Saturday, April 08, 2017

RUU 355: Haram Sokong PH -Ahli Sunnah Wal Jamaah


RUU 355: Aswaja Kata Haram Sokong Pakatan Harapan

KUALA LUMPUR – Haram untuk umat Islam menyokong ahli politik bukan Islam yang menentang Rang Undang-Undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) (Pindaan) 2016 (RUU 355) di Parlimen kelmarin kerana mereka terbukti tergolong dalam kalangan kafir harbi.

Pertubuhan Ahli Sunnah Wal Jamaah Malaysia (Aswaja), Ustaz Dr. Zamihan Mat Zin al-Ghari berkata, ahli politik beragama Islam yang turut membantah usaha memartabatkan undang-undang Islam itu kelmarin juga haram disokong oleh umat Islam.
“Pemimpin beragama Islam tetapi tidak menyokong agenda Islam dalam memartabatkan undang-undang Islam, malah menentang pelaksanaannya, maka haram bagi umat Islam menyokong, memberi undi dan berkompromi dengan pemimpin dan parti sebegini.
“Aswaja tidak mempunyai kepentingan politik mahupun peribadi, sebaliknya seruan ini ditegaskan demi menjaga dan mempertahankan kepentingan akidah dan syariat Islam di Malaysia,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.
Presiden PAS kelmarin membentangkan RUU 355 di Parlimen yang bertujuan meminda akta bagi memperkasakan fungsi Mahkamah Syariah termasuk meningkatkan kadar hukuman yang boleh dikenakan ke atas umat Islam yang berzina dan minum arak.
Perbahasan RUU 355 yang sepatutnya diadakan selepas pembentangan itu terpaksa ditangguhkan pada sesi akan datang oleh Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia ekoran provokasi melampau Ahli Parlimen Pakatan Harapan dalam membantah RUU 355.
Pakatan Harapan yang diketuai parti sekular DAP bersama anggotanya, Parti Keadilan Rakyat (PKR) serta Parti Amanah Negara (PAN) menentang hebat usaha tersebut sejak tahun lalu.
DAP pernah mendakwa RUU 355 merupakan strategi halus PAS untuk melaksanakan hukum Islam hudud yang zalim, kuno dan tidak bertamadun di negara ini.
PKR dan PAN pula mendakwa RUU 355 tidak boleh dibenarkan kerana ia mengelirukan dan menimbulkan keresahan umat bukan Islam.
Mufti Perlis, Prof. Madya Datuk Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin turut mengkritik RUU dengan berhujah Islam melarang menangkap dan menghukum umatnya yang berzina selagi zina itu dilakukan secara sembunyi-sembunyi seperti dalam bilik atau rumah yang berkunci.
Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang diketuai Tun Dr. Mahathir Mohamad baru-baru ini mengumumkan akan menyertai Pakatan Harapan.
“Aswaja seru umat Islam tidak menyokong dan mengundi parti serta pemimpin yang menolak RUU 355 pada Pilihan Raya Umum Ke-14. DAP adalah sebuah parti yang jelas menentang undang-undang Islam.
“Terdapat juga beberapa pemimpin bukan Islam dari PKR dan PAN yang bersekongkol dengan DAP dalam usaha menentang agenda Islam. Umat Islam perlu berwaspada dan tidak sesekali menyokong mereka yang jelas menentang Islam,”katanya. 
Lapor Mynewshub.cc

25 comments:

shukor said...

Amboi amboi.

Anonymous said...

Nilobai cerdik tapi tak boleh diikut, bodoh tak boleh diajar... ruang dan peluang terbuka luas untuk membahaskannya Dan terus dgn undi. Malang sekali bewak2 brsarban boleh senyum kepuasan. Selepas ni sapa pulak yang nak ditanam dijirat cina

Anonymous said...

Ruang dan peluang untuk membahaskan pindaan RUU355 telah di parlimen telah disia-siakan oleh PaKARTUN HAPRAK apabila pemimpin-pemimpin PaKARTUN HAPRAK yang dipimpin oleh taukeh babi DA-Pig menjerit seperti orang gila, beremosi tahap tangki tandas dan melakukan histeria beramai-ramai seperti dirasuk syaitan sebaik sahaja TGHH membentangkan pindaan RUU355.

Maka jelaslah pemimpin-pemimpin PaKARTUN HAPRAK yang menentang agama Islam dan umat Islam terdiri dari pesakit mental yang kronik dan tidak bermoral.

Maka sesuailah puak PaKARTUN HAPRAK ditanam dijirat China dengan bekalan wang neraka 90 juta dan diiringi oleh kumpulan menangis professional.

Anonymous said...

Ruang dan peluang untuk membahaskan pindaan RUU355 di parlimen telah disia-siakan oleh PaKARTUN HAPRAK apabila pemimpin-pemimpin PaKARTUN HAPRAK yang dipimpin oleh taukeh babi DA-Pig menjerit seperti orang gila, beremosi tahap tangki tandas dan melakukan histeria beramai-ramai seperti dirasuk syaitan sebaik sahaja TGHH membentangkan pindaan RUU355. Maka masa untuk perbahasan telah disalah-gunakan oleh puak PaKARTUN HAPRAK.

Anonymous said...

Dulu Haji Hadi pernah mengkafirkan penyokong UMNO,dulu muka2 DAP nilah bersama PAS ke hulu hilir walaupun di kritik sebagai kafir dan anti melayu tetapi PAS kata mereka bukan kafir harbi.Sekarang Haji Hadi dah berkawan dengan Najib seorang pemakan rasuah,penyalah guna kuasa,makan duit rakyat dan menyusahkan rakyat dengan pentadbiran bodoh dan lembab.Ini semua tak nak komen ke wahai ketua persatuan Ahli Sunnah Wal Jamaah.Menyokong mereka berdua patut diharamkan juga kerana mereka tak layak jadi pemimpin Malaysia.

Anonymous said...

Tidak ada ruang dan peluang untuk membahaskan RUU355 apabila sifu roket dan balaci-balacinya meroyan tahap gila babi dalam parlimen ketika pemimpin parti Islam membentangkannya dalam parlimen !

Masa terbuang begitu sahaja apabila badut dan pelawak roket, kuali dan PK* mengganggu pembentangan RUU355 !

Sebenarnya puak sesat dan menyesatkan ini telah merasa malu teramat besar kerana dahulu mereka telah memfitnah TGHH tidak akan membentangkan pindaan RUU355 di parlimen. Pembentangan pindaan RUU355 telah membuktikan sifu roket dan balaci-balacinya adalah pendusta tahap tong sampah pasar.

Anonymous said...

Syaitan 5:17 PM ternakan DA-Pig sedang memainkan peranan jahat membuat fitnah untuk melaga-lagakan umat Islam kerana taukeh babi roket merasa benci melihat umat Islam bersatu padu.

Rancangan jahat kafir harbi DA-Pig akan gagal jika umat Islam bersatu-padu menentang musuh Islam..

Anonymous said...

Soalan: Siapakah yang menyokong parti-parti kafir harbi yang dipimpin oleh syaitan dan iblis DA-Pig menghina, memfitnah dan menentang ajaran Islam, undang-undang Islam dan menafikan hak umat Islam di negara ini?

Jawapan: Puak munafik yang berpura-pura beragama Islam sedangkan hati mereka membenci dan menolak agama Islam dan mereka berusaha memusnahkan agama Islam dan umat Islam dari dalam.

Anonymous said...

Allah dan RasulNya telah melarang umat Islam dari melantik orang kafir menjadi pemimpin bagi umat Islam:

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang kafir menjadi WALI (PEMIMPIN / PELINDUNG) dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Inginkah kamu mengadakan alasan yang nyata bagi Allah (untuk menyiksamu) ?" QS. 4. An-Nisaa' : 144.

Malanglah puak munafik yang mendakwa diri mereka beragama Islam tetapi pada masa yang sama mereka mengingkari perintah Allah dan RasulNya apabila mereka bersekutu, bekerjasama dan bersekongkol dengan puak kafir harbi yang dipimpin oleh parti kafir harbi DA-Pig menghina, memburuk-burukkan dan menentang ajaran Islam dan menindas umat Islam.

Anonymous said...

Orang Pas ini menganggap Agama macam pakaian. Mengikut kesesuaian masa dan tempat. Depan khalayak pakai jubah berserban. Tiada khalayak pakai boxer dgn cap je. Hempeeh

Anonymous said...

Ustaz ni aku x yah komen lah. Boleh jadi benak otak kalau dengar kuliah dia.

Anonymous said...

Engko la. Hi..hi..

Anonymous said...

Pas cuba berbaik dgn dap sbb nk berdakwah. Tapi klu dsh jenis muduh islam tegar tu ..tak lut dgn dakwah.. petlu diajar dgn diperangi sampai lumat.. pru14 nanti kuburkan dap dari politik msia...

Anonymous said...

PAS..Parti Ajaran Syaitan berketuakan bapak dajjal. Perosak agama Islam yg mulia.

An Anonymous said...

Parti Aliran Najis belaan DAP! Menuduh pula arwah nak masuk PAN jika masih hidup.. dia ingat arwah sanggup jadi barua DAP macam mereka! Phuiiiii..

Anonymous said...

Ustaz mic n mca pun tak sokong awal2 lagi. Mereka dlm BN. So tak lehlah sojong bn. Yg kat satawak pun tak akan sokong katanya. So pun tak leh sokonglah ya. Yg heranya DAP N Pan aje yg asyik kena. Dalam islam ada ke bole pilih2 bulu gitu. Sebagainustaz sepatuynya jujur sebut semua parti atau org yg tak sokong. LAST NAK TANYA BILA UMNO DAN PM SENDIRI TAK JADI NAK BENTANG RUU APA PANDANGAN USTAZ YG BENAR2 ISLAM BERKECUALI. SAPA SEBENARNYA YG MUNAFIK BILA HANYA MELEMPARKAN TUDUHAN KEPADA PARTI N ORG TERTENTU TETAPI SECARA TERANG2 ADA PIHAK LAIN YG MENENTANG TAPI SEOLAH DIBUTAKAN MATA DIPEKAKKAN TELINGA. JUJURLAH WALAUPUN PAHIT WAHAI PASS.

Anonymous said...

Pak hasyim bertanggungjawab di atas komen yang melampau dari tukang komen penyokong pas

Anonymous said...

Anon 7:31 sekor lg anak dajjal Parti Ajaran Syaitan perosak agama Islam yg mulia.

Anonymous said...

Sesiapa sahaja yang memusuhi agama Islam dan umat Islam adalah kafir harbi (musuh Islam).

Oleh sebab parti kafir dan parti munafik liberal telah dan sedang memfitnah, memburuk-burukkan, memusuhi dan menentang agama Islam dan menafikan hak umat Islam untuk melaksanakan ajaran Islam di negara ini, maka parti kafir dan parti munafik liberal tersebut termasuk golongan kafir harbi yang menentang Islam.

Kita telah melihat pbagaimana puak kafir harbi dan puak munafik liberal bekerjasama untuk menghina, memfitnah, memburuk-burukkan dan menentang semua ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam yang merupakan rakyat majoriti negara ini:

(1) Menghina khutbah Jumaat dan khutbah hari raya,

(2) Menghina pakaian menutup aurat umat Islam,'

(3) Cuba menghapuskan azan,

(4) Mempromosi kebencian terhadap agama Islam dan umat Islam yang mendorong orang kafir mencemari kawasan masjid dengan daging dan kepala babi,

(5) Memfitnah, memburuk-burukkan dan menentang ajaran Islam seperti Hudud dll,

(6) Menghina fatwa sperti fatwa hari valentine,

(7) Menghina dan memfitnah pendakwah, ulama dan mufti Islam, pihak berkuasa agama Islam, mahkamah syariah dll

(8) Menentang semua usaha umat Islam seperti pindaan RUU355 untuk membentuk umat Islam yang berdisiplin, berakhlak mulia dan berjaya di dunia dan akhirat.

(9) Berusaha memfitnah dan menghalau pendakwah Islam yang terkenal bernama Dr Zakir Naik supaya beliau tidak boleh mengadakan program dakwah Islam untuk umat Islam di negara ini. Mereka benci Dr Zakir Naik kerana Dr Zakir membawa mesej keamanan dan keharmonian untuk manusia sejagat.

(10) Berusaha menghapuskan hak umat Islam

(11) Menentang dan menghina Perlembagaan Persekutuan perkara 3(1) Islam adalah agama bagi Persekutuan (Malaysia)

(12) Rejim roket melaksanakan penghapusan etnik dengan merobohkan berpuluh kampung Melayu @ umat Islam di PP.

(13) Berusaha menghapuskan hak keistimewaan orang Melayu sebagai penduduk asal negara ini.

(14) Sengaja campurtangan dalam hal ehwal agama Islam. Contoh: rejim roket kafir harbi campurtangan dalam proses membuat fatwa di PP,

(15) Mempromosi liberalisme untuk menggalakkan umat Islam melakukan kemungkaran, kesesatan dan murtad tanpa sebarang halangan yang bertujuan untuk menyesatkan umat Islam,

(16) Dan lain-lain.

Dalam pembentangan pindaan RUU355 oleh TGHH di parlimen, kita telah melihat bagaimana puak kafir harbi dan munafik liberal yang dipimpin oleh taukeh babi DA-Pig telah menunjukkan sikap perkauman, permusuhan, kebencian dan cauvinis yang melampau, biadap, tidak bertamadun dan tidak bermoral terhadap undang-undang syariah, ulama Islam, Perlembagaan Persekutuan perkara 3(1) Islam adalah agama bagi Persekutuan dan protokol parlimen.

Jika Abdullah bin Ubai bapa munafik masih hidup, dia juga akan bersekutu dengan puak kafir harbi ini!

Kita merasa gembira kebiadapan, kejahatan, keburukan dan kezaliman puak kafir harbi dan munafik liberal ini dalam parlimen telah disaksikan oleh rakyat negara ini.

KESIMPULAN

Allah dan RasulNya telah melarang keras umat Islam melantik orang kafir dan puak munafik menjadi pemimpin umat Islam kerana orang kafir dan puak munafik tidak pernah redha terhadap agama Islam dan umat Islam:

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang kafir menjadi WALI (PEMIMPIN / PELINDUNG) dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Inginkah kamu mengadakan alasan yang nyata bagi Allah (untuk menyiksamu) ?" QS. 4. An-Nisaa' : 144.

Oleh sebab itu, marilah kita semua umat Islam menyokong dan mengundi parti Islam PAS untuk membentuk kerajaan Islam dan menolak semua parti kafir harbi, liberal dan sekular dalam PRU14 kerana mereka memusuhi agama Islam dan umat Islam.

Anonymous said...

Balaci 10:38 PM ternakan roket,

Kamu merasa selesa setiap kali balaci-balaci ternakan DA-Pig memfitnah, memaki hamun dan menghina ajaran Islam, pendakwah Islam, ulama Islam, mufti, mahkamah Syariah, pihak berkuasa Islam dan parti Islam dan menafikan hak umat Islam di negara ini.

Bila orang ramai mengutuk Pakatan Haprak yang dipimpin oleh sifu DA-Pig kerana Pakatan Haprak telah menghina dan memusuhi ajaran Islam, kamu meroyan sakan terhadap orang ramai! Jelas kamu bersikap double standard.

Sifu DA-Pig bertanggungjawab di atas komen yang melampau dari tukang komen balaci ternakan DA-Pig !

Anonymous said...

Huh!!! kenapalah blogger PAS iaitu Ibnu Hasyim dan partinya berbau hancing,rupa2nya baru ku tahu PAS selalu di kencing UMNO dan Pok Jib. kah...kah...kah.....

Anonymous said...

Baca komen2 anak dajjal 11:28, 11:36 menyalahguna tafsir al quran ikut nafsu sendiri. Hanya tahu menyemai kebencian dan permusuhan sesama makhluk Allah. Akhlak anak dajjal jauh dari sifat org2 mukmin spt yg diajar oleh Nabi dan Islam.

PAS..Parti Ajaran Syaitan berketuakan bapak dajjal.

An Anonymous said...

Jom kita raikan lebai tokong yg kena kencing awal2 lagi dlm Perjanjian Pangkor 2! Lepas tu lebai tokong sangka org tak tahu akan kewujudan Perjanjian Pangkor 2 ini yg mana MB (1000 hektar tanah utk sekolah Cina) tidak dibenarkan menyebut hudud utk negeri Perak sedangkan Sultan Perak sendiri beragama Islam!

Apa ke bangangnya lebai tokong ni; punya lah beliau takut kepada DAP lebih daripada beliau takut kepada Allah! Nama pun dah lebai tokong..

An Anonymous said...

Parti Aliran Najis belaan DAP! Menuduh pula arwah nak masuk PAN jika masih hidup.. dia ingat arwah sanggup jadi barua DAP macam mereka! Phuiiiii..

Anonymous said...

Aku tengok bahasa komen penganut PAS amatlah indah....... Tu bahasa ahli syourgaa.. Pak hashim dpt saham jugak... Huhuhuhu.. Haiyaa.. Walaunnn......

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails