Friday, April 07, 2017

Rafizi 'meroyan' Tak Faham 'ditangguhkan' Dg 'disekat'. 'khadam DAP'..


Hasil carian imej untuk rafizi


Harap simpati, berakhir 'tragedi'... Facebook Rafizi dihujani kecaman netizen
Nah ambil kau... kuasa rakyat yang dipuja-puja PKR nampaknya kena batang hitung pemimpin mereka sendiri.
Ini selepas facebook Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli yang juga Ahli Parlimen Pandan dihujani kecaman dan kritikan terhadap tindak tanduknya di Dewan Rakyat pada Khamis.
Asalnya, Rafizi nak luah ketidakpuasan hati dengan melahirkan rasa kecewa 'kononnya' tidak diberi peluang untuk berbahas Rang Undang-undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) (Pindaan) 2016 atau RUU 355 pada Khamis, menerima kecaman negatif pelayar laman sosial itu.
Rafizi seolah-olah tidak faham dengan penggunaan ayat yang digunakan oleh Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia bahawa sesi perbahasan RUU355 akan 'ditangguhkan' pada sesi mesyuarat sidang Dewan Rakyat pada Julai nanti. Bukan 'disekat' seperti didakwa oleh Rafizi dilaman Facebooknya.
"Saya dan beberapa ahli parlimen pembangkang yang tidak di beri peluang untuk berbahas di Sidang Parlimen hari ini selepas pembentangan Pindaan Akta 355 akan menyambung perbincangan tentang topik ini dalam suatu Sidang Parlimen Khas Pakatan Harapan pada hari isnin, 10 April nanti.
"Walaupun suara kami telah disekat di parlimen, saya pasti rakyat-rakyat Malaysia yang telah meletakkan kepercayaan kepada kami ingin mendengar pendapat ahli-ahli parlimen mereka tentang pindaan Akta 355 ini.
"Oleh itu, Sila saksikan Sidang Parlimen Khas Pakatan Harapan Akta 355 ini secara langsung dari laman Facebook page saya jam 8.30 malam pada 10hb April 2017," katanya menerusi status Facebooknya selepas sesi perbahasan RUU355 ditangguhkan.
Status yang dimuatnaik Rafizi itu menerima kecaman hebat netizen yang merasakan beliau 'meroyan' setelah sesi perbahasan RUU355 ditangguhkan sedangkan peluang untuk membahaskan akta tersebut boleh dilakukan pada sesi sidang Dewan Rakyat akan datang.
"Aik...ditangguh kata disekat? YB tak faham bahasa, ke tak boleh nak beza sekat dengan ditangguhkan? YB ada dalam dewan tadi? YB tak tengok ke berapa ramai geng-geng YB diberi laluan untuk mengacau Ahli Parlimen Marang buat pembentangan sehingga lewat hampir 1 jam. Kalau suara YB dan geng-geng disekat, jangan harap speaker nak bagi laluan. Ke YB tidur sebelum pembentangan bermula tadi," kata pengguna Facebook Mohd. Luqman.
"Kau (Rafizi) ni memang pemikiran liberal. Semua benda nak dipolitikkan. RUU355 ini untuk umat Islam, tak boleh ke kau sokong? Ke kau ni Islam hanya pada nama? Tak ade pegang hukum hakam Quran. Aku lebih hormat Ahli Parlimen UMNO dalam hal ini berbanding kau yang hanya khadam (kuli) abadi DAP. Dasar pondan tak ade telur," kata pengguna Facebook Wan Hafizie Wan Harun.
"Dulu masa kerajaan (Pusat) tak jadi ambil alih (RUU355), macai Nuar (Anuar Ibrahim) bertepuk tangan, kabo (beritahu) PAS dah kena 'kencing' (tipu) dengan kerajaan, Barisan Nasional (BN) pengecut. Sekarang kerajaan dah buktikan siapa sebenarnya yang takut dengan RUU355 ini," kata pengguna Facebook Mohd Aznin Fazli.
"Kalau nak bahas dan sokong RUU355,its okay Encik Rafizi. Tapi kalau nak persoalkan kenapa undang-undang Islam dilaksanakan, rasanya Encik. Rafizi tak layak jadi wakil rakyat beragama Islam lagi. RUU355 bukan pasal politik, itu hal agama. Kalau rasa diri itu Islam, mesti wajib sokong apa yang Islam laksanakan, kalau (Rafizi) masih rasa diri itu masih Islam. #ruu355bukanhalpolitik," kata pengguna Facebook Idham Aries.
Pada hari terakhir mesyuarat pertama sidang Dewan Rakyat,  keputusan penangguhan yang dibuat kira-kira jam 4 petang  selepas mendengar ucapan sokongan daripada Datuk Takiyuddin Hassan (PAS-Kota Bharu) itu telah mendapat bantahan daripada beberapa anggota Parlimen pembangkang kerana tidak diberi peluang membahaskan usul berkenaan.
Ahli-ahli Parlimen pembangkang bertindak bangun dan melaungkan 'ini tidak adil', 'pengecut' namun Pandikar tidak mengendahkannya lalu bangun meninggalkan sidang.
Selepas itu, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Azalina Othman membacakan penangguhan sidang berkenaan.
Rafizi bersama beberapa ahli parlimen pembangkang yang lain bertindak 'menyerbu' ruang sidang media di Parlimen untuk meluahkan ketidakpuasanhati terhadap keputusan Pandikar, sehingga hilang hormat terhadap Speaker Dewan Rakyat itu.
"Selama ini, kami menghormati segala keputusan yang dibuat oleh beliau (Pandikar). Tapi kali ini (keputusan tangguh) telah membuatkan kami hilang hormat kepada beliau," kata Rafizi.
Antara ahli parlimen yang turut hadir pada sidang media itu ialah, Khalid Samad (PAN-Shah Alam), Lim Kit Siang (DAP-Gelang Patah), Gobind Singh Deo (DAP-Puchong) dan Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad (PAN - Kuala Terengganu).
Sebagai umat Islam, Rafizi perlu malu apabila beberapa Ahli Parlimen daripada DAP dan PKR seolah-olah cuba menghalang pindaan RUU355 dibentangkan di Dewan Rakyat dengan cubaan membangkitkan beberapa perkara kepada Pandikar sebaik sahaja RUU mahu dibacakan.
Tindakan ahli-ahli Parlimen berkenaan telah melengahkan masa kira-kira 35 minit sebelum Datuk Seri Abdul Hadi Awang (PAS-Marang) yang juga Presiden PAS dapat membentangkan usul berkenaan atas sifat rang undang-undang persendirian.
‘Gangguan’ itu dimulakan Lim Kit Siang (DAP-Gelang Patah) yang mempersoalkan cadangan usul rang undang-undang yang beliau failkan sebelum ini mengenai penubuhan Suruhanjaya Bebas Aduan dan Salahlaku Polis (IPCMC) telah ditolak Dewan Rakyat.
Gangguan tersebut berterusan apabila Gobind Singh Deo (DAP-Puchong) pula bangun membangkitkan bahawa terdapat tuntutan mahkamah untuk menyekat usul persendirian Ahli Parlimen Marang itu.
Turut bangun ialah Lee Boon Chye (PKR-Gopeng) mencelah dan mempersoalkan mengapa usul Abdul Hadi diberi keutamaan berbanding usul pembangkang lain.
Kit Siang yang juga Penasihat DAP sekali lagi bangun membangkitkan mengenai keputusan Kabinet berhubung RUU 355 yang tidak mendapat persetujuan MCA dan MIC.
Tuduhan Kit Siang itu menimbulkan kemarahan beberapa Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) antaranya Datuk Seri Abdul Azeez Abdul Rahim (BN-Ba­ling) yang menyatakan ahli-ahli Parlimen terlibat sengaja membangkitkan pelbagai perkara bagi melengahkan masa untuk menggagalkan pembentangan RUU 355.
Pandikar Amin kemudiannya menegur sikap Kit Siang supaya tidak membuat provokasi dan beliau berhak mengarahkan mana-mana Ahli Parlimen yang tidak mendengar arahannya untuk keluar Dewan.
“Hal berkaitan politik bawalah di luar sana, bukan dalam Dewan ini kerana kita mempunyai Peraturan Mesyuarat. Siapa yang berdiri lagi, saya berhak arah keluar,” katanya.-7/4/2017 (AD)

Info, Rakyat Indonesia Bisa Kerja Di Korea Selatan, Gaji Hampir 1 Juta Rp Sehari.

klik di sini....

22 comments:

Anonymous said...

Puak kafir harbi dan puak munafik liberal yang dipimpin oleh pemimpin roket bangsat telah dan sedang mendedahkan sikap perkauman, cauvanis, penghinaan, pendustaan dan permusuhan mereka terhadap agama Islam dan umat Islam.

Musuh-musuh Islam yang amat bangsat dan menjijikkan ini telah dan sedang berusaha menghina, memfitnah, memomok-momokkan dan menentang undang-undang Syariah termasuklah pindaan RUU355 supaya mereka boleh menyesatkan umat Islam.

Mereka tahu jika undang-undang Islam dan mahkamah dimartabatkan dan diperkasakan di negara ini, umat Islam akan merasa takut untuk melakukan kemungkaran, kesesatan dan murtad di negara ini.

Akibatnya pemilik dan pengusaha industri dan perniagaan dosa besar seperti arak, judi, pelacuran, pusat hiburan maksiat dll dan pendakwah agama sesat akan menanggung kerugian besar kerana umat Islam akan menjauhi semua bentuk kemungkaran, kesesatan dan murtad.

Musuh-musuh Islam tahu rancangan mereka untuk menyesatkan umat Islam akan gagal jika RUU355 dilaksanakan !

Malangnya sebilangan manusia munafik yang mendakwa mereka beragama 'Islam' bersekutu, bekerjasama dan bersekongkol dengan puak kafir harbi menentang agama Islam dan menindas umat Islam.

Munafik inilah yang menjadi pengkhianat yang amat menjijikkan, hina dan berbahaya kerana merekalah yang menjadi musuh dalam selimut, gunting dalam lipatan dan musang berbulu ayam yang berusaha memusnahkah Islam dari dalam.

Anonymous said...

Yang mca mic gerakan n yg parti kat sarawak yg awal2 tentang ruu dipanggil apa ya. Kawan sejati ke sahabat sebantal ke. Ada ke dlm islam bole pilih2 nak kata org kapir harbi ke munafik ke. Cuba cakap biar telus n jujur n jgn jadi khadam dajal yang menyesatkan. Nauzubillah.

Anonymous said...

Anon 2:41 PM,

Nampaknya kamu tidak memahami erti kafir harbi dan munafik. Nampaknya tuang guru roket, kuali dan PucKeR tak pernah ajar kamu tentang istilah di atas. Kesian khadam Pakatan Haprak.

Kafir harbi bererti orang-orang yang memusuhi agama Islam dan umat Islam . Ini bererti orang kafir dan orang munafik yang menentang agama Islam adalah kafir harbi.

Orang munafik ialah manusia yang berpura-pura beragama Islam untuk melemahkan atau memusnahkan agama Islam dan umat Islam dari dalam. Puak munafik ini telah murtad kerana hati mereka menolak agama Islam dan mereka bersekongkol dengan musuh Islam untuk menentanga dan memusnah agama Islam dan menyesatkan umat Islam.

Anonymous said...

Agak2nya lepas ni, undi PAS bertambah, ke? Kata orang,

Cakap siang, pandang2; cakap malam dengar2...

Jika Rafizi fitnah, sila saman. Tapi kena ingat la mcm janji nak saman SR sebulan... sekarang dah setahun. Dan... bila nak saman Husam?

Anonymous said...

Komen balaci 3:03 PM ternakan roket mempunyai kebodohan bertingkat-tingkat melampaui kebodohan lembu. Inilah akibat balaci makan dedak yang dimakan oleh babi ternakan sifu roket.

Dalam undang-undang terdapat istilah burden of proof (Latin: onus probandi) yang bererti pihak yang membuat dakwaan terhadap PAS maka menjadi tanggung-jawab pihak yang mendakwa tersebut untuk menunjukkan bukti-bukti yang kukuh untuk membuktikan dakwaan tersebut. Dan selama ini pihak yang mendakwa tidak mempunyai sebarang bukti untuk mendakwa PAS.

Nampaknya selama ini semua dakwaan puak Pakatan Haprak pimpinan sifu roket yang tidak bermoral tidak mempunyai sebarang bukti maka Pakatan Haprak adalah pakatan pendusta yang amat menjijikkan !


Anonymous said...



Dalam undang-undang terdapat istilah burden of proof (Latin: onus probandi) yang bererti pihak yang membuat dakwaan terhadap PAS mesti menunjukkan bukti-bukti yang kukuh untuk membuktikan pihak PAS bersalah. Dan selama ini pihak yang mendakwa PAS tidak mempunyai sebarang bukti untuk mendakwa PAS.

Ini bererti Pakatan Haprak dll yang telah membuat pelbagai dakwaan karut dan tidak berasas terhadap PAS adalah pendusta yang amat menjijikkan.

Anonymous said...

Utk lulus RUu yg lain sanggup berbahas sampai jam 4 pagi. Utk bahas RUU 355,sidang tangguh dari jam 4 ptg. Mcm ni ke nk mertabatkan syiar islam?.Mcmmn masyarakat tdk melihat yg puak mala'un dan puak wala'un hanya ber opera cina untuk tatapan dan hiburan pengikut guru berfikiran takhiri. Lencun lah korang kena kencing.

Anonymous said...

Sejak Rfzi dihukum penjara oleh mahkamah, dia telah memainkan peranan balaci tahap longkang Pakatan Haprak mencipta pelbagai dakwaan karut yang tidak berasas untuk memfitnah parti Islam.

Nampaknya balaci-balaci Pakatan Haprak mengidap penyakit mental tahap kronik !

Anonymous said...

Balaci bangsat 3:32 PM ternakan roket adalah buta, pekak dan dungu kerana menulis komen bodoh bertingkat. Sibangang ini tidak tahu protokol parlimen di mana speaker parlimen berkuasa untuk menangguhkan pembentangan.

Semua orang telah menyaksikan bagaimana puak Pakatan Haprak dan sifu roket meroyan tahap gila babi, menjerit seperti orang gila dan histeria beramai-ramai menentang pindaan RUU355 dalam parlimen. Memang musuh Islam mengidap penyakit gila !

Maka tidak hairanlah pembentangan pindaan RUU355 terpaksa ditangguhkan untuk memberi peluang kepada pemimpin-pemimpin Pakatan Haprak untuk mendapatkan rawatan penyakit gila tahap kronik.

Anonymous said...

Amanat Hadi dah jd Lahanat Hadi dan balaci2 dajjal jual agama PAS.

Anonymous said...

Selagi ketua lebai hancing PAS menikus tak jawap tuduhan maknanya mmg betul le ambik duit rasuah 90juta. Kalu betul mkn duit haram, geng lebai jual agama adalah munafik yg amat menjijikkan.

Anonymous said...

Masa takde isu 90juta, ketua lebai hancing munafik jual agama PAS dah lama kena tendang dgn majoriti org melayu Terengganu. Dah terpalit makan duit rasuah terus melingkuplah parti sesat ni. Memalukan Islam.

Anonymous said...

Udah udah lah khadam DAP....TERBUKTI PEMIMPIN PAN PENIPU..satu negara tahu sidah ditangguh.bukan disekat.kah kah kah...cakap je lah terus sy benci undang2 islam, kan senang kami nak pangkah masa PRU 14 nnt...baru aku tahu rafizi ni sebenarnya penghasut, pemfitnah dan juga penipu....nyesal undi dia..

Anonymous said...

Haha...tuduh.lepas tu suruh ngaku..seaiapa pun boleh tuduh, kalau xngaku maknanye betol..kalau xsaman maknenye btol..ini apa punya taktik...rakyat dah tahu pemimpin PH selalu fitnah..diorg tahu dengan fitnah rakyat akan termakan fitnah..nk bawa ke mahkamah kes bertahun baru selesai...mcm diorg fitnah Tan Sri Khalid...kesian sampai letak jawatan MB..duit selangor banyak dia kumpul...si Azmin pulak sedap habiskan.akhirnya Tan Sri Khalid didapati xbersalah...berapa lama amik masa kat mahkamah..ini lah realiti politik PH...Fitnah je..pastu bia org yg difitnah kelam kabut cari jawapan...rakyat pulak terus mempercayai cerita fitnah tersebut...makin rosak pemikiran rakyat malaysia dengan politik PH ni....adoiiiii

Anonymous said...

Nampak marah sgt dgn TGHH...dia ada nyusahkan ko ke?

Anonymous said...

Ohh..patutlah ketua lebai munafik PAS kena tendang dgn rakyat Terengganu dari kerusi mb..sebab kat sana ranai khadam DAP yg tendang Hadi rupanya..betul tak walaun khadam ketua lebai hancing?

Anonymous said...

Jgn lah terus jadi walaun bodoh..rakyat nak dengar sendiri penafian dari mulut Hadi ketua lebai hancing. Ada ambik rasuah 90juta hasil rompakan duit rakyat terbesar di dunia tak? Berdiam diri maknanya betul le dah mkn duit songlap.

Kalu ketua lebai pondan takut sgt nak menjawap YA atau TIDAK buatlah saman malu pd Rafizi, Husam atau SR.

Anonymous said...

Hadi ketua lebai hancing tu dah lama peralatkan Islam dan menyesatkan akidah walaun2 biol PAS. Utk memudahkan kerja menghasut dan memecahbelahkan umat Islam serta kaum berbilang agama di negara ni.

Amanat Hadi dah jd Lahanat Hadi dan khadam2nya.

Anonymous said...

Kenapa Hadi masih bersikap pondan utk menjawap isu ambik duit songlap 90juta. Jawap je ler..YA atau TIDAK.

kalu bab fitnah, maki hamun, melabel org bkn main lg ketua lebai hancing bersuara. Tanya psl 90juta terus menikus.

Anonymous said...

Masih ada lagi yg ckp 90 juta ye. Isu ni dh buat pemimpin ph terjerat leher sendiri la...klu isu ni sahih betul, hari2 wor pemimpin ph berdendang sebut benda tu dan buat parti mabuk

Anonymous said...

Mestilah isu ni akan berterusan kalau Hadi terus bisukan mulut mcm pondan. Kalu berani buatlah sidang akhbar menafikan. Diam bermakna betullah ketua lebai dah ambik duit haram songlap 90juta.

Anonymous said...

Pemimpin pujaan ph pun takde yg mntk tghh buat press sttmnt. Mung ni sapa nk kerah kerah orang. Najib buat press sttmnt nafi kes altantuya mung caya ke? Najib nafi 2.6 billion mung caya ka? Asal nafi je kat press kira jadi betoi ka seseorang tu? Mana mung belajor ni mung?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails