Friday, November 17, 2017

Ini, Penerima Rasuah RM90J? Lihat Rumahnya Sedang Diperbaiki..


Adalah dimaklumkan rumah Presiden PAS sedang dibaik pulih kerana serangan anai-anai. Inikah rumah pemimpin yang dikatakan terima wang RM90J?

Bodoh sangat geng penfitnah ini?

Lihat sebelum ini..



IKLAN:
Imej yang berkaitan

'Bukan nak tutup periuk nasi orang kita di Australia' -Utusan Online

Informasi Baru Peluang Kerja Di Australia -Ibnu Hasyim.
Pihak kontraktur di Australia membuka peluang kerja-kerja baru bagi sektor pembinaan di bandar-bandar di Australia. Berminat, pihak kami sedia bekalkan maklumat. Begitu juga mengenai kerja petik buah.

32 comments:

zamani said...

tunjukkan jugalah kereta buruk presiden????maklumat di hujung jari tuan,orang kampung tuan boleh tipu?bodoh punya manusia.

Anonymous said...

Kesian betul Rumah chip lobai, patutleee selalu uzur ke dewan

Anonymous said...

Nak membodek presiden pun pandang-pandang laaa

Hadigol said...

memalukan kalau inilah hujah utk membodek pas

agaknya setiap kali nk bentang ruu355, rumah hadi bocor..
terpaksa ponteng ke parlimen.

PAS patut diganti PBS.

PBS :- PARTI BERKECUALI SEMALAYSIA

kalau rumah pun tk tau nk bina elok2, bagaimana nk perintah
Negara? dh tu balaci sebar gambar minta simpati.

mahkamah cerita lah hal 90J tu, takkan di mahkamah nk nafi
90J dengan cara tunjukkan bahan bukti foto bodoh tu?

nanti satu mahkamah sakit perut gelak. so, sesapa yang ada rumah
bocor maka org itu pasti suci dan tidak pernah makan dedak.

memang sgt nyata pas tidak layak memerintah, jd parti politik
pun dh tak layak. yg sesuai ikut saja jamal jamban jadi ngo
merapu.

jamal jamban pakai tuala di wisma negeri, pas solat hajat dendam
di tanah WTG.

Cik Minah said...

Kesianlah kat Lobai Hasyim ni.
Otak dia cuma takat ni je, jadi janganlah harap blog dia akan membicangkan hal-hal berat macam EKONOMI DUNIA atau HARGA MINYAK DI PASARAN DUNIA.
Kalau nak baca kisah life style kehidupan anak-anak orang berada,bolehlah kita harapkan blog dia. Nak harap dia bincang masalah global, pergilah ke blog-blog lain macam Din Merican,
outsidethebox, Jebatmustdie, shahb uddin.com, atau Scribe Kadir Jasin.

Anonymous said...

Barua-barua dedak ternakan DA-Pig hanya pandai mencipta fitnah seperti rasuak RM90 juta untuk memburuk-burukkan parti Islam PAS kerana mereka benci melihat PAS memperjuangkan Al-Qur'an dan Sunnah di negara ini. Malangnya barua-barua celaka ini gagal menunjukkan sebarang bukti untuk menyokong fitnah mereka yang bererti mereka adalah pendusta tahap longkang! Inilah ajaran sifu banglo terlajak murah yang diamalkan oleh pendusta-pendusta terkutuk !!

Anonymous said...

pandai sangat, pasai tak buat blog sendiri.
tidak bodoh, cuma tak cerdik. Bengong!

Anonymous said...

Jangan tunjuk sekerat~sekerat bang aji. Tunjuk sekali kawasan persekitaran rumah dan kenderaan anak menantu yg digunakan. Lobai~ Lobai. Zuhud kepala bapak kau.

Anonymous said...

Kepada cybertrooper ternakan roket ,

Mana bukti rasuah RM90 juta? Mana bukti kerajaan UG? Mana bukti PAS bersekutu dengan UMNO? Mana bukti-bukti lain ? Kalau tidak ada bukti, jangan tuduh PAS dengan pelbagai fitnah karut!

Mengapa cybertrooper ternakan roket berdiam diri tentang berpuluh kampung Melayu dirobohkan di PP, gerai-gerai Melayu dirobohkan di PP, banglo terlajak murah, campurtangan dalam agama Islam dan umat Islam, harga buat kertas kerja rejim roket bernilai RM300 juta yang tidak masuk akal manusia normal di PP,, kemusnahan alam sekitar di PP kerana ketamakan puak roket dll? Cermin diri dulu sebelum fitnah parti Islam !

Anonymous said...

KEPALA BAPAK CYBERTROOPER PAKATAN HAPRAK PIMPINAN SIFU ROKET !

Ibnu Hasyim said...

T.kasih Cik Minah kerana masih meneruskan perbincangan.

Saya juga ingin mengajak Cik Minah berpijak di bumi nyata iaitu alam dunia dan akhirat. Tidak berfikiran jumud, beku setakat tempurung dunia ini sahaja. Masyarakat jahiliah di zaman awal kebangkitan Islam pimpinan Rasul sudah lama berfikiran begitu. Islam datang membawa pemikiran yang sihat, bukan tempang sekularisme seperti yang kamu fikir itu.

Manusia cuma ada dua. Islam dan Bukan Islam. Kita diberi peluang memilih pakej Islam atau bukan Islam, sebagai cara hidup. Pakej bukan Islam ada banyak, pakej Kritian, Hindu, Komunis dll.

Saya pilih pakej Islam. Saya kena ikut keseluruhan isi dan peraturan pakej. Melaksanakan seluruh cara hidup Islam, diri, keluarga, masyarkat dan memerintah dunia dengan Islam. Politik, ekonomi dan sosial mesti menurut Islam. Bukan tumpuan pada ekonomi saja, yang lain semua diabaikan. Kerana kondom percuma agama diabaikan. Senpit sangat skop kepala otak anda.

Nabi Muhammad tidak jutawan. Tapi ia boleh membangunkan sebuah revulusi dan evolusi yang menggoncang dunia ke arah kebaikan. Orang Melayu Malaysia sudah ramai jadi jutawann, tetapi kerana mereka tidak membangun bersama Islam, maka perjuangannya entah ke mana. Masuk pakej Islam kena ikut peraturannya. Peraturan pakej guna kereta, mesti isi minyak, tapi kamu isi air, kereta rusak bukan salah pakej. Kamu yang salah kerena tidak ikut peraturan pakej.

Oleh itu cik Minah, ikutlah Islan sepenuhnya, bukan ekonomi saja, bukan siang jadi Islam, malam jadin kufur. Buangkan pemikiran Arab jahiliah dahulu, ikut Islam jadi miskin, bagaimana nak maju sana haram sini haram.. Itulah pemikiran yang ketinggalan zaman.

Na 'auzubillah! Sekian, t.kasih.

Cik Minah said...

Kalau nak ikut ISLAM SEPENUHNYA, janganlah bincang benda-benda yang remeh temeh, macam AISHA MENGHINA NABI DALAM FACEBUK. Atau tunjuk rumah buruk Haji Hadi, boleh kah ini membangunkan Islam....????
Kita bincang secara global. Kita buka minda kita,kepada benda-benda di luar kotak.
Kita lihat bagimana Islam di negara-negara yang kita anggap sekular membangun. Contohnya Islam di Singapura - mereka lebih maju bukan sahaja dari sudut pemikiran bahkan dalam aplikasinya.
Mereka tidak menunpukan perhatian mengutuk LGBT, ORANG MURTAD, KAFIR TAK CEBOK, cara berpakian, dll. Zaman Nabi pun, kena bergantung pada kekuatan ekonomi. Macam mana Nabi nak berdakwah kalau takda Sydina Khadijah, janda kaya yang sanggup mengorbankan harta bendanya demi nabi....??????
Jadi, jangan pandang rendah kepada kepentingan ekonomi.
Kalau orang Islam kaya, kita ada harga diri.
Kita boleh bantu negara-negara miskin membangun.
Kita boleh bantu Islam tertindas, membangun.
Islam tak perlu mintak sedekah untuk membina pusat Tahfiz.
Sungguh memalukan.

Anonymous said...

antara ciri2 utama pemerintahan islam ialah peduli dan membela rakyat, tadbir urus terbaik, menentang rasuah dgn tegas, membina ekonomi... walaupun semua ini tidak asyik ditempel kan dgn perkataan islam.

islam bukan label atau tulisan diperlembagaan atau retorik. islam adalah praktikal dan dapat dirasakan keindahannya.

undang2 syariah bukan semata2 menambah hukuman lantas dicop hudud, sapa tk sokong kafir. rohnya mesti ditegasi dulu.. iaitu keadilan tidak mengira bulu. jika menteri2 dpd pas pun merompak, kami akan potong tangan mereka.. itu rohnya. jika ini berani dilaksana, maka yg bukan islam pun pasti sokong.

scenario selama ini memperlihatkan yg undang2 tidak terlaksana kepada yg berkuasa , hanya utk yg tidak berkuasa. jika budaya ini masih berterusan, maka ruu355 atau apa saja nombor lagi, tidak akan memberi makna. tiada bezanya undang2 secular dgn undang2 yg ditempel 'syariah islam'.

Nabi saw lahir membawa akhlak yg baik. bukan semata2 menghukum manusia. jika akhlak baik, maka hubungan ibubapa dgn anak2 pun baik tanpa perlu nas2 menghukum derhaka dan sebagainya.

lagi satu... sila mengkaji tafsiran2 nas dgn lebih mendalam dpd ulamak2 seluruh dunia. jgn dgr dpd pas sahaja. ceramah umum pas sgt mendatar dan asas sgt dlm memahami islam itu sendiri. akhirnya islam hanya dikenali dgn hukum itu dan ini. semuanya hukum dan hukum. hingga ankhirnya islam dilihat sgt dangkal dan ketinggalan dan tidak memahami kemashlahatan manusia semasa.

persepsi ini dilahirkan oleh para pejuang islam sendiri yg dangkal, bukan semata2 jarum hasutan musuh2 islam. umpama contoh, ayat jgn kamu memilih pemimpin dpd org kafir. ayat ini perlukan tafsiran yg meluas. apakah ayat ini juga terpakai dalam memilih pemimpin sebuah pasukan bola misalnya?

akhirnya manusia bukan ada 2 tuan. ada 3.. munafik. ini pun perlukan tafsiran dan bukan boleh sembarangan menghukum. sebagai contoh.. org yg bersifat munafik tidak boleh dilabel sebagai munafik. jika contoh sifat munafik itu bercakap tp berdusta.. berapa ramai antara kita yg berdusta tetapi mengaku beriman dan memang ikhlas beriman. so berdusta mcmana yg dikataka munafik itu? Adakah seseorg pendusta itu memang sebenar2 munafik atau hanya bersifat munafik.

islam sgt halus dlm menghukum dan islam juga tidak dangkal dgn hanya memakai label slogan sepanduk, tulisan diperlembagaan atau manifesto atau apa saja tempelan. jika itu saja menilaian kita, maka memang pas lah yg dilihat paling menonjol dgn slogan, tulisan atas kertas, imej, ust2 dll... tp kalau tanpa akhlak yg menjadi sebb utama Nabi saw diutuskan, maka ia akan jadi perjuangan islam yg dangkal.

Wallahualam

Cik Minah said...

Anon 11.01...............SAYA SETUJU.
Well said!.

Anonymous said...

Wah cybertrooper ternakan DA-Pig berlagak 'suci' sambil menghina dan memfitnah parti Islam PAS semata-mata kerana PAS menjadikan Al-Qur'an dan Sunnah sebagai dasar perjuangan PAS dan PAS sentisa berusaha menjadikan Islam sebagai cara hidup umat Islam di negara ini.PAS tidak menjadikan Islam sebagai label atau makeup sahaja atau alat politik.

PAS menggunakan politik untuk membela agama Islam dan hak umat Islam! Hukum Hudud wujud dalam Al-Qur'an dan Sunnah maka sesiapa sahaja yang menafikan Hukum Hudud, maka orang tersebut telah murtad kerana menolak Al-Qur'an dan Sunnah ! Allah Yang Maha Adil memerintahkan kerajaan Islam melayan semua manusia dengan adil. Usaha cybertrooper ternakan DA-Pig mempertikai Hukum Hudud kononnya Hukum Hudud akan mengamalkan pilih kasih jelas menunjukkan sifat munafik cybertrooper sendiri !

Malangnya cybertrooper pemakan dedak pakatan haprak pimpinan roket inilah yang sentiasa mencipta pelbagai fitnah tanpa sebarang bukti untuk memburuk-burukkan PAS dan menghalang PAS dari menjadikan Islam sebagai cara hidup umat Islam. Lihatlah komen-komen tulisan cybertrooper berunsur fitnah terhadap PAS di atas.

Malangnya, cybertrooper yang sama berdiam diri dan membisu setiap kali pemimpin-pemimpin DA-Pig menghina dan memfitnah Islam dan menindas umat Islam seperti merobohkan kampung umat Islam dan perniagaan umat Islam jelas menunjukkan siapa cybertrooper sebenarnya! Penjilat dedak roket !

Cybertrooper mabuk todi mendakwa konon umat Islam Singaporah lebih hebat dari umat Islam negara ini sedankan fakta menunujukkan umat Islam Singaporah sedang ditindas oleh pemerintah kafir ! Itu pun kita belum sentuh lagi kes murtad di Singaporah !

Anonymous said...

Cybertrooper ternakan DA-Pig takut untuk membandingkan harga rumah TGHH dan banglo terlajak murah yang 'dibeli' oleh sifu roket sebab harga banglo terlajak murah tersebut berjuta ringgit sedangkan TGHH pula memiliki rumah kampung sahaja!

Mengapa cybertrooper dedak roket takut untuk mempertikaikan harga banglo terlajak murah tersebut ? Cybertrooper sotong memang pengecut takut dimarahi sifu roket!

Zali Mohd said...

Rumah kena makan anai2 disebabkan makan duit haram apa tidaknya Parlimen ponteng selalu IRAN bolen pi pula..

Anonymous said...

Berdasarkan komen karut ciptaan anon 1:09 PM, anon 1:09 PM juga mendakwa rumah kepala bapak, datuk nenek dan moyang anon 1:09 PM juga makan duit haram sebab rumah mereka kena makan anai2 !


Komen anon 1:09 PM telah membuktikan cybertrooper pemakan dedak cap roket sepertinya mempunyai otak setaraf dengan anai2. Makhluk perosak masyarakat !

Asry SI said...

Saya setuju dgn pendapat/hujah cik minah & anon 11:01👍.....anon 12:40 meroyan ke?

Anonymous said...

PEMBETULAN:

Berdasarkan komen karut ciptaan anon 1:09 PM, anon 1:09 PM juga mendakwa kepala bapak, datuk nenek dan moyang anon 1:09 PM juga makan duit haram sebab rumah mereka kena makan anai2 ! Cybertrooper penjilat sifu roket bodoh bertingkat !


Komen anon 1:09 PM telah membuktikan cybertrooper pemakan dedak cap roket sepertinya mempunyai otak setaraf dengan anai2. Makhluk perosak masyarakat !

Anonymous said...

Anon 2:09 PM meroyan ke sebab cybertrooper gagal membuktikan dakwaan mereka terhadap PAS? Anon 2:09 PM dan cybertrooper roket sama-sama makan dedak !!!

Anonymous said...

kepada walaun,

kes 90J akan dibentang dlm mahkamah... asyik minta bukti kt tepi jalan je

Nampak sgt pas ni memang parti tepi jalan. tktau langsung undang2.. sebb tu ruu355 jadi sampah akhirnya.

UG... memang ada niat UG sejak kes perak lagi. buktinya ada pada Ust Ahmad Awang.

cumanya UG itu tidak berjaya sepenuhnya. bukan takde UG..

sejak itu pas jadi parti serba salah. nk ug dgn BN takut nanti dikatakan sah lah UG tu. tp hati dh bersama BN.

kalau pas berani dan yakin dgn pendirian yg UG itu terbaik.. istiharlah pas bersama BN demi islam dan melayu. kenapa malu2? sebb niat lain ke? atau penyokong masih belum boleh terima UG sebb hadi sendiri sudah jadi hadi lama (lawan umno) dan hadi baru(syg umno).

mengenai kes2 penang, itu semua diurus cara undang2 lah. kes undang2 akan melibat kan pbt dll, bukan atas kuasa KM seorang diri. kalau kes2 itu memang salah laku kerajaan LGE, apa masalah umno utk bawa ke mahkamah? bawalah satu2 dan kita nilai satu2.

jika tidak, maka kita katakan pasno hanya bising utk kepentingan politik perkauman dan agama sempit(jamban) semata2.



Anonymous said...

Anon 12:28
Pertama2 tulisan sy pada 11.01 menyatakan turunnya Nabi saw yg utamanya utk membawa akhlak yg baik. Diawal tulisan anda menggunakan perkataan DA-Pig. Ini bukan akhlak yg Nabi saw bawa. Ini kerana anda memusuhi dap dan tidak ada niat langsung utk berdakwah kpd mereka seperti TGNA. Dikata Nabi saw berdarah kaki dibaling batu org taif... adakah mereka mengelar mereka itu TAIF-Pig?

Malah didoakan mereka atau keturunan mereka nanti akan beriman. Adakah mana2 ahli pas berdarah kaki dibaling DAP? Sedangkan DAP penang banyak membantu pembangunan islam di sana. Tidak ada satu batu pun dibaling kepada mana2 masjid di penang oleh dap.

Disini pun sudah cukup utk kami mengatakan perjuangan islam anda sudah jauh tersasar dr akhlak Nabi saw. Sangat jauh ya akhi. Sy sgt bersedih dengan apa yg berlaku dlm pas sekarang. Bukankah terlalu byk kisah perjuangan ulamak2 yg dpt menarik org kpd islam dlm kisah2 yg menitiskan air mata kerana mereka membawa akhlak yg sangat mulia yg menusuk ke kalbu kawan dan lawan.

Apa perasan kita bila mendengar kisah Nabi saw menyantuni yahudi yg membuang sampah kepada Baginda saw? Berbanding dgn pelaksanaan hukum2 islam dlm pemerintahan dgn hudud. Bukan menolak hudud tapi akhlak islam itulah yg menusuk ke kalbu manusia (terutama yg belum beriman) berbanding hukum2 yg juga wajib dilaksanakan.

Jika kami katakan pas telah menjadikan parti itu sebagai agama anda akan marah. Hakikatnya bila pas ditegur, anda gunakan hujah ‘pas dibenci kerana membawa islam’. Apakah ada kenyataan mana2 pihak yg menyatakan pas mesti ditolak kerana membawa islam. Atau pas ditolak kerana byknya penyelewengan yg didedahkan.

Sedarkah anda pas telah diresapi doktrin syiah. Kita tk katakan pas syiah. Begini.. apabila umat islam sunni menyanyangi sahabat2 nabi saw seperti Abu Bakar rdh, Umar rdh dll, maka syiah menyatakan ini bukti org sunni memusuhi Ali rdh., sedangkan kita menyayangi kesemua sahabat2 Nabi saw.

Dlm isu ruu355 (bukan hudud) pas mendakwa ianya hukum dari Al Quran, maka sesiapa yg tak setuju maka mereka menentang islam. Saya ambil contoh lain. .. sy tak sukalah seorang ustaz tu sebb suka mencerca org dalam ceramah. Adakah ini bermakna saya anti islam sebb tak suka dgn sikap itu hanya kerana dia seorang guru agama?
Jadi masalah pas kini adalah tidak dapat membezakan yg mana islam yang mana parti politik sistem sekular demokrasi parlimen (ikutkan sistem ini pun bukan dr islam tapi pas masih berkubang didalamnya).

Pas tidak dapat membezakan yg mana hj hadi dan yang mana ciri2 ulamak yg benar. Hingga kita khuatir pas tidak dapat membezakan antara seorang nabi dengan seorang yg dianggap pewaris nabi. Pewaris nabi tidak akan sesekali maksum seperti nabi.
Akhirnya pas melihat semua org diluar pas adalah tidak islamik dan melihat semua yg menyertai pas adalah berada dlm harakah seperti sahabat2 nabi saw.

So tidak perlu lah kita berhujah utk setiap isu yg ditimbulkan pas ini. Kita fahami ciri2 yg saya huraikan sudah cukup sebagai panduan utk kita menilai sikap pas dlm setiap isu. Ia tidak akan lari dpd punca salah satu atau kesemua sikap2 tersebut yg membentuk sikap dangkal jumud sombong bongkak rasa sgt islam rasa dh pasti syurga rasa org lain tak islam semua rasa dh pandai semua perkara dgn fahaman dangkal semua ada dlm AlQuran (masalahnya bukan Al Quran itu tapi org pas itu yg sgt jauh dr akhlak Quran).

Jauhilah sikap pas ini. Cuba tanya sendiri, jika sebelum memerintah pun ramai yg menolak pas, bagaimana selepas memerintah. Apa hukum seorg imam yg tidak disukai makmumnya.. adakah wajar imam itu paling ke belakang dan berteriak..kamu semua munafik anti islam sekular liberal.sebb tak suka aku.

Kecuali imam itu gila.

Anonymous said...

Kepada pencacai dedak roket 3:09 PM,

Jika fitnah-fitnah baru dicipta untuk menyokong fitnah rasuah RM90 juta, semua fitnah itu bukan bukti tetapi hearsay (dakwaan yang tidak berasas) tepi jalan je!

Jika cybertrooper ternakan DA-Pig seperti kamu mendakwa rasuah RM90 juta itu berlaku, SILA TUNJUKKAN BUKTI KAMU ! Jika kamu tidak mempunyai bukti, kamu adalah pendusta !

Kebodohan kamu terdedah apabila kamu menulis Nampak sgt pas ni memang parti tepi jalan. tktau langsung undang2 kerana terdapat peguam-peguam dalam PAS !

Kamu juga menulis sebb tu ruu355 jadi sampah akhirnya. Bukankah itu pemimpin dan cybertrooper pakatan haprak yang mahu selama ini supaya umat Islam bebas melakukan maksiat dan kesesatan dan murtad ?

Kamu menulis UG... memang ada niat UG sejak kes perak lagi. . Kamu tahu niat dalam hati orang? Kamu bukan tuhan ! Kamu hanyalah pemakan dedak cap roket ! Selama ini pemimpin dan cybertrooper dedak seperti kamu sibuk menghebohkan kerajaan UG tetapi selama ini kerajaan UG tidak pernah wujud yang bererti kamu adalah pendusta !


Kamu menulis sejak itu pas jadi parti serba salah. Kamu berbohong lagi ! PAS tetap dengan keputusannya menentang PH dan BN dalam PRU 14 membuktikan PAS tidak pernah menjadi serba salah !

Aku tidak berminat melayan kome bodoh kamu selanjutnya kerana komen kamu mencerminkan kebodohan dan kejahatan kamu sendiri !

Anonymous said...

Pencacai dedak roket gila 3:37 PM,

Kamu menulis Diawal tulisan anda menggunakan perkataan DA-Pig. Ini bukan akhlak yg Nabi saw bawa.

Jika Allah mengutuk dan menghina orang-orang yang menderhaka pada Allah dan RasulNya, adakah kamu juga akan berkata Ini bukan akhlak yg Nabi saw bawa?

Oleh kerana pihak kafir harbi dan munafik menentang Hudud, maka RUU355 sebagai alternatif kepada Hudud dibawa ke prlimen bertujuan untuk memperkasakan dan memartabatkan mahkamah Syariah supaya mahkamah Syariah boleh berfungsi dengan lebih cekap dan berkesan untuk mencegah kemungkaran, kesesatan dan murtad.

Malangnya puak kafir harbi termasuk DA-Pig sendiri dan sekutu-sekutu munafik mereka dan cybertrooper dedak mereka seperti kamu menentang RUU355 kerana mereka lebih suka melihat umat Islam melakukan kemungkaran, kesesatan dan murtad dengan bebas !

Sebahagian komen kamu telah aku jawab di atas maka aku tidak akan buang masa dengan cybertrooper ketagih dedak seperti kamu !

Ibnu Hasyim said...

T.kasih cik Minah. Kita sambung perbincangan lagi. (November 17, 2017 at 10:47 AM)

Cik Minah ada sebut "Kalau nak ikut ISLAM SEPENUHNYA, janganlah bincang benda-benda yang remeh temeh macam AISHA MENGHINA NABI DALAM FACEBUK. Atau tunjuk rumah buruk Haji Hadi, boleh kah ini membangunkan Islam....????"

Ok. Katakan kalau Cik Minah pergi ke suparmarket nak beli satu barang berhaga RM10-50. Cik Minah nak bayar RM10 sahaja, RM0.5 lagi tak mahu bayar. Bukan kerana tak ada wang tapi sengaja 'ingkar' tak mahu bayar. Pihak supermarket itu tak mahu beri, maka tak jadilah aqad jual beli itu. "Pergilah beli di kedai lain." katanya.

Begitu juga dalam hal agama, kalau kita sudah pilh 'pakej Islam' kita kena ikut peraturan keseluruhannya. Tak boleh ikut separuh-separuh, siang jadi kufur atau malam jadi Islam, ikut selera yang mudah, yang susah tinggalkan. Dll. Tak boleh begitu, kalau nak ikut, ikut semua. Kalau tidak tinggalkan semua.

Banyak lagi pakej lain, pakej Kristian, Buddha, pakej Qaddiani yang menolak jihad, pakej liberal atau pluralisme yang mahu ikut Islam separuh saja. Kalau tak mampu ikut itu lain, yakni tidak 'ingkar'. Ingkar dalam bahasa Arabnya bererti kafir atau kufur.

Cik Minah mengajak, "Kita bincang secara global. Kita buka minda kita,kepada benda-benda di luar kotak." Di luar kotak bagaimana? Kalau di luar kotak tempurung dunia sampai ke akhirat, itu saya setuju sanagat. Kerana dalam Islam program ekonomi di dunia pun akan sampi ke akhirat.

Anehnya, Kata Cik Minah lagi,"Kita lihat bagimana Islam di negara-negara yang kita anggap sekular membangun. Contohnya Islam di Singapura - mereka lebih maju bukan sahaja dari sudut pemikiran bahkan dalam aplikasinya. Mereka tidak menunpukan perhatian mengutuk LGBT, ORANG MURTAD, KAFIR TAK CEBOK, cara berpakian, dll."

Jadi Menurut Cik Minah, membangunnya sebuah negara terletak kapada tidak "mengutuk LGBT, ORANG MURTAD, KAFIR TAK CEBOK, cara berpakian, dll." Bukan melihat kepada kekuasaan umat Islam di negara itu termasuk kekuatan politik, ketenteraan dan ekonomi. Di Singapura orang Islam tidak dibenarkan mengumandangkan azan melalui pembesar suara masjid. Apa lagi kalau nak jadi PM atau menteri kanan, walaupun Presidennya sudah kembali kepada Islam.

Di situ singkatnya pemikiran cik Minah, saperti juga kawan-kawannya yang masih berjiwa hamba, lebih suka duduk di bawah takluk DAP dari pemimpin Islam kita sendiri.

Itu sebabnya kita siarkan berita 'rumah buruk Haji A.Hadi', kerana ia berkaitan dengan rasuah Lim Guan Eng akan ke penjra. Itu bukan perkara kecil. Begitu juga mengenai aqidah 'AISHA MENGHINA NABI DALAM FACEBUK'yang akan menyelamatkan kita di dunia dan akhirat.

Lainlah kalau Cim Minah tidak percaya kepada hari akhirat. Atau siang percaya malam tidak, seperti amalan puak-puak liberal.

Sekian t.kasih.

Anonymous said...

tak faham2 isu 90j

tunggu masuk mahkamah tk faham2

inilah tanda jumud kerashati degil dia saja yg betul.

pas semakin ke belakang.

Anonymous said...

Cybertrooper dedak roket 4:26 PM,

Mengapa pemimpin pakatan haprak pimpinan sifu roket dan cybertrooper dedak roket seperti kamu sibuk mencipta dan menyebarkan dakwaan rasuah RM90 juta selama ini sedangkan kamu tidak mempunyai sebarang bukti dan mahkamah belum membicarakan kes ini?

Mengapa kamu semua tidak tunggu masuk mahkamah sebelum menyebarkan fitnah rasuah RM 90 juta tersebut?

Nampaknya komen kamu dan fitnah kamu inilah tanda jumud kerashati degil telah kembali kepada kamu dan pemimpin pakatan haprak dan roket kamu semula !

mahligai seni said...

Wah, meriahnya...

jalilnor said...

BUANG MASA JE KITA BANTAI MEMBANTAI DALAM BLOG NI ATAU MANA-MANA BLOG. SAYA SYORKAN XPAYAHLAH SEDIKN RUNGAN KOMEN INI ..... MENGUNDNG ORANG BERGADUH JEEEE

Anonymous said...

Maknanya sewaktu Almarhum TGNA masih ada dulu dia salah lah ye kerana bebrbaik dan bekerjasama dengan DAP. Kenapa sewaktu beliau masih ada dulu tak ada pun pemimpin PAS yang berani bertindak seperti mana tindakan pada hari ini???? Hoemat?? Takut?? atau bodohyg melampau???

Takkan kerana dedak yang sedikit lupa perjuangan dan sanggup gadai akhlak dan harga diri??

Anonymous said...

memang pun geng cybertrooper pakatan harapan yg tdk boleh diberi harapan masa depan. golongan inilah perosak agama dan masyarakat. hari2 dok fitnah golongan agamawan. inilah yg dikatakan nabi saw golongan muflis di akhirat. dan mereka2 ini termasuk dalam golongan fasiq iaitu golongan yg tdk sah mnjadi wali klu anak perempuan mereka nk khwin. dlm islam golongan ini tiada kelayakan utk menjadi saksi dlm perundangan Islam. golongan yg tk boleh dipercayai langsung... jangan layan. biarlah mereka melalak seperti anjing.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails