Thursday, August 08, 2019

Kemelut S'ngor: Hadap Sultan Rombak EXCO, Itu Jalan Selesai Menurut P/PAS.


Hasil carian imej untuk Menteri Besar Selangor, Amiruddin Shari
Kemelut Selangor: Masa terbaik singkirkan DAP
KL: Kemelut politik berpunca dari sikap Adun-adun DAP di Selangor telah meletakkan Menteri Besar Selangor, Amiruddin Shari dalam kewajaran untuk menyingkirkan DAP dari pentadbiran kerajaan negeri.
Ahli Parlimen Pasir Mas, Ustaz Ahmad Fadhli Shaari yang juga Naib Ketua Pemuda PAS Malaysia berkata, Amiruddin boleh memulakan langkah proaktif mengadap Sultan Selangor bagi mewajarkan rombakan Exco Negeri Selangor.
"Keluarkan semua Exco daripada DAP, seterusnya singkirkan Speaker Dun Selangor yang juga daripada parti tersebut. Saya seru rakan-rakan Adun di Selangor supaya ambil langkah segera pada masa yang terbaik hari ini untuk singkirkan DAP dari pentadbiran negeri," ujarnya.
Menurut beliau, sekiranya sokongan daripada PAS dan Umno diperlukan, tiada sebab untuk kedua-dua parti ini walaupun dengan jumlah kerusi kecil menolak berkerjasama menjayakan agenda ini.
Tambah beliau, jika permulaan terlerainya Pakatan Rakyat adalah kerana Langkah Kajang, tiada peliknya jika terlerainya PH juga bermula dengan Langkah Sekinchan.
"Jika ada yang masih pura-pura tidak nampak dengan kemelut Selangor ini, saya kira ianya adalah situasi yang sangat malang," katanya. - HARAKAHDAILY 8/8/2019

3 comments:

Anonymous said...

Sekarang sudah sangat jelas parti ultra rasis DAPig adalah musuh Islam @ kafir harbi.

Hanya puak munafiqun Melayu liberal yang suka menjadi khadam atau penjilat DAPig mengkhianati Islam dan umat Islam.

Puak munafiqun ini sanggup menjual agama untuk mendapatkan dedak cap roket.

Anonymous said...

Bab bab khadam dan penjilat dapig, itu kena tanya sabu. Dulu sabu bawa isu komunis adalah pejuang kemerdekaan, rupa rupanya itu suara dap dan sabu jadi radionya.

Anonymous said...

"Tahniah mat sabu" jerit akar umbi dap. Sabu pun kembang bontot. Sabu kata,"Jangan bimbang, selagi saya hidup, pas musuh saya selagi dap memusuhi pas."

Strong man dalam pan pun ada seperti husam, nizar, asmuni, zulkifli, raja bahrin dan ramai lagi. Mereka bersam dap maki dan hina pas dan umno. Tahniah kata akar umbi dap.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails