Ketuanya, Aifaa Zaffan Bagauddin Abdul Aziz berkata, jika pergolakan berlaku, ia hanya mendatangkan kerugian kepada rakyat Selangor dan hukuman perlu dijatuhkan kepada kerajaan PH pada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15).
Jelasnya, buktinya sudah berlaku apabila usul pindaan undang-undang agama Islam berkaitan pemelukan agama Islam yang sepatutnya dikemukakan Amirudin tidak dapat dilaksanakan apabila Yang Dipertua, Ng Suee Lim, yang juga wakil rakyat DAP bertindak memendekkan persidangan kepada dua hari sahaja.
“Ahli Dewan Negeri daripada PH Selangor di dalam Persidangan Penggal Kedua Dewan Negeri Selangor Ke-14 menunjukkan ketidakbersamaan mereka dalam membawa usul pindaan undang-undang agama Islam berkaitan pemelukan agama Islam apabila tidak dapat diusulkan pada sidang Dewan Negeri Selangor kali ini.
“Usul tersebut sepatutnya dibawa oleh Menteri Besar Selangor. Ia tidak mendapat persetujuan daripada Speakar untuk diusulkan di dalam Dewan, sekaligus membuat undian untuk meluluskan pindaan undang-undang agama Islam berkaitan pemelukan agama Islam.
“Persoalannya kenapa usul ini tidak dapat persetujuan daripada tuan Speaker,” katanya dalam kenyataan akhbar di sini hari ini.
Semalam, Utusan Malaysia melaporkan Selangor sedang dilanda ribut politik melibatkan Amirudin dan DAP dengan Menteri Besar itu dilaporkan kecewa dengan tindakan Suee Lim dan beliau dilihat sudah mengambil beberapa langkah susulan.
Insiden terbaharu itu, yang terjadi ketika hubungan Amirudin dengan pucuk pimpinan PKR sendiri sedang bermasalah, dipercayai memungkinkan sesuatu krisis lebih besar bakal terjadi pada masa hadapan.
Dalam pada itu, Aifaa Zaffan Bagauddin berkata, orang Melayu serta pengundi Selangor secara keseluruhannya harus mengambil ikhtibar dengan apa yang berlaku sekarang agar membuat keputusan secara tepat pada masa depan.
“Bayangkan hari ini seramai 50 orang Yang Berhormat daripada PH tetapi mereka masih tidak mampu untuk bersepakat dalam membawa usul penting yang sepatutnya dibawa oleh Yang Amat Berhormat Menteri Besar,” ujarnya. – UTUSAN ONLINE


Peluang Kerja Di Australia Dibuka Lagi..
Kerja Di Australia, Dibuka..