Friday, April 07, 2017

Tukang Kecoh Gagal Tuduh PAS Ditipu UMNO. -Nik Abduh.


KUALA LUMPUR, 10 Rejab 1438H, Jumaat – Tindakan Ahli Parlimen yang membuat kecoh selepas Speaker Dewan Rakyat membenarkan pembentangan RUU 355, memperlihatkan mereka gagal membuktikan tuduhan ke atas PAS selama ini.
Ketua Pemuda PAS, Ustaz Nik Mohamad Abduh Nik Aziz berkata, mereka yang membuat bantahan itu sebenarnya bukanlah kecewa dan marahkan speaker menangguhkan sidang.
“Hakikatnya mereka kecewa tuan speaker membenarkan usul persendirian dibentangkan oleh Presiden PAS.
“Dengannya, mereka gagal memenangkan tuduhan mereka bahawa PAS ditipu UMNO. Hukum Tuhan, orang menipu akhirnya mendapati merekalah yang menipu diri sendiri. Bersandarlah pada Allah. Dia-lah pemilik makar dan tipu daya,” kata beliau di Facebooknya, hari ini.
Semalam, sidang Dewan Rakyat menjadi kecoh apabila beberapa Ahli Parlimen pembangkang cuba untuk mempertikaikan keperluan pembentangan daripada Ahli Parlimen Marang, Datuk Seri Abdul Hadi Awang itu.
Rata-rata Ahli Parlimen pembangkang menjeritkan perkataan ‘takut, takut’ kepada Tan Sri Pandikar Amin Mulia, sebelum beliau beredar dari kerusi Speaker Dewan Rakyat.
Meskipun perbahasannya terpaksa ditangguh, Nik Abduh memuji tindakan Pandikar Amin membenarkan ia dibentangkan.
Katanya, keberanian Pandikar patut dipuji.
“Jika tindakan Tan Sri menangguhkan sidang ‘dikira’ sebagai satu kesilapan, ia hanyalah kurang 10 peratus berbanding 100 peratus ketepatan tindakannya membenarkan usul tersebut dibentangkan.
“Semoga Allah memberi ganjaran tertinggi kepada Tan Sri Speaker Dewan Rakyat di atas ketulusan, keberanian dan kecekalannya berhadapan kesukaran membenarkan usul persendirian Marang dibentangkan,” katanya. (ismaweb.net)

Info, Rakyat Indonesia Bisa Kerja Di Korea Selatan, Gaji Hampir 1 Juta Rp Sehari.

klik di sini....

14 comments:

Anonymous said...

Bila baca komen saudara Nik.Abduh, maka jelaslah bahawa bukan sahaja Iman tidak dapat diwarisi. Kebijaksanaan pun sama gak rupanya. Jarang jumpa kes macam ni. Bapak bijak ,anak bingai. Ha ha..

Anonymous said...

Cer tengok sumbernya... ismaweb.net tu. Bukan ke pro UBN? Agak2nya betul la... PAS dan UMNO ni berpakat. Ah! Lupa pulak, PAS parti serpihan UMNO... :-0

Anonymous said...

meroyan lagi puak-puak jilat juboq guan eng..

Anonymous said...

Kau ni suka sngt jilat jubo. Agaknya sama citarasa dgn pegawai rumah perlindungan yg meliwat penghuni asrama .Anda suka yg pakaian jururawT atau budak sekolah. Ha...ha...habaq hang

Anonymous said...

Kah kah kah...siapa yg bingai kat sini..nik abduh ke , korang yg dah kena kencing dgn tokong dap tu.? Dasar syiah munafik pecacai kafir harbi....ha ha...busuk hancing betul lah kencing kapir dap ni.

Anonymous said...

Anak siapa lah awak ni...suka suka je membingai kan org....kesian mak awk lahirkan awk...

Anonymous said...

Di tanya kpd saidina Ali manakah yg lebih baik pemimpin kapir yg amanah atau pemimpin islam yg tidak amanah..S Ali kata pilih la pemimpin yg kapir tp amanah kerana dia kapir dia yg jawab tp rakyat selesa..klu yg lg satu walaupun dia islam rakyat sengsara..tp sedih puak puak lebai ada otak x nk pikir..mengong

Anonymous said...

Indahnya bahasa anak murid ketua lebai hancing ni. Akhlak mcm ni buat rosak ajaran Islam. Tok ketua lebai kencing berdiri, walaun biol kencing berlari.

Melayu rosak kerana UMNO.
Islam rosak kerana PAS.

Anonymous said...

Minta maaf.Sye tarik kembali perkataan bingkai tu, Sye nk tukar kepada perkataan ," fius blow ". Sebab tu pilot kat atas tu kurang sikit. Ha..Ha..

Anonymous said...

Tapi Islam pun tak kasi pilih pemimpin Islam yg boneka kpd kapir-harbi. Cthnya si harbi menentang hukum Islam terang terangan dan sampai jadi penentu kelulusan fatwa di penang pun, pemimpin Islam type khadam kpd harbi hanya duduk diam sambil lidah terjelir mengharapkan imbuhan. Musuh Islam dalam selimut ini jauh lebih bahaya.

hasbull said...

Sebagian orang mengatakan demikian untuk membenarkan mengangkat orang kafir sebagai pemimpin. Sebagian mengklaim ini perkataan Ibnu Taimiyyah, padahal hal itu tidak benar. Sebagian lagi menisbatkan perkataan ini pada Ali bin Abi Thalib radhiallahu’anhu. Yang benar, perkataan ini pun bukan perkataan Ali bin Abi Thalib radhiallahu ‘anhu, akan tetapi perkataan seorang imam (pendeta) Syiah yaitu Sayyid Ibn Thawus, ketika bangsa Mongol menguasai Baghdad dan menjilat pemimpin mereka Hulago Khan.

Dia berkata,

الحاكم الكافر العادل هو افضل من المسلم الجائر، بأن لنا عدل الكافر العادل عندما يحكم وعليه وزر كفره لوحده

بينما لنا ظلم المسلم الجائر اذا حكم،وله لوحده اسلامه الذي يثاب عليه،وهو اسلام شكلي بالطبع…

“Penguasa yang kafir tapi adil lebih afdhal daripada penguasa muslim yang zalim, Karena keadilan penguasa kafir yang adil adalah bagi kita pada saat dia berkuasa, sedangkan dosa kekafirannya adalah untuk dirinya sendiri. Sedangkan kezaliman penguasa muslim yang jahat adalah bagi kita saat dia berkuasa, sedangkan keislamannya adalah bagi dirinya sendiri”1

Jelas perkataan ini tidak benar, karena sangat jelas dalam Al-Quran ada larangan agar tidak menjadikan non-muslim sebagai pemimpin. Para ulama sudah ijma (konsesus) dalam hal ini.

Allah Ta’ala berfirman,

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ الْيَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِيَاء بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاء بَعْضٍ وَمَن يَتَوَلَّهُم مِّنكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللّهَ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

“Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani menjadi pemimpin-pemimpin(mu); sebahagian mereka adalah pemimpin bagi sebahagian yang lain. Barangsiapa di antara kamu mengambil mereka menjadi pemimpin, maka sesungguhnya orang itu termasuk golongan mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang zalim.” (QS. Al Maidah: 51),

Pemimpin kafir sudah pasti akan berusaha menekan Islam dan mereka tidak akan ridha dengan Islam. Mereka akan menghilangkan syiar islam secara langsung ataupun perlahan-lahan dan kita lihat bagaimana sejarah dunia sudah banyak hal ini terjadi.



Sumber: https://muslim.or.id/27693-pemimpin-kafir-adil-lebih-baik-dari-pemimpin-muslim-zalim.html

Anonymous said...

Balaci 8:47 PM ternakan roket telah menulis S Ali kata pilih la pemimpin yg kapir tp amanah kerana dia kapir dia yg jawab tp rakyat selesa.


FAKTA:

(1) Sekarang balaci-balaci ternakan roket seperti Balaci 8:47 PM pemakan dedak roket mencipta cerita karut untuk memfitnah Sayyidina Ali dan menipu umat Islam supaya orang kafir boleh menjadi pemimpin umat Islam.

Nampaknya parti kafir harbi roket sangat terdesak sehingga puak kafir harbi ini terpaksa menggunakan pelbagai taktik kotor untuk menyesatkan umat Islam.

(2) Allah dan RasulNya amat tegas melarang umat Islam dari melantik orang kafir menjadi pemimpin umat Islam.

Sayyidina Ali amat mematuhi perintah Allah dan RasulNya maka mustahil bagi sayyidina Ali untuk berkata S Ali kata pilih la pemimpin yg kapir tp amanah kerana dia kapir dia yg jawab tp rakyat selesa.

Kesimpulan:

Jika umat Islam menerima berita dari puak kafir harbi dan puak munafik liberal, siasatlah dahulu berita tersebut kerana puak kafir harbi dan puak munafik liberal adalah pendusta yang amat menjijikkan ! Puak kafir harbi dan puak munafik liberal adalah penyembah iblis dan syaitan dan nafsu serakah.

Anonymous said...

Anon 11:57 balaci ketua lebai munafik PAS..knp majoriti rakyat Terengganu tendang Hadi dari kerusi MB sepenggal? Di sana ramai kafir harbi, puak sekular, barua DAP ke?

PAS..Parti Ajaran Syaitan berketuakan bapak dajjal.

Anonymous said...

T.kasih anon 11.57 dan Hasbul 10.27.
Terbaik...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails