Tuesday, April 04, 2017

Kejar Dedak, Jangan Sampai UMNO Buka Fail Lama. -Idris Ahmad


KUALA LUMPUR – Bekas pemimpin UMNO menyertai Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) kerana mengejarkan dedak dan sagon daripada Tun Dr. Mahathir Mohamad.
Justeru, Naib Presiden PAS, Idris Ahmad berkata, bekas ahli UMNO terbabit tidak layak untuk berkata tentang “Good Governance”
Malah, beliau mengingatkan golongan itu supaya berwaspada jangan sampai UMNO membuka fail lama yang mendedahkan mereka ‘faraid’ harta negara sebelum ini.
“Beliau dan rakan-rakan sama waktu dengannya dah kenyang sewaktu dengan UMNO.
“Apabila tuannya jamu tidak cukup itu yang marah dengan UMNO. Golongan ini tidak layak bercakap soal “Good Governance”,” tegasnya dalam satu kenyataan hari ini.
Beliau berkata demikian berikutan tindakan seorang bekas pemimpin UMNO dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang kini bersama PPBM mendakwa PAS alat dan dedak UMNO.
“Saya senyum kerana kawan saya ni dah berapa kali lompat parti. Mula-mula UMNO, kemudian PKR, kemudian UMNO, sekarang PPBM.
“Saya kenal beliau ini kawan lama saja. Itulah ucapan beliau ketika dia belasah Mahathir zaman reformasi dulu,” katanya

Lapor MYNEWSHUB.CC


Info, Rakyat Indonesia Bisa Kerja Di Korea Selatan, Gaji Hampir 1 Juta Rp Sehari.

klik di sini....

9 comments:

Anonymous said...

Rasuah dedak 90juta bila parti lebai nak saman SR dan Husam?

Anonymous said...

PAS GILA TALAK, bila PPBM buat keputusan sertai PH. Masa PPBM serius utk jalinkan pemuafakatan, korang main main macam gampang. Presiden dgn Tim Presiden tdk senada. La ni merapu dan meroyan bila di " KERA SUMBANG " kan oleh puak pembangkang. Mu bodoh mace lembu.

Anonymous said...

Mu gilo babi.

mahligaiseni said...

Salam.
Adakah kenyataan itu bermakna kalau tidak mahu kena buka "fail lama", maka mesti duduk diam (setia) dalam UMNO. Adakah itu yang Tuan Haji Idris mahu sampaikan secara mudahnya kepada ahli UMNO. Dari segi kajian semantik, jika jawapannya ya, bermakna, makan dedak dalam UMNO dikira sebagai suatu perkara yang dibolehkan dan "fail lama" itu tidak akan dibuka. Kesalahan dalam fail lama itu dimaafkan. Begitukah, tuan? Mohon pencerahan dengan bahasa yang baik dan sopan
Wassalam

mahligaiseni said...
This comment has been removed by the author.
mahligaiseni said...

Kira hebat jugalah sekarang Tuan Haji Idris ini, kan, kerana beliau boleh menjadi jurucakap UMNO kepada ahli UMNO. Syabaslah, kalau begitu keadaannya, wahai tuan haji!

Anonymous said...

IYE TU...LEPEH NI NTI BOLE BAGI KT DERIH LAK

Anonymous said...

Menjadi orang melayu mesti pandai mencuri,merompak, cakap u turn saja, malas , anggkuh, suka berhibur dan merempit...
barulah dikira melayu sejati...
ada faham kamu...

Anonymous said...

Kuasa dedak 90juta lebih hebat dari kuasa Al Quran dan Hadis.

Takburrr!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails