Saturday, June 04, 2016

Polis Siasat Tun M Jam 3 Petang Ini

Post Pic
KUALA LUMPUR: Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mengesahkan akan disiasat polis hari ini susulan kenyataannya Yang di-Pertuan Agong dan Raja-Raja Melayu berada di bawah ‘tahanan rumah’.

Beliau menyatakan kesediaannya untuk disiasat dan memberi kerjasama kepada polis.

“Ya, polis akan siasat saya hari ini,” katanya ringkas kepada pemberita pada satu sidang media di Yayasan Al Bukhary Foundation, Taman Tasik Perdana.

Bagaimanapun, beliau tidak memberitahu lokasi dan waktu soal siasat polis akan berlangsung.


Sebelum ini, sebuah portal dipetik melaporkan polis dijadual merekodkan kenyataan Mahathir hari ini dan pegawai dari Ibu Pejabat Polis Bukit Aman akan menyoal siasat bekas perdana menteri itu di Yayasan Albukhary di Kuala Lumpur pada jam 3 petang.

Minggu lalu, Pengerusi Lembaga Penasihat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim membuat laporan polis terhadap Mahathir.

Antara lain, beliau mendakwa kenyataan itu melulu dan menjatuhkan maruah dan integriti Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Sebelum ini, bekas perdana menteri itu mendedahkan beliau tidak dapat bertemu Yang di-Pertuan Agong untuk menyerahkan sejuta tandatangan yang dikumpulkan dalam Deklarasi Rakyat. (Antarapos)

1 comment:

Anonymous said...

dah banyak dah siasat macam biasa
masa dia pm dulu pun apa kurangnya
beranika nak penjarakan mahde ni kalau betoi salah
itu ?????

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails