Saturday, July 10, 2021

'Bukti, puak RBA adalah puak otak terencat" Bodoh berlapis-lapis.

 

Berlapis-lapis.. gambar hiasan

Komen Atas Komen..

Atas tajuk: Balaci DAP Jawap? Ini kita siarkan.."Kes LGE ditud...


1 comment:

Anonymous said...

Kita merasa kasihan melihat puak RBA ternakan puak kafir harbi roket cuba berlagak pandai untuk menegakkan benang basah untuk membela tuan kafir harbi mereka tetapi malangnya mereka kelihatan semakin bodoh.

Kes abang besar roket sedang dibicarakan di mahkamah yang bererti pendakwa raya mempunyai bukti-bukti kukuh dan sebilangan saksi @ prima facie yang cikup untuk mendakwa abang besar roket di mahkamah.

Jika kes abang besar roket tidak mempunyai prima facie, sudah lama kes ini digugurkan oleh mahkamah. Faktanya kes ini masih dibicarakan di mahkamah. Mungkin perbicaraan terpaksa ditangguhkan ke tarikh lain kerana wabak covid.

Puak RBA mendesak kita menunjukkan bukti. Ini jelas menunjukkan puak RBA buta, pekak dan dungu @ tolol kerana
puak RBA tidak berhak mencelah dalam perbicaraan ini kerana mereka tidak mempunyai sebarang kepentingan dalam kes ini maka mereka tidak berhak mendesak pendakwa raya menyerahkan bukti kepada puak RBA.

Dengan mendesak kita menunjukkan bukti, puak RBA adalah puak otak terencat @ cacat kerana kita bukan pendakwa raya. Bolehlah diibaratkan puak RBA membawa kereta rosak kepada doktor pakar pembedahan untuk dibaiki. Kerja RBA bodoh berlapis-lapis.

18 comments:

Anonymous said...

Patutlah abam ngam sangat dgn eng guan. Ada prima facie rupanya. Sama juga ngan zahid dan najib. Ada prima facie. Patutlah zahid dan najib nak sangat kolaborasi dgn eng guan dan abam. Sekapal mereka. Masing2 ada masalah.

Anonymous said...

Indonesia Lebih Baik Tidak Miliki Rakyat Jahil. Tapi walaun Malaysia dan pemimpin pembangang disini memang sangat jahil.

Lihat senarai video video dibawah sana nanti wahai walaun sklian. Bukan sembang kari..!!

Boleh di kata kan rakyat Indonesia lebih matang dari rakyat Malaysia. Nah lihat video sosial experiment ini betapa rakyat Indonesia 'salut' negara Malaysia.

https://youtu.be/tgm5F8Bjy4o

https://youtu.be/tUry70SWjDU

Ada kah kerana Indonesia sering di timpa bencana asap gunung berapi, gempa bumi dan juga Tsunami menyebabkan rakyat mereka lebih reda dan akur kepada musibah dari Tuhan?

Link link betapa rakyat Indonesia mengagumi sekolah hospital di Malaysia malah nasi lemak khas Malaysia digemari rakyat Indonesia. Nikmat apa lagi yang kau cuba dustakan.

https://youtu.be/vmgaTBEhdYE

https://youtu.be/EpEX8-7tGSY

https://youtu.be/bexwpcb0aS4

https://youtu.be/yTU97r9fffY

Ketika mula berita pesawat Air Asia milik Indonesia di ketahui hilang dan tidak dapat di kesan, kenyataan awal telah keluar dari Pegawai agensi tertentu dan juga pegawai pegawai terbabit.

Ketika itu belum ada press statement lagi dari Presiden Jokowi, namun rakyat nya tidak mudah melenting dan melatah.

Tetapi belum apa apa lagi di Malaysia sudah menyebut nama PM DS Najib sehingga di satu akaun FB dalam komen status itu seorang rakyat Indonesia mentertawa kan.

Facebooker Malaysia dengan berkata "pesawat itu milik kami, kenapa nama Najib pula yang kamu sebut ?" sambil itu di printscreen nya status yang ada komen yang jadi bahan ketawa rakyat Indonesia itu.

Nah Lagi link rakyat Indonesia terkejut kos rawatan di Malaysia.. Walaun dan Pemimpin pembangang sklian Malaysia. Lihat video ini yaa bukan sembang kari..!!

https://youtu.be/Dj6wfqq3Ljk

Dari komen ini sudah cukup mengambar kan betapa rakyat Malaysia terlalu ghairah berpolitik. Sudah peringkat ketagih dan Najib Centric. Apa pun semua salah Najib.

Dalam hal kapal selam dan pesawat hilang ini terlihat rakyat Indonesia bersatu , tetapi lain pula jadi nya di Malaysia. Kapal selam tak boleh menyelam semua dilekehkan.

Mantan Menteri Pertahanan Mat Sabu dedahkan kekukurangan pertahanan negara di parlimen untuk tujuan siapa.!? Adakah utk beritahu Singapura..!?

Semua dipolitikkan cuba diremeh dan rendah rendahkan terutama dari barua pemimpin Melayu parti PKR PAN PejWang yang bertuankan DAP@LeeKwanYew.

Sebab "My enemy at the gate" tidak suka menceritakan kisah yang baik baik tentang Malaysia pada rakyat negara ini. Spinn selagi boleh sebab meminjam tag line barua nya 'Malaysia Boleh' Boleh Spinn..!!

Mungkin kerana ketua pembangkang ketagih sebut nama UMNO pada setiap hal diri nya termasuk hal kemaluan nya, maka pengikut pun terikut ikut apa sahaja diratib sebut nama Najib .

https://youtu.be/ioAhE708YW4

Dalam hal pesawat hilang ini terlihat rakyat Indonesia bersatu , tetapi lain pula jadi nya di Malaysia yang jadi barua DAP di penghujung usia apa saja musibah timpa negara semua salah najib..!!

Ayoh pengundi Melayu bersatu menentang musuh dalam selimut dan kita serang Singapura mengunakan strategi 'hatred' dan cara memperleceh dan memperlekeh (lihat laman reformasi blogger) yang mereka gunakan di sini.

Fahamkan cara DAP dan barua DAP@ LeeKwanYew buat serangan 'hatred', 'memperlekeh' sambil 'membatu api' cara yang mereka lakukan.

#baruaDAPadalahambaLeeKwanYewjuga

Anonymous said...

Dulu ekonomi Indonesia dibelakang Malaysia.

Skrg dah hampir sama.

Betullah anon 840 kata rakyat Indon lebih matang. MEREKA AKAN TUKAR PEMIMPIN LEMAH ATAU YG MENYELEWENG.


Indon kat negara ni pun dah kurang. Yg tinggal kat sini banyak bangla/burma sj.

Klau ada kat negara ni pun Indon kerja dah hebat skt. Tak ada yg kerja buruh kasar. Klau dlm projek pembinaan paling teruk pun kerja cat yg mudah sj.

Dlm negara ni. Masalahnya banyak Melayu bodoh masih sayang dan bergeng PEMIMPIN MELAYU YG DAH PERINTAH 60 TAHUN TAPI TANAH HAK MIK MELAYU BERKURANGAN.

Melayu ramai merempit.

Melayu ramai dadah

Melayu ramai miskin

Melayu ramai belajar timggi x da kerja

Banyak lagi.. sedangkan ramai pemimpin MELAYU mewahkaya raya dan ada yg bini ramai

So PRU nanti, tinggalkan Melayu bodoh dan join Melayu cerdik undi PH banyak2. Supaya katak lompat tak bleh ambil peluang. Bagi PH 1 penggal perintah untuk buktikan yg pemimpin PH tak kaya raya dan pentingkan rakyat.

Anonymous said...

Pilih ph, lagi cepat hilang hak melayu. Eng guan ada prima facie. Zahid pun ada prima facie. Najib pun ada prima facie. Patutlah mereka nak buat kolaborasi. Masing2 ada personal problem. Abam jadi pemudah cara.

Anonymous said...

Kluster mahkamah ?

Anonymous said...

Ha ha seronok sangat prima facie tu.

Faham ke amende? Pendakwa bru ada bukti mencukupi/sufficient. Nanti pihak pembela lawan la. Bukti pun si dunia ni bleh buat. Rakyat dah faham.

Masing2 ada peoblem itu mereka hadap la. Rakyat yg ada otak boleh beza.

LGE pernah dipenjara berjuang utk rakyat. Negeri maju bersih dan selesa. Melayu tak da kebuluran pun di Penang. Cina, India atau Melayu klau duduk tanah haram semua kena halau serupa sj. Masjid x politik. Ustaz b end atau ph mana pun bleh ceramah. Lagipun dia perintah bersama PH.

Yg sorang lagi tak pernah masuk penjara walaupun kunun berjuang utk Melayu tapi hidup dlmn keadaan mewah. Dan partinya perintah Tanah Hak Milik Melayu menghilang. Melayu faham2 le duduk level mana!!!

Klau pru nanti LGE ni
mcm DSAI(walau mcm2 prima facie yg korang seronok tu) juga, orang akan sokong lagi. Majority rakyat dah pilih PH pru lepas utk perintah negara walaupun pemimpinnya banyak pernah dipenjarakan.

Dah rasa tak layak geng penipu dan parti Islam extreme utk perintah negara.

Anonymous said...

Pilih aje pas. Setakat ini terjamin bersih. Takde prima facie pun.

Anonymous said...

Dulu awal najib jadi pm, abam sibuk promote mp umno lompat parti masuk pkr spy abam boleh jadi pm. Tak de sorang umno yg lompat. Kempunan abam. Hari ini abam ajak zahid dan najib, dan ahmad selan lompat parti. Cobaan kesekian kali utk abam jadi pm. Tapi sebelum itu anak murid abam jemin lompat parti, kempunan abam lagi sebab jemin bawa sekali dgn kuncu2nya. Guru ajar anak murid jahat sekarang makan diri. Skrg abam bangun bina kekuatan dgn geng mahkamahnya. Rakyat patut segera tolak sebab pimpinannya oleh pemimpin yg kotor. Master of mini zionist pun ada daftar dgn mahkamah. Semuanya teruk. Tapi seperti biasa, abam pandai buat org terpukau dgn pidatonya. Skrg pidatonya masuk telinga kanan keluar telinga kiri. Org dah banyak kali kena tipu. Institusi raja pun abam nak game.

Anonymous said...

Lawak.

Bersih prima facie bukan pilihan utama. Org kampung yg tak berapa cerdik atau nak duduk dgn bangsanya sj bleh la pilih. Duduk dlm negeri kotor dgn air minum ada warna. Negeri kunun banyak hasil bumi tapi banyak rakyat cari rezeki kat negeri lain.

Kena ada juga kebijaksanaan, kesederhanaan, tunjuk tauladan baik, tak banyak bini, tak bermewah dll. Jgn risau, prima facie(tambah2 klau negara banyak rasuah) bertimbun pun org akan pilih juga.

Anonymous said...

Setakat ni pas bersih. Yg bengong jer tak tahu erti bersih. Macam abam, bersih tu spt wak jahit, najib dan eng guan.

Anonymous said...

Nak banding mewah dan banyak bini tak daftar itu kena tanya abam. Abam bijak hal2 mcm ni.

Anonymous said...

gang yh dah berusia 60 tahun ke atas dah ramai berambos keluar dari UMNO / BN.!!

Anonymous said...

Persoalan-persoalan yang perlu difikirkan oleh kaum Melayu Islam sebelum mengundi dalam PRU15 supaya hak kaum Melayu dilindungi untuk menjamin survival kaum Melayu Islam :

(1) Bukankah pada September 2019, kerajaan PH telah memberikan geran pendudukan kekal kepada 123 orang penduduk berbangsa Cina yang menduduki Tanah Rizab Melayu di Sekinchan ? Jika ia melibatkan tanah rizab Melayu, bukankah ini bererti kerajaan PH tidak menghormati hak kaum Melayu Islam yang terdapat dalam Perlembagaan Malaysia ? Bukankah tindakan ini merupakan satu bentuk 'rompakan' pihak berkuasa ke atas hak kaum Melayu ?

(2) Bukankah kerajaan PH tidak mahu campur tangan dalam aktiviti penghalauan, perobohan dan pemusnahan di Kampung Melayu Puncak Kundang, Rawang ??? Bukankah ini bererti kerajaan PH tidak mahu membela nasib kaum Melayu Islam ?

(3) Bukankah kerajaan PH yang telah merobohkan rumah atau kampung Melayu di Paya Jaras dll ? Mengapa rumah dan kampung Melayu dijadikan sasaran untuk dimusnahkan oleh kerajaan PH ?

(4) Mengapa kerajaan PH membiarkan rumah dijual pada harga yang sangat tinggi sehinggakan rakyat terutamanya kaum Melayu tidak mampu membeli rumah tersebut ? Bukankah ini menunjukkan kerajaan PH hanya menjaga kepentingan orang asing sahaja seperti rakyat China Komunis ?

(5) Bukankah majoriti ahli dan pemimpin DAP terdiri dari kaum cina sahaja dan segelintir ahlinya terdiri dari orang Melayu (liberal?) ? Bukankah hampir semua pemimpin Melayu kalah dalam pengundian pemilihan pucuk pimpinan DAP ? Bukankah ini menunjukkan DAP adalah parti rasis terhadap kaum Melayu ???

(6) Bukankah kerajaan PH telah berusaha untuk menerima dan mengguna pakai ICERD , Rome Statute dll di Malaysia sedangkan ICERD dan Rome Statute dll boleh digunakan untuk menghapuskan haj Islam dan hak umat Islam dan hak kaum Melayu ? Bukankah sikap kerajaan PH ini mencerminkan dasar Malaysian Malaysia DAP ?

(7) Bukankah ahli bomba Adib telah dibunuh di waktu kerajaan PH berkuasa dan hak Adib untuk mendapatkan keadilan telah dinafikan oleh kerajaan PH apabila AG didakwa membuat keputusan konon Adib tidak dibunuh sebelum mahkamah membuat keputusan Adib dibunuh ? Bukankah ini bererti kerajaan PH telah menghina kedaulatan undang-undang dan mahkamah ? Bagaimana pula kes bunuh
Syed Muhammad Danial ???

(8) Bukankah DAP didakwa mempunyai pengaruh dominan ke atas PH dan DAP juga didakwa bersikap rasis dan didakwa bersikap anti-Islam oleh pelbagai pihak ? Bukankah ini bererti agama Islam dan kaum Melayu Islam berada dalam bahaya jika PH memerintah negara dalam jangka masa panjang ?

Sebagai contoh:

DAP Hina Islam, Kenapa Pakatan Diam? – Ridhuan Tee

https://www.mynewshub.tv/utama-sensasi/dap-hina-islam-kenapa-pakatan-diam-ridhuan-tee/

(9) Bukankah tindakan PH membuat pelbagai persepsi negatif terhadap kerajaan PN yang sedang sibuk mengawal wabak covid-19 dan membantu rakyat telah menyebabkan rakyat membenci kerajaan, negara asing memandang rendah kepada Malaysia dan ekonomi merundum dan negara Malaysia menjadi tidak stabil ??

(10) Dll

Oleh sebab itu , kaum Melayu Islam perlu menyokong dan mengundi pemimpin-pemimpin Melayu Islam yang mempunyai integriti untuk menjamin hak kaum Melayu Islam dan survival @ kemandirian kaum Melayu Islam dan menolak pemimpin-pemimpin kafir dan pemimpin-pemimpin liberal dalam PRU yang akan datang.

Anonymous said...

Lim Guan Eng pernah dipenjarakan oleh mahkamah pada tahun 1998 bukan kerana mempertahankan maruah seorang gadis Melayu Islam tetapi atas kesalahan mencetak dan mengedarkan berita palsu di bawah Akta Akhbar dan Penerbitan 1984 dan Akta Hasutan 1948.

Hukuman itu dijatuhkan oleh Mahkamah Rayuan dan ketika itu negara ditadbir di bawah Tun Dr Mahathir Mohamad.

Sumber:

https://malaysiagazette.com/2019/01/23/guan-eng-dipenjarakan-bukan-pertahankan-gadis-melayu/

Jika puak RBA mahu sembang lebat babi pun boleh terbang untuk kencing rakyat, agak-agaklah sebab majoriti rakyat telah sedar mereka telah dikencing hancing dengan pelbagai janji palsu oleh PH.

Anonymous said...

Ha ha anon 1155.

"gang yh dah berusia 60 tahun ke atas dah ramai berambos keluar dari UMNO / BN.!!"

Tak faham ke?????

Keluar pun yg tinggal dlm tu semua dr baka busuk juga. Tak guna.

SISTEM dlm amano/b end tu dah ROSAK SEPENUHNYA. Budaya2 jijik menebal:

1.Rasuah politik,
2.kemewahan makan comission
3.Pijak kepala orang lain untuk naik.
4.kaya anak bini.
5.Kroni yg selalu ikut belakang tumpang kaya raya.
6.Hidup Melayu tapi join bangsa lain menjarah harta.
7.SOMBONG
8.suka buat lawak hina orang
9.Buat undang2 sendiri langgar.
10. Hutamg x bayar/lambat. Semua hutang juta.

Itu dan banyak lagi kejahatan dah jadi darah daging dr atas sampai ke level cawangan. Penyokong pula ramai ketagih kain batik dan beras araupun dibodohkan dengan suit

Mungkin ada pemimpin baik dan Pemimpin muda akan naik. Kemudian mereka mula dilayan mcm raja. Akan ada kaki penipu berkawan untuk kutip kekayaan dan pemimpin baik akan hanyut juga. Sistem out.

60 tahun lagi si miskin akan terus miskin dan lebih malang yg sedrhana jadi geng miskin pula. Dah 60 tahun dah. SISTEM tu dah tua sangat dah.


Ulang sekali lagi. SISTEM mereka dah rosak. Klau nak berubah kena tukar semua skli dr atas sampai ke perungkat cawangan. Parti tu patut tutup terus BUANG KE SUNGAI.

Geng parti Islam extreme nak bersahabat juga!!! Emmm...

Anonymous said...

Ingat roket, ingat Malaysian Malaysia yang diperjuangkan oleh puak roket dan barua-barua liberal mereka untuk menghapuskan hak Islam dan haj kaum Melayu Islam.

Anonymous said...

Guna perlembagaan. Jangan guna cara abam, ajak lompat parti. Abam dulu pun buangan umno. Atok pun terbuang dari umno. Meluru abam berjumpa dap sebab nak sangat jadi pm. Dan buat kerjasama dgn atok. Kisah politik abam dah jadi sejarah. Sekarang gaya abam sama seperti sejarah dulu. Retorik dan pidato kosong. Hari ini abam main talipon dengan zahid, ajak kerjasama. Tentulah zahid mahu sebab nanti boleh bebas mahkamah. Tapi rakyat takkan bebas dgn pemimpin yg korup.

Cukuplah permainan abam, zahid, najib, atok dan master mini zionist. Kita buat perubahan besar. Tolak pemimpin korup supaya rakyat bebas dari pimpinan yg bermasalah.

Anonymous said...

Ni mimpi ape nie?

Korang nak buat perubahan besar mende? PARTI ISLAM EXTREME dah ubah bersatu dgn penipu/pelompat utk tubuh kerajaan.

Dah perintah pun. Nak tolak apa lagi. Tak da ke skt SIKIT BELAS KASIHAN kat pemimpin OKT rasuah/salah guna kuasa yg sama wujudkan P eNd? Habis madu sepah dibuang.

Sampai pemimpin amano gaduh sama sendiri skrg.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails