Monday, June 01, 2020

Tolong Anjing PH Tersepit. Terlepas, Dia Gigit Kita Balik!

PEDANG SAMURAI: ONE GOOD DEED DESERVES ANOTHER?
Memberi Undi Kepada PH Di PRU14, Ibarat Melepaskan Anjing Tersepit

Belum reda masalah covid19, kini mereka cuba menakut-nakut kan rakyat dengan ingin menukar kerajaan semula.


Apa mereka ingat tukar kerajaan tu macam tukar baju ke. Sekejap nak kerajaan A kemudian B , kemudian A semula. Kerajaan PN terbentuk pun bukan sengaja. Hanya di sebab kan PM dari PH meletak kan jawatan dan MP PH merasa kurang yakin kepada pemerintahan PH, maka mereka ingin kan kerajaan yang baru dan ini telah di persetujui oleh YDPA. 

Rasa hormat kepada Institusi Raja macam dah tak ada, sanggup mereka hina keputusan YDPA yang inginkan kestabilan politik. Perasaan rakyat pula langsung tidak diperdulikan. Kerakusan serakah kuasa lebih diutama. 

22 bulan PH telah diberi peluang oleh rakyat untuk buktikan mereka kerajaan yang boleh diandalkan, namun hampa, gagal bahkan menyusahkan. Hutang negara PH tambah, aset negara PH jual, harta negara PH jarah, perpaduan rakyat berbagai kaum membara tinggal belum membakar aje, ketegangan agama memuncak, semua institusi kerajaan PH hina dengan berbagai cara, hubungan dengan negara luar remuk teruk. 

Seremuknya batang buruk diramas. Perit perih umpama negara dijajah kuasa asing semasa PH perintah. Tak cukup ke PH seksa rakyat yang telah terpedaya memberi mereka kuasa. Seperti memberi makan anjing tersepit, PH gigit tangan yang beri undi dulu.

Apa lagi yang boleh PH beri jaminan kepada rakyat jika PH jadi kerajaan kembali yang boleh menyenangkan rakyat. Kenapa begitu zalimnya hati2 pimpinan PH, sezalim firaun semasa berkuasa.

Rakyat bukan ingin di mua tapi cukup dapat hidup dalam ketenangan yang mereka tak rasakan semasa PH perintah dulu.

Kini kehidupan rakyat di Malaysia sudah cukup baik. Bukan seperti tepung sempret yang ditekan dalam acuan tajam hujungnya.
Tolong jangan siksa kami dengan permainan politik tengik kamu.

Johorborn
9 Syawal 1441H

MR:  Anjing yang menggigit kini tersepit pula.. nak lepas?

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Biar dia mampus..

(https://mindarakyat.blogspot.com/2020/06/memberi-undi-kepada-ph-di-pru14-ibarat.html)

3 comments:

Anonymous said...

Jika kita menolong anjing Pakatan Hancing yang tersepit, anjing itu bukan setakat gigit kaki kita bahkan virus anjing gila pada anjing tersebut boleh menjangkiti kita pula.

Kita manusia normal perlu menjauhi anjing tersebut kerana ia suka memancutkan kencing sambil angkat kaki sebelah ke arah kita. Hancing dan najis berat !

Biarkan anjing kurap menyalak bukit, bukit tidak runtuh anjing pula yang sawan babi.

Ha ha ha ha ha ha ha

Anonymous said...

Hati yang hitam berkarat adalah kepunyaan puak munafik liberal yang menjadi khadam parti kafir Harbi DA-Pigs yang telah menghina Islam dan menafikan hak umat Islam.

Puak munafik liberal hanya berdiam diri seperti syaitan bisu @ pasu setiap kali DA-Pigs menghina Islam dan umat Islam.

Dan sekarang puak munafik liberal sibuk membela arak dan menuntut sekolah tahfiz ditutup. Ini membuktikan puak liberal setaraf dengan parti komunis Malaya.

Anonymous said...

UNTUK PH, ANUWAR dan MADEY

Rasulullah pernah ditanya tentang mereka yang meminta untuk memegang kepimpinan lalu Rasulullah bersabda:

“Kami tidak memberikan kepimpinan kepada mereka yang memintanya, dan bukan pada mereka yang tergila-gilakan jawatan kepimpinan.” (Sahih al-Bukhari, no: 7149)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails