Sunday, February 23, 2020

Kemelut Senyum: Tun M Menang, PAS 'batal undi percaya Dr M'..


PAS batal undi percaya Dr M
PAS akan membatalkan hasrat untuk membawa undi percaya di parlimen terhadap Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad.

Menurut Setiausaha Agung PAS, Takiyuddin Hassan, parti itu berpuas hati dengan keputusan Majlis Presiden Pakatan Harapan (PH) untuk menyerahkan peralihan kuasa sepenuhnya kepada Dr Mahathir Mohamad.

Takiyuddin turut menambah bahawa usul tersebut tidak lagi relevan kerana keputusan tersebut telah berjaya menghalang percubaan untuk melakukan peralihan kuasa dengan cara yang tidak demokratik.

"Ia tidak lagi relevan untuk membawa usul ini lagi kerana perdana menteri kini boleh memberikan tumpuan untuk melaksanakan segala dasar dan memulihkan semula ekonomi tanpa gangguan politik," katanya, petik laporan The Star hari ini.

Takiyudin turut menambah usul tersebut bukanlah bermakna bahawa PAS ingin mengambil alih kerajaan, sebaliknya ia menginginkan kestabilan politik.

"Apa yang kami mahukan ialah kestabilan dalam politik," katanya.

Majlis Presiden Pakatan Harapan (PH) sepatutnya menetapkan tarikh peralihan kuasa tampuk pemerintahan kepada Presiden PKR Anwar Ibrahim.

Semalam, Dr Mahathir berkata majlis tersebut telah membuat keputusan untuk menyerahkan peralihan kuasa sepenuhnya kepada beliau selepas Persidangan Kerjasama Ekonomi Asia-Pasifik (Apec) pada November.

Sumber memberitahu Malaysiakini, Bersatu sedia mempertimbang untuk keluar daripada PH sekiranya desakan untuk Dr Mahathir melepaskan jawatan diteruskan.

Sementara itu, Naib Presiden PKR, Azmin Ali juga turut menyatakan sokongan kepada Mahathir untuk terus memegang tampuk pemerintahan untuk satu penggal dengan sokongan daripada Bersatu.

Lihat Sebelum Ini..
Buku IH-121: Kemelut  Dalam Senyum, Anwar/Mahathir

6 comments:

Anonymous said...

BEFORE...sblom mesorat Majlis President (psstt..!! aku koi pes bolat2 dari Blog Bodin)

Seminggu Sebelom Mesorat maaaakk aaii tajuk entry kemain pujuk rayu melambung puja puji pijak semut pun tak mati..

KALAU MEI, MAHATHIR DIHARGAI DAN KALAU NOVEMBER, ANWAR LEBIH DISANJUNGI
Shahbudin Husin 21 February 2020

Tidak ada sesiapa yang benar-benar pasti apa keputusan mesyuarat Majlis Presiden PH malam ini berhubung peralihan kuasa. Tun merupakan pemimpin terbaik dan Anwar bertuah mewarisi legasi gemilang Tun Dr Mahathir. Kepimpinan unik ini ada pada sosok gandingan padu Tun Dr Mahathir dan Dato Seri Anwar Ibrahim untuk mengemudi dan memacu negara pada masa depan.

AFTER...Selepas Mesorat Presiden PH tajuk entry semacam ajer.. kikiki

KEPUTUSAN YANG MENGECEWAKAN, ZAMAN GELAP MALAYSIA AKAN BERPANJANGAN LAGI
Shahbudin Husin 22 February 2020

Keputusan mesyuarat Majlis Presiden PH malam tadi berhubung soal peralihan kuasa benar-benar sesuatu yang mengecewakan hati rakyat. Cakap dan janji Tun Mahathir memang tidak boleh dipegang dan dipercayai sama sekali.

Apakah kita tak malu untuk melangar perjanjian kesepakatan yang kita dah bersetuju bersama...di mana kita jika gagal menunaikan janji....rakyat akan melihat ph tidak ada keikhlasan. Janji pun bole di batalkan...ianya tidak sepatutnya berlaku

Ini tun m meting minta date atau tarikh bila pun tak boleh bagi...bersilat...tipu....tadi dia buat kenyataan bila tarikhnya..... itu keputusan saya....bila saya nak berenti saya berenti....sombong bongkak dan ayat dia nampak sangat menipu....memek muka nampak marah dan tak selesa.....mata besar dan terbungkang....dah umur 95 pun nak lagi kuasa....telinga pun dah pekak...gila....

Beliau mungkin boleh berhenti makan sebelum kenyang, tetapi dalam bab kuasa, kerakusan dan ketamakannya ternampak tidak pernah cukup dan sentiasa membuatnya lapar

SEBELOM MESORAT KE MAIN PUJA PUJI
LIDAH BERCABANG RAPIJI SUDAH PESAN
AJOM GULING JLNRAYA OTAI REFORMASI
JANJI LIDAH BERCABANG LU FIKIR SINDRI SETANNN..!!

Lepas Mesorat... Rakyat dah agak dah lu fikir la sindri...

kikikikiki..!!

FORMULAELAKKENAMAIN = TEPOK DULU + POP CORN TAMBAH JGN LUPO

Anonymous said...

Penjilat abang nong muka tembok !

Dr olivia Alexander said...

My name is Mrs.Aisha Mohamed, am a Citizen Of Qatar.Have you been looking for a loan?Do you need an urgent personal loan or business loan?contact Dr James Eric Finance Home he help me with a loan of $42,000 some days ago after been scammed of $2,800 from a woman claiming to been a loan lender but i thank God today that i got my loan worth $42,000.Feel free to contact the company for a genuine financial service. Email:(financialserviceoffer876@gmail.com) call/whats-App Contact Number +918929509036

Anonymous said...

Jam 06:00pm 23022020 akan berlaku perubahan kabinet kot..

Dengar cerita tak ada lagi mp dapigs, pgyr, pandapig dlm kabinet baru. Bekas ahli ada la kot..

Hehe..

Anonymous said...

Jadi maknanya dalam kabinet baru ni bakal terdiri dari parti2 pbbm, umno, pas, geng sabah & s'wak yg mesra bn, serta geng ph haprak loncat kem la..

Hehe

Anonymous said...

Mana boleh tahan. Ltte pun bebas. Makin parah bila ada dap. Serupa binatang babi. Semua nak disondol

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails