Tuesday, June 02, 2020

20 Tahun Lalu Mimpi Tawaf Seorang Diri Di Kaabah, Kini Jadi Kenyataan.

20 Tahun Lalu Pria Ini Diramalkan Tawaf Sendirian, Jadi Nyata saat Corona
Mimpi yang ditakwil 20 tahun lalu bahawa dia akan melakukan tawaf di Ka'bah seorang diri, ternyata benar-benar terjadi.
20 Tahun Lalu Mimpi Tawaf Seorang Diri Di Kaabah, Kini Cavid-19 Jadi Kenyataan -mufti Zimbabwe 

Makkah: Bagi sesetengah orang, mimpi hanya terbatas pada bunga tidur, tetapi siapa sangka ada juga impian yang dapat menjadi kenyataan.

Seperti yang dialami oleh seorang lelaki yang mendapati impian tawaf sahaja menjadi kenyataan setelah 20 tahun berlalu. Impian itu menjadi kenyataan oleh seorang rakan ahli majlis fatwa Arab Saudi, Abdul Karim Al-Khudair.

Kisah itu kemudian diceritakan semula oleh Ismail bin Musa Menk atau Ismail Menk, mufti Zimbabwe melalui akaun Twitter pada hari Khamis (28/5/2020).

Al-Khudair menceritakan tentang seorang rakan yang bermimpi berada di Masjid Al-Khaif di Mina. Impian itu dialami 20 tahun yang lalu, sekitar tahun 2000.

Pada masa itu, rakan itu sedang mencari seseorang yang mampu melayani (menafsirkan) impiannya. Dia disampaikan kepada seorang ulama yang mampu membimbing mimpi bernama Shaykh Muhammad Al Rumi.

Al Rumi menafsirkan mimpi itu, dia mengatakan bahawa lelaki itu suatu hari nanti akan melakukan tawaf seorang diri di Ka'bah. Mendengar itu, lelaki itu tidak mempercayainya.

"Bagaimana semua orang boleh menghentikan tawaf hanya untuk saya," kata Mufti Menk meniru kata-kata lelaki itu.
Mimpi tawaf sendirian 20 tahun lalu jadi kenyataan (Twitter/haramaininfo)
Tanpa diduga, wilayah impian menjadi kenyataan. Setelah 20 tahun berlalu, lelaki itu sebenarnya melakukan tawaf bersendirian di sekitar Ka'abah sebanyak 7 kali.

Semasa wabak virus korona co-19, pemerintah Arab Saudi memutuskan untuk menutup Masjidil Haram untuk para jemaah. Lelaki itu berjaya memasuki Masjidil Haram dan melakukan tawaf seorang diri.

Al-Khudair menerusi akaun Twitternya @ ahmedk0025 mengesahkan perkara ini. Dia menjelaskan rakan baiknya dapat tawaf di Masjidil Haram setelah mendapat kebenaran daripada petugas.

"Dia berjalan seorang diri setelah meminta izin dari pihak penganjur. Takdir Allah berada di atas pemikiran mu, jadi berprasangka baiklah dan banyak berdoa kepada Allah. " kata Al-Khudair. (IH)

1 comment:

Unknown said...

Subhannallah... Allah mengangkat darjat orang yg ikhlas menyintai Allah dan Rasul nya dengan sepenuh hati dan pastinya mempunyai akhlak yang baik sesama manusia

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails