Saturday, June 06, 2020

Kisah Lapor Polis, L/Guan Eng&Gari...

BERIKUTAN pendedahan surat Tommy Thomas kepada Lim Guan Eng bertarikh 14 Jun 2019 yang tular di media sosial, Pemuda PAS percaya bahawa wujudnya penyalahgunaan kuasa oleh Lim Guan Eng selaku bekas Menteri Kewangan, atas kapasiti jawatannya pada ketika itu, cuba mencampuri urusan siasatan dan mempengaruhi Jabatan Peguam Negara dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dalam menyahbekukan akaun seorang taikun hartanah.

Oleh itu, Pemuda PAS Malaysia mengarahkan semua Pemuda PAS di peringkat Kawasan dan Negeri untuk membuat laporan polis dan laporan SPRM ke atas Lim Guan Eng.
Kami percaya bahawa perkara ini haruslah disiasat dengan seadil-adilnya, dan didakwa sekiranya terbukti ada unsur jenayah kolar putih berlaku dalam kes ini.
Pemuda PAS percaya pendedahan ini adalah suatu yang amat mengejutkan dan berkemungkinan akan membuka kepada lebih banyak skandal dan rasuah yang dilakukan di zaman pentadbiran Pakatan Harapan.
Kita harapkan agar suatu penyiasatan yang tegas dilakukan berikutan pendedahan ini.
IR. KHAIRIL NIZAM KHIRUDDIN
Ketua
Dewan Pemuda PAS Malaysia – HARAKAHDAILY 5/6/2020
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Begini kira-kira, surat Guan Eng kepada Tommy arah lepas akaun taikun hartanah tular
Sebuah akaun Facebook Peniup Wisel Siber telah memuatnaik bukti menunjukkan ada campur tangan Lim Guan Eng dalam keputusan Peguam Negara Tommy Thomas melepaskan akaun seorang ahli perniagaan yang dibekukan.

Surat yang dimuatnaik tersebut ialah dari Peguam Negara, Tommy Thomas kepada Menteri Kewangan, Lim Guan Eng dengan tajuk “Application to Release The Frozen Accounts of YBhg. Tan Sri Dato’ Lim Soon Peng, Founder of the Malaysia Entrepreneurs Foundation”.
Surat pemakluman tersebut menunjukkan ada permintaan dari Lim Guan Eng pada 31 Mei 2019 untuk Pejabat Peguam Negara menarik balik pembekuan akaun ahli perniagaan tersebut.

Peniup Wisel Siber dikesan menampal pautan akaunnya dalam beberapa akuan facebook milik aktivis media sosial pro Kerajaan.
Dalam beliau memuat naik surat tersebut bersama tulisan “Apa khabar Lim Guan Eng dan Tommy Thommas , inilah bukti salah guna kuasa Lim Guan Eng yang cuba disembunyikan pejabat peguam negara.”

Portal Free Malaysia Today sebelum ini mendedahkan ada campur tangan Lim Guan Eng dalam pejabat Peguam Negara di bawah Tommy Thomas. – SuaraTV

ARTIKEL BERKAITAN:
Guan Eng, Tommy arah SPRM batal pembekuan akaun milik taikun hartanah SPRM siasat Guan Eng, Tommy isu akaun taikun hartanah Kesalahan Guan Eng mirip kes Anwar yang dipenjarakan selama 6 tahun Najib dedah Guan Eng, Tommy mengaku salah guna kuasa isu akaun taikun hartanah



4 comments:

Anonymous said...

RPK bukan saja boleh dapat surat AG ...seblm ni dia kata dapat surat pejabat SPRM nengenai rasuah terowong...riuh macai tapi SPRM relaks jer..

RPK lari duduk ENgland...mcm mana dia boleh dapat surat sprm dan AG?..

Anonymous said...

Orang bongok saja yg percaya temberang RPK.

Anonymous said...

RBA benci RPK sebab RPK suka mendedahkan penipuan Pakatan Hancing.

Anonymous said...

ako 825 AM,

martabat ekau sebonanye bukan di situ! Lebih hina dari penghasut @ batu api. Tok Mooo yidin dah letak martabat ekau semuo adalah SYAITAN, penyesat Umat, Parti Ajaran Sesat, itulah PAS kata Tok Moooo yidin.

Rujuk laman berita Astro Awani 6 April 2016

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails