Tuesday, June 02, 2020

Sikap Perkauman Menebal Di AS. Trump Kerah Tentera..

Trump kerah tentera tangani protes susulan kematian George Floyd
TRUMP: Saya telah menghantar ribuan tentera bersenjata dan pegawai penguatkuasa undang-undang untuk menghentikan rusuhan, penjarahan, vandalisme, serangan dan kemusnahan harta benda yang tidak diingini. -Gambar fail

WASHINGTON: Presiden Amerika Syarikat Donald Trump mengerahkan tentera bagi membendung protes yang bertukar ganas di seluruh negara itu susulan kematian warga kulit hitam George Floyd.

Bercakap di Rose Garden di White House pada Isnin, Donald Trump berkata apa yang berlaku adalah satu penghinaan dan kerajaan persekutuan mula mengambil tindakan tegas berhubung tindakan ganas perusuh. Jadi bukan perkara baru mengenai soal perkauman di AS. Lihat ini..

Sikap perkauman, diskriminasi menebal di AS

8 comments:

Anonymous said...

Melihat dalam news TV, disesetenagh tempat kehadiran pihak polis, national guards dan anggota2 tentera bersenjata dilihat lebih ramai dari para peserta demonstrasi aman itu sendiri!

Kah..kah..kah... hebat cara demokrasi ala2 Amerika Syarikat ni!, juara demokrasi dunia?

Anonymous said...

Di Amerika Syarikat, masyarakat minoriti Islam perlukan lebih banyak masjid2 dibina, orang2 Cina pula perlukan lebih banyak tokong2 dibina, mereka mahukan colok2 dibakar dikedai2 kepunyaan mereka tanpa halangan manakala ramai orang2 India profesional yang sangat ramai mahukan lebih banyak kuil2 Hindu dibina disana!

Itu barulah lebih demokrasi, rakyat pelbagai agama bebas mengamalkan kepercayaan masing2 TANPA DISKRIMINASI!

Lebih banyak cuti diberikan diperingkat pusat bagi meraikan kepelbagaian sambutan agama!

Amerika Syarikat perlu BERUBAH, PERLU LEBIH DEMOKRASI!!!

cikminah said...

Apa beza JUSTICE FOR GEORGE FLOID dengan JUSTICE FOR ADIB...???

Pada saya JUSTICE FOR GEORGE FLOID lebih murni, takda kaitan dgn racisme berbanding JUSTICE FOR ADIB yg bersifat perkauman dimainkan oleh pembangkang untuk bangkitkan rusuhan. Nasib rakyat Malaysia tak termakan dgn hasutan pembangkang, jadi dapat mengelakkan rusuhan yg tak berfaedah. Apa pun, tunggulah lagi dua, tiga bulan bila mood berbulan madu tamat dan reality kehidupan menerjah.

Sahabat said...

Assalamualaikum warahmatullah wabaraqatuh..
Saya mencari perawat disekitar, untuk rawatan secara dekat, saya termakan makanan yang sudah dikenakan ilmu guna-guna, setiap hari ada saja benda halus di hantar kepada saya..
email saya, nombor pengamal perubatan : tubuhsatu@gmail.com

Abdullah. said...

Kepada cikminah.
Kepada saya, al-hamdulillah. Kita baru selamat dari kerajaan yang menyalah gunakan kuasa selama 22 bulan memerintah. Negara dibawa ke arah muflis, ke arah perkauman. Rakyat dari negara china membanjir masuk cara haram. Salah guna kuasa dan rasuah menjadi-jadi. Nasib baik ada demokrasi ala raja berperlembagaan di Malaysia.

Kalau diikut demokrasi ala US/Israel, pribumi jadi macam bangsa kulit hitam di US. Awas jangan berbalik ke zaman gelap 22 bulan memerintah. Mari sokong PN beramai-ramai sekarang!

Anonymous said...

Kepala bapak rasis Minah @ RBA ternakan parti kafir Harbi DA-Pigs menulis komen rasis untuk menafikan hak Adib untuk mendapatkan keadilan.

Nampaknya puak ultra-rasis RBA dan bekas AG Tomato dan DA-Pigs berkerjasama menghina rule of law kerana puak rasis ini adalah penyembah law of jungle !

Anonymous said...

Minah @ RBA rasis adalah penjilat kepala bapak kafir Harbi DA-Pigs yang memusuhi Islam dan umat Islam.

Cukup-cukuplah minah RBA menyamar sebagai orang Melayu untuk menfitnah kaum Melayu Islam.

Anonymous said...

Minah @ RBA rasis adalah penjilat kepala bapak kafir Harbi DA-Pigs yang memusuhi Islam dan umat Islam.

Cukup-cukuplah minah RBA menyamar sebagai orang Melayu untuk menfitnah kaum Melayu Islam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails