Wednesday, February 26, 2020

PH ‘u-turn’ Calon DS Anwar. 400 Keluar Parti.


Gerakan keluar PKR bermula di Kelantan


KOTA BHARU: Ketika Pakatan Harapan (PH) ‘u-turn’ mencalonkan Dato’ Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri ke-8, ratusan ahli PKR di Kelantan mengisytiharkan keluar parti.

Ketua Cabang PKR Ketereh, Abdul Aziz Kadir berkata, seramai 400 pemimpin dan ahli parti itu di beberapa cabang keluar parti kerana hilang kepercayaan terhadap Presiden parti terbabit.
Katanya kepimpinan PKR sekarang berat sebelah dan tidak memperlihatkan keadilan kepada pemimpin dan ahli yang tidak serasi dengannya.

“Ini adalah mukadimah gerakan keluar PKR yang saya yakin akan berlaku di seluruh negara tidak lama lagi.

“Kami mulakan di Kelantan dan ramai lagi ahli yang akan mengikut jejak langkah kami,” katanya yang juga mantan Pengerusi Majlis Pimpinan PKR Kelantan ketika dihubungi di sini.

Sebelum itu beliau mengisytiharkan keluar parti di Padang Kala yang turut dihadiri bekas Timbalan Pengerusi Majlis Pimpinan PKR Kelantan Amran Abdul Ghani.

Antara Ketua Cabang yang turut mengisytihar keluar parti termasuk Rantau Panjang dan Kubang Kerian. Manakala cabang-cabang lain dihadiri wakil pimpinan.

Abdul Aziz yang juga bekas ahli parlimen Ketereh berkata, gerakan keluar PKR diyakini akan bertambah rancak kerana mereka hilang kepercayaan terhadap kepimpinan parti itu.
Baru-baru ini PKR memecat keahlian Timbalan Presiden Dato’ Seri Mohamad Azmin Ali dan Naib Presiden Zuraida Kamarudin.

Berikutan itu 9 lagi ahli parlimen PKR turut keluar parti menjejaki Azmin dan Zuraida.– HARAKAHDAILY 26/2/2020

10 comments:

Anonymous said...

Perutusan Tun Mahathir petang tadi dengan sendirinya mengesahkan tembelangnya untuk terus berkuasa melalui kuasa Parlimen dan melalui sokongan UMNO dan Pas yang memang beliau mempunyai hubungan lain di belakang tabir dengan kedua-dua parti itu

Majlis Presiden Pakatan Harapan telah menjemput Tun Dr Mahathir untuk mempengerusikan mesyuarat itu bagi memulihkan kerajaan Pakatan Harapan, namun Tun tidak bersetuju untuk hadir dalam mesyuarat tersebut pada hari petang Selasa, 25 Februari.

Mahathir hanya enggan bekerjasama dengan UMNO dalam kerajaan campuran saja, namun tidak pula menolak sokongan Ahli-Ahli Parlimen UMNO yang mahu mengekalkannya lagi sebagai Perdana Menteri jika berlaku pengundian antaranya dengan Anwar.
Kenapa tidak mahu bekerjasama dengan UMNO, tetapi mahu pula menerima sokongan daripada Ahli-Ahli Parlimen UMNO?

Justeru itu, keputusan Majlis Presiden semalam telah menetapkan bahawa calon Perdana Menteri Pakatan Harapan ialah Datuk Seri Anwar Ibrahim. Pakatan Harapan kekal komited terhadap aspirasi dan amanat rakyat untuk membawa negara ke arah yang lebih baik dari segenap sudut ekonomi, politik dan sosial.

PH tidak akan mengkhianati amanah ini.
perenggan 8 dan 9 ucapan perutusannya sebagaimana disertakan dibawah, jika diteliti, jelas membuktikan hakikat tersebut.

8. Sebenarnya saya telah janji akan letak jawatan untuk memberi peluang kepada Dewan Rakyat menentukan siapa yang akan mengganti saya. Jika benarlah saya masih disokong saya akan kembali. Jika tidak saya akan terima siapa sahaja yang dipilih.

9. Jadi peluang untuk menukar kepimpinan memang ada. Hanya saya berpendapat oleh kerana saya disokong oleh kedua-dua pihak, masa untuk saya letak jawatan belum tiba.
Perenggan 8 dengan nyata mengesahkan Tun Mahathir mahu meletakkan jawatan dan kemudian menyerahkan kepada Parlimen menentukan siapa yang akan menggantikannya.

Seterusnya, beliau menyebut, jika dirinya masih disokong, dia akan kembali menjadi Perdana Menteri semula.
Wahai Tun Mahathir yang sudah menuju usia 95 tahun, begitukah sepatutnya perjanjian peralihan kuasa yang dipersetujuinya bersama PH?

Mengapa selepas meletakkan jawatan, jika masih disokong oleh Parlimen, masih mahu kembali lagi sebagai Perdana Menteri?
Tidakkah, apabila sudah meletakkan jawatan, ia bermakna beliau harus meletakkan jawatan secara muktamad dan tiada perlu untuk kembali lagi?

Setelah bukan lagi menjadi Pengerusi Bersatu, ideanya mahu melakukan pemerintahan tanpa parti pula?

Kalau tanpa parti, bukankah dirinya nanti akan menjadi paling berkuasa sekali selama mana yang dikehendakinya?
Cukup-cukuplah lah jadi lidah bercabang nih..!!

Anonymous said...

drp perutusan tadi sememangnya tun ingin mengharapkan kuasa mutlak dr dewan. maka langkah PH adalah yang terbaik..bagi ahli ph di kelantan yg keluar parti mukin bkn satu isu yg terlalu besar krn ph tidak ada tempat pun di kelantan

Anonymous said...

Ya Allah ya Tuhanku.. aku bermohon kepadaMu ya Allah, Engkau bukakanlah hati Sultan kami Tuanku alsultan Abdullah yang merupakan Yang diPertuan Agong kami untuk membubarkan parlimen Malaysia bagi membolehkan Pru15 diadakan.. sesungguh ya Allah, Engkau diatas segala sesuatu itu Maha Berkuasa... perkenankalah permohonan doa hambaMu ini ya Allah... amien.

Anonymous said...

kesian MP PAS tak dpt merasa jadi menteri hahahaa

Anonymous said...

Geng lobai tak abis lagi dendam dgn DSAI Dan Amanah!!! Cukup2 lah perangai busuk hati Tu bang aji Tunggu je PRu 15.

Anonymous said...

Hentikan Pusing Cerita..

Aii Pungkok Gian Eng Tersepit pon masih jilat lagi..
Kesian, tulang besi, puaka rimba dan lancu-lancau masih jadi peluloq pungkok tak basuh gian eng.. kesian, memang keturunan kamu pecacai.. suka makan dedak babi kesian.

Ramai dah lari, tapi memang kamu keturunan pecacai masil kekal jadi penjilat juboq kapiaq laknatullah!

kalau tak berubah akan jadi hamba pecacai kapiaq sampai kiamat. Kalau mampuih nak mintak tolong gian eng solat ke?? Tak sedar diri lagi.


Astaghfirullah.

Anonymous said...

Semoga makin ramai muslim meninggal pkr yg akur dap. Anwar and team liberal adalah minoriti dalam ph. Kafir dap adalah majoriti dalam ph. Inilah pengkhianatan liberal yg kerana nak jadi pm, sanggup dicucuk hidung oleh the pig.

Anonymous said...

Biarlah cina dap ikut acuan budaya sini, bukan orang sini ikut acuan cina. Tp masalahnya muslim liberal tak berani bersuara, terutama pan. Dapat dedak banyak kut.

Anonymous said...

500 ahli PKR di Kelantan telah dilaporkan keluar parti PKR. Selepas ini, 10,000 ahli PKR di Kelantan akan keluar parti PKR mengikut laporan media massa.

Anonymous said...

Puak munafiqun dan puak kafir sahaja bersekongkol dengan parti kafir harbi DA-Pigs yang telah menghina Islam Dan menafikan hak umat Islam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails