Thursday, October 19, 2017

Lagi Kerana Arak, Wanita Bogel Ini Terbunuh!


Seorang wanita tidak berbaju maut apabila bertindak bergayut di luar tingkap kereta yang sedang bergerak ketika sedang menikmati percutian di Republik Dominika. 

Dalam kejadian itu, separuh badan Natalia Borodina, 35, yang berada di luar tingkap kereta yang dipandu seorang lagi rakannya telah merempuh papan tanda jalan raya. Dia dikejarkan ke hospital, namun kecederaannya terlalu parah dan disahkan meninggal dunia. 

Bekas suaminya, Alexandr Palagushkin, 37, kini berjuang untuk mendapatkan hak penjagaan anaknya, Ermak, dengan bantuan bapanya. Palagushkin dan Boris, 58, yang bekerja di bawah Vladimir Putin sedang berjuang untuk menjaga Ermak kerana tidak mahu dia dihantar ke rumah anak yatim Rusia. 

Ketika Borodina terbunuh, anaknya sedang dijaga oleh kakaknya di bandar Voronezh, Rusia. Palagushkin kemudian bergegas ke sana untuk bertemu dengan Ermak. Polis menahan rakan Borodina yang berusia 32 tahun, Ivanna Boirachuk, dari Ukraine, kerana disyaki memandu di bawah pengaruh alkohol tetapi kemudian dibebaskan. 

Boirachuk menggunakan telefon bimbitnya untuk merakamkan aksi Borodina yang dilihat mengeluarkan badannya ke luar tingkap, meletakkan jarinya di mulut sambil ketawa riang. Beberapa saat kemudian, dia terlanggar papan tanda jalan raya. Salah seorang rakan mangsa, Elena Korolyova, memberi penghormatan selepas tragedi tersebut. 

Dia berkata: “Dia sanggup buat apa saja untuk bantu keluarganya yang miskin. Tiada siapa yang bekerja, hanya dia seorang. Dia mahu berikan yang terbaik, dia mengharapkan masa depan yang lebih baik. “Sesiapa saja boleh buat silap, mengapa kita harus menilai dirinya dengan hanya satu video? Adakah kita semua sempurna?” -dailystarUK 



Komen Weblog Ibnu Hasyim:
Arak ialah alkohol dalam bentuk  “ethyl alcohol “ dan sejenis dadah yang bertindak ke atas otak manusia dan seringkali menyebabkan ketagihan. Ia biasanya dihasilkan oleh sel-sel ragi atau “yeast cells”  yang bertindak ke atas karbohidrat yang terdapat di dalam buah-buahan dan biji-bijian.

Hukum mengambil atau meminum arak adalah haram dalam Islam. Dalam surah al- Maidah Allah telah menjelaskan, maksudnya:
Wahai orang-orang yang beriman, sesungguhnya arak, judi, melakukan korban untuk berhala dan menengok nasib dengan menggunakan anak panah adalah perbuatan keji daripada amalan syaitan, maka tinggalkanlah ia semoga kamu berjaya. ( Al-Maidah (5):90)



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails