Tuesday, May 31, 2016

Nicol Menang Anugerah Semangat Skuasy PSA 2015/16

SUKAN
KUALA LUMPUR: Ratu skuasy negara, Datuk Nicol David memenangi Anugerah Semangat Skuasy bagi Pemain Wanita setelah berakhir Kejohanan Final Skuasy Siri Dunia PSA 2015/16 di Dubai pada Ahad.
Anugerah diberikan kepada pemain yang menunjukkan contoh semangat kesukanan, kesetiakawanan dan permainan bersih.
Menurut lawan web Persatuan Skuasy Profesional (PSA), pemain nombor tiga dunia dari Mesir, Raneem El Welily menjadi naib johan bagi anugerah tersebut.
Sementara itu kuasa skuasy dunia, Mesir mengungguli anugerah berkenaan apabila memenangi sembilan daripada 10 anugerah yang dipertandingkan.
Pemain nombor satu wanita dunia dari Mesir, Nour El Sherbini menerima  Anugerah Pemain Wanita Tahunan Terbaik.
Begini pakaian ahli sukan wanita negara umat Islam Malaysia, yang di dalam Perlembagaan Persekutuannya Perkara 3, termaktub 'Islam agama bagi Persekutuan'. (IH)

17 comments:

Anonymous said...

Lobai hadi kata dia berjaya membentang usul hudud maka seluruh walaunta sudah berangan2 budadari, tapi Tuang guru najib kata itu bukan hudud. Yang berdosanya Amanah dan yg bangangnya tukang pacak bendera dgn panjat pokok

Anonymous said...

Abdullah bin Ubay modern amat sayangkan ketua Namrud Penang.

Ketua namrud penang atau panggilannya Abu Lahab Prnang memang bencikan Islam

Anonymous said...

Hujah dari ISMA ni Mantap. Balaci PAN dan pemimpin mereka tak bileh jawab



AnonymousMay 31, 2016 at 9:24 AM
http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

KATA PEDANG: Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

Islam tetap menjamin dan tidak akan menganggu amalan agama lain. Oleh itu, mengapa perlu risau Malaysia menjadi sebuah negara Islam model

Anonymous said...

Ramesh Rao jauh lagi understanding pasal isu syariah dari kuali leper burger. Balik ka Mike Sabu


Agama lain tak boleh campur tangan hukum Islam, kata Ramesh Rao Krishnan Naidu

rao1BANGI, Selasa – Dalam pada beberapa pihak bukan beragama Islam, terutama pemimpin parti rasis dan cauvinis DAP serta parti anti-Islam dalam komponen Barisan Nasional seperti MCA, Gerakan, SUPP dan MIC menentang rang undang-undang bagi memartabatkan hukum Allah, ada yang boleh menerimanya.

Individu seperti Ramesh Rao Krishnan Naidu dikenali juga sebagai Ramesh Rao iaitu Presiden Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin (PMSP), memahami tujuan pembentangan usul bagi meminda kuasa Mahkamah Syariah seperti dibawa oleh Ahli Parlimen Marang, Datuk Seri Abdul Hadi Awang di Dewan Rakyat, minggu lalu.

Beliau berkata, penganut agama lain tidak wajar campur tangan dalam undang-undang dan hukum Islam kerana ia dikhaskan kepada umat Islam sahaja.

“Hudud hanya untuk orang Islam dan adalah tidak wajar untuk agama lain masuk campur dalam urusan agama orang lain,” katanya menerusi kenyataan disiarkan dalam Facebook beliau, semalam.

Baginya, undang-undang berkenaan adalah dikhususkan untuk umat Islam dan tiada sebab mengapa pihak lain khususnya yang tiada kaitan mahu masuk campur.

Sehubungan itu, Ramesh Rao berharap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak tetap dengan pendirian dalam memartabatkan agama Islam biarpun ditekan banyak pihak.

Katanya, ketika ini, beberapa pemimpin parti komponen menyuarakan keinginan meletakkan jawatan sebagai menteri dalam Kabinet sekiranya rang undang-undang persendirian yang bertujuan meminda kuasa Mahkamah Syariah diluluskan di Dewan Rakyat.

“Minta Najib jangan tunduk dengan ugutan MCA dan Gerakan. Banyak lagi yang lebih relevan dalam kalangan parti komponen sedia berkhidmat jika diberi peluang,” katanya.

Anonymous said...

KHALID SAMAD NI SEMBANG JE LEBIH!!!

Huh!!! Kalau dia bercakap, bagai nak roboh penyas dibuatnya. Kalau dalam dewan atau pun dalam bangunan, jangan kata pentas. Bumbung bangunan pun boleh runtuh kalau dia bercakap.

Itu la perangai haramjadah yang dimiliki oleh Si Khalid Samad ni. Dia memang cukup pandai bercakap. Mungkin sebab itu dia dipilih menjadi Pengarah Komunikasi parti KUALI Si Mat Sabu tu.

Tapi malangnya, setakat itu je la kemampuan yang dia boleh buat. Kalau nak diikutkan, bercakap ni semua orang boleh. Suruh budak sekolah tadika umur 5 hingga 6 tahun tahun pun pandai.

Kalau sebelum ini, dalam satu kenyataan, Si Khalid Samad tu beria - ia mendabik dada mengatakan bahawa parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu tak gentar nak hadapi pihak lawan.

Walaupun pertandingan 3 Penjuru bagi Pilihan Raya Kecil Parlimen Sungai Besar itu bakal menjadi kenyataan, Si Khalid Samad tu tetap optimis bahawa partinya akan mendapat kemenangan.

Pengarah Komunikasi parti KUALI Si Mat Sabu tu kata, parti itu akan meletakkan calon sesuai untuk memberikan alternatif lebih baik kerana pengundi Melayu mungkin tidak mahu mengundi BN atau PAS.
“Sebab itu, kita letakkan calon supaya beri satu alternatif yang lebih baik dan meyakinkan kepada pengundi kerana kami melihat undi Melayu belum tentu kekal pada BN.
“Kita juga yakin undi Melayu takkan pergi kepada PAS kerana mereka juga seperti BN, sebaliknya undi berkenaan pergi kepada AMANAH atau Pakatan Harapan,” katanya kepada Sinar Harian.
Malah Khalid juga berkata, dia yakin pertembungan tiga penjuru merupakan perkara yang pasti akan berlaku dalam PRK di Sungai Besar walaupun tanpa AMANAH bertanding di situ.
“AMANAH sejak kelahirannya sudah tahu soal tiga penjuru ini kemungkinan dan masalah timbul apabila PAS mempunyai satu sikap keras kerana tak mahu bekerjasama. Kalau AMANAH tak ada, tiga penjuru tetap akan berlaku sama ada dengan BN, PAS, DAP atau PKR,” katanya.
Tak kisah la sama ada Si Khalid Samad tu yakin atau tidak dengan parti dia untuk mencapai kemenangan. Pokok pangkalnya sekarang ni, bertanding dulu. Jangan setakat berkokok diluar gelanggang.

Apa yang perlu dilakukan oleh parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu pada ketika ini ialah mengumumkan nama calon yang akan mewakili parti mereka dan Pakatan Haprak tu dalam Pilihan Raya Kecil tersebut. Bukan setakat 'BERCAKAP' je macam orang hilang akal!!!

Semut Hitam at Selasa, Mei 31, 2016

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Saya tunggu hari tu pondan jangan cakap orang tak boleh jawab!!!

Hanya orang bodoh dan bangang je tak boleh jawab bukti bodoh dan bahlol seperti tu!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

En Anonymous,

Pakai laman web yang ada kredibiliti lah sikit.

Bukti satu,

ISMA yang bengap tu kata dalam Perlembagaan DAP ada disebut Demokrasi Sekular. Becanggah dengan perkara tiga perlembagaan negara berkenaan Islam

Encik ni dan bangsat sangat ke memfitnah sampai tak semak perlembagaan negara??? Islam sebagai agama rasmi dalam perkara sebelas bukan perkara tiga BAHLOLLLL!!! Bila pula perlembagaan kata Islam mencakupi cara hidup???

Encik ni TAK ADA OTAK ke tak boleh fikir mana betul mana salah kalau tak pun semak baliklah!!!

Yang jahil,

Nobody

E

Anonymous said...

Takkan nak pakai hujah malaysiawaves kot

Anonymous said...

En. Anonymous,

Bukti dua

Prinsip sosialis sekular. Di atas dikatakan Demokrasi sekular!!!

Sekarang sosialis sekular!!!

Sebelum ni sosialis evangelis Ekstremis!!!

Encik tanya betul-betul diri sendiri, Encik tak rasa bodoh ke kena diBAHLOLKAN semacam tu???

Patutlah tanah kampung-kampung Melayu kerajaan berani rampas macam tu je, sebab ramai yang tongong macam Encik!!!

Suruh ISMA masuk blog ni jawab, perlembagaan UMNO, MCA, MIC Gerakan malahan AKP Turki yang Islamis pun Demokrasi sekular BANGANG!!!

Adakah sebab tu diorang anti Islam BAHLOLLLL!!!

Yang masih jahil,

Nobody

Anonymous said...

En. Anonymous,

Bukti tiga.

Tahu tak penafsiran Hudud tu oleh siapa??? Ulama-ulama PAS, bukan lengkap pun!!!!

Yang mustahak, kalau betul hudud PAS tu hudud Allah, kenapa PAS sendiri yang pinda hudud tu???

Membuat pindaan ajaran agama bukan mempermainkan ajaran Islam ke??? Kalau macam tu itulah Ulama yang sebenarnya anti Islam!!!

Tak payah nak membodohkan dirilah!!!

Yang masih jahil,

Nobody

Unknown said...

saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK

Anonymous said...

En. Anomymous,

RUU tu tak payah ganggu, Haji Hadi pondan si penipu tu minta tangguh!!!

Encik ni, jangan jadi bengonglah, mempermainkan agama!!! Apa kaitan RUU tu dengan Islam???

Bagi dalil, nas, ayat al-Quran, hadis dan sebagainya yang memberi gambaran pindaan akta 355 tu selari dengan Islam????

Tukar nama lah, Parti Mengaku Islam satu ayat Quran pun tak boleh petik Se Tanah Melayu!!!

Yang anti orang mempermainkan agama,

Nobody

Anonymous said...

En. Anonymous,

Bukti 5.

Negara Islam. Encik sebut dalam al-Quran atu perkataan pun yang kata negara Islam???

Apasal, Malaysia negara Islam masuk Syurga Thailand negara kafil masuk neraka ke???

Encik kata Negara Islam apa NAS, Dalil, beritahu???

Dari satu sudut, DAP betul!!! Encik ni terlalu bodohlah, propaganda pun tak boleh bezakan!!!

Yang anti diperbodohkan,

Nobody

Anonymous said...

En. Anonymous,

Bukti 6

DAP je ke menentang??? Bagi bukti, nanti saya bagi bukti pihak-pihak lain yang sebenarnya menentang!!!

Yang bengang kepada orang yang bangang dan tak serik-serik memfitnah,

Nobody

Nobody said...

En. Anonymous,

DAP menganggap Islam seharusnya terhad kepada amalan peribadi. Habis UMNo, Ikatan dan lain-lain itu apa dia???

Sebab anggapan jadi anti-Islam ke???

Beri saya satu bukti DAP bunuh orang Islam???

UMNO ada, Memali tu apa dia???

UMNO lah anti-Islam macam tu!!!

Yang anti tuduhan palsu dan fitnah,

Nobody

Nobody said...

En. Anonymous,

Cukuplah jangan membangangkan diri. Tak cukup-cukup ke ditipu. Tak cukup-cukup ke tolong menyebarkan fitnah!!!

Tapi kalau rasa berani sangat, hari Sabtu ni cakap pulul berapa. Dalam blog ni kita berhujah.

Yang jahil tetapi berani,

Nobody

IBU TUTI TKI SINGAPUR said...

saya AHMAD SANI posisi sekarang di malaysia
bekerja sebagai BURU BANGUNAN gaji tidak seberapa
setiap gajian selalu mengirimkan orang tua
sebenarnya pengen pulang tapi gak punya uang
sempat saya putus asah dan secara kebetulan
saya buka FB ada seseorng berkomentar
tentang AKI NAWE katanya perna di bantu
melalui jalan togel saya coba2 menghubungi
karna di malaysia ada pemasangan
jadi saya memberanikan diri karna sudah bingun
saya minta angka sama AKI NAWE
angka yang di berikan 6D TOTO tembus 100%
terima kasih banyak AKI
kemarin saya bingun syukur sekarang sudah senang
rencana bulan depan mau pulang untuk buka usaha
bagi penggemar togel ingin merasakan kemenangan
terutama yang punya masalah hutang lama belum lunas
jangan putus asah HUBUNGI AKI NAWE 085-218-379-259
tak ada salahnya anda coba
karna prediksi AKI tidak perna meleset
saya jamin AKI NAWE tidak akan mengecewakan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails