Wednesday, February 26, 2020

K'jaan ‘pintu belakang’ Terbakar, 1 Penggal Tinggal 22 Bulan. -SU PAS


PH jatuh bukan sebab pembangkang ‘hijack’

KUALA LUMPUR: Jatuhnya Kerajaan Pakatan Harapan yang mentadbir negara selama 22 bulan bukan disebabkan oleh rancangan pembangkang, jelas Setiausaha Agung PAS, Dato’ Takiyuddin Hassan.


Menurut beliau, isu yang timbul sebelum kerajaan PH jatuh iaitu kerajaan ‘pintu belakang’ ketika ini teorinya sudah tidak relevan memandangkan katanya, bukan sahaja pintu yang tiada, rumahnya juga terbakar.
“Bukan kerajaan satu penggal, kerajaan 22 bulan sahaja yang sudah ‘collapse, oleh sebab itu, isu yang menjadi amat panas sebelum berlakunya (peletakan jawatan Perdana Menteri) baru-baru ini iaitu isu ‘backdoor, ‘front door’, sudah tidak relevan lagi kerana bukan sahaja ‘door‘ yang tiada, kerana ‘the whole house was collapse’.
“Rumah itu sudah terbakar, tiada lagi ‘pintu belakang’ atau ‘pintu depan’, jadi bagi kita Ahli-ahli Parlimen blok pembangkang terutamaya, kita melihat bahawa tidak timbul di sini unsur-unsur seumpama ‘hijacking the govement’, tak timbul, ‘we came in after the collapse of the PH government.
“PH Government collapse barulah kita (tampil dengan perancangan ini) tujuannya kami sebagai ahli-ahli parlimen blok pembangkang, kami (percaya) mempunyai peranan dan juga tangggungajwab terutamanya kepada pengundi-pengundi kami untuk cuba melakukan apa-apa pembetulan untuk memulihkan keadaaan negara yang huru-hara,” jelasnya.
Ulasnya, peristiwa ini merupakan peristiwa pertama yang berlaku dalam sejarah Malaysia iaitu sebuah kerajaan jatuh tanpa melalui proses Pilihan Raya Umum (PRU).
Beliau berata demikian dalam satu sidang media khas bersama Ahli-Ahli Parlimen blok pembangkang yang lain termasuk Setiausaha Agung Umno, Tan Sri Musa Anwar di Putra World Trade Centre (PWTC), di sini semalam. – HARAKAHDAILY 26/2/2020

5 comments:

Anonymous said...

Aii Pungkok Tersepit pon masih jilat lagi..

Kesian, tulang besi, puaka rimba dan lancu-lancau masih jadi peluloq pungkok tak basuh gian eng.. kesian, memang keturunan kamu pecacai.. suka makan dedak babi kesian.

ramai dah lari, tapi memang kamu keturunan pecacai masil kekal jadi penjilat juboq kapiaq laknatullah!

kalau tak berubah akan jadi hamba pecacai kapiaq sampai kiamat. Kalau mampuih nak mintak tolong gian eng solat ke??

Astaghfirullah!

Nobody said...

Pungkok tak basuh tu Jho Low, lepas tu buat filem lucah. Lepas tu lebai makan duit haram Jho Low, sebab tu Allah laknat sebagai PIGS@PAS+IKATAN=GAGASAN SEJAHTERA@BABI-BABI hahaha!!!

Anonymous said...

February 26, 2020 at 9:38 AM
Ha ha dah malu pakai nama , tulang besi, puaka rimba dan lancu-lancau masih jadi peluloq pungkok tak basuh gian eng.. kesian, memang keturunan kamu pecacai.. suka makan dedak babi kesian.

ramai dah lari, tapi memang kamu keturunan pecacai masih kekal jadi penjilat juboq kapiaq laknatullah!

Anonymous said...

Gagal nampaknya rancangan situamadey nak putar pusing belit senario untuk melantik siboboy jadi timbalan perdana menteri dengan mendapat sokongan secara putar alam.
Maka terpaksa la cakap kununnya dia dipengaruh paksa oleh kunun partinya sendiri untuk berkerjasama dengan group mufakatnasional.

Nah.. penyakit dalaman pee.eh dah tenat pada tahap sangat kritikal.. kerajaan pun dah runtuh tak sampai separoh penggal.. dan kalau dibina balik pun yang pasti ianya tak akan bertahan lama... covid19 aka wuhan19 dah merebak parah dalam rumah pee.eh.

#Nubarparlimennow.

Anonymous said...

KESIAN TAKIYUDDIN TAK MERASA JUGAK JADI MENTERI KENA TIPU DEK AZMIN HAHAHAHHAAAA

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails