Tuesday, April 04, 2017

Bila Wanita Berpakaian Begini Mewakili Negara Umat Islam M'sia...


Pandelela Rinong (kiri) dan Nur Dhabitah Sabri. - Foto Rosli Rahmat 

SUKAN

Tiada pingat dari Pandelela, Nur Dhabitah di Russia  

KUALA LUMPUR: Skuad terjun Malaysia mungkin pulang dengan tangan kosong pada Siri Terjun Dunia FINA yang sedang berlangsung di Kazan, Rusia. 

Dalam acara 10m platform individu wanita malam ini, penerjun negara Nur Dhabitah Sabri dan Pandelela Rinong terus menampilkan prestasi mengecewakan apabila menamatkan cabaran dua terbawah pada pusingan akhir. Nur Dhabitah menduduki tempat kelima selepas mengumpul 333.75 mata, 

manakala pemenang pingat perak Sukan Olimpik Rio 2016, Pandelela di kedudukan keenam dan terakhir selepas mengutip 325.70 mata. Gergasi dunia acara terjun, China meneruskan penguasaan pada kejohanan itu apabila Ren Qian dan Si Yajie, masing-masing meraih pingat emas dan perak selepas mengumpul 394.35 dan 382.90 mata. 

Penerjun Mexico, Viviana Del Angel Peniche yang mengutip 349.55 mata meraih pingat gangsa, manakala atlet tuan rumah, Meaghan Benfeito di kedudukan keempat selepas mencatat 344.95 mata. Pada hari pertama kejohanan, semalam, gandingan Nur Dhabitah/Pandelela menduduki tempat keempat dalam acara 10m platform seirama wanita, manakala bagi acara 3m papan anjal seirama wanita, pasangan Ng Yan Yee/Nur 

Dhabitah menamatkan cabaran di tempat kelima. Pada hari terakhir esok, Ng menjadi wakil tunggal negara bersaing dalam acara 3m papan anjal individu wanita. -- BERNAMA

Komen Weblog Ibnu HasyimBila wanita berpakaian begini mewakili negara umat Islam Malaysia, anda yang mengaku berimankan Islam di negara ini tidak merasa apa-apa? Siasat balik ciri-ciri iman anda.. Bermaruah Islamkah anda?

Lihat kisah maruah dan aurat wanita dalam sejarah kebangkitan Islam di zaman Nabi SAW dan sahabat-sahabat dan seterusnya..


Info, Rakyat Indonesia Bisa Kerja Di Korea Selatan, Gaji Hampir 1 Juta Rp Sehari.

klik di sini....

16 comments:

abd.jalal Sareh said...

Masaalahnye negara kita kan ada jabatan agama...dan para cendakiawan agama..????

Anonymous said...

bolehkah dosa kita jabatan agama, cendawan,ulama tanggung?

ramli ali said...

cendawan tu sedap kalau buat sup. he he he

Anonymous said...

Blogger yang menayangkan gambar ini, apa hukumnya pula?

Anonymous said...

kamu yg lihat & komen apa hukumnya?

Anonymous said...

Buat malu mengaku ini negara islam ,sedangkan pemimpin menyalahgunakan kuasa dan tidak amanah sedangkan yg mengaku agamawan hanya butakan mata dan tuli atas segala penyelewengan didepan mata dan yg memualkan bersama mentedarah duit hasil penyelewengan . Khaaak thuui.

mohd shahran said...

lebih malu bila ulamak menyokong rasuah dan makan dedak

Anonymous said...

dah la pakcik. ko pun sama. x payah berselindung dengan penulisan kononnya untuk pengajaran. dah berapa kali tenung gambar ni buat modal? hahaha

Anonymous said...

lebih malu lagi, kamu yang menyalak menuduh orng lain menyokong rasuah, sedangkan kamu tak buat apa-apa. DAP dituduh rasuah pun kamu sokong. Teresa Kok khianat pun kamu sokong. Pi jilat juboq DAP!

Anonymous said...

Ayuh admin teruskan memapar foto-foto perempuan yang mengiurkan, tidaklah kami perlu bersusah payah lagi nak menggodek google untuk mencarinya. Takbir!!!

Anonymous said...

Nasihat la... Bukan ke PAS oenasihat UMNO?

Anonymous said...

Wow Ibnu Hasyim engko seronok cuci mata nak salahkan Pandalela dan kerajaan pula.Kalau engko paparkan foto separuh bogil atau bogil dalam blog engko ni dapat pahala tak.Aku percaya memandangkan engko orang PAS pastinya dalam otak engko menganggap dirimu sentiasa betul.

Anonymous said...

Meroyan lagi, penjilat juboq DAP. he he he

Anonymous said...

Yg ketara meroyan anon 10:30..pejuang agama PAS kuat mencarut..he he he

Takbir!

Anonymous said...

Eleh eleh kau ora g ni
Kalau dia orang suka buka sana buka sini apa kau orang dengki.
Dia punya suka la.
Dia orang sudah selesa begitu apa salahnya.
Apa yg engkau orang boleh buat.
Menteri agama Jamil Khir dan Ashraf Wahdi pun tak kata apa. Jangan la pulak kau orang lebih lebih. Mesti ada kesesuaian la. Takkan pulak nak pakai jubah dam serban dalam acara tu. Otak kau orang ni terbantut kot.

agi idup agi ngelaban said...

Assalamualaikum semua. Setuju dgn Anon 1255pm. banyak lagi benda lain yang boleh admin blog ini komen. Mereka berpakaian bagini sesuai dengan acara. Yang banyak pakaian seumpama di tepi jalan kenapa tak komen.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails