Thursday, August 08, 2019

Tukar PH Sebelum Dimangsakan. Kerana Pelabur Asing Mulai...


Pelabur Asing Mulai Tinggalkan Malaysia Dengan Jualan Terbaru Hampir RM300 Juta


INILAH realiti yang sedang berlaku apabila Malaysia dipimpin oleh mereka yang berniat jahat dan mempunyai dendam kesumat. 

Pelaburan asing tak dibawa masuk tapi asyik bercerita 'kegagalan' kerajaan terdahulu. Padahal diri sendiri yang gagal tapi mudah menuduh orang lain.

Dana asing telah bertindak menjual sejumlah RM293.5 juta bersih dalam tempoh 29 Julai-1 Ogos lepas iaitu kira-kira enam kali lebih tinggi daripada RM53.4 juta yang dilepaskan sepanjang minggu sebelumnya.

Penganalisis MIDF Amanah Investment Bank Bhd Research (MIDF Research) Adam Mohamed Rahim berkata sebahagian besar daripada aliran keluar itu adalah disebabkan oleh hari dagangan terakhir Julai yang jatuh pada Rabu dan membabitkan jualan bernilai RM334.3 juta bersih menjelang mesyuarat dasar Rizab Persekutuan Amerika Syarikat atau Fed serta berlaku di tengah-tengah rundingan dagangan AS-China yang kurang agresif. 


Aset dan pegangan saham milik kerajaan pun dah dijual oleh PH. Bila dah habis jual nanti, mereka akan biarkan Malaysia muflis dan ketika itu mereka dah berada di luar negara mengecapi kemewahan. 

Tukar PH sebelum kita dimangsakan untuk kali kedua.


Lihat lagi..
Ini Peluang Kerja Dan Jadi Usahawan. (1)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails