Friday, April 07, 2017

UMNO Kencing PAS? Ini, Lim Kit Siang Jawab..



Lim Kit Siang melahirkan tidak puas hati melalui laman rasmi DAP Roketkini kenapa Ahli Parlimen Marang, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dibenarkan membentangkan usul persendiriannya yang penuh kontroversi di Parlimen hari ini.

Katan LKS, Hadi sudah beberapa kali sebelum ini diberi ruang oleh pihak kerajaan untuk membentangkan usul yang lebih dikenali sebagai RUU355 itu, namun beberapa kali itu juga memohon untuk menangguhkan pembentangannya.

Kata LKS lagi, Usul Hadi itu mendapat keistimewaan hari ini apabila pihak kerajaan semalam menangguhkan lima rang undang-undang yang sebelum ini disenaraikan mendahului usul Hadi, setelah Dewan Rakyat terus bersidang sehingga hampir subuh (5.00 pagi) semata-mata untuk memberikan ruang kepada PAS membentang RUU 355 hari ini.

LKS juga tidak puas hati penjelasan speaker Tan Sri Pandikar Amin yang memaklumkan bahawa kerajaan telah meminta supaya usul Hadi diberikan keutamaan.

Lebai rasa Lim Kit Siang dan penyokong Pakatan Harapan bengong juga. Sebelum ini dia orang kata UMNO kencing PAS kerana tak nak bentang RUU 355. Tapi bila Kerajaan menaikan usul RUU 355 daripada nombor 13 pada semalam kepada nombor satu hari ini menunjukkan kerajaan tak kencing PAS.

Lebai rasa penyokong Pakatan Harapan kena kencing oleh pemimpin mereka menolak Islam.

2 comments:

Anonymous said...

Tepat sekali lebai haji hassan. Jelas siapa yg kena kencing. Pan kena kencing dgn tokong dap,,manakala keseluruhan mereka yg mengidamkan2 pas ditipu umno tu, mereka dikencing iblis laknatullah. Kemudian salahkan parlimen....apa selama ini parlimen tiada peraturan ka? Wajah2 munafiq yg sebelum ini pudar,,maka semakin gelap jadinya dgn kejayaan pas membentang usul dan berjaya dibawa utk dibahaskan pada sessi parlimen akan datang.

IrWrWs said...

Tak baik kita guna perkataan 'PAN kena kencing'!.. tapi gunakanlah perkataan 'PAN kena buang air kocik sobolum kono buang air bosar' (tisu kan ado).. kan lebih sopan tuh bunyinya.. keh keh..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails