11??? Kalau bercanggah dah tentu DAP tidak dibenarkan ditubuhkan!!! Kau dah check perlembagaan parti Ikatan, PCM, PSM, MCA, MIC, Gerakan, PKR dan sebagainya??? Adakah demokrasi sekular melarang mengamalkan Islam sebagai cara hidup???

Demokrasi sendiri bermaksud diperintah oleh rakyat. Rakyat bebas menentukan selari dengan perlembagaan. Ilmuwan Islam Ibnu Khaldun, adalah bapa sekular dunia, kau nak cakap Ibnu Khaldun anti Islam???

Parti AKP pimpinan Erdogan apa perlembagaannya??? Bukan demokrasi sekular ke??? Habis tu PArti AKP tu anti ISlam ke??? Kenapa Islam berkembang dengan pesat di Turki???

Di Eropah, sekarang ini Islam adalah agama yang paling pesat berkembang, bukan mereka ni demokrasi sekular ke??? Adakah mereka tu anti Islam???

Mesir pelembagaannya ada sebut Al-Quran dan Assunnah. Jadi Mesir tu pendokong Islamlah ikut tafsiran kau??? Habis tu kenapa ulama dan pemimpin pro Islam seperti Morsi, Mohamed Badie, Mohamed Soltan dan lain-lain ditangkap dan ada yang dihukum bunuh. Rakyat mati kena tembak.

Habis tu ikut kau sebab perlembagaan Mesir ada al-Quran dan Sunnah, mereka tu pendukung Islam, AKP yang demokrasi sekular anti Islam???

Anti ISlam tu merujuk kepada perlembagaan ke perbuatan dan tindakan???

Kau ni kenapa dah jadi bodoh sangat main petik je tanpa usul periksa???

Memang walaon kena jadi bodoh ke???

Nobody said...

Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

Jawapan : Yang ni lagi best. menunjukkan kau ni memang betul-betul tolol!!! Tadi kau cakap DAP demokrasi sekular, sekarang kau cakap sosialis sekular, mana satu yang betul???

Yang pasti otak kau yang tak betul hahahahaha!!!!

Bodoh punya walaon, main petik je, buat apa aku nak jawab entah. Dia sendiri pun tak baca hahahaha!!!

Kenapa lah walaon ni bodoh sangat!!!

Jadi walaon agaknya kena jadi bodoh!!!

Nobody said...

Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

Jawapan : Sekarang dah terdedah kenapa ramai orang menentang hudud PAS!!! Hadi baca RUU355 lepas tu tangguh. Punyalah tak lengkap apa yang hadi baca sehingga kalau kau ajar anak kau baca al-Quran kau boleh dikenakan hukuman RM100,000. Orang tabligh baca kitab di surau atau masjid boleh dikenakan 100 kali sebatan!!!

Yang tu anti Islam ke anti bodoh nak mampos???

Nobody said...

Lain kali jelah aku jawab pasal tuduhan laman web Isma yang tak ada kredibiliti tu. Senang sangat!!!

Contohnya, DAP menolak pengisytiharan negara Islam, betulkah negara kita ni negara Islam??? Ke tujuan untuk mempermainkan agama untuk tujuan politik macam apa yang PAS buat??? Cakap pasal Islam rupanya makan duit haram hahahaha!!!! Doa Jahanam PAN, PAS sendiri yang jahanam kena ribut hahahahaha!!!

Doa tak makbul, banyak buat kerja mungkar. Hati dah hitam!!! Doa dan munajat isu saman Nizar pun kalah juga hahahaha!!!

Kau sebut satu je ayat al-Quran berkenaan negara Islam ada tak???

Budak-budak bodoh memang macam ni, main petik je lepas tu gagal hahahah!!!

Nobody said...

Lim Guan Eng ada banglo. Nik Amar pun ada banglo dengan kereta range rover lagi!!!

takiyuddin ada banglo dan tiba2 pakai kereta mewah walhal firma guaman pun tak besar, tak kaya pun!!!

Nik Abduh pakai mini cooper!!!

khairuddin at-takiri ada banglo dan beli isteri muda audi Q7!!!

Ayatollah hadi tiba-tiba beli rumah banglo baru untuk isteri muda dan ada mitsubishi pajero baru!!!

Persoalannya bukan siapa ada banglo!!! Persoalannya adalah siapa makan duit haram hahahahah!!!!

PAS is PIGS@PAS+Ikatan=Gagasan Sejahtera hahahaha!!!

Dah makan duit haram sebab tu Allah laknat sebgai babi hahahahaa

Nobody said...

KOTA BHARU - “Kasihanilah kami… Lagipun kami dah lebih separuh abad tinggal di Kampung Chepa. Mana lagi kami nak mengadu lepas ni jika tanah kami diambil begitu sahaja,” kata Halimah Daud, 63.

Itu antara luahan penduduk berhubung projek Lembah Binjai yang turut melibatkan beberapa kawasan termasuk Kampung Chepa, Kampung Binjai, Kampung Pulau Raja, Kampung Pulau Tengah dan Kampung Pulau Hilir.

Isu terbabit timbul apabila milikan tanah mereka didakwa telah diwartakan oleh kerajaan negeri tanpa pengetahuannya sebagai satu kawasan destinasi pelancongan bagi projek agro pembangunan di kawasan Kubang Kerian.

Lebih 500 penduduk di kawasan terlibat mengharapkan wakil kerajaan negeri turun padang dan mengadakan perbincangan bagi menyelesaikan kemelut isu tanah di kawasan itu.

Nobody said...

PAS@PIGS, banglo banglo banglo audi Q7 porshe pajero mini cooper range rover halau orang kampung Chepa, Kampung Binjai, Kampung Pulau Raja, Kampung Pulau Tengah dan Kampung Pualu Hilir hahahahahhahaha!!!!

Kaki makan duit haram memang macam ni. Hati dah hitam, mana nak dengar denyut nadi rakyat kahkahkah!!!

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2017/02/ridhuan-tee-bawa-hujah-dap-anti-islam/

Ridhuan Tee Bawa Hujah DAP Anti-Islam

BANGI, 15 Jamadilawal 1438H, Ahad – Boleh dikatakan apa sahaja perkara berkaitan cara hidup Islam akan dilawan parti rasis dan cauvinis DAP, kata pendakwah bebas, Prof Mohd Ridhuan Tee Abdullah.

Meskipun parti itu berkali-kali menafikan tuduhan anti-Islam yang diberikan kepadanya, malah sehingga bertegas mahu mengambil tindakan mahkamah, bagaimanapun Ridhuan Tee berkata, tindak-tanduk parti tersebut tidak seiring dengan penafian mereka.

Felo Utama Institut Penyelidikan Produk dan Ketamadunan Islam (Inspire), Universiti Sultan Zainal Abidin (Unisza) itu turut mengimbau kembali sejarah ketika Pengisytiharan Negara Islam oleh UMNO yang dibuat oleh Dr. Mahathir Mohamad pada 29 September 2001.

Tidak senang dengan pengisytiharan itu, DAP lantang menentang kerana padanya, Malaysia mesti kekal sebagai sebuah negara sekular.

“Ini dibuktikan melalui penentangan yang berterusan oleh DAP terhadap konsep Negara Islam yang dibawa oleh UMNO mahupun pembangkang PAS.

“DAP yang majoriti partinya diwakili oleh orang Cina bukan sahaja tidak bersetuju telah membawa perkara ini ke mahkamah.

“Bagi DAP, Malaysia harus kekal sebagai sebuah negara sekular. DAP memetik kata-kata Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj pada 1983 sebagai hujah utama untuk menolak sebarang perkataan Negara Islam ke atas Malaysia. “Don’t turn Malaysia into an Islamic State.”

“Itulah kempen yang terus-menerus digunakan sebagai senjata dalam kempennya kepada masyarakat Cina. DAP melancarkan kempen, No to 911, No to 929, Yes to 1957 sebagai membantah keras sebarang usaha menubuhkan negara Islam,” katanya dalam artikel bertajuk “Benarkah DAP suka Islam?” yang disiarkan di Utusan Online, semalam.

Selain itu, DAP malah turut membuat andaian, sekiranya Tunku Abdul Rahman, Tun Hussein Onn, Tun Fuad Donald Stephens dan Datuk G.S. Sundang masih hidup, mereka juga akan turut menyokong kempen tersebut dan menentang konsep negara Islam.

“Hebat DAP, seperti PAN juga boleh membaca pemikiran orang yang telah tiada.

“Meskipun, bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi pernah menegaskan bahawa: “Malaysia is not a secular state or theology nation. It is an Islamic nation, governed by Islamic tenets but adhering closely to democratic principles in line with the highest laws of the land, the Federal Constitution” – New Straits Times 28.8.2007.

“Kenapa DAP sangat benci kepada negara Islam? Apakah sikap ini tidak anti-Islam? Tidakkah kita sedar dengan perisytiharan tersebut telah menjadikan keadaan bukan Islam menjadi lebih baik?.

“Amat pelik sekali apabila ada Melayu yang begitu buta menyertai parti anti-Islam ini. Malahan memuji bahawa parti ini adalah terbaik untuknya,” katanya.

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2017/08/kit-siang-bohong-kata-tak-anti-islam-melayu/

Kit Siang Bohong Kata Tak Anti-Islam, Melayu

BANGI, 27 Zulkaedah 1438H, Ahad – Kenyataan penasihat parti rasis dan cauvinis DAP, Lim Kit Siang yang mendakwa dirinya tidak anti-Melayu dan Islam jelas menunjukkan dia bercakap bohong.

Ibarat sudah terang lagi bersuluh, Timbalan Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), Aminuddin Yahaya berkata, Kit Siang tak perlu berselindung atau cuba menunjuk baik, hakikatnya semua orang tahu dia memang anti-Islam dan Melayu.

“Saya tak tuduh dia. Tetapi tindakan dan kenyataan dia bersama DAP sebelum ini secara lantang sudah jelas menampakkan memang anti-Islam.

“Banyak sikap DAP anti-Islam. Mereka sokong Interfaith Council (IFC), mereka tuntut kebebasan untuk orang Islam murtad. Mereka terlibat dengan COMANGO. Mereka juga yang tuntut supaya dibenarkan seks songsang dan tidak dikategorikan sebagai jenayah.

“Mereka memperlekeh institusi agama, bahkan mereka juga yang menyokong penggunaan kalimah Allah oleh orang Kristian. Titah Sultan mereka tidak terima dan secara jelas mereka menyatakan menolak hak keistimewaan orang Melayu dalam Perlembagaan.

“Mereka melobi negara luar tekan kerajaan Malaysia untuk lawan Perlembagaan. Mereka menolak Bahasa Melayu sebagai Bahasa Kebangsaan, mahukan bahasa lain sama taraf. Mereka juga minta kerajaan iktiraf Sijil Peperiksaan Bersepadu (UEC).

“Adakah itu tidak anti-Islam? Itu baru sedikit. Hakikatnya banyak lagi tindakan Kit Siang dan pimpinan DAP ini memang anti-Islam dan anti-Melayu,” katanya ketika dihubungi Ismaweb.

Beliau berkata demikian mengulas kenyataan Kit Siang yang mendakwa tidak pernah anti-Melayu atau anti-Islam.

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2015/09/sisi-rasisme-pada-dap/

Sisi Rasisme Pada DAP

DI sana terdapat satu lagi sisi DAP yang ramai orang tahu dan sedar tetapi jarang sekali dibuat kempen secara besar-besaran, iaitu sudut rasisme yang terdapat di dalam parti sosialis evangelis ekstremis tersebut.

Apa sahaja perkara yang bersangkut paut dengan Islam atau Melayu pasti akan ada kenyataan-kenyataan melampau daripada pimpinan atau pengikut mereka dari semasa ke semasa. Sama ada perkara itu melibatkan isu agama Islam, kepentingan umat Islam atau bangsa Melayu, mereka akan gunakan berbagai-bagai alasan untuk menunjukkan kedengkian, ketidakpuasan hati, kecaman, tuduhan seolah-olah ia melanggar hak asasi mereka, melanggar Perlembagaan, pencabulan terhadap agama lain, tidak sama adil atau sama rata dan seumpamanya.

Apabila sebahagian masyarakat malaysia mempertikaikan agenda rasis dan anti-patriotisme yang terdapat pada sekolah-sekolah vernakular Cina (SRJKC), mereka akan segera melenting, melompat dan berteriak sakan, seolah-olah satu penghapusan etnik secara terancang sedang berlaku dan dipaksakan ke atas mereka! Isu diskriminasi terhadap etnik dan kaum akan dimainkan kembali.

Apabila melihat bibit-bibit kesepakatan dan persefahaman mula terjalin di antara parti-parti politik Islam dan Melayu (yang melibatkan keahlian dan penyokong yang jutaan), DAP sudah gelabah dan umpama dirasuk Syaitan. Maka bermulalah racun-racun syak wasangka disuntik pada suasana kesepakatan atau persefahaman ini. Atau mereka (DAP) akan mengadu-domba sesama umat Islam dan bangsa Melayu.

Sekiranya beberapa usaha ini gagal, mereka akan menggunakan taktik dan strategi lain pula. Antaranya dengan memperlembukan kumpulan-kumpulan penyokong atau sahabat mereka di kalangan NGO-NGO (termasuk NGO Islam) atau tokoh-tokoh masyarakat secara selektif sebagai jurucakap tidak rasmi mereka.

Kumpulan pemain-pemain selamat (play safe) dan pak turut ini kadang-kadang lebih bersemangat pula dalam menjalankan tanggungjawab mereka. Barangkali kerana mereka merasakan berkhidmat kepada DAP merupakan satu AMANAH yang tidak sanggup dipikul oleh makhluk lain.

Ataupun mereka (DAP) akan menonjolkan anak-anak muda Melayu yang bengap sebagai Cover Girls dan Poster Boys mereka sebagai testimoni kononnya parti mereka bukan rasis sebab sudah diminati dan dianggotai oleh semakin ramai orang-orang Melayu. (Ramai yang tidak sedar bahawa insan-insan malang ini hanya ditugaskan untuk membancuh teh atau menjadi peon pejabat sahaja).

Parti rasis yang melampau ini juga gigih merekrut para penulis atau anak-anak muda dari latar belakang pendidikan Islam (khususnya dari Asia Barat) untuk diserapkan ke dalam takungan penulis harapan mereka. Ini kerana perangkap mereka akan lebih berkesan kalau agenda dan ideologi DAP dipromosi dan dikembangkan sendiri oleh graduan-graduan “Islamik” ini.

Kenapa kita harus benarkan “penjajahan minda” dan penyakit rendah diri ini berkubang di dalam batang tubuh kita?

Mengapa kita selalu beralasan untuk menjaga hati dan perasaan DAP (termasuk MCA dan Gerakan) lalu kita membiarkan kehormatan, ketinggian, kedaulatan, izzah dan kemuliaan harga diri dengan mudah sahaja dipijak dan dilanyak?

Kenapa kita terlampau melebih-lebihkan kehendak para cuavinis ekstremis itu mengatasi setiakawan dan persaudaraan sesama Muslim yang memiliki lebih banyak persamaan dan yang lebih utama untuk diperjuangkan?

Nobody said...

Walaon-walaon, ambil hujah Ridhuan Tee pulak. Entah2 dia tak baca pun hujah tu, tu yang bodoh sangat tu. Selalu kantoi hahahaha!!!

Sebelum aku jawab, aku nak tunjuk kredibiliti kau punya Prof Ridhuan Tee dahulu.

Aku pun tak tahu apa punya bangang walaon ni Allah je yang tahu hahahahhaa!!!

Tunggu!!!

Nobody said...

Dakwaan 'plagiat' Ridhuan Tee diadukan pada universiti
22 Nov 2013, 3:58 pm 22 Nov 2013, 5:05 pm

Dakwaan berhubung plagiarisme melibatkan Prof Madya Dr Ridhuan Tee Abdullah diadukan kepada Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM), tempat penceramah terkenal itu berkhidmat.

NONE Pensyarah Fakulti Kejuruteraan Awam Universiti Teknologi Malaysia (UTM) Dr Airil Yasreen Mohd Yassin ( kanan ), yang dikatakan mangsanya, berkata, aduan itu dibuat pada Oktober lalu dan belum dibalas.

"Aku dah e-mel kepada TNC (timbalan naib canselor) UPNM, dan lampirkan salinan emel itu kepada peguam UTM bulan Oktober hari itu, minta perkara ini disiasat.

"Sehingga kini tiada lagi respon dari UPNM tentang perkara ini. Mungkin mereka tengah buat siasatan lagi jadi kena tunggu," kata Dr Airil.

Manakala Senator DAP Ariffn SM Omar pula mempersoalkan tindakan UPNM menaikkan pangkat Ridwan kepada profesor madya walaupun menghadapi menghadapi tuduhan serius yang dianggapnya tamparan buat ahli akademik lain.

Menulis di Facebook, Dr Airil berkata, beliau yakin tugasan dirujuk itu hasil plagiat daripada satu masukan dalam blognya tentang kajian pasca ijazah.

"Tapi as far as 'copy yang diberikan' kepada aku, itu memang plagiat artikel aku," katanya.

Beliau turut menjelaskan yang tulisan asal beliau mengandungi kesilapan tatabahasa Inggeris kerana ia hanya ditulis untuk blog dan bukan kerja akademik.

"Tapi yang tak bestnya , semua mentioned tentang dakwaan Dr Ridhuan Tee copy semua termasuk grammar yang salah... alahai malunya aku," tulisnya lagi.

Nobody said...

Walaon bodoh ambil Prof. Ridhuan Tee plagiat buat hujah hahahahha!!!!

Walaon kan bodoh-bodoh belaka. Bila dah bodoh tu sampai terambil artikel orang yang bodoh hahahahahahhaha!!!!

Tadi aku teruja juga nak jawab. Sekali baca la, macam ni punya sampah-sarap dia cut and paste!!! Aku nak jawab pun dah jadi malas dah!!!

Walaon, macam nilah. Aku boleh lawan hujah Ridhuan Tee dengan syarat kau buktikan hujah Ridhuan Tee tak menipu!!!

Menipu akademik pun dia buat ini pulak menipu orang yang bodoh tak ada pelajaran macam kau!!!

Kau buktikan hujah dia tak menipu baru aku jawab!!!

Bodoh punya walaon!!! Buang masa aku je!!!

Nobody said...

Walaon bodoh!!!

Apa yang kau cut and paste

Sisi Rasisme Pada DAP

DI sana terdapat satu lagi sisi DAP yang ramai orang tahu dan sedar tetapi jarang sekali dibuat kempen secara besar-besaran, iaitu sudut rasisme yang terdapat di dalam parti sosialis evangelis ekstremis tersebut.

Jawapan: Kau terangkan pada aku apa maksud sosialis evangalis ektremis???

Kau sendiri pun tak tahu kau main petik je hahahhahahaha!!!

Ambil pulak tu hujah Ridhuan Tee penipu hahahahha!!!

Islam ni agama kebenaran!!!

Al-Quran kitab yang benar, hadis yang benar, sahih bukhari yang benar, tiba2 kau bawak hujah penipu???

Aku tahu kau tu tak cerdik tapi tak boleh ke kau pakai otak sikit!!!

Aku fikir sebab tu walaon gelar DAPigs, PAS sendiri jadi PIGS@PAS+Ikatan=Gagasan Sejahtera!!!

babi tu haram, taik sendiri dia makan. Dah tu kau nak jadi bodoh macam babi ke???

Aku sedang fikir ni, kenapa kau bodoh sangat macam babi. Adakah masa kecil kau pernah termakan taik sendiri???

Hahahahha bodoh sangat!!!

Nobody said...

Sorry ada lagi kau copy paste laman web ISMA hahahaha. Laman web bodoh tu juga kau petik. Tak cukup dengan Ridhuan Tee hahahaha!!!!

Kau copy paste

“Banyak sikap DAP anti-Islam. Mereka sokong Interfaith Council (IFC), mereka tuntut kebebasan untuk orang Islam murtad. Mereka terlibat dengan COMANGO. Mereka juga yang tuntut supaya dibenarkan seks songsang dan tidak dikategorikan sebagai jenayah.

Jawapan : Interfaith Council (IFC) tu anti Islam ke??? Di dalam council tu yang jadi wakil pihak Islam carilah yang cerdik jangan cari Ridhuan Tee kaki pemenipu!!! Terangkan pasal Islam. Apa yang anti-Islamnya???

Tunjuk juga bukti kerajaan DAP Pualu Pinang menghalalkan seks songsang atau LGBT??? Yang kau pergi layan fitnah macam tu kenapa???

Kau copy paste

“Mereka memperlekeh institusi agama, bahkan mereka juga yang menyokong penggunaan kalimah Allah oleh orang Kristian. Titah Sultan mereka tidak terima dan secara jelas mereka menyatakan menolak hak keistimewaan orang Melayu dalam Perlembagaan.

Jawapan : Allah sendiri membenarkan semua orang termasuk bukan Islam guna kalimah Allah. Di Mesir contohnya, perkataan yang digunakan dalam bible adalah Allah!!! Di Malaysia lagi kelakar, di Semenanjung tak boleh pakai kalimah Allah di Sabah Sarawak boleh pulak!!!

Kita orang Islam perlu menyeru supaya digalakkan guna nama Alalh, si bahalol tu nak larang??? Kau pulak copy paste dalam keadaan kau sendiri pun bahlol, apa punya bodoh kau ni???

Tak payahlah kau nak tolong sambungkan fitnah free. Depan Allah Azzawajalla kau ingat kau walaon kau boleh selamat???

kau tunjukkan kredibiliti yang kau copy-paste dulu baru kau post!!!

Dasar bodoh tak boleh diajar!!!

Nobody said...

Woi walaon bangang,

Lain kali kau nak copy paste kau pastikan rujukan kau tu benar dan ada kredibiliti!!!

Kalau Imam Bukhari bodoh macam kau habis sahih bukhari penuh dengan hadis-hadis palsu!!!

Imam-imam besar hadis kalau tahu pemalsu hadis atau penipu dia reject lah, kau pulak penipu macam Ridhuan Tee kau ambil!!!

Apa punya bangang kau ni???

Memang jadi walaon kena jadi bodoh ke???

Anonymous said...

yg duduk kat kerusi tu sepatutnya dah lama letak jwtan mb. tp atas dasar cinta dunia, sanggup jadi munafiq.

Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Wakaf Baharu Datuk Ahmad Yakob tidak akan meletakkan jawatan sebagai Menteri Besar Kelantan walaupun hukum hudud tidak dapat dilaksanakan di negeri ini tahun ini.

dlm rakyat menderita susah, dia boleh naikkan gaji elaun dia pulak.

Anonymous said...

Perkataan Politics itu asalnya dari dua kata “Poly”, Maknanya Banyak, dan kata “Ticks”, pula maksudnya "Parasit Menghisap Darah".

Malcolm X berkata “ Kau Tunjukkan kepada Aku seorang Kapitalis, aku pulak Tunjukkan kepada kamu pulak seorang Penghisap Darah Rakyat”.

George Bernard Show Berkata “Dalam Politik, Kebodohan itu bukan satu handicap (Macam Main Golf la Pulak) ”.

Tiada Orang Baik dan Pandai mahu bergabung dalam Politik. Mereka hanya Pandai Menipu dan Berpura2 Alim. Hanya orang Jahat dan Penyamun nak jadi orang Politik.

Kalau kau rasa kau tertipu dengan Ahli Politik. Padan Muka Kau! Kau yang Bodoh !

Siapa suruh Kau jual Diri, Jiwa-Raga, Keyakinan dan Kepercayaan kau kepada Orang Politik. Tak kira orang Politik Mengaku Secular dan Islamist.

Orang Politik bahaya dari Setan. Setan kita Kenal, Mereka Musuh Yang Nyata. Tapi Orang Politik, Hanya ada Mata Hati yang Kenal!

Islam ni hancur sebab Politik. Itu sebab sahabat Nabi yang berkecuali seperti Abu Dzar dan Saidina Hassan dengan berani memcerca Khalifah Osman, Ali dan Umayyad walaupun Alquran suruh mereka taat kepada Amir.

Aku contohi Abu Dhaz, Hatta dia Mati pun, Dia Haramkan Amir dan Mereka yang Terlibat dengan Politik dari Mandikan, Kafankan dan Solatkan Jenazahnya.

Puak Pas lagu Mano? Nak Tahnik, Nikah Kahwin, Potong Jambul, Solat jenazah dan segala2nya pun Panggil Orang Politik.

Bodoh Betul Umat Akhir Zaman Ini.

Untuk selamat, Marilah Kita Jadi orang Anti Politik, Jadi Free Sprit, Jadi Anarchist, Jangan Bersekutu dengan Mana2 Pemerintah, Party, Bloc dan Jemaah.

Nobody said...

Kau ni betul ke tak betul???

Politik ni pada dasarnya adalah satu cara urustadbir manusia. Politik Islam pula adalah adalah satu cara urus tadbir manusia dengan berpandukan syariah.

Kalau semua orang politik kau cakap setan, habis Rasulullah yang mulia pun kau nak cakap setan jugak ke???

Bila pula masanya Islam hancur kerana politik??? Kalau kau nak cakap pasal zaman fitnah baik kau cakap yang menghancurkan Islam adalah Abdullah bin Saba seorang yahudi yang munafiq dan mencipta syiah!!!

Bila pulak ajaran Islam mengajar kau mencerca orang lain??? Kau tak rasa ke kau ni tulis sesuatu yang bertentangan dengan Islam???

Kau tunjuk aku satu bukti bahawa Abu Dzar mencerca Khalifah Usman dan Ali. Aku pun tak pernah dengar nama Ummayyad. Agaknya kau nak sebut Khalifah Muawiyah kot???

Saidinan Hassan kau kata mencerca Khalifah Usman, Ali dan Muawiyah, kau tunjukkan bukti??? Kita bukan ajaran syiah yang boleh menipu dan merekacipta hadis Rasulullah!!!

Ketika Saidina Usman diserang, Saidina Hassan ada bersama mereka yang mempertahankannya. Saidina Ali pula bapa saidina Hassan. Anak mencerca bapa, apa benda merepek yang kau nak cakap???

Saidina Hassan sendiri yang menyerahkan jawatan khalifah kepada Muawiyah. Jadi dia cerca apa???

Kau contohi Abu Dzar, hatta dia mati pun, dia haramkan Amir dan mereka yang terlibat dengan politik dari mandikan, kafankan dan solatkan jenazahnya, kau dapat riwayat mana???

Kau dapat cerita temberang mana kau nak bawa kepada kami???

Kau ni bodoh ke apa???

Kau tunjukkan aku bukti yang mengatakan abu dzar melarang amir atau mereka yang terlibat dengan politik daripada menyembahyangkan jenazahnya???

Bodoh nak mampos kau ni!!!! Rasulullah sendiri menyuruh orang menyembahyangkan jenazah, kau nak bawa riwayat temberang yang mengatakan Abu Dzar melarang orang menyembahyangkan jenazah???

Kau bawak cerita temberang menyalahi agama kau nak suruh kami percaya. Kau ingat semua orang bodoh macam kau ke cerita temberang macam ni pun kau boleh petik???

Sembahyang dan menyempurnakan jenazah adalah fardhu kifayah kau boleh tuduh Abu Dzar sahabat besar Rasulullah mengharamkan yang fardhu??? Kau ni dah gila ke???

Lain kali kalau kau nak bawak riwayat dongang kau jangan bawak depan aku. Aku cukup pantang dengan cerita-cerita dusta macam ni!!!

Kalau kau nak bertegas jugak, kau tunjukkan pada aku nama buku dan pengarang rujukan kau aku nak saman atas dasar kepentingan umat Islam!!!

Bodoh tak boleh diajar mangkok ni!!!

Nobody said...

Woi mangkok 5:16,

Lain kali kalau kau nak tuduh umat akhir zaman bodoh, kau jangan tunjukkan kau tu lagi bodoh nak mampos dan terencat akal lebih daripada umat akhir zaman!!!

Kau tunjuk aku bukti Abu Dzar melarang melakukan yang fardhu???

Punyalah bodoh mangkok ni, dah terang-terang cerita menipu pun kau boleh percaya!!!!

Kalau kau nak jadi bodoh, kau pergilah jadi bodoh sorang-sorang.

Ada hati pulak tu kata umat akhir zaman bodoh bila kau sendiri terlajak bodoh!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails