Monday, July 05, 2021

RM600 juta, nasib baik ada agama. Wajib tolak parti anti agama!

 

RM600 juta bantuan telah disalur agensi agama

PEKAN: Bantuan dalam pelbagai bentuk bernilai lebih RM600 juta telah disalurkan menerusi agensi agama Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), kepada golongan yang memerlukan sehingga Jun.

Menterinya Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri berkata, sumbangan berkenaan disalurkan menerusi agensi antaranya Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (YADIM), Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia (YaPEIM), Yayasan Waqaf Malaysia dan Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan.

“Usaha membantu mana-mana pihak yang memerlukan masih diteruskan, kita berterima kasih kepada pelbagai pihak yang turut sama menghulurkan sumbangan kepada golongan berkenaan,” katanya kepada Bernama.

Beliau berkata demikian selepas penyampaian replika cek pembinaan Masjid Kampung Sungai Isap 2, Kuantan kepada Pengarah Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) Datuk Dr Zulkifle Ali, di sini hari ini.

Selain wang tunai, agihan bantuan turut diberikan menerusi dana perniagaan, latihan kemahiran dan wakaf kesihatan.

Sementara itu beliau berkata, inisiatif Gerobok Rezeki atau bank makanan, mendapat sambutan yang baik daripada pihak syarikat mahupun individu perseorangan yang turut sama menyumbang. – BERNAMA

Komen Weblog Ibnu HasyimRM600 juta bantuan telah disalur agensi agama. Al-hamdulillah, nasib baik ada agama Islam, penyelamat manusia. Kalau undi parti yang anti Islam macam DAP dapat apa? 

Rakyatnya sendiri, penarik-penarik beca Pulau Pinang pun tidak dilayan sewajarnya. Apalagi rakyat Melayu bumiputera, masaalah busuk tahi babi pun tak mampu nak selesai. Masalah nelayan, pekerja India miskin pelabuhan tiada kerja, petani-petani Melayu Islam, apek lanca dan lain-lain. Porrah DAP!

3 comments:

Anonymous said...

Ultra'Man Melayu mungkin muncul buat comeback jadi 'Champion Melayu' semula.. Walaun 'Ultra'man Melayu tak sabar nak guling guling atas jalan raya.

"Hey Kersani Mengalirlah Di Kau"
"Menjadi Raksa Mengisi Belikat PunggungKu"
Agar Aku Bisa Berdiri, Bagai kan Laksmana Melayu"

Itu lah lirik lagu "Mentera Semerah Padi" memberi semangat Melayu dan di sulami lirik "Mentera Beradu" mennyindir musuh dalam selimut dan memberi makna pada lirik Mentera Semerah Padi. Kolaborasi 2 lagu yang mendalam warna dan makna. Terbaik makna lirik lagu ini.

Syukur semangat Pejuang Mat Kilau bersinar kembali du bumi bertuah negeri Pahang Darul Makmur. Semangat Mat Kilau tidak lagi bersenjatakan keris tombak bedil dan parang panjang. Semangat Mat Kilau akan diwarisi oleh anak cucu Pahang Mat Kilau dengan akal dan otak yang cerdas. Pintar mengunakan fikiran yang cerdas tipu muslihat musuh. Habis segala 'musang - musang' tumbang di bumi Pahang.

Kita tunggu respond Tun Mahathir dan Brother Anwar Bin Ibrahim isu tanah musang king ini. Apa reaksi kedua dua musang dalam reban ayam ini..!?

Adun DAP, Chow Yu Hui makin melampau menuduh pihak berkuasa tidak mematuhi perintah mahkamah apabila menghalang penceroboh haram memasuki kebun durian di Raub, Pahang.

Walhal, secara dasarnya, Pengerusi PEMBELA, Haji Aminuddin Yahaya menegaskan, tanah yang diceroboh itu adalah milik kerajaan dan para penceroboh telah mengaut hasil jutaan selama berpuluh tahun.

“Dakwaan ini sungguh ironi dan tidak malu. Mengapakah mereka marah sangat apabila pihak penguatkuasa kerajaan masuk tanah kerajaan?,” soalnya.

Terdahulu, dalam satu video tular, Chow Yu Hui mendakwa, apa yang dilakukan penguat kuasa terhadap pekebun adalah salah kerana mereka mempunyai perintah mahkamah.

Chow mendakwa, beliau akan meminta nasihat pasukan undang-undang untuk langkah selanjutnya.

Pengerusi Pembela Haji Aminuddin menyokong usaha Jabatan Perhutanan Negeri Pahang menjalankan operasi penguatkuasaan di Hutan Simpan Kekal (HSK) Batu Talam, Raub, Pahang.

Kita tunggu reaction dan action dri ultra'man Melayu@Tun Mahathir dan Brother Anwar Bin Ibrahim. Apakah Ultra'man ini hendak comeback sambil 'acah acah power' sokong tindakan kerajaan atau nak sokong tuan depa.

Darah pejuang Mat Kilau kembali di bumi Pahang Darul Makmur. Masa untuk anak Melayu menyerap semangat pejuang Mat Kilau.

Tak tahu lah ultra'man ini masih bole terbang tinggi lagi atau kepak dah lusui..

"Kuhunuskan keris musuh ada pistol"
"Tradisi kekalkan adaptasi harus betul"
"Tujuh baris keramat tujuh garis penamat"
"Baik berpada biar jahat asal selamat"
"Menang dengan otak tak mesti dengan pedang"
"Bangau dah pulang suara sumbang"
"Ramai saudaraku yang baik telah dipijak"

Tinggalkan lah semangat dan darah bumi Kerala yang hanya bayang bayang silau dihujung kaca tak berharga itu. Tak tahu lah ultra'man ini masih bole terbang tinggi lagi atau kepak dah lusui..

#haahhtepokkk

Anonymous said...

Habis buat apa duit banyak dikumpul kalau tak tolong rakyat…

Anonymous said...

Kalau undi parti yang anti Islam macam DA-Pigs dapat apa?

Rakyat hanya dapat menelan kahak sendiri sahaja setelah pelbagai janji dalam menipufesto Pee H pimpinan abang besar roket kafir harbi telah menjadi air kencing yang sangat hancing.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails