Tuesday, June 02, 2020

Isu Perkauman AS, Henry Golding Marah Ratu Cantik

HENRY Golding (kiri). Samantha Katie James (kanan). FOTO NSTP
Gambar Hendry (kiri) dan Samantha (kanan)

HALAMAN HIBURAN
Henry Golding marah ratu cantik

PELAKON kelahiran Malaysia yang kini berpangkalan di Amerika Syarikat (AS), Henry Golding menempelak tindakan pemenang Miss Universe Malaysia 2017, Samantha Katie James, 25, yang mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman mengenai rusuhan yang sedang berlaku di negara itu.
Henry berkata, kenyataan Samantha itu tidak sensitif selain menyifatkan bekas ratu cantik Malaysia itu kurang memahami keadaan sebenar yang menghimpit masyarakat kulit hitam di AS.
"Biasanya saya cuba bertenang apabila berdepan situasi begini, tapi apabila baca komen anda, ia benar-benar menimbulkan kemarahan saya.
"Anda tidak faham isu yang perlu dihadapi orang kulit hitam dari hari ke hari di AS. Anda perlu dikritik kerana bercakap mengenai isu perkauman seperti itu," katanya.
Henry yang juga pelakon filem Crazy Rich Asians menerusi status di Instagram Stories berkata, kebanyakan orang mungkin tidak memahami apa dilalui golongan itu di AS.
"Namun, satu perkara boleh dilakukan adalah dengan tolong bersuara. Kita perlu menjadikan Malaysia terus maju bermula dengan diri kita sendiri. Sudah tentu saya tak akan berdiam diri dengan kenyataan daripada seorang selebriti 'tak signifikan' di Malaysia. Saya tak akan membiarkan orang lain salah faham apa yang berlaku sebenarnya," katanya.
Terdahulu, Samantha melontarkan komen bahawa mereka yang melakukan rusuhan tidak berjaya mencapai matlamat melalui apa yang disifatkannya sebagai keganasan.
Menurut Samantha, rusuhan dan bantahan masyarakat kulit hitam menandakan golongan kulit putih 'telah menang'.
Dalam kenyataan sama, dia juga berkata masyarakat kulit hitam sepatutnya menerima kelahiran mereka sebagai cabaran.
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Polemik di atas terbahagi 2 cara berfikir.
  1. Cara fikir Henry Golding. 
  2. Cara fikir Samantha Katie James.
Menurut Hendry, Samantha (Cara fikir 2) telah mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman mengenai rusuhan yang sedang berlaku di AS itu. 
Menurut Samantha 'mereka yang melakukan rusuhan tidak berjaya mencapai matlamat melalui apa yang disifatkannya sebagai keganasan.' 
Pada Samantha 'rusuhan dan bantahan masyarakat kulit hitam menandakan golongan kulit putih 'telah menang'.' 
Dia juga berkata 'masyarakat kulit hitam sepatutnya menerima kelahiran mereka sebagai cabaran.'
Itu yang sangat tidak disukai Hendry, padahal, 'satu perkara boleh dilakukan adalah dengan tolong bersuara.', menurut Hendry.
Sebenarnya cara fikir Hendry yang ingin membela kebenaran dan keadilan. Tetapi 'demokrasi ala AS/Israel' yang menghalang kewujudan keamanan di dunia. Melalui demokrasi inilah negara haram Israel tegak 1948, di atas darah dan air mata rakyat Palestin. Bahkan terus melebarkan dengan menjajah dan merampas hak negara-negara lain. Jadi apa nak hairan dengan penindasan ke atas kaum kulit hitam.

Lihat sebelum ini..

1 comment:

Anonymous said...

June 3, 2020 at 5:21 AM
Kesian sama lu.. Masih lagi penjilat juboq tan basuh gian end.
Ya, Teruskan Meroyan.

Memang puak-puak munafik atau anti Islam ada sepanjang zaman..
Ya, kita tahu, masih ada puak anjing kurap jilat juboq gian end meneruskan hasut ganggu..
Tak usah menyamar le, orang kenal mana penjilat juboq kapiaq gian end.
Kesian, Masih jadi barua DAP lgi.

Kesian. Masih lagi mahu ikut hukum rimba. jadi hantu berpuaka. Masih tak tamadun. Jadi peluloq juboq tak basuh, si kulup gian end. barua pecacai yang patut di hukum sula atau rejam kerana pembelot. Mana lagi geng puaka rimba, tulang besi, budak kampung dan babi-babi buta tu..

Bertaubatlah.. tak besar mana dedak babi itu. Miskin keparat sangat ke?? kalau mampuih panggil lah gian end solat.. hii jijik dan kesiannya. hi hi hi
Takde idea.. masih ulang bende sama. Miskin segala.. padanlah jadi barua..
DAP macam cicak penyet, kering, kepala terapit pintu, terkepit. Ekornya luruh jatuh terkodek-kodek. Terkodek itulah suara bunyi bising penjilat,peluluq juboq tak basuh si kulup gian end. hi hi hi . tak malu muka tembok pungkok babi..

Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end..
Mereka bangga disebut macam tu.
Hiiiiiiiii

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails