Saturday, February 29, 2020

Tun M 'Sedia Jadi Calon PM' Dan 'Sokong Muhyiddin Calon PM 8'?

Dr Mahathir dakwa punyai majoriti, tidak mahu komplot pentadbiran kleptokrasi
Dr Mahathir dakwa punyai majoriti, tidak mahu komplot pentadbiran kleptokrasi

KL: Perdana Menteri Interim, Tun Dr Mahathir Mohamad akui beliau mempunyai sokongan untuk membentuk kerajaan majoriti di Dewan Rakyat.

Pengerusi Bersatu itu berkata, beliau tidak pernah menandatangani akuan bersumpah (SD) menyokong mana-mana individu lain.

“Seperti yang saya nyatakan sebelum ini, dalam saya tidak bersedia untuk bekerja bersama individu korup dari UMNO, saya boleh menerima mereka secara individu asalkan mereka bersih.

"Tan Sri Muhyiddin Yassin lebih terbuka dalam pendekatan tersebut.

“Pagi ini saya bermesyuarat bersama pemimpin Pakatan Harapan. Saya yakin bahawa saya mendapat sokongan yang diperlukan dalam membentuk majoriti di Dewan Rakyat.

“Justeru, saya bersedia untuk menjadi calon Perdana Menteri. Keputusan ini akan disampaikan kepada Yang di-Pertuan Agong,” ujarnya dalam satu kenyataan pagi ini.



Beliau pada masa sama turut merujuk kepada kenyataan yang menyatakan beliau menyokong Muhyiddin sebagai calon Perdana Menteri kelapan.

Tegasnya, beliau menentang segala bentuk kerjasama dengan individu yang terpalit dengan rasuah termasuk dalam pentadbiran kleptokrasi.

“Seperti yang telah berulang kali saya nyatakan, saya menentang segala bentuk kerjasama dengan individu yang diketahui terlibat dalam rasuah dan sebahagian pentadbiran kleptokrasi yang Kerajaan Pakatan Harapan telah bekerja keras untuk menyingkirnya.

“Atas dasar prinsip, saya telah nyatakannya dalam mesyuarat bersama Ahli-ahli Parlimen Bersatu semalam.

“Malah saya meninggalkan mesyuarat itu lebih awal bagi memberi ruang kepada kalangan ahli Parlimen Bersatu untuk berdebat secara terbuka memilih siapa yang mereka rasa layak menjadi Perdana Menteri,” katanya. (AA)



Lihat Sebelum Ini..
Buku IH-121: Kemelut  Dalam Senyum, Anwar/Mahathir
E Buku IH-121: Kemelut Dalam Senyum, Anwar/Mahathir
Hasil carian imej untuk catur politik

1 comment:

Anonymous said...

Biar dapat peguam yang adil..
baru belengaih juboq gian eng!
hamba pecacai nya kena tempias sikit cukup la
Kesian dah le dedak kena potong..

hhhhhhhinanya...... baru di dunia, belum lagi akhirat.

Hentikan Pusing Cerita..

Aii Pungkok Gian Eng Tersepit pon masih jilat lagi..
Kesian, tulang besi, puaka rimba dan lancu-lancau masih jadi peluloq pungkok tak basuh gian eng.. kesian, memang keturunan kamu pecacai.. suka makan dedak babi kesian.

Ramai dah lari, tapi memang kamu keturunan pecacai masil kekal jadi penjilat juboq kapiaq laknatullah! Hina sungguh.

kalau tak berubah akan jadi hamba pecacai kapiaq sampai kiamat. Kalau mampuih nak mintak tolong gian eng solat ke?? Tak sedar diri lagi.


Astaghfirullah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails