Friday, April 07, 2017

Antara RUU Seksual Kanak-kanak & RUU 355. -Idris Ahmad



RUU Kesalahan-Kesalahan Seksual Terhadap Kanak-Kanak telah diluluskan pada hari ini. Dibahas sejak semalam. Hukuman terhadap kesalahan ini DIPENJARA tidak melebihi 30 TAHUN dan TIDAK KURANG 6 SEBATAN. PAS sokong untuk hukum penjenayah yang perangai lebih teruk daripada binatang.


Kalau kita lihat hukuman ini agak berat. Tetapi kita tidak dengar pula suara-suara yang mempertikaikan seperti RUU 355 dengan berbagai alasan. Seperti soal masyarakat kita tidak kondusif, masih ramai orang miskin, masih ramai rakyat tidak ada rumah. Masyarakat kita perlu dididik dahulu. Rakyat masih ditekan dengan kos sara hidup yang tinggi.  Masyarakat tidak boleh dididik dengan hukuman.

Masyarakat tidak faham undang-undang. Islam mesti dibawa dengan kasih sayang, bukan hukuman yang mengerikan. Mahkamah kita tidak ada kepakaran. Gelojoh tidak ikut Jawatankuasa Tenikal. Dan berbagai alasan yang kita dengar.

Hukuman Kesalahan Seksual Terhadap Kanak-Kanak.. Tidak dengar pula yang mengatakan hukuman sebat sivil  ini menyiksakan pesalah. Tidak dengar pula ia bertentangan dengan maqasid syariah.  

Alhamdulillah masih lagi Allah memberi ketenangan kepada kita. –HARAKAHDAILY 


Info, Rakyat Indonesia Bisa Kerja Di Korea Selatan, Gaji Hampir 1 Juta Rp Sehari.

klik di sini....

12 comments:

Anonymous said...

Kalu sekadar nak Naik gaji Hakim mahkmah syariah bukan hudud namanya

Anonymous said...

Kenapa akta sekular ruu355 ditangguhkan perbahasan dan undian kali ni? Berapa kali mau tangguh daa? Sandiwara politik kotor ketua lebai hancing 90juta dgn ketua penyamun 1mdb.

Anonymous said...

Nak tambah hukuman rang undang undang sedia ada pun makan masa ke?. Menjelang RUu ni lulus berapa kali Parlimen perlu bersidang?. Nak tegakkan syiar islam biar lah nampak ikhlas. Kepimpinan melalui tauladan.

Anonymous said...

aNDAIKATA Hudud jadi-sekalipun..........BOLEH PERCAYAKA..HUKUMAN AKAN DILAKSANAKAN/?.

bolehkan nak hukum orang yg beri dan terima 90juta duit 1MDB?
Macamana nak hukum orng yg MENIPU orang ramai,bila mereka kata mereka dah saman SR?

kalau benda-benda yg BASIC MACAMNI,pun HURU-HARA???MACAMANA AGAKNYA jika RAJA-RAJA GERTAK/TAK LULUSKAN HUDUD?

LAST-LAST JADI MACAM HUDUD BRUNEI..HUDUD BERPILIH-PILIH.

Anonymous said...

Barua kafir

Anonymous said...

Ramai puak sekuler libral kafir bergabung nak hancurkan islam dan kini org mengaku islam pun bantu pakatan dajal

Anonymous said...

Komen puak pakatan dajal

Anonymous said...

Parti Ajaran Syaitan berketuakan bapak dajjal peralatkan Islam.

Anonymous said...

Barua ketua lebai hancing munafik 90juta peralatkan Islam mcm dajjal.

Anonymous said...

Puak2 parti ajaran sesat peralatkan Islam utk politik kotor sgt bahaya utk agama. Dah serupa perangai dajjal.

An Anonymous said...

Jom kita raikan lebai tokong yg kena kencing awal2 lagi dlm Perjanjian Pangkor 2! Lepas tu lebai tokong sangka org tak tahu akan kewujudan Perjanjian Pangkor 2 ini yg mana MB (1000 hektar tanah utk sekolah Cina) tidak dibenarkan menyebut hudud utk negeri Perak sedangkan Sultan Perak sendiri beragama Islam!

Apa ke bangangnya lebai tokong ni; punya lah beliau takut kepada DAP lebih daripada beliau takut kepada Allah! Nama pun dah lebai tokong..

An Anonymous said...

Utk 3:07,

Oleh kerana husam/SR ternyata masih gagal kemukakan bukti2 maka saya sarankan husam/SR samanlah pula TGHH kerana 'gagal' menyaman husam/SR! Barulah nampak seolah2 TULEN dakwaan mereka tu! Keh keh..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails