Friday, October 20, 2017

Ini Rogol Kejam, Indonesia Perlu Perundangan Islam..


KEJAM! Seorang gadis berusia 18 tahun menempuh detik hitam dalam hidupnya apabila bukan sahaja dipukul malah turut dirogol secara bergilir-gilir oleh tiga lelaki dalam satu kejadian di Indonesia.

Dalam kejadian tersebut, mangsa yang dikenali sebagai Fira Zainab berkata insiden itu bermula apabila dia bertembung dengan suspek di tengah jalan sewaktu pulang daripada kerja.
Menurut mangsa, mereka sempat makan bakso bersama-sama sebelum suspek membawanya ke sebuah bangunan kosong dengan alasan untuk berjumpa rakan sebelum pulang ke rumah.
Bagaimanapun, sebaik tiba di bangunan berkenaan mangsa telah ditolak sehingga jatuh sebelum diikat menggunakan tali oleh dua orang lelaki yang dipercayai rakan kepada suspek.
Kemudiannya, Fira telah dirogol berulang kali secara bergilir-gilir tanpa belas kasihan oleh suspek.
Menurutnya lagi, penderitaan yang ditanggung tidak berakhir di situ apabila mangsa turut dipaksa untuk melakukan hubungan di luar tabii sehingga membuatkan dia mengeluarkan najis.
Lebih kejam, mangsa ditinggalkan begitu sahaja selepas tiga lelaki durjana itu selesai melampiaskan nafsu masing-masing.
Sehari selepas kejadian, Fira memberanikan diri untuk menceritakan insiden itu kepada abangya sebelum membuat laporan polis.
Sementara itu, tangerang AKBP Harley berkata, selepas laporan dibuat pihak mereka telah berjaya memberkas ketiga-tiga suspek.
Salah seorang suspek, terpaksa ditembak pada bahagian kaki berikutan percubaan untuk melarikan diri.
Difahamkan, mangsa kini masih menjalani rawatan di hospital kerana mengalami pendarahan dan trauma akibat insiden yang menimpanya itu.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Indonesia juga perlu perundangan yang adil terutama perundangan Islam. Kerana Indonesia termasuk negara umat Islam terbesar di dunia. Maksiat dan kes-kes jenayah tidak kurang juga seperti negara-negara lain di dunia.

Boleh dilihat contoh, antaranya seperti negara Brunei dan lain-lain. 


IKLAN:
Informasi Baru Peluang Kerja Di Australia -Ibnu Hasyim.
Pihak kontraktur di Australia membuka peluang kerja-kerja baru bagi sektor pembinaan di bandar-bandar di Australia. Berminat, pihak kami sedia bekalkan maklumat.

2 comments:

Anonymous said...

Bang lobai oii RUU pun tak lepas lagi ko nak sembang tentang negara org.

Anonymous said...

nak tunggu RUU lepas baru boleh nyataakan kebenaran?
Bodoh sungguh otak selut kamu!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails